Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehden lukijat kertokaa, miksi nämä naiset eivät löydä miestä?

Vierailija
27.01.2022 |

Kilttiskö ei naisille kelpaa vai mistä on kyse?

"Kyllä nainen aina puolison löytää, sanotaan – mutta eivät kaikki löydä. Moni nainen kärsii kumppanin kaipuusta siinä missä mieskin. Tässä jutussa tahtomattaan sinkuiksi jääneet naiset rikkovat tabun ja sanovat suoraan, miltä tuntuu, kun ei ole koskaan kelvannut kellekään."

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/aeba9b39-deba-494b-8a6a-167ef66219d1

Kommentit (135)

Vierailija
101/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että syy on sama sekä naisilla että miehillä: ei vain viitsitä itse tehdä mitään asialle. Pari kolme huonoa kokemusta, niin loppuelämä sujuukin rattoisasti keräämällä katkeruutta. Ja perusteita katkeruudelle etsitään vielä lisää netin valituspalstoilta.

Itsekkin ihmettelin, miksi olin vielä sinkku 30 vuotiaana. Kovasti oli kyllä yrittäjiä, mutta kun kukaan ei tuntunut miltään. Miksi ottaa huonoa ja sitten valittaa, kun elämä ei ole hyvää sen kanssa.

Ei sinkkuus meinaa sitä, ettei kelpaa kenellekkään. Minuakin kosittiin vakavasti ensimmäistä kertaa, kun olin 17v

Kyllä kuule osalle meistä sinkkuus merkitsee nimenomaan sitä että kukaan, siis yksikään, ihminen ei ole ollut meistä kiinnostunut :D. Olen jo nelikymppinen eikä minua ole edes pyydetty treffeille kertaakaan. Eli luonnollisesti mitään kosintojakaan ei todellakaan ole ollut!

Vierailija
102/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä älykkäämpi nainen, sitä varmemminn yksin. Itse skippaan kaikki jotka vaikuttaa kuvan perusteella väkivaltaisilta, lihavilta, nössöilyä, homoilta, sovinisteilta, kokoomuksen kannattajilta, liian rikkailta, pelureilta, amiskoulutetulta, jne. Jäljelle ei jää ketään. Sori mut en tarvii noita. Hyvät on varattuja ja naimisissa.

Yksi älykkyyden ulottuvuus on avoimuus ja uteliaisuus. Et vaikuta avoimelta tai uteliaalta. Vaikutat tuomitsevalta ja ennakkoluuloiselta.

Toki itsekin skippaan kuvan ja tekstin perusteella 90% miehistä, mutta mä olenkin vain keskinkertainen älyltäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon sinkku siksi ettei miehet oo kiinnostuneita musta muuten kuin viimeisenä vaihtoehtona. Olen perusnätti hoikka blondi. Ulkonäöltäni sellainen jonka luullaan omaavan vientiä. Todellisuudessa mua ei oo kuin kerran elämäni aikana lähestytty. Tinderissä miehet ei myöskään tunnu kiinnostuvan vaikka sitä olen jo pidempään käyttänyt. Teininä juostiin karkuun. Aikuisiällä on ollut muutamia lyhyitä suhteita mutta näissä mies ei ole oikeasti ollut kovinkaan kiinnostunut. Usein en pääse edes toisille treffeille. Nolottaa.

N25

Minäkin kuulun niihin joista miehet vaan ei kiinnostu. Olin 26-vuotias kun löysin vasta sen joka kiinnostui.

Voisin väittää ettei minussa ulkoisesti ole vikaa kun kuulun niihin harvoihin joita tultu kesken kirkasta päivää pyytämään kahville mutta miehet ei sitten sen enempää jaksa olla kiinnostuneita että mitään suhteita olisi syntynyt ennen nykyistä kumppaniani.

Juuri ne romanttiset tunteet ja muut jäi puuttumaan mistä jo ekalla sivulla joku mies kirjoitti ilmeisesti olettaen että miehet ei niitä kaipaa suhteessa.

Vierailija
104/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumuurin takia en pysty kommentoimaan kyseisiä jutun naisia, mutta mulla on lähipiirissä vastaava tapaus. Siis 30v sinkkunainen, joka ei ole koskaan seurustellut eikä edes säätänyt kenenkään kanssa koskaan. Hän myös voivottelee aina ettei ole koskaan löytänyt ketään, mutta tosiasiassa ei ole vakavasti etsinytkään. Ei ikinä käy missään, ei ole edes mitään harrastuksia joissa voisi tavata potentiaalisia kumppaneita. Kaikki harrastukset ovat kotona tehtäviä juttuja, joita puuhastelee.

Pari kertaa on yrittänyt mennä treffipalstoille etsimään suhdetta, mutta sekin tyssää aina nopeasti siihen, kun miehet vihjaavat vähänkään mitään seksuaalista kiinnostusta tälle kaverilleni. Silloin hän raivostuu ja torjuu miehen täysin, kutsuu tätä sitten "seksihulluksi" ja että on vain yksi asia mielessä. Ja tässä ei siis ollut kyse miehistä, jotka lähettelee kikkelikuvia tai ehottelee heti ekoissa viesteissä, vaan ihan normaalia keskustelua ollut ja sitten jos mies vihjaa mitään seksiin tai seksuaalisuuteen etäisesti viittaavaakaan, niin kaverini nousee heti takajaloilleen ja järkyttyy että "jaa sekin oli vaan pelkän seksin perässä".

Itse olen tästä päätellyt, että hänellä on jotenkin häiriintynyt suhtautuminen miehen seksuaalisuuteen ja/tai seksuaalisuuteen ylipäätään.

No en minäkään kiinnostuisi miehestä, joka tuossa vaiheessa alkaa seksijutuista puhumaan. Se ei ole yksinkertaisesti fiksua käyttäytymistä, ja mies antaa itsestään enemmän tai vähemmän moukkamaisen kuvan.

Sitten kun ollaan tutustuttu ja on selvästi kiinnostusta/ihastusta molemmin puolin, niin sillekin alueella voi vähitellen mennä.

Joten ehkä tämä lähipiirisi nainen vain on fiksu ja itseään arvostava niin, että haluaa vähän ns. laadukkaampaa seuraa?

Missä vaiheessa? Viestissäni nimenomaan sanoin, että nämä ovat sellaisia tapauksia, joille kaverini on jo pidempään jutellut ja on tutustuttu netin kautta ja juteltu syvällisemmin jne. Kyllä tuossa vaiheessa mielestäni on ihan normaalia jutella nuokin asiat. Kaverini on sitä tyyppiä, että haluaa jutella ensin tyyliin vähintään vuoden, ennen kuin suostuu edes harkitsemaan treffejä. Tai näin hän on sanonut, koskaan ei ole siis vielä treffeille asti edennyt. Ne muutaman viestin jälkeen ehdottelijat hän estää samantien, eikä vastaile sellaisille, kuten jo sanoin.

Deittipalsta on tuollaisille ihmisille väärä paikka. Kaverisi kuulostaa poikkeuksellisen estoiselta tai ainakin hänellä on normaalista poikkeava suhtautuminen seksuaalisuuteen (torjuva). Hänelle sopisi paremmin sellainen, että tutustuu esim. työn, opiskelujen tai harrastusten kautta johonkin ihmiseen, josta tulee kaveruuden kautta jotain muutakin. Deittipalsta on vähän hankala noin hitaasti lämpiävälle tyypille, ellei sitten satu kohtaamaan siellä kaltaistaan.

Vierailija
105/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eise ole mikään ihme kun miehet ei halu sitoutua. Kaikki miehet jotka oon tavannu ni on ehdottanu fuckbadi juttuja. En oo seurustellu 7 vuoteen! mul on nyt iso nippu niitä fuckbadeja kai se parempi on ku olla yksin. Onpahan varaa valita ja kattoa meneekö toiset 7 vuotta ennenku joku haluais sitoutua muhun.

T. 30v. Nätti sinkkunainen

Noiden fuckbadien takia, et todennäköisesti tule sitoutumaan koskaan.

Jätä ne ja ala leikkiä täydellistä vaimoa. Jotta sinut nähtäisiin vaimomatskuna sinun on myös käyttäydyttävä sellaisena ja joka haluaa silloin ehkä ryhtyä mieheksesi.

Niin kauan kun miehet hakevat vapaata seksiä luotasi tulet olemaan tuossa tilanteessa. Call girlinä, jota vain käytetään hyväksi ja sinä odottelet ja lopulta jäät ilman, 7 vuotta on pitkä aika ja jotain olet tehnyt väärin, jos tavoite on ollut parisuhde.

En ole tuo, jolle vastasit, eikä minulla ole koskaan ollut fuckbuddya (vaikka oikeastaan kaipaisin juuri sellaista, juuri nyt!) mutta kiinnostaa silti - millainen nainen on vaimomatskua? Mitä tuo sana yleensä tarkoittaa? Voisitko määritellä?

Kuulostaa jotenkin luotaantyöntävältä. Etenkin, jos se on seksin vastakohta. Mitä vaimomatsku sitten tekee, millaista naiseutta hän edustaa, ja mikä hänessä on se, josta mies sitten kiinnostaa?

Minulla on ennakkoluulo ja -aavistus, että itse en ehkä haluaisi olla vaimomatskua... Mutta odotan määritelmää, ennen kuin sanon mitään varmaksi!

Vierailija
106/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset, rumat, lihavat t ja päärynämuotoisetkin naiset ovat tinderissä passiivisia lahnoja eivätkä tee alotteita, joten eipä ihme että ovat yksin. Odottavat että mies tekee ensin aloitteen ja sitten kun kukaan ei tee niin ihmetellään että miten tässä näin kävi.

Mites kun joka ketjussa täällä kerrotte, miten tuollaiset naiset kelpaa vain kassien tyhjennykseen? Ja nyt on sitten heidän oma vika, kun eivät löydämparisuhdetta.

Vierailija
107/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon nämä naiset tekevät itse aloitteita ja ovatko missään deittipalvelussa?

Jos sinkku viettää päivät kotona ja jäy vain kaupassa odottaen että mies tulee kassajonossa tekemään aloitteen, niin yksin jää.

Olin jo tulossa kirjoittamaan täsmälleen saman mutta ehdit ensin.

Sinkkunaisia vaivaa usein aloitekyvyttömyys tai sitten matala taso, esim ylipaino.

Minulla on miehenä 14 sivua ja sovellusta kovassa käytössä. Moniko nainen olisi sinkku samalla vaivannäöllä?

Miksi sinä olet sinkku kaikesta tuosta vaivannäöstä huolimatta? Miksi jotkut naiset ei voisi olla sinkkuja samasta syystä?

Olen kuulemma aviomiesmateriaalia, mutta en herätä naisissa romanttista kiinnostusta/kipinää/ihastumista eli suoraan sanottuna en kelpaa seksiin vaikka pääsisin 3-6 treffeille.

Ja miksi luulet että sinä olet erikoistapaus ja vaikka nuo jutun naiset eivät voisi olla herättämättä tunteita muissa?

Väitätkö aivan tosissasi, että jollain naisella voisi olla sama ongelma kun mulla, että treffailisi miehiä aktiivisesti vuosien ajan ja pääsisi monille treffeille, mutta ei saisi seksiä ja nimenomaan siihen seksikipinöiden puutteeseen kaatuisi tapailut? Älä naurata.

Naura rauhassa, mutta kyllä meitä tällaisia naisia on. Me olemme niitä ikuisia kavereita. Viimeksi viime vuonna ihastuin ja aloin viettää paljon aikaa erään miehen kanssa. Oli flirttiäkin ilmassa. No sitten tuli se hetki että oltiin minun kotonani ja asioiden (normaalilla ihmisellä) olisi pitänyt edetä siihen tiettyyn suuntaan. Äksönin sijaan sain puheen siitä kuinka ihanaa on olla kanssani läheinen ystävä, koska minuun ei voisi koskaan tuntea sellaista vetoa kuin hän lähes poikkeuksetta naisiin tuntee. Mutta sinä, sinä et herätä mitään sellaista kiinnostusta, ah miten vapauttavaa ja arvokasta, kiitos että olet ystäväni.

Surullista tässä on se että tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta... N39, ikuisesti friendzonella.

Erikoista... Onko ylipainoa?

Käsittämätön kysymys! Että mies on silleen "aah, ihana nainen, olisi täydellinen puoliso, mutta on liikaa kiloja, heippa." Sellainen mies joutaakin mennä, viimeistään rupsahtamisvaiheessa lähtee lätkimään nuorempien perään.

Kaikki tuntemani ylipainoiset naiset seurustelevat vakavasti puolisonsa kanssa, osa on naimisissa. Samoin laihat. Minä en, vaikka olen ollut sekä ylipainoinen, että laiha. Flaksi on ollut molemmissa muodoissa 0.

