Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin treffeillä miehen kanssa. hän ei maksanut minun juomaa!!

Vierailija
01.06.2015 |

Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?

Kommentit (272)

Vierailija
21/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta mielestä sen kuuluisi maksaa joka toista treffeille pyytää.
T: Mies joka on sekä tarjonnut, että joutunut tarjottavaksi.

Vierailija
22/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:45"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:42"]

Ainoa minua pohdituttanut asia tässä: kuka helvetti menee treffeille kaljalle? Doku sossupummiko? Kun minä menen treffeille esim. Ensitreffeille niin yleensä paikkana toimii kahvila tai ravintola (sellanen mistä saa ihan sellasta ruokaakin) ja kyllä tarjoudun itse oman osani maksamaan, mutta kyllähän se kivalta tuntuu jos mies haluaa maksaa. Tulee sellanen olo että hänellä on herrasmiehen tavat ja kyllähän tuo viestii että mies haluaisi nähdä mahdollisesti uudestaan, koska kuka maksaisi oikeesti ruuan jollekulle ketä ei haluaisi tavata enää ikinä? Ja ei en ole mikään feministi eli turha alkaa urputtaa et itken tasa-arvoa mutta haluun et mies maksaa. Vaan mun mielestä se on vaan kohteliasta jos mies ainakin tarjoutuu maksamaan vaikka eletäänkin 2015 vuotta. Ei se tarkota että hyvien tapojen tarvii kuolla vaikka mennäänkin kehityksessä eteenpäin.

[/quote]

Onko nainen sitten epäkohtelias, kun ei tarjoudu maksamaan? Eikö naista kiinnosta mies, kun ei edes yritä tarjota? eikö naisella ole hyviä tapoja vuonna 2015?
[/quote]

Ennen vanhaan se oli itsestään selvyys että mies maksoi. Ja ei en koe sitä epäkohteliaaksi ettei nainen tarjoudu maksamaan, mutta tökeröksi kyllä. Ja toiseen kysymykseesi voin vastata vain itseni puolesta. Jos mies on kiinnostava annan hänen tarjota ruuat/kahvin tms. Mutta jos tiedän jo että seuraavia treffejä ei tule, ainakaan minun puolestani niin suorastaan vaadin maksaa oman osuuteni. Hieman törkeää olisi antaa miehen maksaa jos itse on jo tehnyt päätöksen olla jatkamatta tapailua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:00"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:45"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:42"]

Ainoa minua pohdituttanut asia tässä: kuka helvetti menee treffeille kaljalle? Doku sossupummiko? Kun minä menen treffeille esim. Ensitreffeille niin yleensä paikkana toimii kahvila tai ravintola (sellanen mistä saa ihan sellasta ruokaakin) ja kyllä tarjoudun itse oman osani maksamaan, mutta kyllähän se kivalta tuntuu jos mies haluaa maksaa. Tulee sellanen olo että hänellä on herrasmiehen tavat ja kyllähän tuo viestii että mies haluaisi nähdä mahdollisesti uudestaan, koska kuka maksaisi oikeesti ruuan jollekulle ketä ei haluaisi tavata enää ikinä? Ja ei en ole mikään feministi eli turha alkaa urputtaa et itken tasa-arvoa mutta haluun et mies maksaa. Vaan mun mielestä se on vaan kohteliasta jos mies ainakin tarjoutuu maksamaan vaikka eletäänkin 2015 vuotta. Ei se tarkota että hyvien tapojen tarvii kuolla vaikka mennäänkin kehityksessä eteenpäin.

[/quote]

Onko nainen sitten epäkohtelias, kun ei tarjoudu maksamaan? Eikö naista kiinnosta mies, kun ei edes yritä tarjota? eikö naisella ole hyviä tapoja vuonna 2015?
[/quote]

Ennen vanhaan se oli itsestään selvyys että mies maksoi. Ja ei en koe sitä epäkohteliaaksi ettei nainen tarjoudu maksamaan, mutta tökeröksi kyllä. Ja toiseen kysymykseesi voin vastata vain itseni puolesta. Jos mies on kiinnostava annan hänen tarjota ruuat/kahvin tms. Mutta jos tiedän jo että seuraavia treffejä ei tule, ainakaan minun puolestani niin suorastaan vaadin maksaa oman osuuteni. Hieman törkeää olisi antaa miehen maksaa jos itse on jo tehnyt päätöksen olla jatkamatta tapailua.
[/quote]
Et vissiin ihan ymmärtänyt kysymystä.

Vierailija
24/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:00"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:45"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:42"] Ainoa minua pohdituttanut asia tässä: kuka helvetti menee treffeille kaljalle? Doku sossupummiko? Kun minä menen treffeille esim. Ensitreffeille niin yleensä paikkana toimii kahvila tai ravintola (sellanen mistä saa ihan sellasta ruokaakin) ja kyllä tarjoudun itse oman osani maksamaan, mutta kyllähän se kivalta tuntuu jos mies haluaa maksaa. Tulee sellanen olo että hänellä on herrasmiehen tavat ja kyllähän tuo viestii että mies haluaisi nähdä mahdollisesti uudestaan, koska kuka maksaisi oikeesti ruuan jollekulle ketä ei haluaisi tavata enää ikinä? Ja ei en ole mikään feministi eli turha alkaa urputtaa et itken tasa-arvoa mutta haluun et mies maksaa. Vaan mun mielestä se on vaan kohteliasta jos mies ainakin tarjoutuu maksamaan vaikka eletäänkin 2015 vuotta. Ei se tarkota että hyvien tapojen tarvii kuolla vaikka mennäänkin kehityksessä eteenpäin. [/quote] Onko nainen sitten epäkohtelias, kun ei tarjoudu maksamaan? Eikö naista kiinnosta mies, kun ei edes yritä tarjota? eikö naisella ole hyviä tapoja vuonna 2015? [/quote] Ennen vanhaan se oli itsestään selvyys että mies maksoi. Ja ei en koe sitä epäkohteliaaksi ettei nainen tarjoudu maksamaan, mutta tökeröksi kyllä. Ja toiseen kysymykseesi voin vastata vain itseni puolesta. Jos mies on kiinnostava annan hänen tarjota ruuat/kahvin tms. Mutta jos tiedän jo että seuraavia treffejä ei tule, ainakaan minun puolestani niin suorastaan vaadin maksaa oman osuuteni. Hieman törkeää olisi antaa miehen maksaa jos itse on jo tehnyt päätöksen olla jatkamatta tapailua.

[/quote]

Eli:

Kohtelias mies maksaa

Kohtelias nainen antaa miehen maksaa

niinkö?

Vierailija
25/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:00"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:45"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Mutta miksi et tarjoudu maksamaan miehen ruokia/kahvia jos hän kiinnostaa sinua? Oletko epäkohtelias?

Vierailija
26/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut on jotenkin säälittäviä. Ensinnäkin siksi että näihin kirjoittelee muutama selkeästi yksinkertainen nainen. Ja toisaalta siksi että juuri silloin kaikki miehet innostuvat kirjoittamaan tänne ihan vaan kiusantekomielessä.
Niissä ketjuissa missä naiset kirjoittavat järkevästi ei näy yhtään miehiä, kun voi olla että meneekin itsellä sormi suuhun kun pitää vastata.

Vierailija
27/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:29"]

Nämä ketjut on jotenkin säälittäviä. Ensinnäkin siksi että näihin kirjoittelee muutama selkeästi yksinkertainen nainen. Ja toisaalta siksi että juuri silloin kaikki miehet innostuvat kirjoittamaan tänne ihan vaan kiusantekomielessä. Niissä ketjuissa missä naiset kirjoittavat järkevästi ei näy yhtään miehiä, kun voi olla että meneekin itsellä sormi suuhun kun pitää vastata.

[/quote]

Linkkatko sellaisen ketjun, jossa mielestäsi naiset kirjoittavat aiheesta järkevästi?

Vierailija
28/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:55"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:39"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]

Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.

