Mistä kaikesta sinä leikkaisit tai mitä veroja nostaisit
Itse poistaisin yh-lisän lapsilisästä. Elatusmaksut etävanhemmalle korkeammaksi.
Valtion virkamiesten, kansanedustajien jne veroprosentia ylemmäs tai palkkaa alemmas.
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:25"]Kuinka paljon isot pamput tekevät viihdematkoja? Lentävät a luokassa
[/quote]Me työntekijät maksamme
Eläkkeisiin yläraja, sopeutumiseläkkeet pois.
Leikkaisin sosiaalituista päihdeongelmaisille, ei vaan kannata. Tai ainakin niin että sossu maksaa sen takuuvuokran ja hankkii kämpän tasan yhden kerran per ihminen, jos sen vielä ryyppää niin sit se on yömaja jatkossa. Ihan vaan reiluuden nimissä.
Alkoholiveroa vois reippaasti nostaa, ja alv-lisä risteilymatkoille.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:19"]
Säätäisin lisäveron lapsettomille yli 35-vuotiaille (lapsettomuuden syyllä ei merkitystä).
[/quote]
Mikä idea tässä??
[/quote]
Eivät tuota seuraavaa veronmaksajasukupolvea.
Älä kysy tällä palstalla Suomen valtion velanhoitoasiasta. E valtaosai tällä palstalla oleviasta tajua mitä se on ja miten valtion menoja ja tuloja tasapainotetaan.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:08"] Poistaisin lapsilisän rikkailta [/quote]Ketkä ovat rikkaita, se pitäisi määritellä. Kaikki jotka saa enemmän palkkaa/tukia kuin sinä? Kauheasti tulisi kuluja kun pitäisi palkata virkamiesten armeija joka vuosi tarkistamaan kaikkien tulot, josko ovat jo nousseet rikkaiden kastiin tai sitten jotkut pudonneet. [/quote]suurituloiset. Niillä se ei tuntuisi niin. Sitte poistaisin herrojen huvittelumatkat.
Ei varakkaat ole suurituloisia! Niiden varojen siirrot tapahtuvat muilla keinoin ja tällöin on aivan sama mikä veroprosentti Suurituloisille kirjoitetaan!!!
[/quote]
Maataloustuet mä lopettaisin ja siitä tulis jo niin paljon säästöä ettei hirveästi muuta tarvitsisi. Kirjastoja mä vähentäisin, yleä pienentäisin paljon, opintotukea lyhentäisin 3 vuoteen, rikkaiden veroja nostaisin, työmarkkinatuki verottomaksi, maaseudun tukemista vähentäisin paitsi jos ne ottaisi paljon pakolaisia niin sitten ne saisi paljon lisää. Armeijan rahat menisi aseisiin tai ydinaseisiin eikä leikkimiseen. Tietullit vois olla helsingissä ainakin. Junaan tulis kilpailija. yksinhuoltajaäitien tuet nousisi ja kyykyttäminen loppuisi. työttömien kyykyttäminen loppuisi ja poistaisin työkkärin. Lasun tyontekijät kaikki äitejä. Euroviisujen valinnassa puolet tekisi raati. Kansanedustajien määrä 100 ja puolue tuet poistaisin kokonaan. Linnan juhlat lopetettaisiin ja kansanedustajien muut edut poistettaisiin. Kirjastojen kirjat myytäisiin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:25"]
Kuinka paljon isot pamput tekevät viihdematkoja? Lentävät a luokassa
[/quote]Mitä väliä sillä on jos heidän työnantajansa maksavat tai maksavat itse??? Ei tässä nyt kateustekijöitä olla eliminoimassa...
Poistaisin välittömästi hulppeat eläke-etuudet suurituloisilta, pudottaisin kansanedustajien sekä yritysjohtajien palkkoja muutamalla tonnilla per naama. Myös johtajien pitäisi sitoutua olemaan töissä viralliseen eläkeikään saakka, kuten muidenkin. Lapsilisän voisi poistaa suurituloisilta kokonaan, keskituloisilta leikata hieman, pienituloisilla pitäisin ennallaan.
Tupakkaveroa voisin nostaa (kuka enää muutenkaan polttaa nykyään?), energiajuomien hintoja korottaisin, mutta alkoholiveroa laskisin, jotta saataisiin ihmiset ostamaan juomansa Alkosta ja ruokakaupoista Tallinnan laivojen sijaan.
Kehitysavun poistaisin kokonaan.
Tästähän se iso potti kertyisikin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:19"]
Säätäisin lisäveron lapsettomille yli 35-vuotiaille (lapsettomuuden syyllä ei merkitystä).
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:25"]
Kuinka paljon isot pamput tekevät viihdematkoja? Lentävät a luokassa
[/quote]Mitä väliä sillä on jos heidän työnantajansa maksavat tai maksavat itse??? Ei tässä nyt kateustekijöitä olla eliminoimassa...
[/quote]Eivät maksa itse. Kansa maksaa. Työnantajalla on niihin rahaa vai
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 21:57"]
Itse poistaisin yh-lisän lapsilisästä. Elatusmaksut etävanhemmalle korkeammaksi. Valtion virkamiesten, kansanedustajien jne veroprosentia ylemmäs tai palkkaa alemmas.
[/quote]
Valtiolla tienaakin niin helvetisti!
