Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehden lukijat kertokaa, miksi nämä naiset eivät löydä miestä?

Vierailija
27.01.2022 |

Kilttiskö ei naisille kelpaa vai mistä on kyse?

"Kyllä nainen aina puolison löytää, sanotaan – mutta eivät kaikki löydä. Moni nainen kärsii kumppanin kaipuusta siinä missä mieskin. Tässä jutussa tahtomattaan sinkuiksi jääneet naiset rikkovat tabun ja sanovat suoraan, miltä tuntuu, kun ei ole koskaan kelvannut kellekään."

https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/aeba9b39-deba-494b-8a6a-167ef66219d1

Kommentit (135)

Vierailija
41/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jaksavat valittaa ettei löydä ketään? Peiliin katsomisen taito nykypäivänä kadonnut johonkin? Koskee ihan miehiä ja naisia.

Olet yksin, mitä sitten? Jos et osaa onnellinen itsesi kanssa niin et osaa onnellinen parisuhteessa loppujen lopuksi.

Vierailija
42/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumuurin takia en pysty kommentoimaan kyseisiä jutun naisia, mutta mulla on lähipiirissä vastaava tapaus. Siis 30v sinkkunainen, joka ei ole koskaan seurustellut eikä edes säätänyt kenenkään kanssa koskaan. Hän myös voivottelee aina ettei ole koskaan löytänyt ketään, mutta tosiasiassa ei ole vakavasti etsinytkään. Ei ikinä käy missään, ei ole edes mitään harrastuksia joissa voisi tavata potentiaalisia kumppaneita. Kaikki harrastukset ovat kotona tehtäviä juttuja, joita puuhastelee.

Pari kertaa on yrittänyt mennä treffipalstoille etsimään suhdetta, mutta sekin tyssää aina nopeasti siihen, kun miehet vihjaavat vähänkään mitään seksuaalista kiinnostusta tälle kaverilleni. Silloin hän raivostuu ja torjuu miehen täysin, kutsuu tätä sitten "seksihulluksi" ja että on vain yksi asia mielessä. Ja tässä ei siis ollut kyse miehistä, jotka lähettelee kikkelikuvia tai ehottelee heti ekoissa viesteissä, vaan ihan normaalia keskustelua ollut ja sitten jos mies vihjaa mitään seksiin tai seksuaalisuuteen etäisesti viittaavaakaan, niin kaverini nousee heti takajaloilleen ja järkyttyy että "jaa sekin oli vaan pelkän seksin perässä".

Itse olen tästä päätellyt, että hänellä on jotenkin häiriintynyt suhtautuminen miehen seksuaalisuuteen ja/tai seksuaalisuuteen ylipäätään.

No en minäkään kiinnostuisi miehestä, joka tuossa vaiheessa alkaa seksijutuista puhumaan. Se ei ole yksinkertaisesti fiksua käyttäytymistä, ja mies antaa itsestään enemmän tai vähemmän moukkamaisen kuvan.

Sitten kun ollaan tutustuttu ja on selvästi kiinnostusta/ihastusta molemmin puolin, niin sillekin alueella voi vähitellen mennä.

Joten ehkä tämä lähipiirisi nainen vain on fiksu ja itseään arvostava niin, että haluaa vähän ns. laadukkaampaa seuraa?

Missä vaiheessa? Viestissäni nimenomaan sanoin, että nämä ovat sellaisia tapauksia, joille kaverini on jo pidempään jutellut ja on tutustuttu netin kautta ja juteltu syvällisemmin jne. Kyllä tuossa vaiheessa mielestäni on ihan normaalia jutella nuokin asiat. Kaverini on sitä tyyppiä, että haluaa jutella ensin tyyliin vähintään vuoden, ennen kuin suostuu edes harkitsemaan treffejä. Tai näin hän on sanonut, koskaan ei ole siis vielä treffeille asti edennyt. Ne muutaman viestin jälkeen ehdottelijat hän estää samantien, eikä vastaile sellaisille, kuten jo sanoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskisi vaatimustasoa ja kriteerejä niin noistakaan naisista yksikään ei olisi yksin. Mutta ei, kitistään ja vaaditaan parasta tekemättä itse mitään kun se on miesten hommaa tehdä kaikki aloitteet

Ja samahan päiti sitten toki myös näille kilttismiekkosille, jotka kitisevät naisen puutteesta ja ovat sitä mieltä, että vika on naisissa. Laskisivat vain vaatimustasoa ja kriteereitä, niin eivät olisi yksin. Mutta ei, vaaditaan hoikkaa, nuorta, fiksua ja nättiä, vaikka itse ollaan kaljamahaisia, sosiaalisesti rajoittuneita sohvaperunoita, joiden aloitteelisuus on törkyviestien lähettelyä somekanavissa ja kikkelikuvien postausta tinderissä.

Niinhän se on en muuta väitäkkään. Ihan mielenkiinnosta mitä hyödyttää kun keskustelun aihe on naiset jotka ei saa miehiä alkaa heti huutelu mutta kun miehetkin? Tämän takia itse välttelen parisuhteita ja harrastan irtosuhteita kun kaikki käännetään aina miesten syyksi.

Vierailija
44/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksumuurin takia en pysty kommentoimaan kyseisiä jutun naisia, mutta mulla on lähipiirissä vastaava tapaus. Siis 30v sinkkunainen, joka ei ole koskaan seurustellut eikä edes säätänyt kenenkään kanssa koskaan. Hän myös voivottelee aina ettei ole koskaan löytänyt ketään, mutta tosiasiassa ei ole vakavasti etsinytkään. Ei ikinä käy missään, ei ole edes mitään harrastuksia joissa voisi tavata potentiaalisia kumppaneita. Kaikki harrastukset ovat kotona tehtäviä juttuja, joita puuhastelee.

Pari kertaa on yrittänyt mennä treffipalstoille etsimään suhdetta, mutta sekin tyssää aina nopeasti siihen, kun miehet vihjaavat vähänkään mitään seksuaalista kiinnostusta tälle kaverilleni. Silloin hän raivostuu ja torjuu miehen täysin, kutsuu tätä sitten "seksihulluksi" ja että on vain yksi asia mielessä. Ja tässä ei siis ollut kyse miehistä, jotka lähettelee kikkelikuvia tai ehottelee heti ekoissa viesteissä, vaan ihan normaalia keskustelua ollut ja sitten jos mies vihjaa mitään seksiin tai seksuaalisuuteen etäisesti viittaavaakaan, niin kaverini nousee heti takajaloilleen ja järkyttyy että "jaa sekin oli vaan pelkän seksin perässä".

Itse olen tästä päätellyt, että hänellä on jotenkin häiriintynyt suhtautuminen miehen seksuaalisuuteen ja/tai seksuaalisuuteen ylipäätään.

No en minäkään kiinnostuisi miehestä, joka tuossa vaiheessa alkaa seksijutuista puhumaan. Se ei ole yksinkertaisesti fiksua käyttäytymistä, ja mies antaa itsestään enemmän tai vähemmän moukkamaisen kuvan.

Sitten kun ollaan tutustuttu ja on selvästi kiinnostusta/ihastusta molemmin puolin, niin sillekin alueella voi vähitellen mennä.

Joten ehkä tämä lähipiirisi nainen vain on fiksu ja itseään arvostava niin, että haluaa vähän ns. laadukkaampaa seuraa?

Missä vaiheessa? Viestissäni nimenomaan sanoin, että nämä ovat sellaisia tapauksia, joille kaverini on jo pidempään jutellut ja on tutustuttu netin kautta ja juteltu syvällisemmin jne. Kyllä tuossa vaiheessa mielestäni on ihan normaalia jutella nuokin asiat. Kaverini on sitä tyyppiä, että haluaa jutella ensin tyyliin vähintään vuoden, ennen kuin suostuu edes harkitsemaan treffejä. Tai näin hän on sanonut, koskaan ei ole siis vielä treffeille asti edennyt. Ne muutaman viestin jälkeen ehdottelijat hän estää samantien, eikä vastaile sellaisille, kuten jo sanoin.

Treffipalstat tai Tinder ei tosiaan sovi ihmiselle, joka lämpiää hitaasti. Käytännössä kaverisi pitäisi jossain työ- tai harrastusympyröissä hiljalleen tutustua sopivaan tyyppiin ja vasta kaveruuden jälkeen se voisi syventyä joksikin muuksi. Olen itsekin hitaasti syttyvää tyyppiä, joten ymmärrän tuon kyllä hyvin, mutta kyllähän tuolainen suhtautuminen tuo ongelmia modernissa yhteiskunnassa.

Vierailija
45/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa parisuhde markkinat toimii niin että nainen valitsee miehistä eikä niin että mies valitsee naisita. Naiset kelpuuttaa vaan noin 10% miehistä ja sen jälkeen kun niistä 10% on kauhea kilpailu alkaa kaikkien loppujen miesten syyttäminen kun ei ole sitä niin sanottua naisten vaatimaa parasta A luokkaa. Sinäänsä aika naurettavaa kun naiset ei normaalia miestä kelpuuta kun vaatii vain parasta jonka jälkee katkeroituu ja syyttää miehiä kun on normaali eikä semmoinen kun vaaditaan

Vierailija
46/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu aukeaa vain osittain jos ei ole "plus lukija".

Ihan turha kysellä tai spekuloida mitään jos ei ole kuvaa vartalosta ja naamasta, sen jälkeen voidaan vasta tarkastella muita syitä.

Vierailija
47/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon nämä naiset tekevät itse aloitteita ja ovatko missään deittipalvelussa?

Jos sinkku viettää päivät kotona ja jäy vain kaupassa odottaen että mies tulee kassajonossa tekemään aloitteen, niin yksin jää.

Olin jo tulossa kirjoittamaan täsmälleen saman mutta ehdit ensin.

Sinkkunaisia vaivaa usein aloitekyvyttömyys tai sitten matala taso, esim ylipaino.

Minulla on miehenä 14 sivua ja sovellusta kovassa käytössä. Moniko nainen olisi sinkku samalla vaivannäöllä?

Miksi sinä olet sinkku kaikesta tuosta vaivannäöstä huolimatta? Miksi jotkut naiset ei voisi olla sinkkuja samasta syystä?

Olen kuulemma aviomiesmateriaalia, mutta en herätä naisissa romanttista kiinnostusta/kipinää/ihastumista eli suoraan sanottuna en kelpaa seksiin vaikka pääsisin 3-6 treffeille.

Miksi sitten yksikään sinua aviomiesmateriaaliksi kutsunut nainen ei ole nyt vaimosi?

Koska sehän on sitä kuuluisaa kemian puutetta. Tai nainen on varattu, paitsi ei toivottavasti silloin ole treffeillä. Mutta vaikkapa vähän parempaa työkaveria voisi kutsua tuntemansa perusteella aviomiesmateriaaliksi, minulla ainakin on sellaisia sinkkumiestyökavereita.

Vierailija
48/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavalliset, rumat, lihavat t ja päärynämuotoisetkin naiset ovat tinderissä passiivisia lahnoja eivätkä tee alotteita, joten eipä ihme että ovat yksin. Odottavat että mies tekee ensin aloitteen ja sitten kun kukaan ei tee niin ihmetellään että miten tässä näin kävi.

Vierailija
49/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään niitä syitä löytyy niin paljon että ihan mahdotonta sanoa, osa menettää poikaystävän kun naapuri heruttikin nopeammin ja osa kun naapuri suotuikin tekemään sitä ja tätä, listaahan voi jatkaa ihan loputtomasti...

Vierailija
50/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavalliset, rumat, lihavat t ja päärynämuotoisetkin naiset ovat tinderissä passiivisia lahnoja eivätkä tee alotteita, joten eipä ihme että ovat yksin. Odottavat että mies tekee ensin aloitteen ja sitten kun kukaan ei tee niin ihmetellään että miten tässä näin kävi.

Ja siellä näitä lähestytään "jospa lohkeis epätoivoiselta pari kertaa seksiä" asenteella.

Vierailija
51/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se nyt ainakin edellyttäisi sitä, että ollaan fyysisesti tavattu ja vietetty aikaa sen verran yhdessä, että on huomattu sitä kiinnostusta olevan molemmilla.

Enkä kyllä itse lähtisi mihinkään kuukausien kirjoitteluun, vaan ilman muuta tapaaminen suhteellisen pian - ellei sitten ole jotain isoa estettä sille, kuten esim. todella pitkä maantieteellinen etäisyys.

Tuntuisi oudolta selittää omista seksuaalisista mieltymyksistään jollekin henkilölle, jota ei ole koskaan edes nähnyt, ja sitten kun joskus tapaisi, huomaisi että ei ole mitään mielenkiintoa läheisempään kanssakäymiseen kyseisen ihmisen kanssa.

- Se jolle vastasit

Vierailija
52/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuntemilla ikisinkkunaisilla on äärimmäisen huono itsetunto ja mt-ongelmia, masennusta ym. Ulkonäössä ei mitään vikaa.

Pitkälti noin. Minullakin oli joskus masennusta, nykyään on vain huono itsetunto. 

Tavallaan tiedän olevani hyvännäköinen, mutta tavallaan tuolla oikeassa elämässä kodin ulkopuolella se huono itsetunto aina ottaa vallan ja mietin, että ehkä olen sittenkin ihan kauhea. En uskalla ottaa kontaktia muuten kuin neutraalissa mielessä.

Vierailija
53/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohdat se syyttelun kuinka miehet on hirveitä sikoja kun ei tullut kotoo hakemaan ja ei tehnyt mitää aloitetta vaikka kuinka nainen esitti vaikeasti tavoiteltavaa eikä laittanut tikkua ristiin asian eteen

Vierailija
54/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset jaksavat valittaa ettei löydä ketään? Peiliin katsomisen taito nykypäivänä kadonnut johonkin? Koskee ihan miehiä ja naisia.

Olet yksin, mitä sitten? Jos et osaa onnellinen itsesi kanssa niin et osaa onnellinen parisuhteessa loppujen lopuksi.

Kyllä minä osaan olla yksin, mutta näin monen vuoden jälkeen ja vielä nuorena ihmisenä nyt alkaa kyllästyttää ja mietin, miten parisuhteita edes löytää. Korona nyt vielä laittoi ylimääräisiä kapuloita rattaisiin.

Vierailija
55/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen muutaman ikisinkun. Kaikki ovat kivannäköisiä. Heitä kaikki yhdistää vaativuus ja vaikeus. Eivät ole helppoja. Rima on korkealla kaiken suhteen, ja he haluavat, että asiat menee juuri kuin itse haluavat. Jonkinnäköisiä perfektionisteja, tosin Jokaisella nämä kriteerit ovat vähän erilaisia.

Parisuhteessa ovat rennot tyypit.

Vierailija
56/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin teen aloitteita, mutta ei niistä mitään kunnon keskusteluja synny. 

Parhaiten etenee keskusteluksi, jos en itse aloita. En tiedä mikä siinä on, mutta jos yksi toimintatapa on huono, kannattaa sitä vaihtaa ja niin olen tehnyt.

Vierailija
57/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumien ihmisten - siis ihmisten joilla ei ole lainkaan seksuaalista vetovoimaa - on vaikea löytää parisuhdetta pariutumista varten. Kaikki suhteet jäävät luonnollista tekijöista johtuen platonisiksi.

On vain hyväksyttävä oma rumuus, ja keskityttävä johonkin muuhun kuin parisuhteeseen. 

Ei pidä paikkaansa. Rumatkin ihmiset muuttuvat kauniiksi, kun heidät tuntee. Heidän ei siis kannata tinderöidä, vain luoda kaverisuhteita.

Vierailija
58/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen muutaman ikisinkun. Kaikki ovat kivannäköisiä. Heitä kaikki yhdistää vaativuus ja vaikeus. Eivät ole helppoja. Rima on korkealla kaiken suhteen, ja he haluavat, että asiat menee juuri kuin itse haluavat. Jonkinnäköisiä perfektionisteja, tosin Jokaisella nämä kriteerit ovat vähän erilaisia.

Parisuhteessa ovat rennot tyypit.

Minä taas tunnen parisuhteessa olevia perfektionisteja. Ne rennot tyypit taas ovat huonoissa parisuhteissa, kun se rentous on saanut riman laskemaan ihan liian alas.

Vierailija
59/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon nämä naiset tekevät itse aloitteita ja ovatko missään deittipalvelussa?

Jos sinkku viettää päivät kotona ja jäy vain kaupassa odottaen että mies tulee kassajonossa tekemään aloitteen, niin yksin jää.

Heti ensimmäisessä viestissä tulikin sitten tämä kliseiden klisee. Olen lähes nelikymppinen ikisinkku, ollut joskus toki vain yksin kotonakin kun ei ole huvittanut, mutta myös käyttänyt useita vuosia erittäin aktiivisesti etsien. Ei se silti mitään takaa, vaikka juttelisi jokaiselle maailman ihmiselle, joka vastaan tulee. Osa meistä ei silti löydä sitä ihmistä joka ihastuu juuri minuun.

Ymmärrän kyllä, että jos itse on sen parin löytänyt olemalla aloitteellinen, on vaikea kuvitella miten joku toinen ei muka löydä. Mutta niin se vain on - kuvittele että sinut on 100% poikkeuksetta torjunut jokainen ihminen jolle olet jutellut tutustumismielessä, jota olet pyytänyt jonnekin, jonka numeroa olet pyytänyt, ilmaissut kiinnostuksesi jne. Kauanko jaksaisit yrittää?

Vierailija
60/135 |
27.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin jo tulossa kirjoittamaan täsmälleen saman mutta ehdit ensin.

Sinkkunaisia vaivaa usein aloitekyvyttömyys tai sitten matala taso, esim ylipaino.

Minulla on miehenä 14 sivua ja sovellusta kovassa käytössä. Moniko nainen olisi sinkku samalla vaivannäöllä?

Olen 99% varma että minä olisin. Minulle sopivia ei vain ole.

Millainen tämä sopiva mies on jota ei löydy?