Iltalehden lukijat kertokaa, miksi nämä naiset eivät löydä miestä?
Kilttiskö ei naisille kelpaa vai mistä on kyse?
"Kyllä nainen aina puolison löytää, sanotaan – mutta eivät kaikki löydä. Moni nainen kärsii kumppanin kaipuusta siinä missä mieskin. Tässä jutussa tahtomattaan sinkuiksi jääneet naiset rikkovat tabun ja sanovat suoraan, miltä tuntuu, kun ei ole koskaan kelvannut kellekään."
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/aeba9b39-deba-494b-8a6a-167ef66219d1
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon nämä naiset tekevät itse aloitteita ja ovatko missään deittipalvelussa?
Jos sinkku viettää päivät kotona ja jäy vain kaupassa odottaen että mies tulee kassajonossa tekemään aloitteen, niin yksin jää.
Olin jo tulossa kirjoittamaan täsmälleen saman mutta ehdit ensin.
Sinkkunaisia vaivaa usein aloitekyvyttömyys tai sitten matala taso, esim ylipaino.
Minulla on miehenä 14 sivua ja sovellusta kovassa käytössä. Moniko nainen olisi sinkku samalla vaivannäöllä?
Miksi sinä olet sinkku kaikesta tuosta vaivannäöstä huolimatta? Miksi jotkut naiset ei voisi olla sinkkuja samasta syystä?
Olen kuulemma aviomiesmateriaalia, mutta en herätä naisissa romanttista kiinnostusta/kipinää/ihastumista eli suoraan sanottuna en kelpaa seksiin vaikka pääsisin 3-6 treffeille.
Ja miksi luulet että sinä olet erikoistapaus ja vaikka nuo jutun naiset eivät voisi olla herättämättä tunteita muissa?
Väitätkö aivan tosissasi, että jollain naisella voisi olla sama ongelma kun mulla, että treffailisi miehiä aktiivisesti vuosien ajan ja pääsisi monille treffeille, mutta ei saisi seksiä ja nimenomaan siihen seksikipinöiden puutteeseen kaatuisi tapailut? Älä naurata.
Naura rauhassa, mutta kyllä meitä tällaisia naisia on. Me olemme niitä ikuisia kavereita. Viimeksi viime vuonna ihastuin ja aloin viettää paljon aikaa erään miehen kanssa. Oli flirttiäkin ilmassa. No sitten tuli se hetki että oltiin minun kotonani ja asioiden (normaalilla ihmisellä) olisi pitänyt edetä siihen tiettyyn suuntaan. Äksönin sijaan sain puheen siitä kuinka ihanaa on olla kanssani läheinen ystävä, koska minuun ei voisi koskaan tuntea sellaista vetoa kuin hän lähes poikkeuksetta naisiin tuntee. Mutta sinä, sinä et herätä mitään sellaista kiinnostusta, ah miten vapauttavaa ja arvokasta, kiitos että olet ystäväni.
Surullista tässä on se että tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta... N39, ikuisesti friendzonella.
Erikoista... Onko ylipainoa?
Enemmistö miehistä ja naisista on ylipainoisia, enemmistö on parisuhteessa. Ylipaino ei siis ole selitys kenenkään ikisinkkuudelle.
Sinkkujen sheimaaminen on yksi todella ikävä ilmiö. Olen pitkään ollut sinkkuna ja sinä aikana sain vuoron perään kuulla kuinka ei pidä olla liian innokas tai epätoivoinen, mutta pitää kuitenkin olla aktiivinen, koko ajan vaikkei jaksaisikaan. Kaikissa neuvoissa sanoma oli sama: minä teen jotakin väärin. Se jos mikä on rasittavaa. Kun tämän ymmärsin, osasin nämä syytökset myös karistaa olkapäiltäni pois. Ei, se ei ole minun vikani että olin sinkku. Se vain oli. Se ei ollut kenenkään vika.
Joidenkin ihmisten on helpompi löytää kumppani. Ihminen joka on sosiaalisesti rohkea ja itsevarma, tasapainoinen, mieleltään terve, arvot ja elämäntavoitteet ovat valtavirtaa ja joka kiinnostuu ja viehättyy helposti ihmisistä löytää helposti seuraa. Mutta ei se tarkoita että esimerkiksi ujon introvertin, joka uskoo yksisarvisiin ja on aseksuaali tulisi muuttua toisenlaiseksi. Hänellä on täysi oikeus olla juuri sitä mitä hän on. Ja hän saa olla surullinen siitä ettei löydä itselleen sopivaa kumppania. On todella epäkunnioittavaa alkaa sitten neuvoa tälläistä ihmistä, kuinka hän kyllä löytäisi kumppanin kun vain muuttuisi joksikin mitä ei ole. Että on hänen oma vikansa että on sinkku. Siinä ei ole mitään väärää olla oma itsensä.
Oma sinkkuuteni johtui siitä, että viehätyn todella harvoista miehistä sekä siitä että arvoni poikkeavat merkitsevästi valtavirrasta. Arvojen puolesta ehkä noin 10% sopisi puolisokseni. Viehätyksen puolesta ehkä 1%. Ja jotta nämä molemmat ominaisuudet ilmestyisivät samassa henkilössä, joka lisäksi olisi kiinnostunut minusta, on melko harvinaista. En siis pidä yhtään ihmeellisenä sitä, että olin niin pitkään sinkku. Olin aikaisemmin tapaillut monia kivoja ja kunnollisia miehiä. Mutta en vain kiinnostunut. En vaikka yritin. Sille ei vain voi mitään. Sitä voi yrittää valehdella itselleen, mutta oma asenne luikertelee suhteeseen myrkyllisenä välinpitämättömänä käytöksenä. Kun toinen ei ole niin tärkeä, häntä ei laita elämässä etusijalle. Se on todella epäreilua sitä toistakin kohtaan.
Nyt olen kohdannut tosin sen oman rakkaan, joka oli niin vaikea löytää. Olemme olleet 2v yhdessä onnellisesti. Molemmat edelleen rakastuneita ja se rakkaus motivoi panostamaan suhteeseen ja kohtelemaan toista rakkaudella. Hän on kuumin mies jonka tiedän, vaikkei varmasti monen muun mielestä ole. Ja hän pitää minua kauneimpana naisena maailmassa. Sovimme toisillemme.
On vain elämän realiteetti että joidenkin on vaikea löytää sopivaa kumppania ja joidenkin on helppo. Eikä se vaadi sitä, että pitäisi olla joku vika tai kyseessä olisi jokin korjattava asia.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen paljon naisia, jotka pariutuivat nuorina. Nyt kuuskymppisinä kiertävät kapakoita sinkkuna ja etsivät sitä elämänsä miestä.
On löydetty mies nuorena ja tehty lapset. Erottu ja lähdetty etsimään itseään, kun pariuduttiin liian nuorena. Mutta enää ei niitä vapaita poikamiehiä olekkaan, kun viiskymppisenä haluttaisiin löytää se vanhuuden turva.
Joten suo siellä, vetelä täällä. Elämän läpi kestävän parisuhteen löytäminen vaatiikin vähän nirsoutta
Tuskin nuo naiset vanhuuden turvaa etsivät, jos nyt ovat miehistä mitään oppineet. Miehet odottavat saavansa hoivaa, eivät suinkaan anna sitä.
No eise ole mikään ihme kun miehet ei halu sitoutua. Kaikki miehet jotka oon tavannu ni on ehdottanu fuckbadi juttuja. En oo seurustellu 7 vuoteen! mul on nyt iso nippu niitä fuckbadeja kai se parempi on ku olla yksin. Onpahan varaa valita ja kattoa meneekö toiset 7 vuotta ennenku joku haluais sitoutua muhun.
T. 30v. Nätti sinkkunainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon nämä naiset tekevät itse aloitteita ja ovatko missään deittipalvelussa?
Jos sinkku viettää päivät kotona ja jäy vain kaupassa odottaen että mies tulee kassajonossa tekemään aloitteen, niin yksin jää.
Sinkkunaisia vaivaa usein aloitekyvyttömyys tai sitten matala taso, esim ylipaino.
Minulla on miehenä 14 sivua ja sovellusta kovassa käytössä. Moniko nainen olisi sinkku samalla vaivannäöllä?
Miksi sinä olet sinkku kaikesta tuosta vaivannäöstä huolimatta? Miksi jotkut naiset ei voisi olla sinkkuja samasta syystä?
Olen kuulemma aviomiesmateriaalia, mutta en herätä naisissa romanttista kiinnostusta/kipinää/ihastumista eli suoraan sanottuna en kelpaa seksiin vaikka pääsisin 3-6 treffeille.
No miksei yhtälailla voisi olla myös naisia, jotka eivät herätä miehissä mitään romanttista kiinnostusta/kipinää? Luulisi sinun ymmärtävän, että tuollainen ongelma voi koskettaa myös naisia, kun kerran sinäkin sellaisesta kärsit?
Mä oon sinkku siksi ettei miehet oo kiinnostuneita musta muuten kuin viimeisenä vaihtoehtona. Olen perusnätti hoikka blondi. Ulkonäöltäni sellainen jonka luullaan omaavan vientiä. Todellisuudessa mua ei oo kuin kerran elämäni aikana lähestytty. Tinderissä miehet ei myöskään tunnu kiinnostuvan vaikka sitä olen jo pidempään käyttänyt. Teininä juostiin karkuun. Aikuisiällä on ollut muutamia lyhyitä suhteita mutta näissä mies ei ole oikeasti ollut kovinkaan kiinnostunut. Usein en pääse edes toisille treffeille. Nolottaa.
N25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen myös tuollainen ja en usko mihinkään yksittäiseen selitykseen, koska vaikka itsellänikin on vaikka mitä jo mainittujakin ongelmia niin tunnen ihan samanlaisia ongelmia potevia naisia jotka eivät ole ikinä sinkkuna. Ulkonäöstä jne riippumatta. On naisia, joilla mt ongelmia ja olematon itsetunto ja sitten tulee mies joka on siitä huolimatta kiinnostunut ja ehkä auttaa parantamaan sitä itsetuntoakin. Ei minulle koskaan käy noin.
Jep. Aina puhutaan että pitää olla aktiivinen, rakastaa itseään, olla tasapainoinen, ei saa olla ongelmia... No olenkin, en ole silti löytänyt yhtään kiinnostunutta. Ja samaan aikaan passiivinen, itseään vihaava, mt-ongelmien kanssa kamppaileva sarjaseurustelee. N39
Se on naiset, jotka puhuvat tätä. Jos mieheltä kysytään, niin se on suunnilleen aina tyyliä, että ulkonäkö on sellainen ettei pussi päässä tarvitse p***a. Nätti. Kaunis. Seksikäs. Laiha tai kurvit ainakin oikeissa kohdissa, ei nalkuta, hyvä sydäminen eikä harrasta lukemattomia irtosuhteita ja naisellinen.
Mitä seksikkäämpi on sitä enemmän annetaan luonteessa anteeksi. Sillä ei ole merkitystä mitä nainen itse ajattelee itsestään. Tärkeintä on se mitä mies ajattelee naisesta.
Parasta ja tehokkainta mitä voit tehdä on viilata se ulkonäkö viimeisen päälle. Olla mahdollsimman naisellinen ja jossain määrin jopa äidillinen. Mies jonka mielestä on kivempää olla yksin kun jonkun naisen kanssa valitsee mielummin olla yksin. Joten sinä et niinkään kamppaile muita naisia vastaa, vaan miehen halua olla yksin.
Veikkaan että syy on sama sekä naisilla että miehillä: ei vain viitsitä itse tehdä mitään asialle. Pari kolme huonoa kokemusta, niin loppuelämä sujuukin rattoisasti keräämällä katkeruutta. Ja perusteita katkeruudelle etsitään vielä lisää netin valituspalstoilta.
Vierailija kirjoitti:
No eise ole mikään ihme kun miehet ei halu sitoutua. Kaikki miehet jotka oon tavannu ni on ehdottanu fuckbadi juttuja. En oo seurustellu 7 vuoteen! mul on nyt iso nippu niitä fuckbadeja kai se parempi on ku olla yksin. Onpahan varaa valita ja kattoa meneekö toiset 7 vuotta ennenku joku haluais sitoutua muhun.
T. 30v. Nätti sinkkunainen
Noiden fuckbadien takia, et todennäköisesti tule sitoutumaan koskaan.
Jätä ne ja ala leikkiä täydellistä vaimoa. Jotta sinut nähtäisiin vaimomatskuna sinun on myös käyttäydyttävä sellaisena ja joka haluaa silloin ehkä ryhtyä mieheksesi.
Niin kauan kun miehet hakevat vapaata seksiä luotasi tulet olemaan tuossa tilanteessa. Call girlinä, jota vain käytetään hyväksi ja sinä odottelet ja lopulta jäät ilman, 7 vuotta on pitkä aika ja jotain olet tehnyt väärin, jos tavoite on ollut parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi luulet että sinä olet erikoistapaus ja vaikka nuo jutun naiset eivät voisi olla herättämättä tunteita muissa?
Väitätkö aivan tosissasi, että jollain naisella voisi olla sama ongelma kun mulla, että treffailisi miehiä aktiivisesti vuosien ajan ja pääsisi monille treffeille, mutta ei saisi seksiä ja nimenomaan siihen seksikipinöiden puutteeseen kaatuisi tapailut? Älä naurata.
Mitä tuo aiempi lässytys aviomiehestä ja romanttisista tunteista oli kun nyt kuitenkin haluat vain seksiä. Siinä mutten samalla syy miksi olet yksin.
Haluan vain seksiä? Nyt olet pihalla. Haluan loppuelämän parisuhteen, mutta voiko sellaista saada jos ei saa herätettyä naisessa romanttista kiinnostusta? Ei voi.
Mutta mielestäsi naiset kuitenkin voivat saada loppuelämän suhteen ilman että herättävät miehissä mitään romanttista kiinnostusta?
Ei se ole helppoa läheskään kaikille. Aina on ne, jotka ovat erityisen suosittuja ja joiden perässä kaikki miehet/naiset juoksevat. Mutta suurin osa miehistä ja naisista ei saa juurikaan huomiota. Naiset varmaankin treffi/seksipyyntöjä, mutta siihen se helposti jää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko autistisia piirteitä? En kysy kettuillakseni.
En sanoisi, että autistisia, mutta ehkä jonkinlaisia feminiinisiä piirteitä persoonan puolesta. Olen perusäijän vastakohta.
Kuule kaveri. Niin olen minäki voittopuolisesti kliseisen umpimielisen ja rigidin perus-Paavon antonyymi. Ratkon kryptoja, kirjoitan lyriikkaa, luen poikkitieteellistä tekstiä, introspektioin omia tunteitani ja aistimuksiani ja mieluusti niistä myös keskustelen. Ryypäys, konsolipelit, urheiluseuratoiminta tai epämääräinen stereotyyppinen "äijäily" ei kiinnosta rahtuakaan minua. Parisuhteita olisi löytynyt vaikka joka viikonpäivälle, mutta luontainen monogamisuus ja hienoviritteinen moraalinen kompassi epäävät primitiivisen impulssihaihattelun ja aina "yhden naisen miehenä" olen tietenkin pysynyt. Pyrin edistämään hyvyyttä - niin utilitaristista kuin altruistista - maailmaan valinnoillani ja toiminnallani, ja se on johtanut siihen, että olen hyvin tyytyväinen elämääni myös silloin, kun en ole parisuhteessa.
Ikinä ei ole tarvinnut yhdellekään treffisivustolle tai Tinder-kinahmiin ajautua. Tsemppiä! M23
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole aloitteellisia. Tämä on syynä 99% tapauksista.
Ei tarvi olla edes aloitteellinen, riittäisi että poistuisi edes joskus sieltä tornista tyrkylle eikä odota prinssin maagisesti eksyvän ja kiipeävän sinne.
Mitä älykkäämpi nainen, sitä varmemminn yksin. Itse skippaan kaikki jotka vaikuttaa kuvan perusteella väkivaltaisilta, lihavilta, nössöilyä, homoilta, sovinisteilta, kokoomuksen kannattajilta, liian rikkailta, pelureilta, amiskoulutetulta, jne. Jäljelle ei jää ketään. Sori mut en tarvii noita. Hyvät on varattuja ja naimisissa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että syy on sama sekä naisilla että miehillä: ei vain viitsitä itse tehdä mitään asialle. Pari kolme huonoa kokemusta, niin loppuelämä sujuukin rattoisasti keräämällä katkeruutta. Ja perusteita katkeruudelle etsitään vielä lisää netin valituspalstoilta.
Itsekkin ihmettelin, miksi olin vielä sinkku 30 vuotiaana. Kovasti oli kyllä yrittäjiä, mutta kun kukaan ei tuntunut miltään. Miksi ottaa huonoa ja sitten valittaa, kun elämä ei ole hyvää sen kanssa.
Ei sinkkuus meinaa sitä, ettei kelpaa kenellekkään. Minuakin kosittiin vakavasti ensimmäistä kertaa, kun olin 17v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naura rauhassa, mutta kyllä meitä tällaisia naisia on. Me olemme niitä ikuisia kavereita. Viimeksi viime vuonna ihastuin ja aloin viettää paljon aikaa erään miehen kanssa. Oli flirttiäkin ilmassa. No sitten tuli se hetki että oltiin minun kotonani ja asioiden (normaalilla ihmisellä) olisi pitänyt edetä siihen tiettyyn suuntaan. Äksönin sijaan sain puheen siitä kuinka ihanaa on olla kanssani läheinen ystävä, koska minuun ei voisi koskaan tuntea sellaista vetoa kuin hän lähes poikkeuksetta naisiin tuntee. Mutta sinä, sinä et herätä mitään sellaista kiinnostusta, ah miten vapauttavaa ja arvokasta, kiitos että olet ystäväni.
Surullista tässä on se että tämä ei edes ollut ensimmäinen kerta... N39, ikuisesti friendzonella.
Ei ole.
Plus ylipainoiset ihmisethän löytävät jatkuvasti parisuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa parisuhde markkinat toimii niin että nainen valitsee miehistä eikä niin että mies valitsee naisita. Naiset kelpuuttaa vaan noin 10% miehistä ja sen jälkeen kun niistä 10% on kauhea kilpailu alkaa kaikkien loppujen miesten syyttäminen kun ei ole sitä niin sanottua naisten vaatimaa parasta A luokkaa. Sinäänsä aika naurettavaa kun naiset ei normaalia miestä kelpuuta kun vaatii vain parasta jonka jälkee katkeroituu ja syyttää miehiä kun on normaali eikä semmoinen kun vaaditaan
Joo just tollasta tuolla arjessa näkee paljon. Esim. Prismassa. Eiku..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön kysymys! Että mies on silleen "aah, ihana nainen, olisi täydellinen puoliso, mutta on liikaa kiloja, heippa." Sellainen mies joutaakin mennä, viimeistään rupsahtamisvaiheessa lähtee lätkimään nuorempien perään.
Kaikki tuntemani ylipainoiset naiset seurustelevat vakavasti puolisonsa kanssa, osa on naimisissa. Samoin laihat. Minä en, vaikka olen ollut sekä ylipainoinen, että laiha. Flaksi on ollut molemmissa muodoissa 0.
Jep, juuri näin. Eihän se nyt vain mene oikeassa elämässä niin että ylipainoiset menevät friendzonelle ja muita sitten katsellaan sillä silmällä. Olen painanut koko aikuisikäni suunnilleen saman verran, noin 5-6 kilon haarukassa. Sekä minua isommat että pienemmät löytävät jatkuvasti parisuhteita. N39
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön kysymys! Että mies on silleen "aah, ihana nainen, olisi täydellinen puoliso, mutta on liikaa kiloja, heippa." Sellainen mies joutaakin mennä, viimeistään rupsahtamisvaiheessa lähtee lätkimään nuorempien perään.
Kaikki tuntemani ylipainoiset naiset seurustelevat vakavasti puolisonsa kanssa, osa on naimisissa. Samoin laihat. Minä en, vaikka olen ollut sekä ylipainoinen, että laiha. Flaksi on ollut molemmissa muodoissa 0.
Mielestäsi on siis käsittämätöntä, että ihmisen pitäisi tuntea toiseen myös fyysistä vetoa? Oletko kenties aseksuaali tai vastaava, hehän eivät yleensä ymmärrä tällaisia lihallisia juttuja.