Onko täällä muita joiden päättäjäisiä ei ole juhlittu?
Tänään puhutaan päättäjäisistä, niin en voi olla ajattelematta kuinka minulle ei ole järjestetty mitään juhlia. Kun peruskoulu päättyi, ei juhlia näkynyt. Se oli tavallinen arkipäivä. Sama juttu kun valmistuin ammattiini. Äitini ei vaivautunut edes soittamaan ja onnittelemaan.
Miten teillä muilla?
Kommentit (10)
Hmh. Itse taas en halunnut juhlia, äidille ne olisi olleet iso juttu. Mutta kunnioitti sitten toivettani ja perheen kanssa kahviteltiin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:09"]Hmh. Itse taas en halunnut juhlia, äidille ne olisi olleet iso juttu. Mutta kunnioitti sitten toivettani ja perheen kanssa kahviteltiin.
[/quote]
Minäkään olisi halunnut juhlia mutta äidille ja mummulle joku elämääkin suurempi asia huoh..
Ylioppilasjuhlat järjestettiin, mutta kun valmistuin ammattiin, vanhemmat ei edes onnitelleet. Veljeni ammattiin valmistumista taas juhlistettiin kovastikin. Mutta vanhemmilleni pojat on aina olleet parempia kuin tytöt.
Vähän aiheen vierestä, mutta kun pääsin ripille en halunnut valokuvaamoon kuvaan, koska olin silloin nin ujo. Isäni ei myöskään ottanut sitten minusta kotona kuvia, vaikka olisin halunnut, kuvasi vaan kahvipöytää ja muita vieraita. Kun juhlien jälkeen kysyin miksi ei kuvannut minua, niin vastasi että siksi kun et valokuvaamoonkaan kuvattavaksi halunnut.
No minä en itse edes halunnut mitään juhlia, kun kauppiksesta valmistuin, ei ollut nyt niin iso juttu, toki sukulaiset soitteli ja onnitteli. Ja kun peruskoulu loppui niin lähdin kaverin perheen kanssa laivalle.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:16"]
Vähän aiheen vierestä, mutta kun pääsin ripille en halunnut valokuvaamoon kuvaan, koska olin silloin nin ujo. Isäni ei myöskään ottanut sitten minusta kotona kuvia, vaikka olisin halunnut, kuvasi vaan kahvipöytää ja muita vieraita. Kun juhlien jälkeen kysyin miksi ei kuvannut minua, niin vastasi että siksi kun et valokuvaamoonkaan kuvattavaksi halunnut.
[/quote]
Niin ja painotti, että ihan TARKOITUKSELLA ei kuvannut. Sama
Minua on viimeksi juhlittu ristiäisissä. Peruskoulusta päästessäni sain kukkasen. Lukiosta ja amksta kun valmistuin, vanhempani laittoivat tekstiviestin, ripille päästessäni ei sitäkään. Olen vanhin meistä lapsista, tänään peruskoulusta päässyt siskoni sai lahjaksi suuren summan rahaa ja juhlat, ripille pääsyn kunniaksi vanhemmat veivät hänet ulkomaille kahdeksi viikoksi. On kuulemman ansainnut kannustusta, koska oli niin likellä etteikö jäänyt luokalleen.
Mulla ei koskaan oo juhlittu mitään niin köyhästä perheestä!
Ylppärijuhlat pidettiin. Sen jälkeisitä valmistumisista ei vanhemmat edes onnitelleet. Aikamiesvelipojalle vanhemmat maksoi juhlatkin, kun valmistui.
Ihan sama juttu täällä. Siskoani tosin juhlittiin kovasti, koska ylioppilas...
En ole missään tekemisissä enää koko suvun kanssa.