Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin treffeillä miehen kanssa. hän ei maksanut minun juomaa!!

Vierailija
01.06.2015 |

Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?

Kommentit (272)

Vierailija
241/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:36"]

Onko jollain jäänyt seksi kenties vähemmälle kun pitää niin ilkeenä täällä riehua? Maksakaa kukin ihan miten haluatte ja antakaa muiden olla romanttisia orastavan suhteen alussa "minä tarzan, sinä jane"-asenteella ja antaa miehen tarjota alussa jos se kerran sen omasta halustaan tekee. Varmaan vähemmän vihaiselle naiselle tekeekin. Jaksuhalit teille :)

[/quote]

En todellakaan anna miehen tarjota alussa, vaikka se kuinka omasta halustaan niin tekisi. Onpa jokunen mies tuossa alkanut hankalaksikin - on siis ollut helppo todeta, että emme sovi toisillemme. Joidenkin toisten kanssa taas on saatu aikaan hienoja keskusteluja, kun en ole hyväksynyt sitä, että mies tarjoaa. Sitten myöhemmin, kun tarjoamisasioista ja sukupuolirooleista ja tasa-arvosta on keskusteltu, voi ehkä joskus tarjotakin. Suhteen vakiinnuttua tietenkin voi maksaa vaikkapa se joka nopeammin kaivaa lompakon esiin, mutta se on sitten jo ihan eri tilanne kuin alun yritykset tehdä vaikutusta toiseen. 

Vierailija
242/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Mulle nainen on taas tarjonnut treffeillä. Se menee niin, että se joka pyytää ulos tarjoaa, jos ei muuten päästä sopuun. T. mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen pitää tehdä ensitreffeillä vaikutus sillä että maksaa laskun, niin on hänellä kyllä eväät vähissä vaikutuksen tekemiseen. Jos hän taas tekee muuten vaikutuksen niin en edes mieti kuka maksoi mitäkin laskuja. Eli ihan sama.

Vierailija
244/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:30"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:12"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:06"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:58"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"] Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan. [/quote]   Hohoo. Onneksi aika moni mies on kuitenkin suhteellisen järkevä, eikä maksa satojen eurojen ravintolalaskuja että pääsee nauttimaan sinun muutaman euron Lidlin patonkia ja juustoa. Lokkeilu ja loisiminen on kieltämättä sinulle taloudellisesti kannattavaa, mutta olet silti aika säälittävä. [/quote] Mitä vitun satojen eurojen ravintolalaskuja? :D Ja mitä vitun lidlin patonkia? Ehkä sinun kanattaisi pitää pääsi kiinni, kun et tiedä kuka minä olen etkä tiedä pankkitilini saldoakaan. [/quote]   Juujuu, av-palstan miljonäärinaiset, vol. 468741561. Ja silti et halua omia juomiasi maksaa? [/quote] Mikä vittu sinua vaivaa? :D Mistä päättelet, ettei minulla ole rahaa? Mistä päättelet, että puhun miljoonista? Miksi olet noin helvetin vihamielinen tuntematonta palstailijaa kohtaan? :D Ai, kappas, olin muuten viime yönä baarissa miehen kanssa. Arvaa, kuka maksoi juomani? Mies. Ja ilolla maksoikin. Toi vielä pyytämättäkin lisää. Aika hyvä ensivaikutelma ;) [/quote] Kävit varmaan namussa ja mies sai helppoa lihaa. Itse käyn paikoissa, joissa ei ole odotuksia naisten tai miesten suhteen vaan naiset tekee aivan yhtälailla aloitteita ja tarjoaa siinä missä miehetkin. Miksi pitää olla niin hankala? Ja en ihmettele miksi et löydä itsellesi älykästä miestä.... [/quote] :D Namussa en ole käynyt koskaan emmekä tavanneet baarissa, vaan _menimme_ yhdessä baariin. Arvaapa huviksesi että nussimmeko? Emme. Minä sanoin monta kertaa, että ei hänen tarvitse käyttää niin paljon rahaa minuun (baari ei ollut ainoa), mutta kun hän niin halusi näyttää herrasmiesmäisyytensä, niin hymyilin ja kiitin. [/quote] Aina kun yrittää sanoa jonkun pointin, minkä varmasti ymmärtää niin sitten takerrutaan tuollaiseen naurettavaan yksityiskohtaan kuin vaikkapa väärään baariin! Sinun menetyksesi se on, jos luokittelet miehen sen perusteella ostaako hän sinulle vai ei. [/quote] En ole kyllä menettänyt mitään? :D No joo, yhden pihin miehen joskus aikoinaan. Hänellä oli hädintuskin kotona huonekalujakaan :D Hirveä menetys, juu... Mutta tosiaa olimme siellä baarissa ja mies maksoi minulle kalliin illan, eikä baari ollut ainoa, mihin hän käytti rahaa. Tässä me mietimme, josko keksisimme jotain kivaa tekemistä kesäksi :) Ihan sain toppuutella miestä, ettei niin hurjasti makselisi minulle kaikkea. Niin kovasti haluaisi :)

[/quote]

Sielläkö se siis nyt köllöttelee sun vieressä ja sinä jaksat itkeä av-palstalla? Ihanan romanttista  ;)
[/quote]

Me tapailemme? Öh... :D

Vierailija
245/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:52"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:42"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:40"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:03"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:01"]

Vaik on täällä palstalla niin paljon katkeria marttyyrinaisia, niin on kyllä vastaavasti miehiäkin. Tää keskustelu olis niin hauska jos istuttaiskin ihan livenä jossain. Ja maksettais kukin omat juomamme ;) t. Se joka näkee tarjoamisen romanttisena eleenä. <3

[/quote]

Ai, sä näet koneellasi kirjoittajien sukupuolet? Katsos kun nainenkin voi olla teitä lokkeja arvostelevana.

[/quote]

Näinpä, näinpä. Inhoan yli kaiken naisia, jotka vaativat prinsessakohtelua, yleensä he ovat ne ärsyttävimmät. Kaikkein paras on antaa jokaisen tehdä omalla tyylillään ilman mitään odotuksia jostain tietyistä etiketeistä. Totta kai vaadin siistiä käyttäytymistä, mutta herranjumala niitä jotka vaativat toisia maksamaan! Sama kuin sanoisi että mee ostamaan ruoat mun puolesta.

[/quote]

Käsittääkseni kukaan ei puhunut vaatimisesta. Vaan että tekee tietyn vaikutuksen, jos mies ei edes halua tarjota. Joka kans minulle kertoo, että no joo, en ole niin kovin tärkeä. Paljon enemmän innostun, jos olen toiselle niin tärkeä, että hän tarjoaa. Mutta toki jos henkilö on tosi ihana, en tuohon juutu, mutta kyllä sellaisesta enempi kaverimiesfiilis tulee. 

[/quote]

Jos mielestäsi kaikkien miesten tulisi tarjota kaikille naisille, niin miten sinulle tulee fiilis, että olet tärkeä, jos tarjotaan? Eikö siitä pitäisi tulla fiilis, että olen ihan yhtä tärkeä kuin kuka tahansa nainen?

[/quote]

Puhun treffeistä. Enkä jaksakaan jotain sarjadeittailijaa. En käy baareissa ollenkaan. En puhu mistään tyhmästä baarissa tarjoamisesta, se nyt ei ole osoitus mistään. 

[/quote]

Niin minäkin, mistä sinä nyt nuo baarit tähän vedit?

[/quote]

Kun sanoit tarjoavasi kaikille naisille, jos tekisit, kuten sellainen nainen toivoo, joka toivoo tarjoamista. Miten paljon sä sitten oikein treffailet naisia? Ei kuule kiinnostais, jos joka viikko, sulla ei ole tasoa.

[/quote]

Mitä helvettiä nyt taas? laita nyt se viinilasi piiloon, kun ei lukeminenkaan enää luonnistu..en ole missään sanallakaan sanonut tarjoavani kaikille naisille...luetaan yhdessä uudestaan, jooko?

Jos mielestäsi kaikkien miesten tulisi tarjota kaikille naisille, niin miten sinulle tulee fiilis, että olet tärkeä, jos tarjotaan? Eikö siitä pitäisi tulla fiilis, että olen ihan yhtä tärkeä kuin kuka tahansa nainen?

Missä tuossa sanon tarjoavani kaikille naisille? Lauseessa puhutaan vain ja ainoastaan tulkinnasta siitä mitä sinä sanoit ja minkö kuvan se antaa minulle. Tulkinta voi olla väärä, mutta ainakin ymmärrän lukemaani...

Joku on tainnut tarjota sinulle enemmän kuin kestät näin sunnuntaina...

[/quote]

No ainakin jos ei tarjota niin tulee sellainen fiilis, että olen vähemmän kuin sellainen nainen, jolle hän tarjoaisi, mutta minulle vaan ei. Tai olen hänelle vähemmän, kuin jollekin miehelle, joka tarjoais. Mutta siis ei näitä ajatella! Olen nytkin rakastunut mieheen, joka ilmoitti hetkeä ennen treffejä menevänsä ostamaan housut (myöhästyi siksi) eikä todellakaan maksanut kahviani. Mutta oishan sellainen romanttisuus ihan älyttömän kiva :)

Vierailija
246/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:35"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:23"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:12"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:06"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:58"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"] Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan. [/quote]   Hohoo. Onneksi aika moni mies on kuitenkin suhteellisen järkevä, eikä maksa satojen eurojen ravintolalaskuja että pääsee nauttimaan sinun muutaman euron Lidlin patonkia ja juustoa. Lokkeilu ja loisiminen on kieltämättä sinulle taloudellisesti kannattavaa, mutta olet silti aika säälittävä. [/quote] Mitä vitun satojen eurojen ravintolalaskuja? :D Ja mitä vitun lidlin patonkia? Ehkä sinun kanattaisi pitää pääsi kiinni, kun et tiedä kuka minä olen etkä tiedä pankkitilini saldoakaan. [/quote]   Juujuu, av-palstan miljonäärinaiset, vol. 468741561. Ja silti et halua omia juomiasi maksaa? [/quote] Mikä vittu sinua vaivaa? :D Mistä päättelet, ettei minulla ole rahaa? Mistä päättelet, että puhun miljoonista? Miksi olet noin helvetin vihamielinen tuntematonta palstailijaa kohtaan? :D Ai, kappas, olin muuten viime yönä baarissa miehen kanssa. Arvaa, kuka maksoi juomani? Mies. Ja ilolla maksoikin. Toi vielä pyytämättäkin lisää. Aika hyvä ensivaikutelma ;) [/quote] Kävit varmaan namussa ja mies sai helppoa lihaa. Itse käyn paikoissa, joissa ei ole odotuksia naisten tai miesten suhteen vaan naiset tekee aivan yhtälailla aloitteita ja tarjoaa siinä missä miehetkin. Miksi pitää olla niin hankala? Ja en ihmettele miksi et löydä itsellesi älykästä miestä.... [/quote] :D Namussa en ole käynyt koskaan emmekä tavanneet baarissa, vaan _menimme_ yhdessä baariin. Arvaapa huviksesi että nussimmeko? Emme. Minä sanoin monta kertaa, että ei hänen tarvitse käyttää niin paljon rahaa minuun (baari ei ollut ainoa), mutta kun hän niin halusi näyttää herrasmiesmäisyytensä, niin hymyilin ja kiitin. [/quote] Aina kun yrittää sanoa jonkun pointin, minkä varmasti ymmärtää niin sitten takerrutaan tuollaiseen naurettavaan yksityiskohtaan kuin vaikkapa väärään baariin! Sinun menetyksesi se on, jos luokittelet miehen sen perusteella ostaako hän sinulle vai ei. [/quote] En ole kyllä menettänyt mitään? :D No joo, yhden pihin miehen joskus aikoinaan. Hänellä oli hädintuskin kotona huonekalujakaan :D Hirveä menetys, juu... Mutta tosiaa olimme siellä baarissa ja mies maksoi minulle kalliin illan, eikä baari ollut ainoa, mihin hän käytti rahaa. Tässä me mietimme, josko keksisimme jotain kivaa tekemistä kesäksi :) Ihan sain toppuutella miestä, ettei niin hurjasti makselisi minulle kaikkea. Niin kovasti haluaisi :)

[/quote]

Alat kuulostamaan Johanna Tukiaiselta juttuinesi  ;)
[/quote]

;;;;;))));))) :))

Vierailija
247/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:00"]Jos miehen pitää tehdä ensitreffeillä vaikutus sillä että maksaa laskun, niin on hänellä kyllä eväät vähissä vaikutuksen tekemiseen. Jos hän taas tekee muuten vaikutuksen niin en edes mieti kuka maksoi mitäkin laskuja. Eli ihan sama.
[/quote]
Hmm. Musta tuntuu et me puhutaan vähän eri merkityksen treffeistä tässä. En itse koskaan lähtisi treffeille täysin vieraan ihmisen kanssa. Tyyliin jossain kadulla puhelinnumeronsa tyrkyttäneen kanssa. Mulle ensitreffitkin olis nimenomaan jonkun kanssa jonka oon tavannut jo ennestään jossain jonkinnäköisen tutustumisen verran minkä seurauksena jonkinlaisia kiinnostuksen tunteita on jo herännyt, minkä perusteella sovitaan menevämme treffeille/tapaavamme uudestaan. Tällöin kyllä todellakin vaikuttaa enemmän se, maksaako mies kuin joissain randomtreffeillä. Millaisiin en ikinä edes lähtisi. En usko liikaan järjestämiseen näissä jutuissa. T. Se romantikko

Vierailija
248/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa.. Itse 1997 syntynyt ja olen ihan baareissakin joskus tarjonnut naisille juomia ilman mitään treffi statusta. Kyllä jos lähtisin kiinnostavan naisen kanssa treffeille niin maksaisin kaiken, kunhan ei mitään iPhonea pyydä heh. Sano miehelle että menee kesätöihin, niin on varaa maksaa juomat!! Niin mäkin teen.

Vierailija
249/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:57"]

Onko jollain jäänyt seksi kenties vähemmälle kun pitää niin ilkeenä täällä riehua? Maksakaa kukin ihan miten haluatte ja antakaa muiden olla romanttisia orastavan suhteen alussa "minä tarzan, sinä jane"-asenteella ja antaa miehen tarjota alussa jos se kerran sen omasta halustaan tekee. Varmaan vähemmän vihaiselle naiselle tekeekin. Jaksuhalit teille :)

[/quote]

En todellakaan anna miehen tarjota alussa, vaikka se kuinka omasta halustaan niin tekisi. Onpa jokunen mies tuossa alkanut hankalaksikin - on siis ollut helppo todeta, että emme sovi toisillemme. Joidenkin toisten kanssa taas on saatu aikaan hienoja keskusteluja, kun en ole hyväksynyt sitä, että mies tarjoaa. Sitten myöhemmin, kun tarjoamisasioista ja sukupuolirooleista ja tasa-arvosta on keskusteltu, voi ehkä joskus tarjotakin. Suhteen vakiinnuttua tietenkin voi maksaa vaikkapa se joka nopeammin kaivaa lompakon esiin, mutta se on sitten jo ihan eri tilanne kuin alun yritykset tehdä vaikutusta toiseen. 

[/quote]

Juuri näin, tällaisen naisen kanssa menisin mielellään treffeille ja tarjoasin ajallaan mielelläni. Ei kyse ole rahasta, vaan siitä järkyttävän itsekkäästä ajatuksesta, että kun mennään treffeille, niin toinen treffikumppani olisi de facto oikeutettu saamaan erikoiskohtelua, vain koska on nainen.

Miksen minä miehenä saisi tuntea oloni tärkeäksi naiselle, koska hän ostaa minulle juoman? Miksei nainen osoittaisi kiinnostustaan minusta tarjomalla minulle illan? Jos vastauksesi (hyvä lukija) on, että se on miehen osa, niin olet juurikin osoittanut, että huolimatta siitä, mitä sanot julkisesti, et halua oikeata, molemminpuolista tasa-arvoa. Halua romanttisia eleitä, halua, että nousen seisomaan kun bussissa ei ole paikkoja, halua että avaan sinulle oven. Minä teen sen ja mielelläni. Mutta älä tule puhumaan tasa-arvosta, jos olet kaikessa arjen toiminassa samanaikaisesti vaatimassa päinvastaista.

Ja kun täällä luetunymmärtäminen on niin vaikeaa joillekin: Minä tarjoan, en kaikille, vaan sille seuralaiselleni, joka on kanssani, minä avaan ovet, minä otan takin pois päältä jen. en odota seksiä vastineeksi, soitan kun lupaan ja kaikkea mitä herrasmies tekee. En ole katkera, en ole yksin, saan seuraa, mutta en ymmärrä laisinkaan, että kukaan nainen voisi sanoa samaan aikaan, että miehen rooli on olla se romanttinen tarjoaja ja että kannattaa tasa-arvoa.

Vierailija
250/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en puhu ainakaan tasa-arvosta siinä merkityksessä, etteikö naisilla ja miehillä saisi olla eroja tasa-arvon sisällä. Minusta tasa-arvoa ei romuta se, että mies tarjoaa. En ymmärrä, miksi se romuttaisi. Tai siis, niin, siksi, että miehen sitten kuuluisi tarjota, halusi tai ei. No, ei minusta kuulu, en vaadi sitä. Jos vaatisin, sitten en voisi puhua tasa-arvosta. 

t. Housuille toiseksi jäänyt ja silti rakastunut (ei ehkä kannattais)

Vierailija
251/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:18"]

No mä en puhu ainakaan tasa-arvosta siinä merkityksessä, etteikö naisilla ja miehillä saisi olla eroja tasa-arvon sisällä. Minusta tasa-arvoa ei romuta se, että mies tarjoaa. En ymmärrä, miksi se romuttaisi. Tai siis, niin, siksi, että miehen sitten kuuluisi tarjota, halusi tai ei. No, ei minusta kuulu, en vaadi sitä. Jos vaatisin, sitten en voisi puhua tasa-arvosta. 

[/quote]

Hyvä niin, täällä on monta, joka sanoo, että kiinnostus loppuu heti jos mies ei tarjoa

Vierailija
252/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:57"]

[/quote]

[/quote]

Kuulostaa ankealta naiselta. 

Vierailija
253/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:20"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:18"]

[/quote]

Hyvä niin, täällä on monta, joka sanoo, että kiinnostus loppuu heti jos mies ei tarjoa
[/quote]
No honey. Silloin vain alkaa epäillä herkemmin miehen kiinnostusta. Ja tämä saattaa johtaa oman kiinnostuksen toppuuttelemiseen. Nää on näitä ehkä stereotyyppisia käyttäytymismalleja mut edelleen on melko stereotyyppisia ihmisiäkin. Nimim. En oo mikään rekkapenatyttö. Vaan ihan vaan tyttö.

Vierailija
254/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:18"]

[/quote]

[/quote]

"kiinnostus loppuu heti", no, todellakin loppuu, jos miehessä ei ole mitään muuta ihmeellistä. Nyt voitte vain miettiä, miten ihmeellinen on mies, jota jaksoin odottaa jopa 25 minuuttia vaikka oli myöhässä ja ostaa kahvini itse ja oon silti ihan rakastunut. Mutta vituttaa, jos hän ei maksa mulle kahvia, koska minussa ei ole mitään ihmeellistä. Tällä kertaa laitoin sen, ettei maksa kuitenkin jonkun muun selityksen piikkiin.

Vierailija
255/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.

Vierailija
256/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.
[/quote]

Tällainen keskustelu olisi aivan utopistinen suurimmassa osassa maailmaa, mitä tässä käymme. Tämän ketjun miehet eivät kyllä tiedä naisten hemmottelusta yhtään mitään ;)

Vierailija
257/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:48"]

Yleinen määritelmä tasa-arvosta: Tasa-arvo tarkoitta erityisesti kaikkien ihmisten yhtäläistä arvoa yksilöinä

Feministien tasa-arvo: Tasa-arvo tarkoitaa naisten aseman parantamista niiltä osin, kun se on kivaa, mutta miehet saa pitää paskat asiat

AV-mamman tasa-arvo: muuten sama kuin feministeillä, mutta miesten pitää olla romanttisia, kohteliaita, maksaa treffit ja muutekin pitää hyvänä, koska muuten en anna. Paitti jos haluun lapset, mutta senkin sitten maksat, senkin sika (ja hoidat vuoroviikoin, että pääsen bilettää)

[/quote]

Voihan vittu. Olen feministi ja kannatan kyllä juuri sitä, että miehillä ja naisilla on asevelvollisuus (tai palkka-armeija kaikille), kannatan myös sitä että miesten huoltajuudet käsiteltäisiin paremmin, myös sitä, että naisilla olisi parempi kulkea kadulla ja olla työelämässä ja olen sitä mieltä että kaikenlaiset odotukset ja sukupuoliroolit tulisi poistaa. Itse voisit vaikka avata wikipedian.

Vierailija
258/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]

Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota.

[/quote]

Ottavat myös loukkauksena jos eivät saa. Se on se perinteisen käyttäytymisen kääntöpuoli. Mies maksaa ja odottaa saavansa. 3rd date rule, anyone? Eikö näistä rooleista juuri ole tarkoitus päästä eroon tasa-arvolla? vaiko vain siitä naisten osuudesta?

Vierailija
259/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]Minulle ainakin oli tärkeää, että mies tarjosi treffeillä. Esim. elokuvissa leffalipun ja sen jälkeisen juoman. Muuten maksoin itse. Nykyisen miehen kanssa olen ollut viisi vuotta yhdessä ja maksamme kaiken taloudessa puoliksi. Silti hän tarjosi treffeillä ja niin tarjosi moni muukin. Se on aivan itsestäänselvyys lähes kaikissa kulttuureissa, että mies tarjoaa ensimmäisen kerran. Minulle on aivan sama, jos joku ei tarjoa, mutta ei hän kovin hyvää ensivaikutelmaa sillä anna. Varsinkin Virossa ja Venäjällä sekä Espanjassa ja Aasiassa on todella tärkeää, että mues saa tarjota. Ottavat loukkauksena, jos eivät saa tarjota. [/quote] Tällainen keskustelu olisi aivan utopistinen suurimmassa osassa maailmaa, mitä tässä käymme. Tämän ketjun miehet eivät kyllä tiedä naisten hemmottelusta yhtään mitään ;)

[/quote]

Noh, noh, meitä on monenlaisia, ja itseäkin hämäisi jo varmaan Aasialainen "taso". Tää protestanttinen(?) suomalaismeininki sopii ainakin minulle ihan hyvin, mutta sen verran on minussakin mitä-sitten-lienee, että jos ollaan niin tasa-arvoisia, ettei mies edes ehdota tarjoamista ensitreffeillä, niin ihmettelen mistäs nyt tuulee. Mutta jos keksin hyvän syyn, että mistä nyt tuulee, niin eteenpäin (siinä suhteessa) sitten vaan sano mummo lumessa! 

t. housuille toiseksi jäänyt

Vierailija
260/272 |
01.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 02:28"]

[/quote]

Ottavat myös loukkauksena jos eivät saa. Se on se perinteisen käyttäytymisen kääntöpuoli. Mies maksaa ja odottaa saavansa. 3rd date rule, anyone? Eikö näistä rooleista juuri ole tarkoitus päästä eroon tasa-arvolla? vaiko vain siitä naisten osuudesta?

[/quote]

No mulle ei tarvii kolmilla treffeillä tarjota, ekat riittää, etten ihmettele enää tuulen suuntia. En kylläkään anna ekoilla. (siksi, enkä muutenkaan)

122