Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuuluuko" kännäily nuoren elämään

Vierailija
31.05.2015 |

Onko epänormaalia tai negatiivista jos ei haluakaan käyttää alkoholia, varsinkaan humalahakuisesti?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin jotkut juovat kännit, osa pari sidukkaa/olutta ja sitten on ne jotka maistavat toiselta ja ne jotka eivät koskekaan alkoholiin. Hassuinta on se että kaikki ovat samassa porukassa yhtenä läjänä järven rannalla tai yhellä leikkikentällä :)

Vierailija
2/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuulu. Itse yläasteen 9 luokalla ja ammattikoulun ensimmäisellä tissuttelin, eli join muutamia. Hiprakassa olen ollut, kännissä en ikinä. Nyt ollut 1,5 vuotta juomatta yhtäkään kokonaista ja enkä kyllä muidenkaan juomista maistele. En usko että tulen ikinä olemaan kännissä. Haluaisin kyllä kokeilla juomista ja joskus olisi mukavaa lähteä terassille yhdelle tai jopa lähtä kunnolla ryyppäämään, mutta en vain kykene ja halua.

T. 20 v nainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuorten kuuluu juoda Suomen tappavinta päihdettä mahdollisimman nuorena. Näin alkoholisoituminenkin pääsee kätevästi alkuun jo nuorella iällä, ja lopulta, kun ihminen on alkoholisoitunut, hänet voidaan laillisesti ryöstää alkoholilla.

Vierailija
4/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:25"]Joillakin kuuluu ja joillakin ei. Kumpikaan ei ole epänormaalia tai negatiivista. Kannattaa silti muistaa, että myös kiltti ja hyvätapainen nuori saattaa joskus kännätä ilman että vanhemmilla olisi siitä aavistustakaan.
[/quote]

Kerrotko miten? Tunnen kaikki lapseni kavereiden vanhemmat. Jos lapseni on siellä yötä niin viestittelemme vanhempien kanssa. Yökylässä lapseni kokkaa tai katselee leffoja kavereiden kanssa. Lisäksi lapseni on sanonut että inhoaa alkoholia ja tupakkaa. Onko joillekin noin kova paikka etteivät kaikki nuoret juo ja polta?
[/quote] Sama kokemus oman kummipojan (13v) menemisistä. Isoveljensä (15v) ei ole koskaan juonut ja vapaa-aikaa molemmat viettää päihteettömästi kavereiden kanssa ja vanhempien valvonnan alla.

Vierailija
5/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Nykyään on nousemassa muoti, jossa kännäilyä halveksutaan. Pussikaljaporukoita pidetään tulevian spurguina. 

Vierailija
6/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole epänormaalia eikä negatiivista. Meillä teinit 18-v ja 16-v eivät ole koskaan olleet humalassa. Toinen on julistanut olevansa absolutisti, ei vaan nää alkoholin käytössä mitään järkeä. Toinen sanoo, että voi joskus ottaa yhden oluen tai lasillisen viiniä, mutta hänellä ei ole aikomustakaan kokeilla humalaa. Myös nuortemme kaverit ovat samoilla linjoilla. Muut saavat heidän puolestaan tehdä mitä lystää.

Me vanhemmat emme ole absolutisteja, mutta alkoholinkäyttömme rajoittuu juuri tuohon lasilliseen viiniä ruuan kanssa.

Vierailija
7/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain kuuluu, toisilla ei. Minulla ei kuulunut vaikka liikuinkin kaveteitten kanssa kaupungilla. En ole koskaam sietänyt alkoholia. Osittain varmaan siksi kun isäni ja isoisäni ovat alkoholisteja mutta myös siksi kun alkoholi vain on mielestäni tosi pahan makuista.

Vierailija
8/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:14"]Nykynuoret ryyppäävät selvästi vähemmän kuin vanhempansa aikoinaan. Toki sitten on jonkin verran nousussa pilvenpoltto ja tupakointi. Ja sähkötupakointi, mikä ihmetyttää ihan todella. Tai sittenhän se on ihan ok, jos siihen ei laita nikotiinia mutta kun monet kuulemma laittavat. Sähkötupakka on ihan tosi kätevä siinä, jos haluaa lopettaa tupakoinnin, mutta kun ei oikein uskois että 13-14-vuotiailla on vielä kovin pitkää tupakointia takana.
[/quote]

Tupakointi on myös laskussa

Vierailija
9/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten juominen on vähentynyt roimasti.
Ite oon 16 v. Enkä juo yhtään. En polta

Vierailija
10/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin kuuluu ja joillakin ei. Kumpikaan ei ole epänormaalia tai negatiivista. Kannattaa silti muistaa, että myös kiltti ja hyvätapainen nuori saattaa joskus kännätä ilman että vanhemmilla olisi siitä aavistustakaan.

Vierailija
11/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu. Itse maistoin alkoholia ekan kerran 18-vuotiaana.

Vierailija
12/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän kummallisena pidän, jos ei käy ikinä juomassa. Ei nyt joka vkl tarvitse, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa herättää mun epäilyt. Onko masentunut? Missä kaverit? Suunnitteleeko kouluammuntaa?

Vierailija
13/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]Kyllä mä vähän kummallisena pidän, jos ei käy ikinä juomassa. Ei nyt joka vkl tarvitse, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa herättää mun epäilyt. Onko masentunut? Missä kaverit? Suunnitteleeko kouluammuntaa?
[/quote]

Oliko tämä sarkasmia?

Vierailija
14/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:25"]Joillakin kuuluu ja joillakin ei. Kumpikaan ei ole epänormaalia tai negatiivista. Kannattaa silti muistaa, että myös kiltti ja hyvätapainen nuori saattaa joskus kännätä ilman että vanhemmilla olisi siitä aavistustakaan.
[/quote]

Kerrotko miten? Tunnen kaikki lapseni kavereiden vanhemmat. Jos lapseni on siellä yötä niin viestittelemme vanhempien kanssa. Yökylässä lapseni kokkaa tai katselee leffoja kavereiden kanssa. Lisäksi lapseni on sanonut että inhoaa alkoholia ja tupakkaa. Onko joillekin noin kova paikka etteivät kaikki nuoret juo ja polta?

Vierailija
15/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on perheessä kolme teiniä (vanhin jo täysi-ikäinen), eikä heitä voisi kännääminen vähempää kiinnostaa. Eiliset yo-juhlatkin menivät sankarilla pommacin voimin.
En tiedä, että vaikuttaako asiaan se, että me aikuiset nautimme kyllä suuresti viinistä ja saunaoluista, ja nuoriso on saanut halutessaan maistaakin. Mutta kännijuomista ei harrasteta. Tosin ei heidän kaveripiireissäkään juopottelu ole arvossaan.

Vierailija
16/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:29"]Kyllä mä vähän kummallisena pidän, jos ei käy ikinä juomassa. Ei nyt joka vkl tarvitse, mutta harvemmin kuin kerran kuukaudessa herättää mun epäilyt. Onko masentunut? Missä kaverit? Suunnitteleeko kouluammuntaa?
[/quote]

Olet sinä sairas ämmä! Nuorten ryyppääminen harvinaista muualla Euroopassa, suomalaisten touhuja. Taidat itse olla juoppo ja hakea mukulallesi juomat???

Vierailija
17/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enkä polta. Typerää touhua. Osaan silti pitää hauskaa ja kunnolla. Ei siihen viinaa tarvi. Mulla on paljon ystäviä

Vierailija
18/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:34"]En juo enkä polta. Typerää touhua. Osaan silti pitää hauskaa ja kunnolla. Ei siihen viinaa tarvi. Mulla on paljon ystäviä
[/quote]

Ja oon 17.

Vierailija
19/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:25"]Joillakin kuuluu ja joillakin ei. Kumpikaan ei ole epänormaalia tai negatiivista. Kannattaa silti muistaa, että myös kiltti ja hyvätapainen nuori saattaa joskus kännätä ilman että vanhemmilla olisi siitä aavistustakaan. [/quote] Kerrotko miten? Tunnen kaikki lapseni kavereiden vanhemmat. Jos lapseni on siellä yötä niin viestittelemme vanhempien kanssa. Yökylässä lapseni kokkaa tai katselee leffoja kavereiden kanssa. Lisäksi lapseni on sanonut että inhoaa alkoholia ja tupakkaa. Onko joillekin noin kova paikka etteivät kaikki nuoret juo ja polta?

[/quote]

Ei se mitenkään kova paikka ole. Kannattaa vaan muistaa, ettei kaikki ole aina sitä miltä näyttää.

Vierailija
20/51 |
31.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:31"][quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 11:25"]Joillakin kuuluu ja joillakin ei. Kumpikaan ei ole epänormaalia tai negatiivista. Kannattaa silti muistaa, että myös kiltti ja hyvätapainen nuori saattaa joskus kännätä ilman että vanhemmilla olisi siitä aavistustakaan.
[/quote]

[/quote]

Ei tässä nyt sua kohtaan hyökätty, ainakaan mun mielestä, eli kukaan ei epäile etteikö sun teinit olisi juomatta. Mä olin teininä kiltti ja hyvätapainen ja kaverit myös ns.kunnollisia, kyllä me silti oltiin räkä poskella viikonloppuisin. Koskaan en jäänyt kiinni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme