Tyttären keskiarvo 5,2
Tyttären 9lk keskiarvo on 5,2. Aikoo mennä lukion kautta lääkikseen. Aivokiruri/oikeuslääketiede kiinnostaa. Onko mahkuja?
Kommentit (40)
Ei tule pääsemään. Onko tytöllä edes nätit kasvot? Taitaa meinaan perseen myynti olla ainut realistinen uravaihtoehto tässä kohtaa
Tuolla keskiarvolla ei taida olla asiaa mihinkään hyvään lukioon, mutta joihinkin kyllä pääsee. Eri juttu on miten pärjää lukiossa, jos yläasteella on jo pudonnut kelkasta. Tietysti voi olla mahdollista, että numerot eivät kerro tytön tiedoista ja osaamisesta vaan jostain muusta, mutta todennäköisesti lukio tulee olemaan haastavaa ellei sitten ihan mahdotonta.
Mutta toisaalta noin surkealla keskiarvolla on asiaa vain harvoille amislinjoille, eli tytöllä ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin lukio tai kymppiluokka.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:04"]Meidän pikkukylän lukioon aikoinaan alaraja oli 6,5 eikä päässyt alle sen, vaikka paikat eivät aina täyttyneetkään.
[/quote]
No niin pitäiskin olla, jollain vitosen keskiarvolla on ihan turha olla lukiossa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:57"]
Ei kun ei raukka pääse edes lukioon
[/quote]
Pääsee, jos menee sellaiseen lukioon, johon ei ole keskiarvorajaa.
Ei se nyt tässä vaiheessa enää kauheesti auta jankata kenen syy se nyt on. Itse hän on kokeensa kuitenkin tehnyt ja niihin valmistunut ja ei se oikeesti ihan mahdotonta ole saada kokeesta edes 6 1/2 että sais seiskan todistukseen. Tottakai opettajat vähän vaikuttavat opetustyylillään ja kokeiden teollaan numeroihin, mutta ei se nyt kokonaan opettajien syy voi olla että saa viiden keskiarvon, jokainen kantaa aina päävastuun omasta oppimisestaan!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:55"]Tyttären 9lk keskiarvo on 5,2. Aikoo mennä lukion kautta lääkikseen. Aivokiruri/oikeuslääketiede kiinnostaa. Onko mahkuja?
[/quote]
Laskitko ihan itse?
No ehkä se voi lukioon päästä, jos valitsee sellaisen lukion, johon ei ole mitään keskiarvorajaa, mutta sitten kun tulee aikanaan ne lääkiksen pääsykokeet yms. niin siihen taitaa tie tyssätä, ellei sitten tapahdu lukiovuosina reilua oppimistulosten paranemista.
Porvoon palaneen tuomiokirkon lukiossa on ihan piis of keik.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 23:57"]
Ei kun ei raukka pääse edes lukioon
[/quote]
Pääsee, jos menee sellaiseen lukioon, johon ei ole keskiarvorajaa.
[/quote]
Maaseudulla pääsee usein lukioon millä tahansa keskiarvolla, mutta siellä menestyminen on sitten toinen juttu.
En halua haukkua, mutta kyllä vaihtoehtona taitaa olla se kaikista epäsuosituin amislinja tai kymppiluokka. Ei kannata turhaan lukioon hakea jos ei koulunkäynti meinaa maistua.
Tiedän oikeasti ihmisiä, joilla on ollut todella huonot todistukset kouluista, mutta tänä päivänä ovat erittäin varakkaita ja tekevät arvokasta työtä Suomen kansantaloudelle.
Siinä ei verorahoja mälväävät kandit, maisterit ja tohtorit paina mitään muuta kuin teennäistä viisastelua.
Tuollainen keskiarvo on jo ihan saavutus ja valitettavasti ap tyhjästä ei voi nyhjästä. Täytyy olla todella tyhmä jos keskiarvo yläasteella on tuollainen.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:23"]Tiedän oikeasti ihmisiä, joilla on ollut todella huonot todistukset kouluista, mutta tänä päivänä ovat erittäin varakkaita ja tekevät arvokasta työtä Suomen kansantaloudelle.
Siinä ei verorahoja mälväävät kandit, maisterit ja tohtorit paina mitään muuta kuin teennäistä viisastelua.
[/quote]
Se on varmasti mahdollista tässäkin tapauksessa, sen sijaan pidän epätodennäköisenä että se arvokas työ tulisi olemaan juuri aivokirurgi.
Ette kai te nyt kukaan luule että ap olisi mitään muuta kuin väsynyt provo?
[quote author="Vierailija" time="31.05.2015 klo 17:31"]Ette kai te nyt kukaan luule että ap olisi mitään muuta kuin väsynyt provo?
[/quote]
Onhan tää nyt tietysti provo, mutta mun mielestä silti hauska spekuloida tilannetta. Mitä väliä ettei oo totta?
Itse olen 7. luokalla ja 6. luokalla sain keskiarvokseni 9 mutta minulla on kaveri kuka sai 6. luokalta vain 5 keskiarvokseen mutta nyt hän pärjää todella hyvin joten pointtini on se että jos tyttäresi käy vielä 10. luokan ja hänellä on sinun mielestäsi vielä mahdollisuudet pystyä parantamaan niin kannattaa todellakin suostutella hänet koska se voi auttaa hänet johonkin todella hyvään lukioon :)
Meidän pikkukylän lukioon aikoinaan alaraja oli 6,5 eikä päässyt alle sen, vaikka paikat eivät aina täyttyneetkään.