Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pahimmat "tää ei kai haittaa"-kokemukset

Vierailija
27.01.2022 |

Eli mitä härskiä ihmiset on tehny koska "ei se haittaa".

Kommentit (3187)

Vierailija
3121/3187 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijainen sanoi kerran näin tuodessaan lapsen iltapäivätoimintaan:

Niin, tällä lapsellahan oli se pähkinäallergia? Ei varmaan haittaa, kun jälkkärinä oli piirakkaa ja siinä saattoi ehkä olla vähän pähkinää? Nykyäänhän neuvotaan et ei oo hyvä vältellä liikaa niitä allergeeneja. 

Ja arvatkaapa, kuinka kävi. Päädyttiin tietenkin ensiapuun. 

Tää on oikeasti aika paha. Eikö vielä 2020-luvulla tajuta että allerginen reaktio voi pahimmillaan tappaa?

Vierailija
3122/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun suomalaiset hurauttavat autolla suojatien yli, hidastamatta vähääkään, monen naamalla on ilme "sori, mutta ei tää nyt varmaan haitannut, että melkein ajoin päältäsi".

Että mitä 🔥vettiä..?! 

Tai kun pyöräilijät ja jalankulkijat astuvat katsomatta, huppu päässä, kuulokkeet korvilla, kännykkää selaillen suojatielle ja mulkaisevat vihaisesti tai ylimielisesti, ettei tämä haittaa, minulla on oikeus, jos auto uskaltaa jarruttaa äkisti, kun joku tulee puskista eteen. Siis, mitä 🔥vettiä?!.

Siis sen paikan nimi on suojatie. Siinä on sillai oletuksesna että tästä voi mennä ja pruukataan mennä kadun yli ja autoilijat antavat kävelijän mennä. Sillai ilman mutinaa.

Kyllä se on ihan niin, että jalankulkijan velvollisuus on näyttää se, että on menossa suojatielle. Ei niin, että sivuilleen vilkuilematta tehdään suojatien kohdalla 90 asteen käännös ja astellaan suojatielle, sillä oletuksella, että kaikki ovat ajatuksenlukijoita.

Tai niin, että jos seisoskellaan suojatien lähettyvillä, lähdetään arvaamatta liikkeelle taas ympärilleen katsomatta ja ilman mitään merkkiä siitä, että juuri nyt loppuu se pitkään jatkunut keskustelu/somen selaus.

Jos tuota teet ja auto joutuu jarruttamaan kovaa, olet itse yksiselitteisesti toiminut tilanteessa väärin ja sulla ei ole mitään syytä mulkoilla muita. Päinvastoin, sun täytyy olla tyytyväinen, että arvaamattomasta ja omaa terveyttäsi arvostamattomasta käytöksestä huolimatta muut pelastivat tilanteen.

Terveisin jalankulkija joka näyttää kyllä mitä on tekemässä ja autoilija, joka antaa reilusti tietä parhaansa mukaan ennakoiden ja hyvissä ajoin hiljentäen jos vain muut kulkijat ymmärtävät oman osuutensa liikenteen yhteispelistä.

Minä jalankulkijana en ole koskaan känny kädessä tai kuulokkeet korvissa Hesan liikenteessä. Silti päälle on meinattu ajaa kolme kertaa, aina ollut vihreä valo jalankulkijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3123/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä niillä autokuskeilla on kännyt ja kuulokkeet?

Vierailija
3124/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli lakkiaisjuhliini noin 4v lapsensa kanssa, vaikka oli sanottu, että ei haluta lapsia juhliin. Haluttiin myös pieni ja hiljainen juhla, kun sattui samalle päivälle kun erään läheisen sukulaisen kuoleman 11v vuosipäivä. Lisäksi koira ei oikein pidä lapsista.

Ei tarvinnut mennä sanomaan, että haittaa, kun koira hoiti homman meidän puolesta. Ymmärsi ihan hyvin, että sitä lasta ei olis pitänyt tuoda. Hyvästä syystä kiellettiinkin.

Ja ennen kun joku polttaa päreensä: Lapselle ei käynyt mitään.

Koiran kyllä ymmärtää, mutta että oikein kuoleman 11v vuosipäivä?? Eikö tuossa ajassa pääse yli sen verran että kykenisi juhlimaan iloista asiaa sen arvoisella tavalla?

Kyseinen henkilö oli minulle erittäin läheinen ja aina toivoi, että saisi nähdä lakkiaiseni. Oli ollut koko elämäni ajan kuolemansairas joten ei sitä koskaan päässyt näkemään. Se, että lakkiaiseni osuivat hänen kuolemansa vuosipäivälle oli minulle sekä perheelleni hyvin tärkeä ja läheinen asia. 

En oo ehkä mitään näin typerää lukenut av:lla. Ainakin top3 pääsee

Sinä olet ihmisenä typerä, tyhmä ja turha. Harmi, että olet elossa. 

Vierailija
3125/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jätin pillerit pois puhumatta sinulle ja nyt olen raskaana."

Isyystesti heti kun mahdollista, 40% 2000-luvulla syntyneistä lapsista on käenpoikasia

Nyt oli sen verran reipas luku, että ei haittaisi fakta väitteen tueksi.

Nää luvuy on niitä seppokallström-mattikylmävirta-idioottien keksimiä. Samat incel-heput tykkää vääristellä asioita eri palstpilla ja piehtarpivat naisvihoissaan eivätkä tajua hukkaavansa kallisarvoista elinaikaansa jonninjoutaviin turhuuksiinm 

Vierailija
3126/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jätin pillerit pois puhumatta sinulle ja nyt olen raskaana."

Isyystesti heti kun mahdollista, 40% 2000-luvulla syntyneistä lapsista on käenpoikasia

Nyt oli sen verran reipas luku, että ei haittaisi fakta väitteen tueksi.

Löydät sen kyllä itsekin.

Perus seppomatti vastaus. Etsi itse tietoa siitä mitä hän väittäö. Idiootti on jo kohta 46v ja edelleen käyttäytyy kuin 13v teinipelle. Yhtä tyhmäksi se on kyllä kehitykseltään jäänytkin. Ei saa parisihdetta pidettyä kun huorittelee naisiaan ja vaatii että isyystestit tehtävä ja lapsihan pitäisi tehdä vaikka ei edes asuttais samassa osoitteessa. Oikein unelmamies. 

Vierailija
3127/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran "hän" puri! Eläin ei ole mikään hän vaan se. Kuvastaa tietyn ihmisryhmän ajatusmaailmaa, jos rinnastetaan eläin ihmiseen? Purevalle rakille pitäisi aina heti antaa viimeinen piikki tai 36g Vihtavuorelaista...

Sinä olet "se". Turhake. 

Vierailija
3128/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli lakkiaisjuhliini noin 4v lapsensa kanssa, vaikka oli sanottu, että ei haluta lapsia juhliin. Haluttiin myös pieni ja hiljainen juhla, kun sattui samalle päivälle kun erään läheisen sukulaisen kuoleman 11v vuosipäivä. Lisäksi koira ei oikein pidä lapsista.

Ei tarvinnut mennä sanomaan, että haittaa, kun koira hoiti homman meidän puolesta. Ymmärsi ihan hyvin, että sitä lasta ei olis pitänyt tuoda. Hyvästä syystä kiellettiinkin.

Ja ennen kun joku polttaa päreensä: Lapselle ei käynyt mitään.

Koiran kyllä ymmärtää, mutta että oikein kuoleman 11v vuosipäivä?? Eikö tuossa ajassa pääse yli sen verran että kykenisi juhlimaan iloista asiaa sen arvoisella tavalla?

Kyseinen henkilö oli minulle erittäin läheinen ja aina toivoi, että saisi nähdä lakkiaiseni. Oli ollut koko elämäni ajan kuolemansairas joten ei sitä koskaan päässyt näkemään. Se, että lakkiaiseni osuivat hänen kuolemansa vuosipäivälle oli minulle sekä perheelleni hyvin tärkeä ja läheinen asia. 

Näitä ihmisten kuolinpäivien pyhittämisiä en ole ikinä tajunnut. Onko sillä nyt väliä onko joku kuollut 26. vai 27. toukokuuta? Ja vieläpä 11 vuotta sitten. Olisikohan aika mennä jo eteenpäin. En minäkään juhli rakkaan isäni itsemurhan vuosipäivää vaikka miten tärkeä oli. Kynttilän voi vaikka muistolle sytyttää mutta että oikein ikävässä vellotaan.

Oletkin idiootti kun sulla ei ole empatiaa. Kaikki ei ole niin yunnrvammaisia kuin sinä. 

Vierailija
3129/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tää on oikeasti aika paha. Eikö vielä 2020-luvulla tajuta että allerginen reaktio voi pahimmillaan tappaa?"

Jos on anafylaksian mahdollisuus, niin silloin ei siedätetä yhtään, sen pitäisi olla päivänselvää. Siedätys on ok, jos on perheen kanssa siitä sovittu, ja lapsen oireet ovat tyyliin hyvin lieviä vatsavaivoja, pientä kitalaen kutinaa tai suun ympärillä lievää ihottumaa suun, joka menee nopeasti ohi. Jos on kyse hengenahdistuksesta, niin silloin ei todellakaan kokeilla, sietääkö lapsi allergeenia vai ei. 

Vierailija
3130/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä varmaankin sopii tähän jatkoksi. 

Olin jokin aika sitten vieraana lapsen syntymäpäiväjuhlilla. Päivänsankari täytti 2 v. Hänellä on vähän yli 4 v. isosisarus. 

Veimme synttärisankarille lahjaksi pattereilla toimivan lelun, sekä pienemmän lelun/sisustusesineen. Isosisarus otti paketit ja alkoi repiä niiden papereita, vaikka hänelle sanottiin, että ne kuuluvat pikkusisarukselle.

Kun pattereilla toimiva lelu oli kasattu, isosisarus alkoi välittömästi leikkiä sillä. Pikkusisarus yritti lähestyä lelua, mutta isosisarus omi sen täysin. Hetken päästä vanhemmat sanoivat, että nyt on pikkusisaruksen vuoro. Isosisarus nosti kuitenkin hirveän itku- ja raivokohtauksen, jonka seurauksena hän sai jatkaa leikkimistä. Vanhemmat yrittivät sanoa, että synttärisankarin pitää saada leikkiä lahjallaan, mutta isosisarus alkoi ulvoa heti, joten he jättivät asian sikseen. 

Hetken kuluttua syötiin kakkua.

On. Meillä tulee olemaan järkyttävä ongelma näiden kanssa 10 vuoden kuluttua. Viimeistään 20 vuoden.

Helvetti! Isosisarukselle olisi pitänyt antaa piiskaa kunnolla, eiköhän sitten tajua, että hän EI ole maailman napa! t: mies 62 vee

Juuri näin. Oikein kunnolla roiskia paljaalle perseelle, niin eiköhän tokene.

Vierailija
3131/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukiossa kaveri pyysi lainaksi kaunista mekkoani. Palautti sen kavennettuna, hikisenä ja meikkitahroissa. Ei pyytänyt edes anteeksi. Emme olleet kavereita tämän jälkeen. Nykyään hän on jossain lakihenkilönä. Kunnon ketku. 

Vierailija
3132/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa kaveri pyysi lainaksi kaunista mekkoani. Palautti sen kavennettuna, hikisenä ja meikkitahroissa. Ei pyytänyt edes anteeksi. Emme olleet kavereita tämän jälkeen. Nykyään hän on jossain lakihenkilönä. Kunnon ketku. 

Tuollaisen ns. "lakihenkilön" palvelut kiertäisin kaukaa.

Vierailija
3133/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan nimimerkki kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni mummo tunki samaan kylppäriin paskalle, kun olin vaihtamassa esikoisen vaippaa siellä. Ei kai haittaa, älä sinä minusta välitä...

Hohhoijaa, kaikesta sitä jaksetaan mieltä pahoittaa. Ennen asuttiin samalla torpalla useammat sukupolvet samassa pikku tilassa ja nukuttiin siskonpedeissä ja paskottiin samassa huussissa. 

Ihan kuin jotkut kyttäisivät elämäntyönään asioita, joista voisi mielensä pahoittaa. Tuskin mummo nyt piruuttaan tuli paskomaan, että joku vaipan vaihto häiriintyisi ja mitä väliä. Vessa on tarpeita varten. Tarviiko siitäkin alkaa inisemään. Jo on hienoksi mennyt tämä nykypäivän kliininen ja fiini elämä. 

Ei kai haittaa että oksennat täällä tyhmyyttäs 😄

Vierailija
3134/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin kaverin meille syömään ja tarjosin kanakeittoa. Kaveri pokkana onki keitosta isot kanapalat lautaselleen ja kun sanoin että tuohan on keittoa, josta otetaan myös lientä tasapuolisesti, vastasi "ei se haittaa". Enpä kutsunut enää kylään ja myöhemmin katkasin välitkin kun tyyppi yritti hyötyä minusta. 

Vierailija
3135/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoiva kaveri kävi kylässä, kysyi voiko polttaa partsilla. Sanoin että avais yhden lasitusruudun ja nojais kaiteeseen, tupakois siis ulkopuolella ja puhaltais savut ulos. No ämmähän röhnötti sisustetun parvekken nojatuolissa rööki ködessä koska niin on mukavampaa. En kutsunut uudestaan kylään ja laitoin välit poikki. 

Vierailija
3136/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoiva kaveri kävi kylässä, kysyi voiko polttaa partsilla. Sanoin että avais yhden lasitusruudun ja nojais kaiteeseen, tupakois siis ulkopuolella ja puhaltais savut ulos. No ämmähän röhnötti sisustetun parvekken nojatuolissa rööki ködessä koska niin on mukavampaa. En kutsunut uudestaan kylään ja laitoin välit poikki. 

Alapeukuttaja taisi tunnistaa itsensä 😁

Vierailija
3137/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa onnibussilla häihin. Viereinen rouva avasi tölkkioluen, joka "räjähti". Hän siirsi vuotavan tölkin minun päälleni, minkä seurauksena asuni meni kaljaiseksi. Rouva sanoi, että sori ku mulla on vaan nää yhdet vaatteeet.

Sitten menin jonottamaan onnibussin vessaan, jossa edellinen kävijä sanoi poistuessaan sori. Oli jättänyt ripulit pönttöön ja siellä oli ihan karsee löyhkä. Häiden päätteeksi sitten vielä eräs juopunut köriläs tarraisi takapuolestani ja sanoi sitten jotain "tsorkki, luulin et ott mun vaimo".  

Normisti mulle ei kyllä satu juuri mitään.

Vierailija
3138/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri parkkeeraa meidän portin eteen, me ei päästä kadulle, eikä kadulta omaan pihaan. Niin ja vastapäätä on vanhusten palvelutalo ja jatkuvasti henkilökunta parkkeeraa portin eteen. 

Vierailija
3139/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tää haittaa sanoi äiti kun lapsuudessani antoi minulle jo antamansa joululahjan eteenpäin naapurin tytölle. Ei varmaan haitannu silloinkaan ku opiskelija-asuntolan huonetoveri lutrasi kalliita kosmetiikkatuotteitani seläntakana. Eikä tuntunut haittaavan nuoruudessa silloinkaan kun bailatessa sattui juomani ja kerran poikakaverinikin lainatuksi. Nyt vanhana ei enää haittaa puolison itsekkäät tempaukset; mitäs olin aina niin höveli,olisin pitänyt puoliani! Enää ei vaan jaksa välittää!  Terv. Kynnysmatto  67v

Vierailija
3140/3187 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä kaveri asui lähellä ja nähtiin kun tulin ruokakaupasta. Ehdotin, että hän voisi ottaa jotain pientä ruokaa kauppakassistani. Siellä oli mm. kokonainen savukala, kaksi eri leipää, jugurtteja ja hedelmiä. Tämä tyyppi nappasikin sen 1,5 kg:n savukalan ja molemmat leivät. En vain kehdannut sanoa mitään mutta en enää auttanut häntä.