[/quote]

Ottavat myös loukkauksena jos eivät saa. Se on se perinteisen käyttäytymisen kääntöpuoli. Mies maksaa ja odottaa saavansa. 3rd date rule, anyone? Eikö näistä rooleista juuri ole tarkoitus päästä eroon tasa-arvolla? vaiko vain siitä naisten osuudesta?

[/quote]

No mulle ei tarvii kolmilla treffeillä tarjota, ekat riittää, etten ihmettele enää tuulen suuntia. En kylläkään anna ekoilla. (siksi, enkä muutenkaan)

122

[/quote]

hyvä sinulle, miten tämä heijastuu mielestäsi pohjoismaisen tasa-arvon ja traditonaalisempia sukupuolirooleja noudattavien maiden väliseen seurustelukulttuuriin, joihin viesti 118 ja sen vastaus meidät johdatti?

[/quote]

Kysyisitkö anteeksi selkeämmin? En ymmärtänyt kysymystä. Tai sitten lue mun vastaus nro 122, eikö se vastaa tuohon?

[/quote]

Miten sinun henkilökohtainen yksittäinen kokemus vaikuttaa koko yhteiskunnan mielipiteeseen? Miksi tarjoat sitä vastauksena?

[/quote]

Joo, kysyisitkö uudestaan, kun sanoin jo, etten ymmärtänyt kysymystäsi. Jos osaat lukea.

[/quote]

Sinä et ymmärrä kirjoitettua tekstiä, edes selvennettynä, mutta silti heität kommenttia toisen lukutaidosta. Olisiko hieman tarkistamisen varaa käytös- ja lukutaidoissa?

Vierailija
29/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koskaan ole ollut deiteillä, joilla mies ei maksaisi. Myös pikkuveljeni ovat kasvatettu niin, että naiselle tarjotaan ruoat ja juomat.

Vierailija
30/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:16"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:00"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:45"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 03:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Mutta miksi et tarjoudu maksamaan miehen ruokia/kahvia jos hän kiinnostaa sinua? Oletko epäkohtelias?
[/quote]
Monelle miehelle se on häpeä, jos nainen maksaa.

Vierailija
31/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ketjut on jotenkin säälittäviä. Ensinnäkin siksi että näihin kirjoittelee muutama selkeästi yksinkertainen nainen. Ja toisaalta siksi että juuri silloin kaikki miehet innostuvat kirjoittamaan tänne ihan vaan kiusantekomielessä. Niissä ketjuissa missä naiset kirjoittavat järkevästi ei näy yhtään miehiä, kun voi olla että meneekin itsellä sormi suuhun kun pitää vastata.

[/quote]

En jaksa lukea tätä samaa jauhantaa.

Todennäköisesti aloittaja on mies, joka täällä päivittäin haluaa inttää tästä aiheesta. Säälittävä ja yksinäinen mies

Vierailija
32/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 04:31"]

[/quote]

Linkkatko sellaisen ketjun, jossa mielestäsi naiset kirjoittavat aiheesta järkevästi?

[/quote]

Ei täällä tiedä kuka on mies ja kuka nainen. Kuka vaan voi esittää mitä vaan. Jopa peräkkäin väitellä itse itsensä kanssa.

Säälittää mies, joka ei koskaan pääse kenenkään kanssa treffeille ja joutuu sitten palstalla asiaa käsittelemään tekemällä provosoivia aloituksia, joissa voi itsensä kanssa kiistellä

Vierailija
33/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykypäivänä Suomessa miehen pidä maksaa, vaan molempien omansa. Tasa-arvo on meidät tähän tuonut.

Itse miehenä rikon monesti tätä periaatetta kuitenkin ja maksan naisenkin juoman. Jännästi se vetoaa moneen naiseen ihan hyvin.

Teoriani onkin se, että sukupuolten välinen vetovoima toimii aivan eri logiikalla kuin tasa-arvoajattelu: naisen saa kiinnostumaan itsestään olemalla leimallinen ja korostettu Mies, ei mikään sukupuoleton ja harmaa tasa-arvo-olio.

Vierailija
34/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 10:31"]Ei nykypäivänä Suomessa miehen pidä maksaa, vaan molempien omansa. Tasa-arvo on meidät tähän tuonut.

Itse miehenä rikon monesti tätä periaatetta kuitenkin ja maksan naisenkin juoman. Jännästi se vetoaa moneen naiseen ihan hyvin.

Teoriani onkin se, että sukupuolten välinen vetovoima toimii aivan eri logiikalla kuin tasa-arvoajattelu: naisen saa kiinnostumaan itsestään olemalla leimallinen ja korostettu Mies, ei mikään sukupuoleton ja harmaa tasa-arvo-olio.
[/quote]
Olet aivan oikeassa. T. Romantikko

Vierailija
35/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta sekös näitä katkeroituneita harmittaa kun eivät vain suostu avaamaan mieltä tälle mahdollisuudelle ja jäävät näin ilman.

Vierailija
36/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että miehen ei kuulu tarjota, enkä oleta, että mies tarjoaa vaan varaudun itse maksamaan. Silti en seurustelisi miehen kanssa, joka ei ensimmäisellö kerralla tarjoudu maksamaan.

N25

Vierailija
37/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika. Pihi ja juntti.mihin herrasmiehet on kadonneet? Pillu hän haluaa mutta lompakkoon ei viitsisi koskee .

Vierailija
38/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:27"]

Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?

[/quote]

Itse en kenenkään kaljanlitkuja ala maksaa, kahvit lisukkeineen kyllä maksan.

Kaljaa litkivä nainen hyi helvetti.

Vierailija
39/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 12:27"]

...mutta sekös näitä katkeroituneita harmittaa kun eivät vain suostu avaamaan mieltä tälle mahdollisuudelle ja jäävät näin ilman.

[/quote]

Ei kyse ole katkeroituneista, vaan siitä, että samanaikaisesti vaaditaan kahta toisistaan täysin poikkevaa käyttäytymismallia, ilman, että on mitään sääntöjä miten ne menevät, tai kenen kanssa niitä käytetään.

Mirja työpaikalla loukkantuu, jos ei tule kohdelluksi kuten mies

Lissu työpaiklla loukkantuu kun  tulee kohdelluksi kuten mies

Jaana ruuhkabussia loukkantuu kun ei saa paikkaa

Irma ruuhkabussissa loukkantuu kun tarjotaan paikkaa

Jemina baarissa loukkaantuu kun ei makseta juomia

Aada baarissa loukkantuu kun tarjoudutaan maksamaan juoma

Elisa treffeillä loukkaantuu kun ei tarjota

Sanna treffeillä loukkaantuu kun tarjotaan

Miehen pitäisi jotenkin automaattisesti tietää, mikä juuri tämän tietyn naisen odottama käyttäytymismalli on ja jos ei tiedä, niin se on se mies joka nyt on jotenkin väärässä, eikä se nainen joka jatkuvasti vaatii ristiriitaista kohtelua riippuen siitä mikä itseä miellyttää ja on eduksi.

Vierailija
40/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka nostavat hirveän metelin sellaisesta pikkujutusta kuin yhdestä oluttuopista tai kahvikupposesta, ovat rasittavia. Oli sitten kyse naisesta, joka vaatii, että hänelle tarjotaan tai miehestä, joka ei ehdottomasti suostu tarjoamaan. Jos olisin treffeillä tuollaisen ihmisen kanssa, niin miettisin kyllä kovasti, kannattaako tavata uudestaan. 

Joku voi kuvitella, että tässä on jokin ristiriita. Ei ole. Minulle ei ole tärkeää, tarjotaanko minulle vai eikö tarjota. Jos tarjotaan, niin hymyilen ja kiitän, ja tarjoan sopivassa tilanteessa vastavuoroisesti myös itse. Jos ei tarjota, niin maksan mukisematta itse. Jos tilanne menee sujuvasti, niin tässä ei ole mitään ongelmaa. Sen sijaan jos mies nostaa metakan siitä tarjoamattomuudestaan, niin se on iso miinus. 

Tärkeää on se, että molemmat edesauttavat toiminnallaan treffien sujumista niin, että ne ovat molemmille mukava kokemus. Pikkuasioista nillittäjien kanssa parisuhdekin on sitä rasittavaa nillittämistä ja laskemista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan