Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset
Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".
Kommentit (2965)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omistan omakotitalon. Ihmettelin kun parkkipaikallani (yhden auton pienellä parkkipaikalla) oli kaksi tuntematonta autoa. Aivan toisiinsa kiinni parkkeerattuna. Lähistöllä ei ollut yhtään parkkipaikkaa, joten jouduin jättämään auton tienvarteen (ja sain 60€ sakon). Naapuri sitten viikon päästä päätti laittaa viestiä. Että "Tuttavamme parkeerasi pihallesi kun et ollut kotona. Toivottavasti ei haitannut!"
Ei yhtään...
Et sitten selvittänyt AKE:sta autojen haltijoita? Niiden perusteellahan olisit voinut ilmoittaa poliisille asian ja sieltä olisivat voineet laittaa sakot väärin parkkeeraajille. Tämän takia juttusi tuntuu typerältä provolta.
Meinaat että poliisi vaivautuu paikalle tai edes selvittelemään tuollaista ilmoitusta? HAHAHAHHEHEHEHHAA!
Juu eivät, ollaan joskus ihmoitettu rattijuoposta ratissa, mutta eivät silloinkaan ehtineet.
Ei kannata äänestää puolueita jotka vähentävät poliisin määrärahoja.
Persut, kepu ja kokkareet leikkasi, Marinin hallitus lisäsi poliisin määrärahoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani hoitajat jättää käytettyjä neuloja sinne tänne, kun ei se meitä laikkareita haittaa.
Huh, tuossa jo rikotaan sääntöjä todella törkeästi. Tee ilmoitus sairaanhoitopiirille, aluehallintovirastolle tai Valviralle (en tiedä mikä olisi oikea osoite, mutta joku taho varmasti kiinnostuu).
Huoh🙄
Väite ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Olen työskennellyt sh:na kohta eläkeikään asti enkä ole tuollaista käytöstä tavannut (että neuloja jätetään sinne tänne). Johan siihen työpaikalla puututtaisiin äkkiä. Neulaan laitetaan suojus ja palautetaan "pistävä jäte" astiaan. Olen kyllä tavannut useammankin laikkarin jotka kadehtivat hoitajia kun eivät ole itse koulutukseen päässeet.
Ei pidä paikkaansa,että suojus ja jäteastiaan. Kaikki roskat pitkin lattioita ja neulat ilman suojausta tavallisessa jäteastiassa jos sielläkään.
Laitoshuoltajia kohtaan ei ole mitään kunnioitusta. Heitä ei ikään kuin ole olemassakaan. Suuret lääkärit tai sh:t eivät edes tervehdi.
Vierailija kirjoitti:
Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!
Siis mitä ihmettä, kyllä sinulla on pyhimyksen hermot! Ei jumalauta, eihän noin voi tehdä. En nyt olisi ehkä mennyt sisälle räyhäämään jos perheessä olisi ollut lapsia, mutta naapuri ei kyllä olisi selvinnyt millään kahvipaketilla tuosta hommasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentokoneessa oli toinen henkilö ottanut ikkunapaikkani "ei kai haittaa". No tunnin lento, ei haittaa ja jäin käytäväpaikalle. Siinä tunnin aikana kuitenkin hänen piti päästä pari kertaa vessaan ja ja jaloittelemaan. Ja kun laskeuduttiin, haluaa rynniä ekojen joukossa ulos. Joten kiitos tästä opetuksesta ja jatkossa kyllä haittaa.
Junassa jos matkustan yksin, niin voin kyllä vaihtaa paikkaa, mutta haluan tietää mikä on vaihtajan paikka ja mille välille. Siinä joutuu herkästi itse sitten pomppimaan paikasta toiseen jos luopuu omasta paikastaan.
Minun paikkani oli toinen matkustaja pyhittänyt kylmälaukulleen ja sanoi, että voin varmasti mennä jonnekin muualle, missä on vapaata. Olin kiltti ja menin toiseen kohtaan vaunua. Parin asemavälin jälkeen juna tuli oikeasti täyteen, paikalleni löytyi lipun ostanut ja tämä kylmälaukun kanssa matkustanut henkilö sähisi minulle hyvin suoraan ärtymyksensä siitä, että ilmoitin nyt tulevani maksamalleni paikalle istumaan.
Nämä on uskomattomia! Mä matkustan paljon junalla ja sen vuoksi tilaan aina matkani ajoissa, valikoin paikkani huolella sen hetkisen tarpeen mukaan, joten olen toisinaan investoinut tähän aikaa, toisinaan aikaa ja rahaa. Eli todellakin haluan istua sillä paikalla, minkä olen valikoinut ja kyllä haittaa, jos joku muu siinä töröttää.
Härskein oli nyt korona-aikana, kun ihan rahalla olin ostanut kokonaisen kahden hengen hytin, koska olin tilanteessa, jossa ei tosiaan korona sopinut. Kallis oli. Siellä istui joku nainen, joka oli levittänyt tavaransa ympäri hyttiä ja sanoi, että eihän sua haittaa mennä tohon 4 hengen hyttiin (jossa istui jo yksi ihminen), samoja hyttejähän nämä on, nuoremmaksesi.
En tiedä ikäänsä, mutta vastasin, että mua todella haittaa, että istut mun maksamassa hytissä ja olen 55 v.
Mistä näitä tyyppejä sikiää, jotka ei ymmärrä että siitä paikastakin yleensä maksetaan ihan tarkoituksella, eikä voi istua ihan minne huvittaa?
Lupautunut lapsenlikaksi klo 16 asti. Lapsi haetaan klo 19. Ei kai haitannut? Kyllä haittasi. mummo
Vierailija kirjoitti:
Suostuin pakettiautoni kanssa muuttoavuksi.
Ennenkuin joku tulee vinkumaan, niin sanoin että tulen kunhan saan rahallisen korvauksen. (ei ollut kovin läheinen ihminen ja matka pitkä.)
Muuton jälkeen tarjosi kahvit ja totesi että "varmaan ymmärrät että mulla ei nyt talon oston jälkeen hirveesti rahaa. Niin eiköhän kahvi ja pulla korvaukseks kelpaa!" Iloinen läimäisy selkään, ja naurahdus.
Ilmoitin että mikäli ei maksua tule, niin vetäisin välit.
Ei ole vieläkään maksanut.
Heheh. Olen tehnyt noin kolmelle "kaverille". Yksi on edelleen "kaverini".
Vierailija kirjoitti:
Mies oli surkea sängyssä. Kävi kiinni kuin sika limppuun ja runnoi ryskyttäen menemään. Naisen nautinto oli sille täysin vieras käsite. Sai mennä muualle ryskyttämään.
Vastaavanlainen kokemus, mies oli rehvastellut todella suuresta tykistään, korkeasta pontenssistaan ja kestävyydestään. Tosi hommissa miehellä oli pikkusormen kokoinen "tykki" joka laukesi n. 5 sek kuluttua, kun olin siihen koskenut. Mies hoki : mitä sä teit, mitä sä teit?.. oli tyytyväinen eikä välittänyt minusta mitään. Kyseessä aikuinen vuosikymmeniäkin naimisissa ollut mies.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri haravoi ja kippasi kaikki lehdet ja oksat meidän puolelle tontin nurkkaan, "ajattelin ettei haittaa kun teillä on puolet isompi tontti kuin meillä". Kävi sitten marttyyrinä hakemassa ne pois kun meitä sitten kumminkin haittasi.
Meidän naapuri kysyi että haittaako kun heidän puustaan tippuu lehdet ja syömäkelvottomat koristehedelmät meidän puolelle. Sanoin että ei haittaa. Häntä kuitenkin haittasi kun nakkelin ne homeiset hedelmät hänen pihalleen. Ihme tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Menin kylään kaverille, joka kertoi ohimennen olleensa pari päivää sitten oksennustaudissa. Että ei kait se mitään haittaa, tuskin se edes tarttuu. Joo eipä vissiin. Pari päivää siitä alkoi kamala oksentelu ja ripuli. Se tauti kyllä tarttuu, vaikka mitä tekisi.
Sama! Menin parivuotiaan lapseni kanssa kylään kaverille, jolla oli samanikäinen lapsi. Kun oma lapseni pisti suuhunsa jonkun lelun niin kaveri sanoi, että ei ehkä kannata kun meillä on oltu tällä viikolla kipeenä. Parin päivän päästä meillä oli koko perhe vatsataudissa. Miten helv**issä ei tule mieleen sanoa tai perua tapaamista? Asuttiinkin vielä lähekkäin. Olisin voinut käydä vaikka muutaman päivän päästä uudestaan. Jotenkin tämä ystävyys aika pian tämän jälkeen jäi vaikka en tietoisesti tämän takia ystävyyttä lopettanutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palasin kahden viikon työmatkalta viikkoa aikaisemmin kotiin ja huomasin auton pihassa ja valot päällä sisällä, kurkkasin ikkunasta ja huomasin, että naapurin sukulaisperhehän se siellä keittiössä oli juuri syömässä, kyllä sappi kiehui kun toisten asuntoon mennään vara-avaimella noin vaan! Siinä sitten hammasta purren lähdin taksilla hotellille ja meni melkein 1000€ rahaa siihen viikon hotelliin takseineen, naapuri sitten soitteli ja kertoi sukulaisperheensä viettäneen aikaa talossani viikon verran ja toi kahvipaketin, ei paljoa naurattanut tai kahvipaketit lämmittänyt!
Siis mitä ihmettä, kyllä sinulla on pyhimyksen hermot! Ei jumalauta, eihän noin voi tehdä. En nyt olisi ehkä mennyt sisälle räyhäämään jos perheessä olisi ollut lapsia, mutta naapuri ei kyllä olisi selvinnyt millään kahvipaketilla tuosta hommasta.
Poliisit tuossa olisi kannattanut kutsua, kyllä ne tulee.
Hetken huoltajaa tuurannut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikallani hoitajat jättää käytettyjä neuloja sinne tänne, kun ei se meitä laikkareita haittaa.
Huh, tuossa jo rikotaan sääntöjä todella törkeästi. Tee ilmoitus sairaanhoitopiirille, aluehallintovirastolle tai Valviralle (en tiedä mikä olisi oikea osoite, mutta joku taho varmasti kiinnostuu).
Huoh🙄
Väite ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Olen työskennellyt sh:na kohta eläkeikään asti enkä ole tuollaista käytöstä tavannut (että neuloja jätetään sinne tänne). Johan siihen työpaikalla puututtaisiin äkkiä. Neulaan laitetaan suojus ja palautetaan "pistävä jäte" astiaan. Olen kyllä tavannut useammankin laikkarin jotka kadehtivat hoitajia kun eivät ole itse koulutukseen päässeet.
Ei pidä paikkaansa,että suojus ja jäteastiaan. Kaikki roskat pitkin lattioita ja neulat ilman suojausta tavallisessa jäteastiassa jos sielläkään.
Laitoshuoltajia kohtaan ei ole mitään kunnioitusta. Heitä ei ikään kuin ole olemassakaan. Suuret lääkärit tai sh:t eivät edes tervehdi.
Minkälainen on työpaikkasi? Laitoshuoltajat ovat pääasiassa sairaaloissa töissä. En voi uskoa missään sairaalassa olevan noin holtitonta käytöstä aseptiikan suhteen.
Aikaa jo vuosia tästä, olin äitiyslomalla ja kotona vauvan kanssa joka oli silloin konttasi eikä viihtynyt yhtään missään muualla kuin lattialla, toinen lapsi oli silloin 3v ja juuri todettu kaikki mahdolliset eläinallergiat. Työtön kaveri tuli meille käymään koiran kanssa, mikä ei tullut toimeen lasten kanssa, monta kertaa viikossa, eikä suostunut ymmärtämään mikä ongelma on jos hän vaan pikaisesti kahvilla käväisee?! Välit meni.
Mies pelkäsi kaniani eikä halunnut olevan vapaana asunnossani, oli jotenkin älyttömän koomista kun aikuinen mies pelkää pientä pupua! Mies myös halusi polttaa sisällä ja ehtikin paristi sytyttää tupakan vaikka sanoin monesti että polta omassa kodissasi älä täällä, ei vaihtanut kai ikinä sukkiaan niin pahalta ne haisi ja sängyssä olisi uittanut munaa suussani vaikka miten mutta kun pyysin vastapalvelusta sanoi ettei todellakaan nuole "kusista v""a." Minäkin päätin sitten etten ime "kusista lerssiä" mistä otti nokkiinsa, petti minua ja sai klamydian.
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"
No mutta tämähän on hyvä uutinen, tavallaan. Eli jatkossa vaan väärinpysäköidyille puukkoa renkaisiin, ei poliisi lähde noin pientä tutkimaan. Tai tuulilasi paskaksi. Asetonia konepellille…. Mitä näitä nyt on. Monenlaista pikku kivaa.
Miten ois rengaslukko? Maksua vastaan irrotus, niin kaikki voittaa (itse rahaa ja törppö saa opetuksen).
Mun isä kun kuoli, niin mutsi raivosiivosi kaikki asiat heti roskiin, esim valokuvat.
-Ei kai haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kaffepulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä maassa poliisi enää juokse sakottamassa väärinparkkeerattuja autoja, niillä on hädintuskin resursseja valvoa yhtään mitään. Eikä poliisille ole mitään mihin soittaa, ...puhelinvaihde.."siirtäisitkö puhelun jollekin jolle voin valittaa väärinpysäköinnista"
No mutta tämähän on hyvä uutinen, tavallaan. Eli jatkossa vaan väärinpysäköidyille puukkoa renkaisiin, ei poliisi lähde noin pientä tutkimaan. Tai tuulilasi paskaksi. Asetonia konepellille…. Mitä näitä nyt on. Monenlaista pikku kivaa.
Miten ois rengaslukko? Maksua vastaan irrotus, niin kaikki voittaa (itse rahaa ja törppö saa opetuksen).
Rengaslukon voi laittaa vain viranomainen. Eikä silloinkaan pelastustielle tms. kulkuväylälle pysäköityyn autoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopin koira puri mun tuolloin n. 4-vuotiasta lasta. Lapsi huusi hysteerisenä kivusta ja säikähdyksestä. Anoppi kotkotti hekotellen vieressä että ei haittaa, ja yritti saada lasta silittämään luimistelevaa hurttaansa.
Itseasiassa haittaa edelleen, vuosien jälkeenkin. Lapseni pelkää edelleen koiria, vaikka tuo purija-koira on ollut vainaa jo vuosia.
Lopetuspiikki koiralle olisi pitänyt laittaa.
Terve koira ei pikkulapsia pure vaikka ne aloittaisivatkin.Terve koira todellakin puraisee, jos pikkulapsi voimalla vetäisee hännästä tai korvasta.
Terve koira ei todellakaan puraise. Ihmisiä purevat koirat ovat luonnevikaisia.
Tänään kävelin töistä poispäin ja varmaankin n. 500 m päähän näin raksamiehen (yleensä raksahaalareihin suhtaudun myönteisesti) seisovan kusballa julkisella paikalla jonkun työmaakopin takana. Siis siten, että se kuseminen ei näkynyt lähimpään risteykseen, mutta kaikkiin muihin ilmansuuntiin kyllä ja pitkälle. Tosi kiusallista kävellä kohti pippeliään pitävän miehen selkää. Tämä mielestäni ei ole normaalia, sivistynyttä eikä ihan ok. Huolettomina julkisesti, melkein piilossa kuseskelevista miehistä tulee pahimmassa tapauksessa mieleen sellainen yl ik sen betaincelraukka, joka alkaa olla epätoivoa täynnä kun pitää siten hakea huomiota munalle, jota kukaan ei halua nähdä. Aikuinen ihminen yleensä osaa pidättää sen aikaa että muiden ei tarvitse katsella, inho kuseen on aika universaali ilmiö.
Mieheni sisko ja hänen uusi poikaystävänsä tulivat meille viikonlopuksi kylään, ja tämä ukko rupesi lupaa kysymättä lainailemaan mieheni vaatteita. Siis ihan oikeasti, olimme kaupungille lähdössä, ja tämä veti muitta mutkitta eteisessä mieheni tennarit jalkaansa. Jotain takkiakin kävi siinä hypistelemässä.
Mieheni oli siis töissä sillä hetkellä, tarkoitus oli tavata kaupungilla iltapäivällä ja mennä yhdessä syömään. Olin ihan haavi auki siinä tilanteessa. Tyyppi ei edes kysynyt, että ei kai haittaa, katsoi vain silmiin mieheni tamineet yllään ja hymyili leveästi. Jouduin sitten aikuiselle miehelle sanomaan, että jospa laittaisit ihan omat vaatteet päälle.
Käsittämätöntä :D
Kassajärjestelmän sulkeutumisen jälkeen kaupasta alkaa SAADA tavaraa, sillä maksuja ei enää voi vastaanottaa... Kaupan kellot eivät koskaan käy oikeassa ajassa.