Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimisto kutsui 1300 työtöntä virtuaaliseen rekrytointitilaisuuteen – 15 osallistui

Vierailija
27.01.2022 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b2cc6d4b-afa4-4a71-b14f-e147032d7…

Työkkärin kommentti alla. Mitä voimme tehdä työttömyydelle?
Ainoa keino taitaa, ikävä kyllä, olla tukitason täysin uudelleen sovittaminen- onhan Suomen tukitaso korkeampi kuin palkkataso valtaosassa maailmaa ja jo siksi mahdoton nykyajan rajattomassa maailmassa, huomioidaanhan keskustelussa myös meidät jotka tämän maksamme!
Työkkäritän tweetti!

Juuri päättyi tilaisuus, johon työvoimatoimisto oli kutsunut 1 300 työnhakijaa. Vain 15 vaivautui paikalle. Tilaisuudessa oli lukuisia työnantajia, joilla olisi työtä tarjolla. Ei kelvannut rehellinen. Syitä varmasti monia. Yksi on todennäköisesti kannustinloukut.
5.03 ip. · 26. tammik. 2022

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että moni työtön ei edes halua niitä töitä. Turha tuota on kiistää. Kun ei huvita, ei huvita. 

Vierailija
42/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Uutisessa lukee, että osallistujia oli 30, ei 15. TE-toimiston tavat osoittaa työtä ja koulutusta työttömille tunnetaan kehnoiksi, kutsuja tällaisiinkin lähetetään sellaisille, joilla ei ole mitään koulutusta/kykyjä tuolle alalle. Lisäksi TE-toimistojen tilastot eivät ole ajan tasalla, minullekin soitettiin parin vuoden pysyvällä eläkkeelläolon jälkeen ja kysyttiin tilannettani. Päätettiin työnhaku... mutta samantien tuli kutsu rekrytapahtumaan. Kela voisi päästää myös eläkkeelle heidät, jotka eivät työhön kykene terveyssyistä. Ihme on, että pino lääkärinlausuntoja ei kelpaa monen kohdalla. Mutta Kelan ja vakuutusyhtiöiden lääkärithän ne tekee kaikista terveitä. 

En käsitä, miksi tehdään tällaisia työttömiä halventavia lehtijuttuja, joissa ei tuoda kaikkia puolia esiin, mutta jotka kyllä saavat tietyllä asenteella elävät mölisemään hillittömän isoista tuista ja kannustinloukuista. Ei Suomi ole turhaan saanut sapiskaa sosiaaliturvan matalasta tasosta.

Tuosta olen samaa mieltä. Siellä on listoilla tuhansia, tai jopa kymmeniä tuhansia, jotka ei ole työkykyisiä. Ei ole kortistossa heidän paikka, mutta jostain syystä sinne jäävät. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi TE-toimistojen tilastot eivät ole ajan tasalla, minullekin soitettiin parin vuoden pysyvällä eläkkeelläolon jälkeen ja kysyttiin tilannettani.

Olisithan voinut itsekin sinne ilmoittaa, ettet enää ole työnhakija. Turha syytellä muita, jos ei itse osaa mitään tehdä. 

Vierailija
44/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, monella on mennyt usko tähän yhteiskuntaan, koronauutisointiin, maahan muuttoon, Räsäsen oikeudenkäyntiin, julkkisten"terveys"valmennuksiin ym ym

Mutta toisten selkänahasta revitty raha kyllä kelpaa. Jos ei mitään huvita tehdä yhteiskunnan eteen SILLOIN EI MYÖSKÄÄN OLETETA ETTÄ ON TOISTEN TEHTÄVÖ SINUA ELÄTTÄÄ!!!

Elät sitte vaikka persettäs myymällä.

Yhteiskunta elättää?

Saanko kysyä, että mitä olet tehnyt viimeiset 20 vuotta? Minä olin töissä, ja maksoin veroja. Sitä ennen opiskelin, mutta tein myös työtä, itseasiassa olen tehnyt työtä 13- vuotiaasta lähtien: msinosten& lehtien jakamista, marjojen poimintaa, siivousta jne. Lisäksi palkatonta vapaaehtoistyötä usealle organisaatiolle. Nyt saan ansiosidonnaista, jonka olen maksanut palkastani töissä ollessani.

Että minä& moni muu työtön olemme elättäneet mm sinut

Vierailija
45/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian hankalaa tuollainen virtuaalinen rekry. Olisi pitänyt uutisen mukaan tehdä joku profiili tavata.fi ja koodilla liittyä mukaan. Mitä muuta tähän olisi tarvittu? Joku sovellus/muu esim. tietokoneelle ladattava toiminto? Ei minulla ole ainakaan tietotaitoa ja välineitä osallistua virtuaalirekryihin. 

Olen itsekin saanut näitä kutsuja, mutta onneksi eivät ole pakollisia. Eikä syynä ole kannustinloukutetten osallistu (ei todellakaan, niin kovin vähän saan ansiopäivärahaa ja asumistukea), vaan juurikin tuo tekniikka, kun ei ole taito hyppysissä. Sekä monesti näissä on ollut esim. firma palkkaa henkilöitä joilla on ajokortti, kun taas minulla ei. Ihan ajan haaskausta silloin osallistua.

Onko halua oppia uutta? Ei tietotekniikka mitään rakettitiedettä tuohon virtuaaliseen rekryyn menemiseen ole. Paljonko kirjoittajalla on ikää, yli 60 reilusti? Ite olen 60v. ja jos en jotain ATK-asiaa ole osannut, olen sen opetellut. Nykyisin apua saa netistä helposti.

Vierailija
46/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota. Uutisessa lukee, että osallistujia oli 30, ei 15. TE-toimiston tavat osoittaa työtä ja koulutusta työttömille tunnetaan kehnoiksi, kutsuja tällaisiinkin lähetetään sellaisille, joilla ei ole mitään koulutusta/kykyjä tuolle alalle. Lisäksi TE-toimistojen tilastot eivät ole ajan tasalla, minullekin soitettiin parin vuoden pysyvällä eläkkeelläolon jälkeen ja kysyttiin tilannettani. Päätettiin työnhaku... mutta samantien tuli kutsu rekrytapahtumaan. Kela voisi päästää myös eläkkeelle heidät, jotka eivät työhön kykene terveyssyistä. Ihme on, että pino lääkärinlausuntoja ei kelpaa monen kohdalla. Mutta Kelan ja vakuutusyhtiöiden lääkärithän ne tekee kaikista terveitä. 

En käsitä, miksi tehdään tällaisia työttömiä halventavia lehtijuttuja, joissa ei tuoda kaikkia puolia esiin, mutta jotka kyllä saavat tietyllä asenteella elävät mölisemään hillittömän isoista tuista ja kannustinloukuista. Ei Suomi ole turhaan saanut sapiskaa sosiaaliturvan matalasta tasosta.

Tuosta olen samaa mieltä. Siellä on listoilla tuhansia, tai jopa kymmeniä tuhansia, jotka ei ole työkykyisiä. Ei ole kortistossa heidän paikka, mutta jostain syystä sinne jäävät. 

Ja sitten siellä on tuhansia, ellei kymmeniä tuhansia, jotka ovat täysin työkykyisiä mutta niin laiskoja ja ilmaiselle rahalle oppineita, että työ ei kelpaa. Tämän porukan takia rangaistaan kaikkia.

Vierailija
47/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No millä vehkeellä osallistun "virtuaaliseen" rekrytointitilaisuuteen??? Jotkut luulee että kaikilla  työttömillä on kaikenmaailman tarvittavat härpäkkeet siihen. Jos  olis OIKEA tilaisuus voisin hyvin mennäkin. HÖ!  Ja järki hoi.

Vierailija
48/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on se, että moni työtön ei edes halua niitä töitä. Turha tuota on kiistää. Kun ei huvita, ei huvita. 

Niitä ei haluta hakea koska rekrytoijasta on jo huono kokemus.

Vierailija
49/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, monella on mennyt usko tähän yhteiskuntaan, koronauutisointiin, maahan muuttoon, Räsäsen oikeudenkäyntiin, julkkisten"terveys"valmennuksiin ym ym

Miten Räsäsen oikeudenkäynti liittyy työttömän työnhakijan hakuprosessiin? No ehkä joo, jos elää elämäänsä muiden kautta. Se usko yhteiskuntaan kuitenkin tuppaa teillä olemaan, että vastikkeetonta työttömyyskorvausta tai perustoimeentuloa pitäisi saada. Somessa kyllä nostetaan meteli jos tuet myöhässä tai käsittely kestää mutta työt/työhaku ei kelpaa kuitenkaan?

Vierailija
50/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri on kyllä tunkkainen tuulahdus jostain 50 vuoden takaa, nyt kun yrittävät digitalisoida ja päivittää ”palvelujaan” nykypäivään, voi vaan kuvitella miten laadukasta toiminta on.

Vierailija
51/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin pitäisi tietää ketä on kutsuttu. Massana kaikki työttömät vai alan koulutuksen omaavat? Missä kutsutut asuvat? Sysmästä on vähän pitkä matka Orimattilaan. Kuinka moni on oikeasti työtön? Onko kutsu lähtenyt osatyökykyisille, niille toivottomille työllistää jolla ongelmia päihteiden kanssa? Niille jotka ovat aloittaneet tammikuussa opiskelut? Veikkaan, että kun joku kävisi tiheällä kammalla läpi ne jotka oikeasti olisi pitänyt kutsua niin se olisi jotain 10-30 työtöntä.

Tuen taso ei ole liian suuri mutta onhan se hitusen paha lähteä lähihoitajan koulutuksella vaikkapa hitsaajan töihin vaikka työkkärin mielestä sopii oikein hyvin.

Vierailija
52/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No millä vehkeellä osallistun "virtuaaliseen" rekrytointitilaisuuteen??? Jotkut luulee että kaikilla  työttömillä on kaikenmaailman tarvittavat härpäkkeet siihen. Jos  olis OIKEA tilaisuus voisin hyvin mennäkin. HÖ!  Ja järki hoi.

Tämä juuri, itku alkaa heti kun pitäisi toimia. Millähän "härpäkkeellä" sinäkin täällä olet? Sillä laitteella ei etäyhteys onnistu eikä jalat liiku sen vertaa että lainakoneelle voisi mennä - vaikkapa kirjastoon tai sinne työkkäriin? Ai niin, onhan se epämukavaa ja vie sinun vapaa-aikaa kohtuuttomasti.

Vierailija
53/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tulee Aktiivimalli2.

Ihan viimeinen hetki nyt saada työttömät töihin!

Ei ole oikein että työssäkäyvä kolmannes kansasta elättää valtavat loisivien työttömien laumat, rahaa ei riitä vanhusten hoitoon ja ruskeita joudutaan tänne tuomaan perustöihin johon valtaosa työttömistä kykenisi!

Aktiivimalli ja tiukasti ne karenssit ja työttömyysturva täysin vastikkeelliseksi!

Mun ansiosidonnainen on luokkaa 1300€/kk. Mies maksaa palkasta veroja 4800€/kk. Mun laskujen mukaan tuosta jää mun päivärahan jälkeen vielä 3500€/kk jaettavaksi muille. 

Vaikka ei niitä verorahoja tietenkään ole korvamerkitty niin, että ekana laitetaan veroista työttömälle puolisolle, niin silti en näe tätä niin, että loisisin tässä kenenkään muun kuin miehen rahoilla.

Vierailija
54/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nämä 15 sai töitä niin tapahtumahan oli onnistunut. Montako työpaikkaa oli tarjolla? Vai oliko tarjolla vain ehkä mahdollisuus päästä henkilöstövuokrausta tekevän yrityksen listoille ilman takeita työpaikasta?

Vierailija
55/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta toisten selkänahasta revitty raha kyllä kelpaa. Jos ei mitään huvita tehdä yhteiskunnan eteen SILLOIN EI MYÖSKÄÄN OLETETA ETTÄ ON TOISTEN TEHTÄVÖ SINUA ELÄTTÄÄ!!!

Elät sitte vaikka persettäs myymällä.

Tiiätkö paljon sun palkasta menee eläkeläisille? Kahopa paljon maksaa eläkeläisten kustannukset versus työttömyysmaksut.

Vierailija
56/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan liian hankalaa tuollainen virtuaalinen rekry. Olisi pitänyt uutisen mukaan tehdä joku profiili tavata.fi ja koodilla liittyä mukaan. Mitä muuta tähän olisi tarvittu? Joku sovellus/muu esim. tietokoneelle ladattava toiminto? Ei minulla ole ainakaan tietotaitoa ja välineitä osallistua virtuaalirekryihin. 

Olen itsekin saanut näitä kutsuja, mutta onneksi eivät ole pakollisia. Eikä syynä ole kannustinloukutetten osallistu (ei todellakaan, niin kovin vähän saan ansiopäivärahaa ja asumistukea), vaan juurikin tuo tekniikka, kun ei ole taito hyppysissä. Sekä monesti näissä on ollut esim. firma palkkaa henkilöitä joilla on ajokortti, kun taas minulla ei. Ihan ajan haaskausta silloin osallistua.

Onko halua oppia uutta? Ei tietotekniikka mitään rakettitiedettä tuohon virtuaaliseen rekryyn menemiseen ole. Paljonko kirjoittajalla on ikää, yli 60 reilusti? Ite olen 60v. ja jos en jotain ATK-asiaa ole osannut, olen sen opetellut. Nykyisin apua saa netistä helposti.

Olen 45-55 väliltä, mutta en vaan hahmota näitä tietoteknisiä juttuja. Perusasiat osaan, mutta kaikki vaikeammat ovat hepreaa. Viimeisimässä työpaikassa olisi pitänyt osata tehdä paljonkin tietokoneella asioita, mutta lopulta ne tehtävät jäivät muille osaksi, kun päähäni jäi ainoastaan yksinkertaisimmat toiminnot. Vaikka toistin kymmeniä kertoja joitain, niin kun ei, niin ei.

Ja itselläni on todella vanha läppäri (puhelin on myös useita vuosia vanha), että ei voi koskaan tietää miten toimii. Välillä sammuu kesken asioiden ja aloitettava kaikki alusta. Joten katsoisin etten kovin hyvin pystyisi osallistumaan rekryyn, kun saattaisin tippua pois monta kertaa tietokoneeni takia. 

Kivat sulle, kun olet niin osaava ja näppärä.

Vierailija
57/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

130 000 työtöntä on kuntakokeilussa yms. toiminnassa, suurin osa pitkäaikaistyöttömiä ja osa ei taatusti ole enää kovinkaan työkykyisiä vaan kuuluisi eläkkeelle.

Nyt on korkeasuhdannetta mutta kun seuraava alamäki alkaa niin firmoista irtisanotaan pitkän työkokemuksen ja koulutusta omaavia 50+ vuotiaita työntekijöitä, kuinka moni heistä joutuu pitkäaikaistyöttömäksi. 2012-2016 irtisanottiin paljon vanhempaa väkeä; kuinka moni heistä on jäänyt jumiin pitkäaikastyöttömäksi mm. ikänsä takia?

Vierailija
58/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri, itku alkaa heti kun pitäisi toimia. Millähän "härpäkkeellä" sinäkin täällä olet? Sillä laitteella ei etäyhteys onnistu eikä jalat liiku sen vertaa että lainakoneelle voisi mennä - vaikkapa kirjastoon tai sinne työkkäriin? Ai niin, onhan se epämukavaa ja vie sinun vapaa-aikaa kohtuuttomasti.

Palstalla voi olla ihan näppärästi puhelimella mutta tuskin se onnistuu virtuaalisessa rekrytapahtumassa. Mulle punainen vaate on tuo kun pitää ensin kirjautua jollekin sivuille jota en entuudestaan tunne.

-en ole työtön-

Vierailija
59/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä kun luulin että pitäisi olla sellanen nettikamera? Miten minä työtön niin tyhmä voin olla?

Vierailija
60/192 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kirjastoon pääse käyttään konetta koronan vuoksi, tuskin työkkäreihinkään?

Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän