Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

itse tehdyt hampurilaiset

Vierailija
31.05.2015 |

Hyvää. Ja ihan kuin ois hampurilaispaikassa syömässä. Vaan paljon halvempaa ja voi tilata lisää samaan hintaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meillä paljoa maksanut. Viiden hengen perheelle sämpylät, mitäs se sämpyläjauhopussi maksaa? No, ei montaa euroa ja jauhoja meni viisi desiä, josta tuli pellillinen. Eli jokusen sentin per sämpylä. Kuivahiiva on aika halpaa... jauhelihaa paistettiin 700g, josta meni yhteen hamppariin aikasta pieni osa. Jäävuorisalaattia meni pikkupikkuripaus per hamppari, tomaattia viipale, chilimajoneesia laitettiin väliin ja suolakurkkua... ainiin ja pekonia aikuisille. Ja sinileimaa. Ei tullut kalliiksi yksi hamppari, aineksetkin löytyi lihaa lukuunottamatta jääkaapista valmiiksi. Ja on sitä euron rasvapaskamättöä aika paljon paremman makuinen sekä terveellisempikin vielä ;) Eipä tulisi mieleenkään omaa lasta viedä mäkkärisafkoille, kun vaihtoehtojakin on.

Vierailija
22/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarmo mikä toi on ? € juusto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:45"]

Eipä meillä paljoa maksanut. Viiden hengen perheelle sämpylät, mitäs se sämpyläjauhopussi maksaa? No, ei montaa euroa ja jauhoja meni viisi desiä, josta tuli pellillinen. Eli jokusen sentin per sämpylä. Kuivahiiva on aika halpaa... jauhelihaa paistettiin 700g, josta meni yhteen hamppariin aikasta pieni osa. Jäävuorisalaattia meni pikkupikkuripaus per hamppari, tomaattia viipale, chilimajoneesia laitettiin väliin ja suolakurkkua... ainiin ja pekonia aikuisille. Ja sinileimaa. Ei tullut kalliiksi yksi hamppari, aineksetkin löytyi lihaa lukuunottamatta jääkaapista valmiiksi. Ja on sitä euron rasvapaskamättöä aika paljon paremman makuinen sekä terveellisempikin vielä ;) Eipä tulisi mieleenkään omaa lasta viedä mäkkärisafkoille, kun vaihtoehtojakin on.

[/quote]

On teillä köyhät hampparit: viidelle hengelle 700g jauhelihaa? Vähän päälle 100g jauhelihaläpyskät siis? Pikkipikkiriikkisen salaattia? Ja kokonaista yksi tomaattiviipale?

Kyllä, halvalla ootte hampparinne tehneet.

Vierailija
24/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:29"]

Mistä saa yhtä hyvää soosia kuin bigmacin tai hesen kerroshampparin välissä on? kaupan hampparisoosit on aika perseestä.

[/quote]

Tekemällä itse tietysti. Etkö ymmärtänyt ketjun otsikkoa?

Esimerkiksi se Mäkkärin Special Sauce on käytännössä Thousand Island -soosia.

Vierailija
25/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:53"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:45"]

[/quote]

On teillä köyhät hampparit: viidelle hengelle 700g jauhelihaa? Vähän päälle 100g jauhelihaläpyskät siis? Pikkipikkiriikkisen salaattia? Ja kokonaista yksi tomaattiviipale?

[/quote]

Meinaat että pitäis olla kilon painoiset hampparimätöt myös lapsille? 700g jauhelihaa riittää oikein hyvin 5 hampurilaiseen, samoin 2,5 dl sämpylätaikina, eikä siihen hampurilaisen väliin mahdu enempää kuin pari hassua salaatinlehden rivettä ja se yksi tomaatin viipale. Eihän ole kerrottu että minkälainen tomaatti, kun pihvitomaatti on hieman isompi kuin tavis kasvihuonetomaatti....

Vierailija
26/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:53"]

[/quote]

Normaalipainoselle ihmiselle ~130g lihaa pääruoassa on ihan sopivasti. Mitä järkeä tehdä ja syödä liian isoja annoksia?

Vierailija
27/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:02"]Kyllähän tuo itsetehty lopulta kalliimmaks tulee, MUTTA on se paljon paremman makuistakin. [/quote] Eipäs tuu. Laskin että kolme euroa maksais ainekset ja meitä on kaksi syöjää. Ja hampurilaisia tulee useita. [/quote] Mitä laitat hampurilaisiin? En kyllä usko että kolmella eurolla saa kaiken tarvittavan.

[/quote]

Kasvispihvit ITSE tehtynä, sämpylät ITSE tehtynä, kastike ITSE tehtynä... Ei taatusti maksa paljoakaan...
[/quote]

No en niitä sämpylöitä itse tehnyt.
Eikä maksanut paljoa per hampurilainen.

Vierailija
28/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:34"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:23"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 21:02"]Kyllähän tuo itsetehty lopulta kalliimmaks tulee, MUTTA on se paljon paremman makuistakin. [/quote] Eipäs tuu. Laskin että kolme euroa maksais ainekset ja meitä on kaksi syöjää. Ja hampurilaisia tulee useita. [/quote] Mitä laitat hampurilaisiin? En kyllä usko että kolmella eurolla saa kaiken tarvittavan.

[/quote]

Kasvispihvit ITSE tehtynä, sämpylät ITSE tehtynä, kastike ITSE tehtynä... Ei taatusti maksa paljoakaan...
[/quote]
Salaatti itse kasvatettu, suola itse poimittu, tomaatti itse kasvatettu, sipuli itse kasvatettu unikonsiemenet itse tilattu

Vierailija
29/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meillä ei kovin halvalla päästä, kun tehdään hampparit, mutta kyllä se kuitenkin halvemmaksi tulee, kuin hakea ateriat hesestä. Meidän hampurilaisiin tulee:
- s-marketin isot (huomattava kokoero esim Lidlin omiin) valmiit hampurilaissämpylät
- ketsuppia, BBQ-kastiketta ja raakaa sipulia pohjalle sekä jäävuorisalaattia PALJON (jos ei tähän väliin raakaa, niin myöhemmin paistettua ja makeutettua sipulia päälle)
- itse tehty iso naudanlihapihvi (1000g jauhelihapkt)
- cheddar-viipale (viimeks kokeilin uutta koskenlaskijan cheddar-kastiketta
- pekonia, jos halutaan ja aurajuustoa
- halukkaat saavat myös ananasrenkaan
- kuoreen vielä jtn majoneesia ja päälle

Ai että on sitten hyvää!

Jos haluaa erilaista, niin pihvin tilalle nyhtöpossua ja coleslaw-salaattia
-
-

Vierailija
30/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih. Mun alkoi tehä hirveesti grillihampurilaista. Rasvassa kastettua sämpylää, salaattia, sipulia, amerikkalaista kastiketta, kokolihapihvi, paksut siivut koskenlaskijaa ja pekonia.

Vierailija
31/31 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tuli hampurilaiskiintiö täyteen, toistaiseksi.
Parasta on se kun voi tilata lisää eikä tarvii enää maksaa mitään.
Ja nyt iltateelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän