Kuolen tylsyyteen
Olen 14v tyttö, kesäloma alkoi juuri, eikä ole mitään tekemistä. En pääse kaupunkiin koska ei ole mitään kyytiä. Kaikki kaverit ovat matkalla, tai heillä on vieraita tai eivät pääse. En jaksa katsoa tv:tä, lukea kirjaa, kuunnella musiikkia. Sitä olen tehnyt jo monta tuntia. En ole menossa leirille, sukulaiset ovat matkoilla. Äitini ehdottaa että menisin lenkille, piirtäisin jotain, auttaisin kasvimaalla, mutta se on niin tylsää! Kertokaa mitä voisin tehdä, se olisi iso apu! Kiitos etukäteen :-)
Kommentit (5)
Valitse joku asia ja tutki ja opettele siitä kaikki.
Elä tee mitään. Kun on tylsää niin on tylsää, ei sille tarvitse tehdä mitään. Ei se ikuisesti kestä, niin kuin ei mikään muukaan.
Ei tylsyys ole sinun ulkopuolellasi, vaan se on sinä itse, siksi älä pakene tylsyyttä, vaan ole se.
Maalaa, katso leffa tai joku dokumentti, tee helmistä itselle koruja ( googlella löytyy kivoja ohjeita), valokuvaa ulkona esim. lintuja, yritä saada oikein läheltä hieno kuva ja myy se johonkin lehteen lukijankuvana, etsi netistä alennusmyynneistä syksyksi kivat kouluvaatteet, vertaile hintoja, postikuluja ja liikkeiden luotettavuutta, pyöräile, käy uimassa, virkkaa kukkaro, amiguru tai mitä tahansa kivaa värikkäistä langoista, hae kirjastosta lainaan sarjakuvia, leffoja ja kirjoja, tee itsellesi ihana kotijalkahoito vadissa (ohjeita netissä),
kokkaile ja leivo herkkuja sekä terveellisiä kesäisiä salaatteja, opettele grillaamaan pallogrillillä, siivoa vaatekaappi, pieneksi jääneet pois ja rikki menneet korjataan, ommellaan puuttuvat napit yms. Mene pyöräretkille ja aja suuntiin, joissa et yleensä käy, tutustu eri reitteihin, karttoja netissä, tutki netistä, löytyisikö teidän seudulta geokätkö ja voithan itsekin laatia sellaisen toisille löydettäväksi, mene kesäleireille, katso alueesi ilmaistapahtumia ja käy vaikka torilla ostamassa mansikoita...
Tämän on pakko olla nopein tylsistyminen ikinä. Lomasi alkoi siis eilen?
Onko sinulla kenties huono mielikuvitus? Oletko läheisriippuvainen?
Loma alkoi eilen ja nyt jo tylsää? Sulla on vaikea kesä edessä.