Mielestäsi on siis käsittämätöntä, että ihmisen pitäisi tuntea toiseen myös fyysistä vetoa? Oletko kenties aseksuaali tai vastaava, hehän eivät yleensä ymmärrä tällaisia lihallisia juttuja.

Ei suinkaan. Tuossa lainaamassani tekstissä vaan taas (mies?) ensimmäisenä oletti, että kiva nainen ei ole kelvannut kellekään, onpa omituista, hänen on siis pakko olla lihava, koska miehet (hän itse?) eivät kelpuuta lihavia naisia, vaikka samaan aikaan lihavia on parisuhteissa ja pariutuu koko ajan siinä missä hoikkiakin. Ja hoikkia on sinkkuina siinä missä muunkin kokoisia.

Tällä logiikalla kaikkien naisten pitäisi automaattisesti saada PARISUHDE (ei siis mitään makuupatjan osaa) pelkästään sillä, että hän on hoikka. Kaikkien lihavien taas pitäisi olla sinkkuina, koska yksikään mies ei voi fyysisesti himoita lihavaa puolisoa.

Koska ne kilot vaan, ei mitään muuta, ja IHAN kaikilla ihmisillä IHAN kaikkialla.

Vierailija
108/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eise ole mikään ihme kun miehet ei halu sitoutua. Kaikki miehet jotka oon tavannu ni on ehdottanu fuckbadi juttuja. En oo seurustellu 7 vuoteen! mul on nyt iso nippu niitä fuckbadeja kai se parempi on ku olla yksin. Onpahan varaa valita ja kattoa meneekö toiset 7 vuotta ennenku joku haluais sitoutua muhun.

Jätä ne ja ala leikkiä täydellistä vaimoa. Jotta sinut nähtäisiin vaimomatskuna sinun on myös käyttäydyttävä sellaisena ja joka haluaa silloin ehkä ryhtyä mieheksesi.

Niin kauan kun miehet hakevat vapaata seksiä luotasi tulet olemaan tuossa tilanteessa. Call girlinä, jota vain käytetään hyväksi ja sinä odottelet ja lopulta jäät ilman, 7 vuotta on pitkä aika ja jotain olet tehnyt väärin, jos tavoite on ollut parisuhde.

En ole tuo, jolle vastasit, eikä minulla ole koskaan ollut fuckbuddya (vaikka oikeastaan kaipaisin juuri sellaista, juuri nyt!) mutta kiinnostaa silti - millainen nainen on vaimomatskua? Mitä tuo sana yleensä tarkoittaa? Voisitko määritellä?

Kuulostaa jotenkin luotaantyöntävältä. Etenkin, jos se on seksin vastakohta. Mitä vaimomatsku sitten tekee, millaista naiseutta hän edustaa, ja mikä hänessä on se, josta mies sitten kiinnostaa?

Minulla on ennakkoluulo ja -aavistus, että itse en ehkä haluaisi olla vaimomatskua... Mutta odotan määritelmää, ennen kuin sanon mitään varmaksi!

Ystävällinen, huolehtivainen, hellä, luotettava. Fiksu ja mukavan näköinen tavallinen nainen. Ei lutkamainen, vaan sellainen jolla on seksuaalinen puoli jonka puoliso saa pitää omana. Eli toisin sanoen sitoutuu seksuaalisesti omaan kumppaniin, ei jakele tavaraa kelle vaan vähänkin silmää miellyttävälle.

Sama pätee myös miehiin, tällaiset ovat parasta aviomiesmatskua myöskin.

Vierailija
109/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi yli 40v ikisinkku nainen. Minulle kävi joskus nuorempana niinkin, että menin kysymään miesoletetulta tietä tms., niin tämän 1. vastaus oli: "Mä muuten seurustelen". No joo, ihan kiva, mutta minä haluaisin mennä paikkaan xyz, että mitenkäs sinne pääsee... Enkä oikein tiennyt, itkeä vai nauraa. Enimmäkseen kyllä nauratti 😆

Jos olisit parisuhteessa, et edes muistais tuota.

