Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisko valmistui yo:ksi, minä lähihoitajaksi - mulle ei juhlia

Vierailija
30.05.2015 |

Sisko valmistui ylioppilaaksi ja minä lähihoitajaksi. Kukaan perhetuttu ei onnittelut minua, eikä laittanut korttia postiin. Siskolle tuli onnitteluja ja rahaa perhetutuilta ja muilta tutuilta, mutta mulle ei ketään ole sanonut edes onnea. Vanhemmat kehuvat siskoa ja ostivat hänelle lahjaksi laukun. He ottivat hänestä kuvia, muttei minusta.
Tuntuu aika paskalta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:10"]Paljon onnea valmistumisesi johdosta!Hieno suoritus!Nyt sinulla on ammattitutkinto ja sellaiselta alalta,josta löydät todennäköisesti töitä ja pääset tienaamaan.Siskollasi on kaikki tuo vielä monen vuoden päässä.Ole ylpeä itsestäsi.Onnea vielä sinulle!
[/quote]

Ap:llä on ammatillinen perustutkinto, ei ammattitutkintoa. Eri asia. Lämpimät onnittelut ap:lle. Vieraat olivat ajattelemattomia ta moukkia tai molempia, ja sama taitaa valitettavasti koskea myös vanhempiasi.
[/quote]

Ammattikoulusta saa ammattitutkinnon.
[/quote]

Kas, ei olekaan! Hehe, tulin viisastelemaan ennenkuin tarkistin

Vierailija
22/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei miten tyhmät vanhemmat ja sukulaiset! Tai ainakin vanhemmat, jos eivät laittaneet kutsuun että juhlitaan molempia. Minä olen käynyt ensin lukion ja 20 vuotta myöhemmin amiksen, ja jos nyt voisi palata ajassa taaksepäin niin amis olisi kannattanut käydä ensin, koska sillä pääsee todennäköisemmin töihin.  Lukio aika turha koulu. Vaikka jatkaisi eteenpäinkin opintoja, niin useimmat opiskelijat tekevät töitä opintojen ohella tai kesäisin ja lähihoitajilla hyvä tötilanne ja palkka parempi kuin jossain hampurilaisbaarissa. Yliopistoon pääsee kummallakin todistuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähärissä ei ole mitään juhlittavaa, ylioppilaassa on. Tämä lienee ollut syynä siihen, että sinua ei onnitella. Miten muuten teillä on samana päivänä päättäjäiset? Useat ammattikoulut järjestävät ne eri aikaan kuin lukioiden ylioppilasjuhlat.

Vierailija
24/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:13"]Harmillista ettei ammattikoulusta valmistumista juhlita nykyisinkään samalla tavalla kuin YO:ta. Itselläni oli sama kohtalo kun valmistuin. Muutama ihminen kyllä sanoi "onnea" tms mutta ei sen ihmeellisempää. Henk.koht. en mitään juhlia olisi tarvinnut mutta minulla on ystäviä joita harmittaa juuri tuo eriarvoisuus YO:hon verrattuna.
[/quote]

Tästä provosta huolimatta
Yo juhlat on perinteinen iso juhla. Muut yhtä arvokkaita muttei ole tapana niin isosti juhlia. Sama kaikissa yo juhlien jälkeisessä valmistumisissa

Vierailija
25/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niiiiin väärin! Onneksi olkoon tuleva kollega (valmistun ensi vuonna sairaanhoitajaksi). Yritä nauttia tästä suuresta päivästä ja juhli itseäsi! Valmistuit tärkeään ammattiin. Tästä se lähtee!  :)

Vierailija
26/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:25"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:10"]Paljon onnea valmistumisesi johdosta!Hieno suoritus!Nyt sinulla on ammattitutkinto ja sellaiselta alalta,josta löydät todennäköisesti töitä ja pääset tienaamaan.Siskollasi on kaikki tuo vielä monen vuoden päässä.Ole ylpeä itsestäsi.Onnea vielä sinulle! [/quote] Ap:llä on ammatillinen perustutkinto, ei ammattitutkintoa. Eri asia. Lämpimät onnittelut ap:lle. Vieraat olivat ajattelemattomia ta moukkia tai molempia, ja sama taitaa valitettavasti koskea myös vanhempiasi. [/quote] Ammattikoulusta saa ammattitutkinnon.

[/quote]

Pakko minunkin nyt selventää: Ammattitutkinto ja Ammatillinen perustutkinto on kaksi täysin eri asiaa. Ammatillisen perustutkinnon saa kun on amiksessa 3v ja sillä voi hakea jatko-opiskelemaan melkeinpä minne vain. Ammattitutkinto on lyhyempi ja sillä ei saa yhtä laajaa jatko-opiskelukelpoisuutta.

Nämä kaksi olisi hyvä erottaa ja puhua eri nimillä, koska ammattitutkinnon yleistyessä se sekottaa keskustelua, kun ei tiedä kummasta nyt puhutaan.

Vierailija
27/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeellistä siinä ylioppilaaksi tulossa on, että sitä juhlitaan, mutta ammattiin valmistunutta ei? En ymmärrä....onhan ammatti aina ammatti. Pääsee heti tienaamaankin. Ihmiset voisivat tässä asiassa tulla nykyaikaan..

Vierailija
28/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:05"]

... mutta mulle ei ketään ole sanonut ...

[/quote]

KUKAAN - ei ketään. Onnea valmistumisen johdosta.

Vierailija
29/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ainakin onnittelen sua :) Onnea!

Vierailija
30/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:22"]

Sellasta se on. Vasta viime vuosina on alettu juhlia näitä ammattiin valmistumisia. 

Vielä n 7 vuotta sitten ei kukaan juhlinut mitään ammatteja, muistan kun yksi dorka juhli lakki päässä ja kaikki nauroivat salaa. Ne lakit vasta naurettavia ovatkin. Osa lukiota ja ylioppiluutta juuri onkin ne juhlat, jossa voi olla ylpeä. Amikset voivat mennä juomaan keskaria jonnekin puistoon keskenänsä. Ammattikoulusta valmistuminen ei ole saavutus.

[/quote]

Minä ainakin juhlin jo kymmenen vuotta sitten ammattiin valmistumista, eikä kukaan pitänyt sitä mitenkään outona. Juhlat olivat suunnilleen samanlaiset kuin ylioppilassisaruksilleni järjestetyt. Lakkia en tosin hankkinut, en edes harkinnut sitä, taitaa olla enemmän lähihoitajien ja merkonomien juttu. Ammattikoulusta valmistuminen on saavutus ihan samalla tavalla kuin ylioppilaaksi valmistuminen. Harmi että jotkut ovat edelleen niin idiootteja etteivät tajua arvostaa sitä.

Vierailija
31/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:05"]

Sisko valmistui ylioppilaaksi ja minä lähihoitajaksi. Kukaan perhetuttu ei onnittelut minua, eikä laittanut korttia postiin. Siskolle tuli onnitteluja ja rahaa perhetutuilta ja muilta tutuilta, mutta mulle ei ketään ole sanonut edes onnea. Vanhemmat kehuvat siskoa ja ostivat hänelle lahjaksi laukun. He ottivat hänestä kuvia, muttei minusta. Tuntuu aika paskalta.

[/quote]

joopa joo, ei varmaan otettu susta yhtään kuvaa eikä kukaan onnitellut. Et tainnut sitten valmistua, jos näin kävi.

Vierailija
32/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:07"]Voi ei!! :( olen pahoillani! Muista, että sinun valmistumisesi on yhtä tärkeä, paljon onnea!!<3 [/quote] Ei kyllä siltä tunnu. Vanhemmat sanoi, etten tee mitään lähärin tutkinnolla, vaikka aion jatkaa opintoja. Molemmat vanhemmat on hyvissä ammatteissa, joten siitä varmaan johtuu tämä halvemtaminen.

[/quote]

Huono sitä tutkintoa on muidenkaan arvostaa, kun et itsekään sitä tee. 

Vierailija
33/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:37"]

Mikä ihmeellistä siinä ylioppilaaksi tulossa on, että sitä juhlitaan, mutta ammattiin valmistunutta ei? En ymmärrä....onhan ammatti aina ammatti. Pääsee heti tienaamaankin. Ihmiset voisivat tässä asiassa tulla nykyaikaan..

[/quote]

Ylioppilas tarvii niitä  eahoja enemmän, koska edessä on vielä vino pino opiskeluvuosia. Ammattilainen voikin mennä juhlien jälkeen suoraan töihin. 

Vierailija
34/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole vaan sama juttu, valitan. Mutta harmi ettei kukaan muistanut sinua. Järjestä itsellesi juhlat ja kutsu suku ja tuttavat.

Vierailija
35/35 |
30.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 20:18"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 17:37"]

[/quote]

Ylioppilas tarvii niitä  eahoja enemmän, koska edessä on vielä vino pino opiskeluvuosia. Ammattilainen voikin mennä juhlien jälkeen suoraan töihin. 
[/quote] Kaikki ammattiin valmistuneetko pääsee suoraan töihin? Ja vaikka pääsisikin, niin eivät ansaitse mielestäsi minkäännäköistä arvostusta ja muistamista opiskeltuaan itsellensä ammatin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi