Mökkeilemään suvun kanssa - miten pitää raskaus piilossa?
Ei haluttais aivan vielä asiasta kertoa, oon sen verran varhasilla viikoilla. Kuitenkin tulee iltaisin patiolla istuttua ja porukka välillä haluaa muutaman ottaa jne. Ja alavatsa mulla hieman pömpöttää, siskot voi siitä huomata jos oon bikineissä. Vai näkyyköhän kokouikkarista vielä selvemmin?
Vinkkejä kehiin jos semmosia löytyy!
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:33"]Luuletko että ketään niin kauheesti edes kiinnostaa mitä sä juot tai pömpöttääkö sun maha hiukan?
Itse jättäisin mökkeilyn ja paljuilun (yäk) känniäälöiden kans kokonaan väliin mutta kun sinne selkeästi haluat mennä niin oo niin kun et olisikaan, tarvii mitään numeroa tehdä mut nuo perinteiset peittely-yritykset on vaan niin typerän ilmeisiä.
[/quote]
Voi usko pois vaan, kyllä heitä kiinnostaa. Ja ei nyt ole kyllä kyse mistään känniääliöistä, lapsiakin on mukana. Iltaisin on ollut vaan tapana istuskella patiolla ja juoda siideri tai ruoan kanssa viiniä tms. AP
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:25"]Ok, tästä tulee miinunspeukkuja mutta mua jaksaa ihmetyttää nämä vaivalloiset peittely-yritykset. "Kaada oluttuölkkiin vettä ja siemaile sitä" :-D Minä olin viime kesänä mökillä, niin että käly oli alkuvaiheessa. Hän sanoi: jos ihmettelet miksen täällä juo, niin plussasin juuri. En kuitenkaan halua siitä mitään numeroa koska olen alkuvaiheessa raskautta. Miten helppoa! [/quote] No mutta tuo pitäisi sitten kertoa kaikille :D Ja siitä tulisi hirmuinen hälinä. Takana kumminkin kaksi keskenmenoa niin en millään haluais herätellä vielä muissa turhia toiveita. AP
[/quote]
Aika erikoista sakkia jos eivät kunnioittaisi toivettasi. Me emme puhuneet kälyn raskaudesta mitään koko mökkiaikana, ehdinkin sen melkein unohtaa. Syksyllä otti asian taas puheeksi kun oli jo pitkällä.
Toivotan onnea raskaudellesi, toivottavasti nyt menisi ihan loppuun saakka <3 <3 <3
[/quote]
Ei se puhuminen minua häiritsisi. Siitä ei ole kyse. En vaan yksinkertaisesti halua saada heidän(kin) toiveita raskauden suhteen korkealle ennen kun ollaan edes vähän turvallisemmilla viikoilla. AP
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:36"]
Täytyy sanoa, että minä en ymmärrä ihmisiä, joiden pitää muille ihmisille perustella, miksi eivät juo alkoholia. Ja tällaisetkö ovat kypsiä vanhemmiksi? Riippuu varmaan piireistä, missä liikkuu.
[/quote]
No hohhoijaa, jos on aina ennen maistunut, niin saattaapa sitä yksi jos toinenkin ihmetellä, että miksei nyt enää maistu. Ihminen saa lopettaa juomisen ihan mistä syystä tahtoo, mutta toki alkoholittomuuteen vaihtaminen tuosta noin vain on omiaan herättämään muiden mielenkiinnon. Ja jos on lapsentekoiässä ja -aikeissa, niin äkkiäkös siitä sukulaiset kekkaa, missä mennään.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:36"]Täytyy sanoa, että minä en ymmärrä ihmisiä, joiden pitää muille ihmisille perustella, miksi eivät juo alkoholia. Ja tällaisetkö ovat kypsiä vanhemmiksi? Riippuu varmaan piireistä, missä liikkuu.
[/quote]
Inhottavaa vaan kun alkavat heti ainakin mielessään miettimään minun raskautta jos julkisesti julistan etten juo. Ei ole kyse siitä että joutuisin kovin heille juomattomuuttani perustelemaan. Ja ollaan taatusti kypsiä vanhemmiksi. AP
Entä jos et mene ollenkaan? Ei tarvi esittää mitään...
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:33"]Luuletko että ketään niin kauheesti edes kiinnostaa mitä sä juot tai pömpöttääkö sun maha hiukan? Itse jättäisin mökkeilyn ja paljuilun (yäk) känniäälöiden kans kokonaan väliin mutta kun sinne selkeästi haluat mennä niin oo niin kun et olisikaan, tarvii mitään numeroa tehdä mut nuo perinteiset peittely-yritykset on vaan niin typerän ilmeisiä. [/quote] Voi usko pois vaan, kyllä heitä kiinnostaa. Ja ei nyt ole kyllä kyse mistään känniääliöistä, lapsiakin on mukana. Iltaisin on ollut vaan tapana istuskella patiolla ja juoda siideri tai ruoan kanssa viiniä tms. AP
[/quote]
sano että olet antibioottikuurilla. Sen kanssa ei suositella alkoholia
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:46"]Entä jos et mene ollenkaan? Ei tarvi esittää mitään...
[/quote]
Ehdottomasti haluan mennä! Suvun yhteinen mökkireissu on yks kesän kohokohtia aina, ihana nähdä kauempana asuviakin lähisukulaisia oikeen kunnolla :) AP
Sanno että sulla on gynekologinen tulehdus ja joku sellainen antibioottikuuri että partavettäkään ei saa käyttää koska siinä on alkoholia. Selittyy pömpötyskin.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:52"]
Sanno että sulla on gynekologinen tulehdus ja joku sellainen antibioottikuuri että partavettäkään ei saa käyttää koska siinä on alkoholia. Selittyy pömpötyskin.
[/quote]
Tuon selityksen kanssa ei tosin sitten mennä sinne paljuunkaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:55"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:52"]
[/quote]
Tuon selityksen kanssa ei tosin sitten mennä sinne paljuunkaan.
[/quote]En kyllä menisi paljuun jos olisin raskaana.
Kyllä mä käyn uimahallissa ja porealtaassa vaikka ois pimpulissa tulehdus. Se vesi siinä pimpuleiden välissä desinfinoin sen tulehduksen. T:lähäri
Ota mukaan maitorahka, kanaa ja riisiä pikkurasioissa ja proteiinijauhetta sekä tietenkin lenkkikamat. Aloita aamut aerobisella ja sano että olet mukana jutan bikini challenge dieetissä kun tuota ylimäärästä vähän kertynyt. Alkoholi ei kuulu ruokavalioon ja aiot pysyä tiukkana :) mahdollinen huono olo ja väsymys voi johtua uudesta elämäntavasta.
Onko se niin iso tabu että on olemassa ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti käytä alkoholia? Ei tuo mulle tuota ongelmaa sanoa "ei kiitos" jos tarjotaan, koska en käytä alkoa ollenkaan. Jos joku tahtoo heti arvata raskautta niin siinähän epäilee, ei aina ole pakko perustella juomattomuuttaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:44"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 16:25"]Ok, tästä tulee miinunspeukkuja mutta mua jaksaa ihmetyttää nämä vaivalloiset peittely-yritykset. "Kaada oluttuölkkiin vettä ja siemaile sitä" :-D Minä olin viime kesänä mökillä, niin että käly oli alkuvaiheessa. Hän sanoi: jos ihmettelet miksen täällä juo, niin plussasin juuri. En kuitenkaan halua siitä mitään numeroa koska olen alkuvaiheessa raskautta. Miten helppoa! [/quote] No mutta tuo pitäisi sitten kertoa kaikille :D Ja siitä tulisi hirmuinen hälinä. Takana kumminkin kaksi keskenmenoa niin en millään haluais herätellä vielä muissa turhia toiveita. AP
[/quote]
Aika erikoista sakkia jos eivät kunnioittaisi toivettasi. Me emme puhuneet kälyn raskaudesta mitään koko mökkiaikana, ehdinkin sen melkein unohtaa. Syksyllä otti asian taas puheeksi kun oli jo pitkällä.
Toivotan onnea raskaudellesi, toivottavasti nyt menisi ihan loppuun saakka <3 <3 <3
[/quote]
Ei se puhuminen minua häiritsisi. Siitä ei ole kyse. En vaan yksinkertaisesti halua saada heidän(kin) toiveita raskauden suhteen korkealle ennen kun ollaan edes vähän turvallisemmilla viikoilla. AP
[/quote]
Ymmärrän sinänsä ajattelusi. Itse taas olen kertonut läheisille heti koska heille kertoisin myös keskenmenosta ja he olisivat tukenani siinä. Joten sinänsä vähän ihmetyttää miksi ei voi vaan kertoa. Mutta oma valintanne :) (ei kukaan aiemmista)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2015 klo 19:00"]Onko se niin iso tabu että on olemassa ihmisiä jotka eivät yksinkertaisesti käytä alkoholia? Ei tuo mulle tuota ongelmaa sanoa "ei kiitos" jos tarjotaan, koska en käytä alkoa ollenkaan. Jos joku tahtoo heti arvata raskautta niin siinähän epäilee, ei aina ole pakko perustella juomattomuuttaan.
[/quote]
Itse en myöskään käytä alkoholia ikinä, eikä siihen kukaan kiinnitä huomiotakaan kun kaikki tietävät, että lähtökohtaisesti olen aina mehulinjalla. Kuitenkin tässä tapauksessa ymmärrettävää, että saattaa kiinnittää huomiota jos ap käyttäytyy omien aiempien tapojensa vastaisesti. Itsekin huomaisin varmasti jos esim. kaveriporukassa joku kieltäytyisi juomasta vaikka yleensä ottaisikin vain muutaman. Kyllä läheisistä huomaa tällaset tapojen muutokset.
Burkha