Vierailija
110/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Minun pitää siis mennä nyt informoimaan kaikkia ylipainoisia naispuolisia ystäviäni, että heillä on mielikuvitus(avio)mies, koska lihava nainen ei koskaan kelpaa parisuhteeseen yhdellekään miehelle. Tädille pitää myös muistaa kertoa, että hän on jäänyt ylipainoisena leskeksi kaksi kertaa kummitusaviomiehestä - vai kenties nuo ottivat ja kupsahtivat, kun eivät kestäneet tätini huomattavaa ylipainoa.

Vierailija
111/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko täysin samoin termistä "aviomiesmatsku"? Vai nyökytteletkö ymmärtäväisenä tyttöporukassa et "joo, todellaki täytyy olla aviomiesmatskua!"

Vierailija
112/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumien ihmisten - siis ihmisten joilla ei ole lainkaan seksuaalista vetovoimaa - on vaikea löytää parisuhdetta pariutumista varten. Kaikki suhteet jäävät luonnollista tekijöista johtuen platonisiksi.

On vain hyväksyttävä oma rumuus, ja keskityttävä johonkin muuhun kuin parisuhteeseen. 

Mä olen ruma nainen, jota kiusattiin raa'asti koko kouluaika ihan vaan rumuuden takia. Isolla yläasteella ihmiset toivat kavereitaan katsomaan minua kuin kummajaista, koska olen epäluonnollisen ruma. Opin kävelemään kasvot alas ja seinään päin, etteivät kaikki vastaantulijat tuijota rumuuttani. Olen nyt 43 ja tuntuu, että en enää kärsi traumasta aktiivisesti joka päivä.

Mulla on kuitenkin päässä joku perusteeton optimismipalikka. Kaiken kauheudesta huolimatta olen aina herännyt toiveikkaana ja mennyt paikkoihin ja tehnyt asioita, joihin tällä taustalla ei pitäisi pystyä. En osaa selittää sitä mitenkään. Kotikasvatuskin kun oli perusnegatiivinen ja sain kärsiä yksin.

Olen onnellisesti naimisissa hyvän miehen kanssa, joka kiinnostui minusta ja näki vaivaa tehdäkseen hyvän vaikutuksen ja päästääkseen parisuhteeseen kanssani.

Vastaan siis: suomalainen pessimismi. Ei tästä kuitenkaan mitään tule. Ei mua kukaan huoli. Tää matsi on hävitty. Ei kannata edes yrittää. Ja sitä rataa. Sen puuttuessa olen päässyt vaikka mihin.

Vierailija
113/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko täysin samoin termistä "aviomiesmatsku"? Vai nyökytteletkö ymmärtäväisenä tyttöporukassa et "joo, todellaki täytyy olla aviomiesmatskua!"

Voisin esittää täysin samat kysymykset termistä "aviomiesmatsku". Omassa ystäväpiirissäni ei puhuta miehistä noin, vaan kiinnostavista miehistä käytetään nimityksiä "kiinnostava", "ihana", "just sellainen mitä olen etsinyt" tai "just mulle sopiva".  Joten periaatteessa kiinnostaa myös tuo määritelmä: millainen mies on aviomiesmatskua? Ei se ainakaan itselleni sano mitään.

Vierailija
114/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku nainen selittää uudelle palstalaiselle, että millainen mies on kilttis?

Vierailija
115/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystävällinen, huolehtivainen, hellä, luotettava. Fiksu ja mukavan näköinen tavallinen nainen. Ei lutkamainen, vaan sellainen jolla on seksuaalinen puoli jonka puoliso saa pitää omana. Eli toisin sanoen sitoutuu seksuaalisesti omaan kumppaniin, ei jakele tavaraa kelle vaan vähänkin silmää miellyttävälle.

No mä oon just tommonen ja vientiä nolla.

N25

Vierailija
116/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei huoli alkoholistia, niin sillä jo lähtee puolet miesehdokkaista pois ikäryhmässä 50+.

Vierailija
117/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla neitsyt jos edellisissä suhteissa harrastettu seksi kuitenkin kumoaa vaikka nuo kaikki ominaisuudet?

Vierailija
118/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös yksi yli 40v ikisinkku nainen. Minulle kävi joskus nuorempana niinkin, että menin kysymään miesoletetulta tietä tms., niin tämän 1. vastaus oli: "Mä muuten seurustelen". No joo, ihan kiva, mutta minä haluaisin mennä paikkaan xyz, että mitenkäs sinne pääsee... Enkä oikein tiennyt, itkeä vai nauraa. Enimmäkseen kyllä nauratti 😆

Jos olisit parisuhteessa, et edes muistais tuota.

Mutta kun en ole, en ole ikinä ollut. Minulla on myös (lähes) valokuvamuisti, eli valitettavasti muistan paljon sellaista, mitä en haluaisi muistaa. Pitäisi varmaan lopettaa nirsoilu ja laskea tasoa, tosin tästä alaspäin ei oikein enää pääse ja nekrofilia ei todellakaan nappaa. Mutta asiaan. Minua vaan huvitti tuo reaktio, että "Hui kamala, ei kai tuo friikki tule mua iskemään?!". Kun tahdoin vain ja ainoastaan tietää, miten & millä pääsen paikkaan xyz. Voi reppanaa kun noin pienestä säikkyy 😄

Vierailija
119/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin esittää täysin samat kysymykset termistä "aviomiesmatsku". Omassa ystäväpiirissäni ei puhuta miehistä noin, vaan kiinnostavista miehistä käytetään nimityksiä "kiinnostava", "ihana", "just sellainen mitä olen etsinyt" tai "just mulle sopiva".  Joten periaatteessa kiinnostaa myös tuo määritelmä: millainen mies on aviomiesmatskua? Ei se ainakaan itselleni sano mitään.

No mihin kategoriaan luokittelet miehen, jolla on useita panokavereita vuosien ajan eikä ilmeistäkään kykyä tai halua sitoutua yhteen? Siis sen naisen miesvastine. Naimisiin vai ei?

Vierailija
120/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin kategoriaan luokittelet miehen, jolla on useita panokavereita vuosien ajan eikä ilmeistäkään kykyä tai halua sitoutua yhteen? Siis sen naisen miesvastine. Naimisiin vai ei?

Riippuu. Jos mies ei kykene tai halua sitoutua yhteen, silloin hänen juttunsa tuskin on parisuhde. Mutta jos miehellä on ne panokaverit vain siksi, että ei ole ketään erityistä naista, kenen kanssa haluaisi olla suhteessa, niin ymmärrän kyllä, että on fiksumpaa, että on muutama panokaveri kuin esim. joka viikko eri ihmisen kanssa yhden illan juttu. Ja ymmärrän, että sinkkukin kaipaa seksiä - kuten kerroin, itselläni ei panokavereita ole, mutta ei tämä seksittömyyskään kivaa ole. Pidän onnekkaina niitä ihmisiä, joilla on mukava ja luotettava panokaveri sinkkuaikana. Seksikin on parempaa vakituisen kumppanin kanssa, oli se sitten seurustelukumppani tai panokaveri.

Ja toisaalta, jos mies ei halua tai tarvitse panokavereita enää suhteessa ollessaan, vaan keskittyy sitten kumppaniinsa, en näkisi ongelmana, jos jossain elämän vaiheessa on ollut vain seksiin perustuneita suhteita. Melkeinpä mieluummin niin, kuin että olisi alkanut seurustella ihan kenen tahansa kanssa vain seksin vuoksi ilman sen kummempia tunteita kumppaniaan kohtaan - se olisi aika ikävää ja epärehellistä, ja väärin sitä kumppania kohtaan.

Itse olen sinkku, ja yhden illan jutut eivät ole minun juttuni. Olen eronnut alle vuosi sitten, enkä koe että on vielä uuden suhteen aika. Mutta kärsin seksittömyydestä ihan oikeasti - joskus alkaa jopa itkettää, jos elokuvassa on kiihkeä seksikohtaus. Kaipaisin sitä todella, ja olisi aivan ihanaa, jos olisi joku ihminen, jonka kanssa olisi seksuaalista vetovoimaa, seksuaalista kemiaa ja seksikin toimisi, ja joka olisi ihmisenäkin mukana, luotettava ja turvallinen. Tällaisen ihmisen kanssa voisin aloittaa seksiin perustuvan suhteen ilman odotuksia seurustelusta, kunhan se hänenkin elämäntilanteeseensa sopisi. Itselläni ei tällaista ole, mutta en todellakaan osaa tuomita ihmisiä, joilla on. Joskus myöhemmin on sitten parisuhteen aika. Mutta sekin edellyttää, että löytyy ihminen, joka oikeasti tuntuu oikealta ihmiseltä.