Mitä tuumaisit, jos saisit hääkutsun jossa pyydettäisiin pukeutumaan...
Mitä ajattelisit, jos saisit hääkutsun jossa pyydettäisiin pukeutumaan ulkoliikuntaan sopiviin vaatteisiin (alkukesän häät).
Halukkaille olisi luvassa esimerkiksi kajakeilla melomista, kuivapuvussa kellumista jne ja niille, jotka eivät halua kokeilla ulkoliikuntajuttuja (+ esimerkiksi iäkkäämmät ihmiset) olisi kyseisten ohjelmanumeroiden aikana mahdollisuusn pelata ulkona jätti-yatzya, pihakeilausta, tikanheittoa, lapsille renkaanheittoa ym. Olisi myös mahdollisuus oleskella sisällä lämpimässä (mahdollisesti lautapelejä, musiikkia, seurustelua cocktailpalojen ääressä?). Kaikki tapahtuisi sään ollessa hyvä (eli ketään ei pakotettaisi kaatosateella "pitämään hauskaa" ulkona)
Kuulostaako aivan kammottavalta etkä ikimaailmassa osallistuisi moisiin inhottaviin kotkotuksiin, vai voisitko kuvitella osallistuvasi hieman rennompiin-ei pönötys-häihin?
Kommentit (96)
Pihapelit on kauniilla säällä hyvä idea ohjelmaksi, mutta tarvitseeko niistä tehdä koko juhlien teemaa? Varsinkin, kun tuohon kelluntaan tai melontaan todennäköisesti osallistuu vain muutama, eikä ajan puitteessakaan varmaan kovin monelle melontaretkeä pysty järjestämään. Toisekseen tikkaa voi heittää ja mölkkyä pelata kesämekkosessakin, joten vähemmän urheiluhenkiset pukeutuisivat ulkovarusteisiin vähän "turhan takia." Toisaalta, jos muilla on rennot, mutta siistit asut, niin pari märkäpukutyyppiä erottuu kyllä joukosta. Nämä ei kyllä ole mitään maailman suurimpia ongelmia, kunhan pähkäilin :)
Voisiko vaikka häitä edellisenä iltana järjestää juhlavieraille rennon urheiluiltaman? Kerran luin jostain, että häitä edellisenä päivänä vieraille oli järjestetty sukujen välinen jalkapallo-ottelu, missä vieraat olivat päässeet jo etukäteen tutustumaankin ja juttua irtosi sitten häissä mukavasti.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:13"]
Onko tossa vähän liikaa kaikkea. Porukka hajoaa moneen eriosaan. Morsiusparille voi tulla paineita, kun pitäisi yrittää kaikkien kanssa jutella tasapuolisesti. Sisällä olijoille voi tulla tosi tylsää. Ja entä jos kaikki on suunniteltu valmiiksi ja sitten sää onkin ihan kammottava. Kiva juttu jonnekkin muualle kun häihin, esim. juurikin polttareihin. Mutta jos vieraaksi minut tälläksiin häihin kutsuttaisiin niin kyllä viihtyisin, jos ei sisällä tartteisi lautapelejä pelailla :)
[/quote]
Ajattelin jotenkin näin: ensin vihkiminen (pihalla, sään salliessa) jonka jälkeen pientä purtavaa ja seurustelua hetken aikaa (morsiuspari ehtisi tervehtiä vieraita ja hieman seurustella), sitten olisi ulko-ohjelma (n. 1-1½ h) jonka jälkeen siirryttäisiin sisälle ruoan ja seurustelun pariin sekä viettämään iltaa. Sitä vaan tosiaan mietin, että mitä sisälle tekemistä, ettei tule tylsää. Meidän suvut on kyllä niin pirun suulaita, että juttua riittää, mutta haluaisin huomioida ihan jokaisen vieraan.
Onneksi on vielä aikaa miettiä ja suunnitella, kerkeää vaikka vaihtaa suunnitelmat täysin jos iskee paniikki! ap
[/quote]
Tuon ulko-ohjelman aikana iso osa väkeä kyllästyy siihen, että mitään ei tapahdu ja lähtee kotiin. Olen ollut hieman vastaavanlaisessa hääjuhlassa, jossa ensin oli "pienimuotoinen cocktailtilaisuus" ja sitten piti olla vapaata seurustelua jne. kunnes alkaisi syöminen ja iltaohjelma. Iso osa porukasta ei tajunnut, että juhla jatkuu, joten hääpari kiiteltiin ja lähdettiin pois noin 20 min rupatteluhetken jälkeen.
[/quote]
Hyvä huomio! Tietysti tulee tehdä selväksi vieraille, että hetken ohjelman jälkeen siirrytään sisälle syömään ja seurustelemaan. ap
[/quote]
Ihan tiedoksi: 60 - 90 minuuttia ei ole hetken!
Onhan siellä sisätiloissa erikseen ruokatarjoilut, jotta ne sisään jääneet ei joudu peleileen siirtymään pois siinä vaiheessa, kun pöytiä katetaan? Onhan tuon "hetken" ajaksi varattu virvokkeita? Onhan sisällä joku, joka osaa kertoa, mitä on tulossa seuraavaksi ja koska ruokaa saa?
Ja kerrothan etukäteen, että ruokailu ei ole heti vihkimisen jälkeen (kuten yleensä) vaan vasta noin 2 tunnin kuluttua. Osaavat vieraat varata auton takapaksiin jotain pientä purtavaa tai ihan kunnon evästä odotellessaan sitä, että hääpari ehtii kokeilla niin melomiset kuin märkäpuvut.
Mun mielestä ihanaa, kun ihmiset pitää itsensä näköisiä häitä, eikä väkisin pönötä valkoisissa röyhelöissä jos ei siitä itse nauti. Tuollaiset häät olisi voinut itsekin pitää, mutta perinteisten häiden pelossa ollaan päätetty karata kahdestaan ulkomaille. Eli tykkään ideasta!
Teinä laittaisin ohjelman jo hääkutsun mukana. Kaikki ymmärätäisivät mistä on kyse ja mitä on luvassa. Muutoin joku kuitenkin ajattelee että "enhän minä nyt tuulipuvussa juhlaan...." ja vetää ykköset päälle. Itse tulisin mielelläni, vaikken mikään kovin liikunnallinen tai kilpailuhenkinen olekaan.
Tarpeeksi monet prinsessahäät on jo pönötetty läpi.
Jättimäiset lastenkutsut, niin kauan ok, kun mihinkään ei ole pakko osallitua :D
Miksi kaikkien häiden pitäisi mennä saman kaavan mukaan? En minä ainakaan (kärjistys incoming) tykkää kuoharilasi kädessä pönöttämisestä ja säästä juttelusta, just kiva, kun olisi aktiviteetteja. Lähtee luontevammin jutustelukin käyntiin tekemisen äärellä. Tulisin siis tosi mielellään tuollaisiin persoonallisiin häihin, olisi jo uutena kokemuksena mielenkiintoinen.:)
Voisiko noi aktiviteetit olla ennen vihkimistä? Jos ei halua osallistua, niin voisi tulla suoraan vihkimisen?
Tuli myös mieleen se, että kannattaako korkeintaan puolentoistatunnin takia tehdä hillittömiä panostuksia ulkoaktiviteetteihin, se aika ja vaiva on kuitenkin pois jostain (loppuillan ohjelmasta). Tarvitseehan kelluntaankin jonkun ohjaajaksi. Ja tietysti sekin on mahdollista, että sataa joten käytännössä on tehtävä kahdet suunnitelmat ja siitä sadekelin aktiviteetista pitäisi saada yhtä mielekästä, ettei kukaan muista valitella huonoa säätä.
-37
Riippuen vieraiden määrästä, tunti-puolitoista saattaa olla liian vähän siihen, että vaihdetaan vaatteita märkäpukukellunnan ja melomisen molemmin puolin. En silti tarkoita, etteikö tuollaista ohjelmaa voi olla, jos suuri osa porukasta on erähenkistä.
Loistava idea. Paljon parempi kuin se ainainen istuminen jossain juhlatilassa typerine leikkeineen.
Ihan mielenkiintoista, pitäis vaan lähteä ostamaan uusia ulkoliikntavaatteita; eli sen puoleen tulis kalliimmaksi kuin jonkun koltun ostaminen.
No ei vaiteskaan, stretch-farkuissa tulisin. Kutsuun aikataulu ja tarkempi ohjeistus. Saattasin kokeilla niitä vesijuttuja tai kököttää sisällä (jälkimäinen todennäköisempi).
Minulle iskisi varmaankin äkillinen vatsatauti tai migreeni hääpäivänä. Olen allerginen kaikelle, mikä sivuaakin liikuntaa... Etenkin yli-innokkaille ihmisille. Todennäköisesti tuollainen urheiluhullu ihminen ei kuuluisi ystäväpiirinikään, joten en ihan heti odota tuollaista hääkutsua.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 18:18"]
En tuhlaisi yhtä viikonloppua lyhennettyyn rippileiriin. Ilmoittaisin, että voi sentään, on jo toinen meno ja nauttisin elämästä perheeni kanssa sen sijaan että yrittäisin kuluttaa aikaani häissäsi. Miten ajattelit toimia, kun porukka on hajallaan siellä ja täällä vai onko vieraita vain noin 15?
[/quote]
Paikka jota on mietitty hääpaikaksi on Saimaan rannalla (rannassa laituri jonka ympärillä tapahtuisi kajakki- ja kelluntajutut, ympärillä nurmikkoa ja katettua terassia jolla voi seurustella ja pelailla. Terassilta pääsee sisätiloihin). Laiturilta sisälle on noin 10 metriä, eli kaikki tapahtuisi läheisellä alueella.
Aikaa olisi se 1-1½ tuntia ohjelmalle. Eikä tarkoita sitä, että kadotaan sulhasen kanssa puoleksitoista tunniksi Saimaalle, vaan jokainen saisi kokeilla jonkin aikaa melomista ym ja siirtyä sitten rauhassa seurustelemaan. ap
[/quote]
Parhaat kuulemani häät ikinä! Saanko tulla jonkun poisjäävän sohvaperunan tilalle?
Itse järjestäisin ulos mukavan, katetun istuskelualueen josta voisi seurailla näitä aktiviteettejä, nauttia kuohuvaa ja ehkä kuunnella musiikkia. Miksi pitäisk sisälle mennä? Varmasti suulaat keskenään tutut vieraat viihtyisivät kauniilla saimaan rannalla.
Kuka jättää menemättä toisten häihin sen takia että ne eivät satu olemaan just oman mielen mukaiset?! Se on hääparin juhla. Mun mielestä on hienoa että olette rohkeita :)! Kyllä noissa juhlissa varmaan enemmän naurua ja muistoja tulee kuin monista perus hääleikeistä...
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:13"]
Kuka jättää menemättä toisten häihin sen takia että ne eivät satu olemaan just oman mielen mukaiset?! Se on hääparin juhla. Mun mielestä on hienoa että olette rohkeita :)! Kyllä noissa juhlissa varmaan enemmän naurua ja muistoja tulee kuin monista perus hääleikeistä...
[/quote]
Kuviokellukoot keskenään, mutta hääjuhlat voisivat olla sellaiset, ettei tarvitse olla joku intopiukea ekstrovertti selvitäkseen niistä hengissä. Tuollainen ohjelma häissä kuulostaisi minulle aivan ylivoimaiselta. Joutuisin pinnistelemään niin paljon ja olemaan joku muu kuin normaalisti olen, joten ei kiitos.
Minusta vähän omituista yhdistää tuo häihin. Sinänsä kiva, että on jotain ohjelmaa. Inhoan juhlia, joissa ei ole mitään tekemistä. Tylsyyden huippuja. Mutta silti jotenkin tykkäisin juhlistaa häitä juhlavaatteilla.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:13"]
[/quote]
Nuo eivät ole juhla vaan yksipäiväinen kesäleiri.
Minä tulisin. Plus, että ne on TEIDÄN häät ja teidän näköisiksi tehty. Omasta mielestäni hyvä idea ja kunhan ottaa kaikkien vieraiden olemisen huomioon. Tosiaan vanhukset tai muutoin ei-liikunnalliset kaipaavat ehkä muuta tekemistä.
Mielestäni häistä on tullut ihan liikaa pönötysjuhlia, näyttämistä muille ja toisten ihmisten viihdyttämistä, eikä sellaista, mikä on hääparin itsensä näköistä ja oloista. Häääpari ja kaasot ja bestmanit ovat kuukauden loman tarpeessa häiden jälkeen ja stressikäyrät vilkkuvat punaisella plus rahapussi tyhjyyttään. Eli kannatan, luovaa, kivaa, oman näköistä, rentoa ja kodikasta jos ja mitä ilmeisimmin kun se on teidän näköistä. Olen itse ollut rock-henkisissä juhlissa missä mm. morsian siirtyi soittamaan rumpuja bändin kanssa jne. ja vierailla oli taatusti hauskaa!
Peukutus!