Kehutaan vaihteeksi miehiä. Mitä hyvää omassasi on?
Olen ns. toisella kierroksella ja todellakin vaihtamalla parani. Mies on todennäköisesti myös oppinut aikaisemman liittonsa virheistä.
Mun mies on omatoiminen kotitöissä, ehdottaa aktiivisesti tekemistä, vaikka kävelylle tai elokuviin menemistä. On herrasmies, avaa ovet, kantaa kauppakassit ja tarjoaa ravintolassa. Alkoholia käyttää max lasillinen punaviiniä ruuan kanssa, mutta voi hyvin olla ilman sitäkin.
Kommentit (83)
Huumorintajuinen, luotettava, rauhallinen, uskollinen ja lapsirakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"avaa ovet, kantaa kauppakassit ja tarjoaa ravintolassa"
Tasa-arvo ei siis toteudu teilläkään. Eikö naiset haluakaan tasa-arvoa?
Menkää nyt kilttikset viimeinkin helvettiin täältä vinkumasta. Edes se ei kelpaa kun naiset antavat miehilleen tunnustusta ja kehuja, siitäkin on tultava vääntämään itkua ja haastamaan riitaa. Olette kyllä osanne ansainneet.
Kyllä tällaiselle naiselle mielellään availee ovia ja käyttäytyy herrasmiesmäisesti.
En tietenkään kohtele kunnollista miestä samalla tavalla kuin jotain vauvapalstalla vänisijää. Ei ole ollut ovenavailijoista puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Huumorintajuinen, luotettava, rauhallinen, uskollinen ja lapsirakas.
Nössö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää nyt kilttikset viimeinkin helvettiin täältä vinkumasta. Edes se ei kelpaa kun naiset antavat miehilleen tunnustusta ja kehuja, siitäkin on tultava vääntämään itkua ja haastamaan riitaa. Olette kyllä osanne ansainneet.
Niitä v i t u t t a a se ettei kukaan tule koskaan kirjoittamaan niistä tämmöiseen ketjuun. On kuitenkin liian rankkaa katsoa peiliin ja mennä itseensä. Parempi vaan jatkaa mammapalstalla häiriköintiä.
Onneksi sinä selvästi hallitset käytöstavat.
Miksi minulla pitäisi olla joku velvollisuus kohdella silkkihansikkain trolleja, jotka änkevät joka ketjuun ölisemään naisvihapropagandaansa?
En tiedä mutta tässä tapauksessahan sellaista ei ole ollut. Onko hilloviikot päällä kun tunteet sumentaa järjen?
Hilloviikkojutut eivät varsinaisesti auta asiaasi, kun yrität samassa viestissä vakuutella ettet suinkaan ole naisvihaa levittävä trolli :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaiselle naiselle mielellään availee ovia ja käyttäytyy herrasmiesmäisesti.
En tietenkään kohtele kunnollista miestä samalla tavalla kuin jotain vauvapalstalla vänisijää. Ei ole ollut ovenavailijoista puutetta.
Melko rasistista valikointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta olisiko sinusta oikeasti tasa-arvoista että minä 172cm kantaisin raskaat kauppakassit puoliksi vai 6*viikossa treenaava 193cm mies? Lisäksi paremmin tienaava meilläkin tarjosi ravintolassa ennen yhteistä taloutta.
Tietysti se olisi tasa-arvoista. Etkö tiedä mitä tasa-arvoisuus tarkoittaa? Nyt vedotaan fyysisiin eroihin kun pitäisi saada etuoikeuksia mutta muuten ollaan barrikadeilla tasa-arvon puolesta. Koittakaa nyt päättää mitä te haluatte. Paremmin tienaava mies tarkoittaa sitä, että sinä olet hoitanut asiasi huonommin eikä sen pitäisi olla este tasa-arvolle. Varmasti teillä on ollut tässä maassa tasa-arvoinen lähtökohta hankkia koulutus ja ammatti. Pitäisikö toisen antaa tästä syystä omistaan sinulle? Mitä ihmeen tasa-arvoa se sellainen on, että sinua pitää jatkuvasti tukea ja auttaa?
Missä minua pitää tukea ja auttaa? Minä kannan ihan itse omat ostokseni. Mies joka treenaa 6*viikossa, syö ihan tolkuttomasti. Miksi minun pitäisi tukea ja auttaa häntä ja kantaa hänen ostoksensa? Mies joka pyysi minua jättämään koulun kesken ja jäämään kotiin jotta hän voisi tehdä enemmän töitä ja voisimme silti olla yhdessä, on ihan itse hakeutunut tilanteeseen jossa maksaa elämiseni. Mitä ihmeen tasa-arvoa se olisi että eläisin jollain työttömyyskorvauksella jotta voisin tukea miestäni hänen työssään? Aika pitkälle menee tuo misogyniasi.
Kauniit lämpimät silmät ja kiva selkälinja, ystävällisyys kaikille, huumori, nopea äly, kyky olla sekä vastuuntuntoinen aikuinen että hullutteleva seikkailukumppani, uteliaisuus, luovuus, positiivinen elämänasenne. Huomioi minut kaikessa, ei epäröi näyttää tunteitaan ja on myös paras rakastaja.. Olen tosi onnekas!
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on taas satumammoja liikkeellä.
Harmittaako että itse et ole kehumisen arvoinen tai olet saanut kumppaniksesi vain luusereita?
Vierailija kirjoitti:
Onpas tylsiä miehiä paljon. Vässyköitä kotihiiriä.
Mutta silti ovat onnellisessa parisuhteessa.
Mun mies on hyvä paljolti negaatioiden kautta: ei notku baareissa tai harrastuksissa iltakaudet, ei ole väkivaltainen, ei pihtaa seksiä eikä rahaa, ei koskaan hauku, puhu rumasti eikä juuri kiroilekaan, kun ei menetä malttiaan koskaan. Ei valita ruuasta eikä tekemättömistä kotitöistä, ei kiloistani, masennuksestani eikä rupsahtamisestani.
Sen sijaan on pysynyt rinnallani parikymmentä vuotta myötä- ja vastoinkäymisissä, huolehtinut perheestä (huolehtii vieläkin aikuisista lapsistaan, jos tarviivat rahaa lainaksi tai kyytiä jonnekin, ja tietysti minustakin) ja hoitanut hommansa vähintäänkin tyydyttävästi.
Ne hyvät puolet huomaa sitten kun mies häipyy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta olisiko sinusta oikeasti tasa-arvoista että minä 172cm kantaisin raskaat kauppakassit puoliksi vai 6*viikossa treenaava 193cm mies? Lisäksi paremmin tienaava meilläkin tarjosi ravintolassa ennen yhteistä taloutta.
Tietysti se olisi tasa-arvoista. Etkö tiedä mitä tasa-arvoisuus tarkoittaa? Nyt vedotaan fyysisiin eroihin kun pitäisi saada etuoikeuksia mutta muuten ollaan barrikadeilla tasa-arvon puolesta. Koittakaa nyt päättää mitä te haluatte. Paremmin tienaava mies tarkoittaa sitä, että sinä olet hoitanut asiasi huonommin eikä sen pitäisi olla este tasa-arvolle. Varmasti teillä on ollut tässä maassa tasa-arvoinen lähtökohta hankkia koulutus ja ammatti. Pitäisikö toisen antaa tästä syystä omistaan sinulle? Mitä ihmeen tasa-arvoa se sellainen on, että sinua pitää jatkuvasti tukea ja auttaa?
Missä minua pitää tukea ja auttaa? Minä kannan ihan itse omat ostokseni. Mies joka treenaa 6*viikossa, syö ihan tolkuttomasti. Miksi minun pitäisi tukea ja auttaa häntä ja kantaa hänen ostoksensa? Mies joka pyysi minua jättämään koulun kesken ja jäämään kotiin jotta hän voisi tehdä enemmän töitä ja voisimme silti olla yhdessä, on ihan itse hakeutunut tilanteeseen jossa maksaa elämiseni. Mitä ihmeen tasa-arvoa se olisi että eläisin jollain työttömyyskorvauksella jotta voisin tukea miestäni hänen työssään? Aika pitkälle menee tuo misogyniasi.
Ei pidäkään kantaa. Kannattaa ennemmin hankkia sellainen työ missä tienaat yhtä paljon jos se on ongelma. Olet siis itse antanut miehen päättää sinun elämästäsi? Onnea matkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tylsiä miehiä paljon. Vässyköitä kotihiiriä.
Mutta silti ovat onnellisessa parisuhteessa.
Ovat parisuhteessa.
Älkää vastailkaa tuolle tasa-arvoänkyttäjälle. Turha haaskata aikaa moiseen.
Oma mieheni on rehti, miehekäs ja periaatteellinen tyyppi, elämäni peruskallio. Tekee ahkerasti töitä perheemme vuoksi. Hyvä turvallinen isä. Arvostan <3
On aina mun puolella, arvostaa mun tekemisiäni ja mielipiteitäni. Reilu kaikessa, raha-asioissa, kotitöissä.
Rakastaa ja hellii meidän pientä koiraa, mulle on tosi tärkeää että kumppani on eläinrakas.
Tykkää ulkoilla, kalastaa, vaeltaa, ei ole hienohelma, tykkää koirista, ei ota alkoa koskaan niin että olisi humalassa, on terveitä kaverisuhteita joissa tehdään yhdessä asioita ilman alkoholia, harrastaa, käy töissä, tekee oman osansa, ymmärtää mitä on tasa-arvo parisuhteessa. Viettää mielellään aikaa myös sohvalla kattoen Netflix tai Yle Areena. Osaa keskustella.
Olen ensimmäisessä liitossani. Tutustuimme alle parikymppisinä, nyt päälle nelikymppisiä molemmat.
Lapset ovat lähes aikuisia kaikki. Puoliso on ihan hyvä isä, mutta aviomiehenä suorastaan loistava.
Hän harrastaa itse ja antaa minunkin harrastaa mieleni mukaan. Olemme hyvin urheilullisia ja yhteisiä lajeja on noin puolet. Pystymme treenaamaan myös yhdessä. Hän on kiinnostunut monenlaisista asioista ja myös minun tekemisistäni.
Hän on älykäs ja menestyy työssään. Pitää talouden tarkasti balanssissa muttei ole mikään pihi. Matkustaa mielellään niin perheenä kuin kaksin kanssani ja kannustaa minua, kun haluan matkustaa parhaan ystäväni kanssa ilman perhettä. Käy kyllä itsekin silloin tällöin esim. alppimatkoilla kaverinsa kanssa.
Tekee hyvää ja laadukasta ruokaa, ei ole mikään perusmättäjä vaan pikemminkin kulinaristi. Meillä on myös samat arvot ja tavat: syödään aina yhdessä koko perhe ilman telkkaria tai laitteita, katetaan kauniit lautasannokset ja nautitaan ruoasta.
Eniten pidän ehkä siitä, että mieheni tekee paljon asioita ilahduttaakseen minua. Kun hän silittää omia paitojaan, hän kysyy joka kerta, onko minulla silitettäviä paitoja. Hän puhdistaa ja kiillottaa golfkenkäni ja lankkaa kaikkien nahkakengät säännöllisesti. Hän huoltaa sukset, voitelee ne ja pitää pyöräni ajokunnossa. Hän pitää muutenkin tavaroista, asusteista ja omaisuudestamme hyvää huolta. Hän korjaa, puhdistaa, nikkaroi ja esim. ompelee sujuvasti paidasta irronneen napin paikalleen. Ei ole asiaa, jota hän ei opettele tekemään jos haluaa. Hän myös tekee perjantaisin koko viikonlopun ruokaostokset ja tuo minulle tulppaaneja tai muita kauden kukkia tullessaan.
Isänä puutteita on esim. se, ettei hän aina ole jaksanut olla kovin kärsivällinen teinien oikutellessa ja kouluasioista hän ei ole juuri huolehtinut - se on jäänyt minun kontolleni. Kuitenkin hyviä puolia nimenomaan aviomiehenä on valtavasti. En vaihtaisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidäkään kantaa. Kannattaa ennemmin hankkia sellainen työ missä tienaat yhtä paljon jos se on ongelma. Olet siis itse antanut miehen päättää sinun elämästäsi? Onnea matkaan.
Kiitos. Miksi ihmeessä antaisin miehen päättää? Osaamme ihan yhdessä tehdä päätökset jotka ovat meille kummallekin hyödyllisiä. Luuletko sinä että naiset eivät osaa huolehtia esim avioehdostaan ja siitä että taloudellinen tulevaisuuteni on turvattu?
Kylläpä on taas satumammoja liikkeellä.