Olin treffeillä miehen kanssa. hän ei maksanut minun juomaa!!
Olin eilen parilla oluella ensitreffeillä miehen kanssa. Hämmästykseni oli suuri, sillä hän ei maksanut minun juomiani. Eikö peruskäytöstapoihin kuulu, että mies maksaa naisen tai ainakin osan juomisista tai syömisistä?
Kommentit (272)
Otsikossa puhuttiin treffeistä, ei siitä, tarjoaako joku baarissa juomaa!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:01"]
Vaik on täällä palstalla niin paljon katkeria marttyyrinaisia, niin on kyllä vastaavasti miehiäkin. Tää keskustelu olis niin hauska jos istuttaiskin ihan livenä jossain. Ja maksettais kukin omat juomamme ;) t. Se joka näkee tarjoamisen romanttisena eleenä. <3
[/quote]
Ai, sä näet koneellasi kirjoittajien sukupuolet? Katsos kun nainenkin voi olla teitä lokkeja arvostelevana.
[/quote]
Näinpä, näinpä. Inhoan yli kaiken naisia, jotka vaativat prinsessakohtelua, yleensä he ovat ne ärsyttävimmät. Kaikkein paras on antaa jokaisen tehdä omalla tyylillään ilman mitään odotuksia jostain tietyistä etiketeistä. Totta kai vaadin siistiä käyttäytymistä, mutta herranjumala niitä jotka vaativat toisia maksamaan! Sama kuin sanoisi että mee ostamaan ruoat mun puolesta.
[/quote]
Käsittääkseni kukaan ei puhunut vaatimisesta. Vaan että tekee tietyn vaikutuksen, jos mies ei edes halua tarjota. Joka kans minulle kertoo, että no joo, en ole niin kovin tärkeä. Paljon enemmän innostun, jos olen toiselle niin tärkeä, että hän tarjoaa. Mutta toki jos henkilö on tosi ihana, en tuohon juutu, mutta kyllä sellaisesta enempi kaverimiesfiilis tulee.
[/quote]
Jos mielestäsi kaikkien miesten tulisi tarjota kaikille naisille, niin miten sinulle tulee fiilis, että olet tärkeä, jos tarjotaan? Eikö siitä pitäisi tulla fiilis, että olen ihan yhtä tärkeä kuin kuka tahansa nainen?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:23"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:12"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:06"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:58"] [quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 00:53"] Minä menetän välittömästi mielenkiintoni mieheen, joka ei maksa minulle ruokia/juomia treffeillä. Vastaavasti minä sitten vaikka majoitan miestä luonani ja ostan jotain erityistä hyvää häntä varten. Mutta jos äijä on niin pihi, ettei osoita herrasmiesmäisyyttä ensitreffeillä niin eipähän pääse lojumaan nurkkiini ja nauttimaan viiden tähden palvelustakaan. [/quote] Hohoo. Onneksi aika moni mies on kuitenkin suhteellisen järkevä, eikä maksa satojen eurojen ravintolalaskuja että pääsee nauttimaan sinun muutaman euron Lidlin patonkia ja juustoa. Lokkeilu ja loisiminen on kieltämättä sinulle taloudellisesti kannattavaa, mutta olet silti aika säälittävä. [/quote] Mitä vitun satojen eurojen ravintolalaskuja? :D Ja mitä vitun lidlin patonkia? Ehkä sinun kanattaisi pitää pääsi kiinni, kun et tiedä kuka minä olen etkä tiedä pankkitilini saldoakaan. [/quote] Juujuu, av-palstan miljonäärinaiset, vol. 468741561. Ja silti et halua omia juomiasi maksaa? [/quote] Mikä vittu sinua vaivaa? :D Mistä päättelet, ettei minulla ole rahaa? Mistä päättelet, että puhun miljoonista? Miksi olet noin helvetin vihamielinen tuntematonta palstailijaa kohtaan? :D Ai, kappas, olin muuten viime yönä baarissa miehen kanssa. Arvaa, kuka maksoi juomani? Mies. Ja ilolla maksoikin. Toi vielä pyytämättäkin lisää. Aika hyvä ensivaikutelma ;) [/quote] Kävit varmaan namussa ja mies sai helppoa lihaa. Itse käyn paikoissa, joissa ei ole odotuksia naisten tai miesten suhteen vaan naiset tekee aivan yhtälailla aloitteita ja tarjoaa siinä missä miehetkin. Miksi pitää olla niin hankala? Ja en ihmettele miksi et löydä itsellesi älykästä miestä.... [/quote] :D Namussa en ole käynyt koskaan emmekä tavanneet baarissa, vaan _menimme_ yhdessä baariin. Arvaapa huviksesi että nussimmeko? Emme. Minä sanoin monta kertaa, että ei hänen tarvitse käyttää niin paljon rahaa minuun (baari ei ollut ainoa), mutta kun hän niin halusi näyttää herrasmiesmäisyytensä, niin hymyilin ja kiitin. [/quote] Aina kun yrittää sanoa jonkun pointin, minkä varmasti ymmärtää niin sitten takerrutaan tuollaiseen naurettavaan yksityiskohtaan kuin vaikkapa väärään baariin! Sinun menetyksesi se on, jos luokittelet miehen sen perusteella ostaako hän sinulle vai ei. [/quote] En ole kyllä menettänyt mitään? :D No joo, yhden pihin miehen joskus aikoinaan. Hänellä oli hädintuskin kotona huonekalujakaan :D Hirveä menetys, juu... Mutta tosiaa olimme siellä baarissa ja mies maksoi minulle kalliin illan, eikä baari ollut ainoa, mihin hän käytti rahaa. Tässä me mietimme, josko keksisimme jotain kivaa tekemistä kesäksi :) Ihan sain toppuutella miestä, ettei niin hurjasti makselisi minulle kaikkea. Niin kovasti haluaisi :)
[/quote]
Alat kuulostamaan Johanna Tukiaiselta juttuinesi ;)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:34"]
Vaik on täällä palstalla niin paljon katkeria marttyyrinaisia, niin on kyllä vastaavasti miehiäkin. Tää keskustelu olis niin hauska jos istuttaiskin ihan livenä jossain. Ja maksettais kukin omat juomamme ;) t. Se joka näkee tarjoamisen romanttisena eleenä. <3
[/quote]
Ai, sä näet koneellasi kirjoittajien sukupuolet? Katsos kun nainenkin voi olla teitä lokkeja arvostelevana.
[/quote]
Näinpä, näinpä. Inhoan yli kaiken naisia, jotka vaativat prinsessakohtelua, yleensä he ovat ne ärsyttävimmät. Kaikkein paras on antaa jokaisen tehdä omalla tyylillään ilman mitään odotuksia jostain tietyistä etiketeistä. Totta kai vaadin siistiä käyttäytymistä, mutta herranjumala niitä jotka vaativat toisia maksamaan! Sama kuin sanoisi että mee ostamaan ruoat mun puolesta.
[/quote]
Käsittääkseni kukaan ei puhunut vaatimisesta. Vaan että tekee tietyn vaikutuksen, jos mies ei edes halua tarjota. Joka kans minulle kertoo, että no joo, en ole niin kovin tärkeä. Paljon enemmän innostun, jos olen toiselle niin tärkeä, että hän tarjoaa. Mutta toki jos henkilö on tosi ihana, en tuohon juutu, mutta kyllä sellaisesta enempi kaverimiesfiilis tulee.
[/quote]
Jos mielestäsi kaikkien miesten tulisi tarjota kaikille naisille, niin miten sinulle tulee fiilis, että olet tärkeä, jos tarjotaan? Eikö siitä pitäisi tulla fiilis, että olen ihan yhtä tärkeä kuin kuka tahansa nainen?
[/quote]
Puhun treffeistä. Enkä jaksakaan jotain sarjadeittailijaa. En käy baareissa ollenkaan. En puhu mistään tyhmästä baarissa tarjoamisesta, se nyt ei ole osoitus mistään.
Onko jollain jäänyt seksi kenties vähemmälle kun pitää niin ilkeenä täällä riehua? Maksakaa kukin ihan miten haluatte ja antakaa muiden olla romanttisia orastavan suhteen alussa "minä tarzan, sinä jane"-asenteella ja antaa miehen tarjota alussa jos se kerran sen omasta halustaan tekee. Varmaan vähemmän vihaiselle naiselle tekeekin. Jaksuhalit teille :)
Hih! Tämähän on hauska ketju...:D
Mistä vetoa että nämä tässä ketjussa miehiltä juomiensa maksua odottavat persuämmät ovat samoja juntteja jotka täällä av:lla kuvittelevat stringien ja suihkurusketuksen tekevän heistä seksikkäitä...;)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:29"]
minun mies on aina tarjonnu minulle juomat/ruoat,siis kun on käyty baarissa/syömässä/leffassa jne.ihan suhteen alkuajoista asti,yhes oltu yli 10 vuotta.en odota tai ikinä ole pyytäny häntä niitä maksamaan,mut kait se on sitä rakkautta<3.:)
[/quote]
Mä oon naisena tehnyt samoin mun miehelle, kaipa se on sitä aitoa rakkautta! :) <3
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:36"]
Hih! Tämähän on hauska ketju...:D Mistä vetoa että nämä tässä ketjussa miehiltä juomiensa maksua odottavat persuämmät ovat samoja juntteja jotka täällä av:lla kuvittelevat stringien ja suihkurusketuksen tekevän heistä seksikkäitä...;)
[/quote]
Hävisit vedon, mä ainakin olen vihreitä ja vasemmistoa äänestänyt kokoomustaustaisen diplomaattisuvun vesa.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Puhun treffeistä. Enkä jaksakaan jotain sarjadeittailijaa. En käy baareissa ollenkaan. En puhu mistään tyhmästä baarissa tarjoamisesta, se nyt ei ole osoitus mistään.
[/quote]
Niin minäkin, mistä sinä nyt nuo baarit tähän vedit?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kun sanoit tarjoavasi kaikille naisille, jos tekisit, kuten sellainen nainen toivoo, joka toivoo tarjoamista. Miten paljon sä sitten oikein treffailet naisia? Ei kuule kiinnostais, jos joka viikko, sulla ei ole tasoa.
Te sekotatte jotkut pissistyrkyt opportunistit baaritiskikyylät nyt aivan eri asiaan, eli ensitreffien maksukäyttäytymiseen. Se ON romanttinen ja vaikuttava ele että mies tarjoutuu maksamaan, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Ja tällä ei ole mitään tekemistä tulevaisuuden rahankäytön kanssa mikäli homma etenee kunnon seurusteluun/kimpassa asumiseen. Se on vaan näitä juttuja et jotkut tykkää äideistä jotkut tyttäristä. Mulle "kirjoittamaton etiketti/vaikutelma" on se että mies tykkää jos tarjoaa aluksi. Näin se vaan menee. :)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:24"][quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:15"]Kaksi kertaa ovat naiset tulleet baarin tiskillä kysymään ostaisinko heille juoman. Molemmat yritykset olivat täysin läpinäkyviä tarkoitusperiltään, mutta en vieläkään oikein tiedä miksi molemmilla kerroilla kieltäydyin. En usko että olisin tehnyt tilanteissa nopeaa päätöstä sukupuolten tasa-arvon, tilanteen tyypin tai kysyjän ulkonäön perusteella. Ehkä ajattelin että kyseessä oli lähes ensimmäiseksi repliikiksi melkoisen outo valinta ja nyt yritettiin hopottaa epätoivoisen näköistä miestä.
En ole naiselle tarjoamista vastaan, mutta en myöskään oleta sen olevan joku standardi käyttäytymismalli mihin minun pitäisi miehenä mukautua.
Toinen näistä naisista muuten suuttui minulle ja vaati selitystä miksi en tarjoa (sinänsä nätille) naiselle edes yhtä juomaa.
[/quote]
Huomasiko ravintolan henkilökunta tätä? Minusta olisi asiallista että tuollainen nainen poistettaisiin ravintolasta.
[/quote]
Noista kerjääjistä kannattaa tosissaan vinkata henkilökunnalle. Sekä ravintolan että asiakkaiden etu että heidät saa ulos.
Yleinen määritelmä tasa-arvosta: Tasa-arvo tarkoitta erityisesti kaikkien ihmisten yhtäläistä arvoa yksilöinä
Feministien tasa-arvo: Tasa-arvo tarkoitaa naisten aseman parantamista niiltä osin, kun se on kivaa, mutta miehet saa pitää paskat asiat
AV-mamman tasa-arvo: muuten sama kuin feministeillä, mutta miesten pitää olla romanttisia, kohteliaita, maksaa treffit ja muutekin pitää hyvänä, koska muuten en anna. Paitti jos haluun lapset, mutta senkin sitten maksat, senkin sika (ja hoidat vuoroviikoin, että pääsen bilettää)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:48"]
Te sekotatte jotkut pissistyrkyt opportunistit baaritiskikyylät nyt aivan eri asiaan, eli ensitreffien maksukäyttäytymiseen. Se ON romanttinen ja vaikuttava ele että mies tarjoutuu maksamaan, tästä ei pääse yli eikä ympäri. Ja tällä ei ole mitään tekemistä tulevaisuuden rahankäytön kanssa mikäli homma etenee kunnon seurusteluun/kimpassa asumiseen. Se on vaan näitä juttuja et jotkut tykkää äideistä jotkut tyttäristä. Mulle "kirjoittamaton etiketti/vaikutelma" on se että mies tykkää jos tarjoaa aluksi. Näin se vaan menee. :)
[/quote]
Juuri näin. Juuri näin.
t. diplomaattisuvun vesa
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:37"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:29"]
minun mies on aina tarjonnu minulle juomat/ruoat,siis kun on käyty baarissa/syömässä/leffassa jne.ihan suhteen alkuajoista asti,yhes oltu yli 10 vuotta.en odota tai ikinä ole pyytäny häntä niitä maksamaan,mut kait se on sitä rakkautta<3.:)
[/quote]
Mä oon naisena tehnyt samoin mun miehelle, kaipa se on sitä aitoa rakkautta! :) <3
[/quot
ja minun ja mieheni rakkaus "epäaitoa",kun mies on halunnu tarjota aina?ihana analyysi:)kuten tässäki keskustelussa joku sanoi,on romanttinen ele tarjota naiselle.mieheni on muutenki todella romantikko,osaa helliä naista ja näyttää tunteet,oikea helmi<3eikö sun mies oo ikinä tarjonnu sulle mitää?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:48"]
[/quote]
Juuri näin. Juuri näin.
t. diplomaattisuvun vesa
[/quote]
Minähän se meillä meidän elämisen nykyään maksan :)) Mutta en ensikahveja ;)
98
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:42"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:40"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kun sanoit tarjoavasi kaikille naisille, jos tekisit, kuten sellainen nainen toivoo, joka toivoo tarjoamista. Miten paljon sä sitten oikein treffailet naisia? Ei kuule kiinnostais, jos joka viikko, sulla ei ole tasoa.
[/quote]
Mitä helvettiä nyt taas? laita nyt se viinilasi piiloon, kun ei lukeminenkaan enää luonnistu..en ole missään sanallakaan sanonut tarjoavani kaikille naisille...luetaan yhdessä uudestaan, jooko?
Missä tuossa sanon tarjoavani kaikille naisille? Lauseessa puhutaan vain ja ainoastaan tulkinnasta siitä mitä sinä sanoit ja minkö kuvan se antaa minulle. Tulkinta voi olla väärä, mutta ainakin ymmärrän lukemaani...
Joku on tainnut tarjota sinulle enemmän kuin kestät näin sunnuntaina...
Kuuluu maksaa, mutta sitten naisen kuuluu harottaa sitä jalkoväliä. Vitsi! Aika vanhanaikaista minusta laittaa mies maksamaan.
Vähän hankala kysymys. Ei minua sinällään tietenkään haittaa jos mies maksaa. Mutta kokemus on vaan osoittanut että nuo rahojaan tyrkyttävät miehet ovat juuri niitä joista kannattaa pysyä erossa. Siis ihan joka kerta, että tuskin ovat "yksittäistapauksia".
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:24"]
[quote author="Vierailija" time="01.06.2015 klo 01:15"]Kaksi kertaa ovat naiset tulleet baarin tiskillä kysymään ostaisinko heille juoman. Molemmat yritykset olivat täysin läpinäkyviä tarkoitusperiltään, mutta en vieläkään oikein tiedä miksi molemmilla kerroilla kieltäydyin. En usko että olisin tehnyt tilanteissa nopeaa päätöstä sukupuolten tasa-arvon, tilanteen tyypin tai kysyjän ulkonäön perusteella. Ehkä ajattelin että kyseessä oli lähes ensimmäiseksi repliikiksi melkoisen outo valinta ja nyt yritettiin hopottaa epätoivoisen näköistä miestä. En ole naiselle tarjoamista vastaan, mutta en myöskään oleta sen olevan joku standardi käyttäytymismalli mihin minun pitäisi miehenä mukautua. Toinen näistä naisista muuten suuttui minulle ja vaati selitystä miksi en tarjoa (sinänsä nätille) naiselle edes yhtä juomaa. [/quote] Huomasiko ravintolan henkilökunta tätä? Minusta olisi asiallista että tuollainen nainen poistettaisiin ravintolasta.
[/quote]
Huomasiko mitä? Oletttamusta että mies tarjoaa naiselle? Kauniiden naisten korkeaa omanarvontuntoa?
Varmasti huomasivat, seisoimme baaritiskin vieressä.
Olen naisasioissa täysi nolla, mutta kyllä mä verbaalisesti osaan puoleni pitää. En koe argumentoineeni häviävästä positiosta noissa tilanteissa, mutta hieman harmittaa kun en edes toisella kertaa ottanut selvää olisiko tuolla yhden juoman tarjoamisella ollut jotain kauaskantoisesti nostattavaa seurausta. Nyt elän vain omassa mahdollisessa harhassani, jossa kykenin näkemään näiden naisten tarkoitusperien läpi.