Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen hoitopaikka-asian kanssa?!?

Vierailija
31.05.2015 |

Eli, olen kotiäiti. Meillä on vauva ja pojat 4v ja 6v. Isoin siis aloittaa nyt syksyllä eskarin; pääsee eskarista kotiin eikä tarvitse hoitoa. Pienimmän kanssa olen joka tapauksessa vielä kotona (10kk) ja se sopii hyvin tähän eskarin aloitukseenkin. Ennen äitiyslomaa pojat siis olivat tarhassa kun olin töissä. Nyt keskimmäinen (4v) on alkanut kaipaamaan tarhakavereitaan, pojat ovat siis vauvan syntymästä olleet kotona. No, varasin elokuusta tarhan keskimmäiselle 11pv/kk puolipäiväisenä (käytännössä sen 4h kun haen samalla eskarilaisen) mutta... Nyt mietityttää, pitäisikö perua paikka! Poika on nyt ollut niin terveenä ilman tarhaa, ennen oli jatkuva infektiokierre :( Ja kun kuitenkin olen kotona niin tuntuuhan tuo hassulta. Mitään kerhoja ei kuitenkaan ole ihan lähellä (ja mies käy autolla töissä). Mitä ihmettä teen? Mies totesi tarhan hyvä, mutta... Mitä tekisitte?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei 11 päivää kuussa paljolta kuulosta puolipäiväisenä. Kaikki pöpöt sieltä kyllä saa :(

Vierailija
2/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä pitäisin lapset kotona-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän se isoveikkakin tuo pöpöt eskarista

Vierailija
4/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote a="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:05"]Kotiäitinä pitäisin lapset kotona-
[/quote]

Tosi hyvin olen viihtynyt ja mielelläni pidänkin :) Tämä kaverijuttu on nyt niin tapetilla. Kokeilin jos nyt saisin paikan seurakunnan kerhosta, voisin peruuttaa tuon yarhan niin joku muu saisi sen paikan :) Ja joku kiva harrastusporukka niin eiköhän tuo kaverijuttu sillä järjesty :) Ap

Vierailija
5/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:07"]eiköhän se isoveikkakin tuo pöpöt eskarista
[/quote]

Totta se on kyllä tämäkin. Ap

Vierailija
6/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet "kotiäiti" kun kerran lapset menevät päiväkotiin? Olet siis vaan äitiyslomaalla?

Vierailija
7/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kaverien tarpeen mutta olen sitä vastaan että päiväkodista pitää ottaa paikka vain sitä varten. Sinähän kuitenkin olet lapsen hoitaja nyt kun kotoilet. Kerhot olisi parempi vaihtoehto.:)

Vierailija
8/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:17"]Miten olet "kotiäiti" kun kerran lapset menevät päiväkotiin? Olet siis vaan äitiyslomaalla?
[/quote]

Hoitovapaalla, äitiysloma loppui :) Tällä hetkellä kotiäitinä. Onhan nyt tällä hetkellä mulla kaikki kolme kotona, eskari alkaa syksyllä. Ap

Vierailija
9/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä kotona, kunnes menet töihin. Lapsikin on lomansa päivähoidosta ansainnut. Leikkiseuraa voi järjestää muutenkin.

Vierailija
10/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:19"]Ymmärrän kaverien tarpeen mutta olen sitä vastaan että päiväkodista pitää ottaa paikka vain sitä varten. Sinähän kuitenkin olet lapsen hoitaja nyt kun kotoilet. Kerhot olisi parempi vaihtoehto.:)
[/quote]

Toivotaan, että saadaan se kerhopaikka jota hain :) Ja aloitetaan joku uusi, kiva harrastus jossa näkee kavereita. Ei minustakaan tunnu tuo puolipäivätarha parhaalta vaihtoehdolta. Kun ei ole pakko laittaa tarhaan töiden/jaksamisen/lapsen muiden tarpeiden takia :) Joku muu varmasti ottaa paikan ilomielin kuka sen enemmän tarvitsee. Ap

Vierailija
11/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:25"]Pidä kotona, kunnes menet töihin. Lapsikin on lomansa päivähoidosta ansainnut. Leikkiseuraa voi järjestää muutenkin.
[/quote]

