Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI viikolla 43

22.09.2006 |

Eli olisiko muita, jotka ovat aloittamassa sumuttelun ensi viikolla? Meillä pitäisi olla munasolujen keräys ja ICSI viikolla 43! Tämä on ihan ensimmäinen hoito meille ja jännittää niin PALJON. Meillä siis miehellä ei toimivia siittiöitä syöpähoidoista johtuen ja siksi mennään suoraan aikaisemmin pakastetulla spermalla tuohon ICSI:n. Toivottavasti tuo nyt oli sen mikrohedelmöityksen kirjainsarja?? Onko muita samoilla viikoilla jännääviä? Jos teillä on jo kokemusta, niin kertokaa toimenpiteestä ja sen onnistumisen mahdollisuuksista, kuulisin tarinoita mielelläni. Olen jotenkin yrittänyt asennoitua niin, että ensimmäisellä yrityksellä tärppääminen on niiiiiiiiiiiiiiiiiin pieni mahdollisuus tärpätä, että parempi odottaa negatiivista suoraan. Kaikki samassa tilanteessa olevat nyt tarinoita kehiin. Jännätään yhdessä!

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ihan ensiksi toivotan kunpavauvan tervetulleeksi pinoon! Meitä ei täällä hirveän montaa ollutkaan...

Mulla punktio oli aamulla ja se tehtiin nukutuksessa. Rakkuloita oli yli 20, joista 8:ssa oli munasolu sisässä. 4:lle tehtiin icsi ja toiset 4 annetaan hedelmöittyä (toivottavsti!) perinteisellä ivf:llä. Miehen kipeenä olo ei onneksi kerinnyt vaikuttaa siittiöihin tuhoavasti, mutta leukosyyttien määrä oli lisääntynyt, eli tulehdusta on kropassa. Vielä ennen sairaalasta lähtöä biologi tuli kertomaan, että KAIKKI 4 solua, jotka iksattiin olivat kypsiä!!! JEE! Viime hoidossa multa kerättiin 7 solua, joista vain 3 oli kypsiä...

Nyt odotellaan huomista ja kuulumisia hedelmöittymisestä. Jännittää, onko kato käynyt... Olo on erittäin hyvä, mietinkin tuossa että varmaan on vielä kipulääkettä veressä. Hyperin vaara on kuulemma suuri, joten pitää ottaa iisisti...

Biologi vielä ehdotteli soluille päivän pitempää viljelyä, jolloi siirto tehtäisiin 8-soluisena. Voisi kuulemma valkata sitten parhaimmat kyytiin. No, pitää nyt ensin rauhassa katsoa hedelmöittyykö/jakaantuuko niistä yksikään...

Mites Gwynethin punktio meni? Sähäkällä tänään vuorossa pregnyl, eikö?

Kuulumisia odotellaan peukut pystyssä!!!

Vierailija
42/96 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Mimma73:lle tämänpäiväisistä hyvistä uutisista! Toivottavasti jatkoa seuraa huomenna!

Aamulla olin minäkin punktiossa. Jännitin sitä aika lailla. Esilääkitys oli hyvä ja kanyylistä laitettiin lisää. Ainoa hetki jolloin hieman nipisti oli kanyylin laitto! Eli itse toimenpide ei tuntunut miltään ja oli ohi nopeasti.

Munasoluja kerättiin 30 kpl, en tosin tiedä olivatko kaikki kypsyydeltään sellaisia että niitä voidaan käyttää. Myöskään miehen siittiöistä ei oltu tutkittu lähtöömme mennessä kuin niiden liikkuvuus. Se oli edellisestä kerrasta hieman parantunut mutta muodoltaan normaalien määrästä emme vielä tiedä. Huomenna iltapäivällä saamme kuulla onko munasoluja saatu hedelmöitettyä.

Olo on ollut koko päivän hyvä. Hieman vatsaa kyllä aristelee ja se on turvoksissa, mutta ei muuta. Minuakin kehoitettiin hyperin varalta juomaan runsaasti ja ottamaan rennosti. Mutta kävelläkin kuulemma hieman pitää, jotta ei tule veritulppaa.

Sähäkkä76:lle ja kunpavauvalle tsemppiä punktioon! Minä ainakin jännitin sitä ihan turhaan, kun olin kaikenlaisia kauhukertomuksia siitä lukenut. Jos kipua tuntuu, niin lääkettä kannattaa toimenpiteen aikana pyytää lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologi soitti aamulla ja kertoi ilouutisen, että kahdeksasta solusta oli seitsemän hedelmöittynyt!!! Nyt jännätään huomiseen jakaantumista... Sovittiin niin, että tehdään pitempi viljely, jos huomiseen mennessä alkioista ei ole erottunut parhaimpia yksilöitä. Ihan hyvä fiilis on , mutta katohan voi käydä missä vaiheessa hyväänsä...

Olo on eilisen punktion jälkeen ollut todella hyvä. Vatsa on toki vähän turvonnut, mutta eipä juuri muuta.

Tulehan Gwyneth kertomaan kuulumiset hedelmöittymisestä!

Kunpavauvalle ja sähäkälle on peukut pystyssä huomiseen punktioon! Toivon erittäin runsasta ja laadukasta saalista!!!

Vierailija
44/96 |
24.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa Mimma! Ihania uutisia!!!

Soitin juuri klinikalle. Hedelmöittyneitä munasoluja on 18 kpl. Kyllä tuli kyyneleet silmiin kun tulos kerrottiin. Kaikki 2-soluiset alkiothan eivät kai lähde jakaantumaan, mutta sanoivat että kyllä tastä määrästä varmasti siirrettävä alkio saadaan. Siirto on sitten huomenna.

Olo oikein hyvä punktion jäljiltä. Hieman vatsaa vihlaisee kun esim. nousee sohvalta ylös. Särkylääkkeitä en ole enää tänään ottanut.

Nyt vaan sitten toivotaan kovasti hyviä uutisia huomisista punktioista ja jakaantumistuloksista!

Vierailija
45/96 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morjens! Sain tänä aamuna tiedon, että kaikki 7 solua ovat lähteneet jakaantumaan! Kaksi kauneinta, 4-ja 5-soluiset siirrettiin ja loput 4kpl 2-soluisia ja yksi 3-soluinen laitettiin pakasteeseen kolmeen satsiin! Olo on hyvä, munasarjat on vielä ultran mukaan lähes kaksinkertaiset normaaliin verrattuna, eli hyppelyä ja jopa liiallista kävelyä pitää välttää...

Veritesti on kahden viikon kuluttua, tästä se piina alkaa!!!

Mites Gwynethin siirto meni, montako alkiota laitettiin? Entäs tämän päivän punktiolaiset?

Meinaan aloittaa (nam!) piinapunkun nautiskelun iltasella. Pienestä lasillisesta ei voi olla muutakuin hyötyä!!!

Vierailija
46/96 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutkien kautta selvittiin! Nyt siis punktio takana, josta saaliina 11 munasolua. Kypsyydestä en vielä tiedä, mutta oli siellä 1-2 jopa 26 mm tapaustakin. Punktio meni hyvin, ainoastaan vasen puoli oli minulla todella arka. Ja sitten kun kotiuduin, niin alkoi karmea alavatsa tms. kipu. Kävin just päivystyksessä tarkistamassa tilannetta. Kohtu ja munasarjat ok. Ainoastaan tuonne peräsuolen ja jonkun tienoille on vuotanut hieman verta mikä aiheuttaa tämän ärtymisen. En halunnut jäädä osastolle sairastamaan eli jatkan kotona lääkkeiden napostelua ja toivon, että vihlonta lakkaa! Pääasia kumminkin, että ei löytynyt mitään mikä estäisi perjantaisen siirron! Minä kävin jo ostamassa myöskin greippimehua ja punaviiniä kaappiin valmiiksi! Kaikki keinot käytetään! Ai niin ja se mukava lääkäri täti kertoi, että voisivat suostua siirtämään meille kaksi alkiota!!!! Se hieman ei niin kiva täti, kun ei olisi antanut siirtää meille kuin yhden alkion!!!! KAIKILLE PALJON, PALJON, PALJON POSITIIVISIA AJATUKSIA JA PLUSSIA TIKKUUN!

Vierailija
47/96 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Mimma! Pääsit tänään siirtoon ja sait kaksi alkiota kyytiin! Minäkin olisin kyllä ottanut kaksi, mutta ei se lääkäri antanut. Kokeillaan ensin yhdellä.

Yksi alkio on nyt siirretty! 14 pakkasessa kuudessa satsissa. Illalla ensimmäinen 200 mg:n annos lugesteronia.

Lääkäri katsoi, että minulla munasarjat ovat vielä aika suurikokoiset. Alkoin siirron jälkeen maha ollut kipeämpi kuin tällä viikolla muina päivinä. Tuntuu kuin mahassa olisi kauheasti ilmaa.

Mitä muille kuuluu?

Vierailija
48/96 |
25.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

WOW, Gwyneth mikä saalis!!! Teillähän on pakastetavaraa reilusti, HIENOA!!! Toivotaan nyt kuitenkin, ettei niitä tarvitsisi piiiiitkään aikaa käyttää, kun plussa paukahtaa tästä siirrosta!

Hyvä Sähäkkä, että kävit varmistuttamassa vointisi kysissä. Ja tosi UPEA munismissaalis teilläkin! Se sama kiltti lääkäritäti kyllä siirtää kaksi alkiota teillekkin...

Näkyy olevan eroja tuo lugen käytön aloittamisessa paikasta riippuen. Minun piti aloitta jo eilen iltapäivällä kahdella pampulalla.

Mites kunpavauvan punktio meni???

Hyviä vointeja kaikille ja sitä kauan toivottua plussaa.....

Vierailija
49/96 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Aikalailla hiljaista tässä pinossa... Mitäs muille piinailijoille kuuluu? Täällä menossa pp2, olo on ollut muuten hyvä, mutta tänään erehdyin kantamaan raskaita kauppakasseja ja sen jälkeen varsinkin vasemmalta puolelta alavatsa on ollut hiukan arka.

Eipä tänne ihmeempiä. Mitäs muille kuuluu?

Mukavan piinallista viikonloppua!

Vierailija
50/96 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut sen verran kipeänä etten ole jaksanut edes koneella istua moneen päivään!

Perjantaina oli siis siirto ja tänään siis ihka ensimmäinen pp1!!!!!

Ei ne laittaneet mulle kuin yhden pikku tyypin sisuksiin ja toinen jäi pakkaseen. Multa olikin kerätty 22 foliikkelia ja melkein saman verran oli ollut pieniä vielä lisäksi eli ei ihme, että on hieman paikat kipeänä. Harmi vaan, että niistä oli vain pari täysin kypsää ja hedelmöittyi!

Mulla edelleen kävely, istuminen ja vessassa käynti ovat tuskaa, tosin hieman pienempää kuin heti punktion jälkeen, mutta...Toiveissa olisi, että tää olo ottaisi ja häviäisi jonnekkin ja pian!!!!

Mites muille piinaileville?

Vierailija
51/96 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...osapuilleen sama tilanne kuin Gwynethilla eli 14 alkiota (7 ICSI + 7 IVF) pakkasessa. Kaksi siirrettiin, kun itkin ja vaadin. Tosin lääkäri suostui laittamaan vain yhden ykkösluokkaisen. Toinen oli kolmosluokkaa eli tuskin tästä nyt ainakaan kaksosia tulee, eikä ehkä ole väliksikään, kun yksi lapsi on ennestään, eikä meillä ole varaa kodinhoitajaan (ainakaan vielä).

Punktio oli aika kipeetä touhua, kun toinen munasarjani on kohdun takana. Sairaanhoitaja suunnilleen istui päälläni, jotta munis saatiin näkymään ja tyhjennetyksi.

Kunpavauva + Unelma & Lempi

Vierailija
52/96 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...voitaisiinko ottaa jonkinlainen faktakierros eli:

- ikä

- hoitopaikka

- ammatti/ala

- lempitelevisiosarja

Olisi niin kiva tietää teistä muutakin kuin limakalvon paksuus!

Minä:

- 27 v.

- Hoidossa Diacorissa

- Opetus-/tutkimusala

- Nikolaj & Julie (ja Dawson' s Creek joskus vuonna 1995)

Vierailija
53/96 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on menossa JO pp3! Olo edelleen mitäänsanomaton, paitsi että äsken juilaisi useamman (ainakin viisi!) kertaa pystysuoraan alavatsaa niin maan pr....!!!

Kunpavauvan ehdotuksesta kerron hiukan itsestäni:

-33v.

-Kys

-opetusala

-mm. LOST, 4400, Täydelliset naiset, Ilman johtolankaa (en silti istua nakota telkkarin ääressä kaiken aikaa...)

Tällaista lauantaita tänne.. mukavaa piinailun jatkoa!

t: Mimma & Pilli ja Pulla pp3

Vierailija
54/96 |
28.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Sähäkän tavoin ollut kipeänä. Maha on keskiviikkoisen siirron jälkeen ollut kovin turvoksissa ja liikkuminen on vaikeaa. Punktion jälkeen voin paljon paremmin kuin nyt. Liikkunut olenkin vain sohvan ja sängyn välillä. Maha väillä tosi kipeä, ei niinkään munasarjojen kohdalta vaan ylempää. Onko teille tullut mitään sivuvaikutuksia niistä lugeista? Olen alkanut epäillä, että tämä huono oloni johtusi osittain niistä, koska muutama tunti niiden laiton jälkeen tulee kummallinen olo, vatsaan sattuu ja vähän pistää ja lisäksi kauhea hiki tulee päälle. Minulle tuli vielä viikolla kauhea yskä ja pitää maatessa aina yrittää etsiä hyvää asentoa yskiä jotta yskiminen ei sattuisi mahaan.

Meillä kaikilla piinailut alkavat kahden viikon päästä olla lopussa. Silloinhan on isänpäivä. Saapa nähdä saisiko se päivä meidän perheissämme lisäväriä positiivisten tulosten muodossa. Toivotaan parasta! : )

Tässä tietoja minusta:

- 28 v

- Hoidossa Väestöliitossa

- Työskentelen tutkimusalalla

- Tällä hetkellä seuraan mm. Big brotheria ja Kotikatua

Vierailija
55/96 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimma ja Gwyneth, mä en oikeasti TAJUA, miten teitä vihloo ja sattuu -minä olen elänyt punktiopäivän jälkeen ihan normaalia elämää, eikä oikein tunnu missään. Aerobicciin en ole uskaltautunut, mutta muuten elo jatkuu kuten ennenkin. Ei edes uskoisi, että kyydissä on kaksi salamatkustajaa. (Itse asiassa parasta onkin, kun unohdan koko tyypit) Luget minusta väsyttää (olen nukkunut kuin tukki ja mies on saanut lohdutella yöllä yksivuotiastamme) kovasti, mutta muuten kaikki on ihan niin kuin ennekin.

Toivottavasti vointinne paranee pian! Kiitos faktatiedoista. Taidetaan olla suunnilleen samalla alalla koko poppoo. Huomenna taas töihin tekemään tiedettä...hohhoijaa! Tahtoisin vain ÄITIYSLOMALLE (niin kuin me kaikki).

Vierailija
56/96 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gwyneth: ihana kuulla, että jollakin muulla on ollut myös samoja vaivoja! Aloin oikeasti jo epäilemään kipuja luulotaudiksi, kun kaikki muut voineet suht hyvin! Minä olen kanssa ollut valaana säky-sohva akselilla ja eilen illallla nosti sitten vielä kuumettakin ja tänään olen sitten köhinyt. Mutta en siis olisi koskaan voinut kuvitella, että toimenpiteet vetää näin kipeäksi! Onneksi olen saanut Mimmalta kullanarvoisia vinkkejä tähän outoon olotilaani! mutta seuraavassa minä pähkinän kuoressa:

* 30-v

* hoitoa saan kysistä

* olen sosiaalialalla

* en oikeastaan seuraa mitään sarjaa, mutta CSI, Ilman johtolankaa tms. ovat kivoja ja BB:täkin tulee silloin tällöin katsottua!

Jatkan tätä pp2 viettoa töhin lähtemällä!

P.S muistittehan siirtää kellot!

T: eräs joka yritti mennä töihin tuntia liian aikaisin...

Vierailija
57/96 |
29.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites muiden piinailut? Mulla taitaa olla vuotoa odotettavissa, sillä pukkasi tänään hyvän aknen naamaan...Se on ollut aina varma merkki kuukautisten alkamisesta ja tuskin pettää nytkään. Voiko alkio olla tuhoutunut jo näin pian eli siis pp2:na ? onko kellään tietoa?

Vierailija
58/96 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se alkio ole vielä edes kiinnittynyt, jos se olisi kiinnittyäkseen. Ei sinun kroppasi ole raskaana ennen kuin huomenna tai ylihuomenna, kun se tyyppi kiinnittyy. Ei nyt kannata tulkita kaikkea negatiivisesti! Minullakin on finnejä, mutta luulisin niiden ennemmin johtuvan pregnylistä.

Vierailija
59/96 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ei sitten minkäänlaisia tuntemuksia edelleenkään, tosin onkin vasta pp5. Alkio on siis jo kiinnittynyt jos niikseen on käynyt... Soitin hoitajalle ja varmistin, että voin mennä huomenna jumppaan. Sanoi, että pitää tehdä liikkeet kroppaansa kuunnellen, niin teen normaalistikin.

Malttia sähäkälle ja kaikille muillekin. Onhan tämä vähän piiiitkäveteistä odottelua...

Vierailija
60/96 |
30.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vaivani paranivat sillä kun niistä lauantaina täällä valitin : )

Sunnuntaina köpöttelin jo enemmän ja hieman siivosin, tänään olo suorastaan loistava lukuunottamatta tätä kamalaa yskää joka nytkin valvottaa. Eivät ne luget taida minulle mitään sen kummempia sivuvaikutuksia aiheuttaa vaikka niin epäilinkin.

Tällä hetkellä suhtaudun tähän piinailuun ajattelemalla niin, että toivottavasti siihen kuukautisten alkamiseen on vielä aikaa jotta kerkeän kunnolla valmistautua siihen kun ne alkavat. Ja jotta ehdin yrittää vakuuttaa itselle, että sitten vaan reippaasti kokeilemaan pakastetuilla alkioilla, kun niitä sinne kerran saatiin.