"Kuuluuko" kännäily nuoren elämään
Onko epänormaalia tai negatiivista jos ei haluakaan käyttää alkoholia, varsinkaan humalahakuisesti?
Kommentit (51)
Mun nuoruudessa se oli ainakin ihan normaalia. Itsekin ryyppäsin teininä. Nyt koen olevani ihan normaali 23-vuotias opeopiskelija.
Voisin väittää että oman ikäluokkani edustajista 90% oli vetänyt kännit viimeistään 15v ja osa joi joka viikonloppu, itse join todella harvoin ja aikuisenakaan en juo humalaan kuin muutaman kerran vuodessa, tissuttelen silloin tällöin jonkun oluen, paukun ym.
1kerran tänä vuonna olen ollut humalassa, kaverin 40v päivillä, osa kavereista on kyllä juonut munkin puolesta, eikä ketään ole haitannut että olen selvinpäin ollut, nuorempana oli ihan kiva olla kuskina, sai rällätä kaikki yöt eikä itse tarvinnut bensoja maksaa.
T.m39v
41.
Tupakkaa ei ole tullut edes maistettua, mutta baarit on ihan perseestä kun ei saa polttaa, haisee, hiki, kusi, oksennus ym. Ennen tupakansavu ja haju peitti allensa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 10:53"]
Ei ole. Nykyään on nousemassa muoti, jossa kännäilyä halveksutaan. Pussikaljaporukoita pidetään tulevian spurguina.
[/quote]
Yle: Uusi trendi nuorten päihteidenkäytössä - "yhä useammin sekaisin kuin seinäkellot"
"- Nuoret ovat yhä useammin sekaisin kuin seinäkellot, mutta eivät haise alkoholille. Kun tapauksia on selvitelty, on käynyt ilmi, että yleensä on käytetty huumausaineita tai impattu, komisario Kokkonen sanoo Ylen haastattelussa."
Juu, nuoret eivät juo ne laittaa nykyään piikkiä suoneen.
Suurin osa nuorista ei juo eikä polta eikä käytä huumeita.
itsekin pidän vähän huonona sellasta joka noin tekee. On vähän tyhmän ihmisen touhuja. En silti nysvää kotona. Käyn keikoilla, näen kavereita jne. Ikää on 16 v.
Huumeidenkäyttäjille viina ja röökikin on tuttuja aineita. Sen sijaan on erittäi harvinaista että alkoton ja savuton alkaisi suoraan käyttää huumeita.
terv. Täysin päihteetön nuori ja ylpeä siitä
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 13:42"]Huumeidenkäyttäjille viina ja röökikin on tuttuja aineita. Sen sijaan on erittäi harvinaista että alkoton ja savuton alkaisi suoraan käyttää huumeita.
terv. Täysin päihteetön nuori ja ylpeä siitä
[/quote]
Just näin. Narkit vetää myös viinaa ja röökiä.
Mutta absolutisti ja savuton tuskin koskaan alkaa noin vaan huumeita käyttämään
oon 17 ja en juo, en polta, en käytä huumeita. Luusereitten hommia kaikki!!
Nykynuoret ryyppäävät selvästi vähemmän kuin vanhempansa aikoinaan. Toki sitten on jonkin verran nousussa pilvenpoltto ja tupakointi. Ja sähkötupakointi, mikä ihmetyttää ihan todella. Tai sittenhän se on ihan ok, jos siihen ei laita nikotiinia mutta kun monet kuulemma laittavat. Sähkötupakka on ihan tosi kätevä siinä, jos haluaa lopettaa tupakoinnin, mutta kun ei oikein uskois että 13-14-vuotiailla on vielä kovin pitkää tupakointia takana.
Ei kuulu. Toiset juo ja toiset ei juo.