Ollaan tosiaan 10kk oltu kotona ja vielä ollaan elokuuhun asti kokonaan kotona :) Lapset (ja minä!) ollaan kyllä nautittu. Mukava tauko lapsillekin. Ap

Vierailija
12/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 15:25"]Pidä kotona, kunnes menet töihin. Lapsikin on lomansa päivähoidosta ansainnut. Leikkiseuraa voi järjestää muutenkin. [/quote] Ollaan tosiaan 10kk oltu kotona ja vielä ollaan elokuuhun asti kokonaan kotona :) Lapset (ja minä!) ollaan kyllä nautittu. Mukava tauko lapsillekin. Ap

[/quote]

Just näin, hyvä! 

Vierailija
13/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso miten alkaa sujumaan, voithan sitten ottaa pojan kotiin. 4-vuotias osaa jo ikävöidä kavereitaan, niin tuskin siitä haittaa on. Sairastelu on tietysti aina ikävää, mutta noin iso osaa jo pestä ahkerasti käsiään, eikä nuohoa samalla tavalla kuin pienet. Hänestä voisi olla kurjaa jäädä kotiin, kun isovelikin pääsee.

Vierailija
14/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kotona on mahdollista järjestää leikkikaveri edes joitain kertoja viikossa aamupäivisin, esim. leikkipuistotreffien kautta ja jaksat touhuta muutenkin hänen kanssaan niin saattaisihan poika viihtyä hyvin kotonakin. Onko kunnassa päiväkodin tai seurakunnan kerhoja? Meillä kanssa kotihoidossa 4- ja 2-vuotiaat pojat. Isompi käy päiväkodin kerhossa ja on saanut hurjasti lisää sosiaalisia taitoja siellä. Kotona ollessaan tahtoo helposti pitkästyä, vaikka touhutaankin paljon.

Vierailija
15/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:16"]Katso miten alkaa sujumaan, voithan sitten ottaa pojan kotiin. 4-vuotias osaa jo ikävöidä kavereitaan, niin tuskin siitä haittaa on. Sairastelu on tietysti aina ikävää, mutta noin iso osaa jo pestä ahkerasti käsiään, eikä nuohoa samalla tavalla kuin pienet. Hänestä voisi olla kurjaa jäädä kotiin, kun isovelikin pääsee.
[/quote]

Totta, vähän on "kateutta" ilmasss eskarista :D Ehkä kokeilen miten lähtee, tosiaan poika olisi siellä eskarin ajan ja 11pv/kk. 2-3 päivää viikossa tai vuoroviikot, tätä vielä mietitään. Kaipaa tosiaan kavereita :/ Muuta "syytä" ei ole tarhalle. Siksi on vähän kynnys laittaa tarhaan, ei ole mitään ongelmia tms. Ja siellä tiedetään että olen kotona vauvan kanssa, mahtavatko ihmetellä? Ap

Vierailija
16/16 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:25"]Jos kotona on mahdollista järjestää leikkikaveri edes joitain kertoja viikossa aamupäivisin, esim. leikkipuistotreffien kautta ja jaksat touhuta muutenkin hänen kanssaan niin saattaisihan poika viihtyä hyvin kotonakin. Onko kunnassa päiväkodin tai seurakunnan kerhoja? Meillä kanssa kotihoidossa 4- ja 2-vuotiaat pojat. Isompi käy päiväkodin kerhossa ja on saanut hurjasti lisää sosiaalisia taitoja siellä. Kotona ollessaan tahtoo helposti pitkästyä, vaikka touhutaankin paljon.
[/quote]

Kerhoja on, mutta autottomuus vähän rajoittaa. Jostain leikkikoulu- tyyppisestä ratkaisusta olisin kieltämättä enemmän pitänyt :/ Kohtuullisen kävelymatkan päässä on kyllä kunnan puistotoimintaa eli sekin voisi olla vaihtoehto. Kuitenkin aika paljon kotona askartelemme yms niin tuo pelkkä puistokin voisi riittää kaveriasiaan. Mies vaan ei oikein lämmennyt, kun tarhassa on "monipuolisempaa ja ne vanhat kaverit". Mielelläni pitäisin pojan kotonakin :) Ap