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:08"] Poistaisin lapsilisän rikkailta [/quote]Ketkä ovat rikkaita, se pitäisi määritellä. Kaikki jotka saa enemmän palkkaa/tukia kuin sinä? Kauheasti tulisi kuluja kun pitäisi palkata virkamiesten armeija joka vuosi tarkistamaan kaikkien tulot, josko ovat jo nousseet rikkaiden kastiin tai sitten jotkut pudonneet. [/quote]suurituloiset. Niillä se ei tuntuisi niin. Sitte poistaisin herrojen huvittelumatkat.
[/quote]
Tai iso omaisuus. Esim. perittyä.
Lopettaisin virallisen kaksikielisyyden. Lakkauttaisin TE-keskukset. Leikkaisin kansallisista maataloustuista ja puoluetuista ensi alkuun 50%. Kaikki valtion virastot käytäisiin tarkasti läpi ja lakkautettaisiin/sopeutettaisiin kaikki jotka eivät ole elintärkeitä. Muun Suomen kustannuksella elävät elinkelvottomat kunnat pakkoliitettäisiin ja 5-vuotisirtisanomissuojat poistettaisiin. Julkisen sektorin erioikeudet poistettaisiin (ylipitkät vuosilomat, suojatyövirkasuhteet yms.). Pelkästään näillä keinoilla kestävyysvaje olisi historiaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:37"]
Maataloustuet mä lopettaisin ja siitä tulis jo niin paljon säästöä ettei hirveästi muuta tarvitsisi. Kirjastoja mä vähentäisin, yleä pienentäisin paljon, opintotukea lyhentäisin 3 vuoteen, rikkaiden veroja nostaisin, työmarkkinatuki verottomaksi, maaseudun tukemista vähentäisin paitsi jos ne ottaisi paljon pakolaisia niin sitten ne saisi paljon lisää. Armeijan rahat menisi aseisiin tai ydinaseisiin eikä leikkimiseen. Tietullit vois olla helsingissä ainakin. Junaan tulis kilpailija. yksinhuoltajaäitien tuet nousisi ja kyykyttäminen loppuisi. työttömien kyykyttäminen loppuisi ja poistaisin työkkärin. Lasun tyontekijät kaikki äitejä. Euroviisujen valinnassa puolet tekisi raati. Kansanedustajien määrä 100 ja puolue tuet poistaisin kokonaan. Linnan juhlat lopetettaisiin ja kansanedustajien muut edut poistettaisiin. Kirjastojen kirjat myytäisiin.
[/quote]
Unohtu vielä ainakin että kehareiden saamia rahoja mä leikkaisin paljon. Oopperatalon tukeminen lopetettaisiin. Ydinvoimalat lopetteisiin ja energia otettaisiin auringosta ja tuulesta. Ihmisiä olisi paljon enemmän ja usasta saisi tilata vapaasti ilman tulleja. Peliautomaatit kiellettäisiin, tulis kuoleman rangaistus murhasta ja raiskauksesta ainakin 20 vuotta aina vankilaa ja yrityksestä 10 vuotta. miehille tulisi uusi ammatti kantaja ja ne kävisi kantamassa tavaroita ja kauppakasseja. Ne saisi siitä palkan valtiolta ja ihmiset saisi tilata niitä kantamaan ja siirtelemään tavaroita ja tekemään muutot. Niitä kantajia pitäisi olla paljon koska se on sellainen mitä tarvitaan usein.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 22:37"]
[/quote]
Unohtu vielä ainakin että kehareiden saamia rahoja mä leikkaisin paljon. Oopperatalon tukeminen lopetettaisiin. Ydinvoimalat lopetteisiin ja energia otettaisiin auringosta ja tuulesta. Ihmisiä olisi paljon enemmän ja usasta saisi tilata vapaasti ilman tulleja. Peliautomaatit kiellettäisiin, tulis kuoleman rangaistus murhasta ja raiskauksesta ainakin 20 vuotta aina vankilaa ja yrityksestä 10 vuotta. miehille tulisi uusi ammatti kantaja ja ne kävisi kantamassa tavaroita ja kauppakasseja. Ne saisi siitä palkan valtiolta ja ihmiset saisi tilata niitä kantamaan ja siirtelemään tavaroita ja tekemään muutot. Niitä kantajia pitäisi olla paljon koska se on sellainen mitä tarvitaan usein.
[/quote]
Niin ja ruoka joka on viimeisen päivän käyttö myytäisiin 90% alennuksella ja parasta ennen päivänä 85% alennus. Neljän jälkeen ne saisi ilmaiseksi. Ei tulisi enää hukkaa tai jos jää niin kauppa saisi isot sakot. Niin ja yli 75 vuotiaat ei saisi enää ajaa autoa.
Byrokratia sen kokoiseksi ku se tällä väkimäärällä on normaalia.
Kehitysapu pois.
Eurosta ja EU:sta erottava.
Pakkoruotsi museoon. Ja muu surujen kuppaus. Myös FST, paskaa ohjelmaa.
Subjektiivinen päivähoito-oikeus kokonaan pois.
Opiskelupakko työttömille, jos ei oo mitään koulutusta.
Rikesakko samansuuruiseksi ku se on ollutkin. Nyt liian kova pienituloiselle.
Koulutuksesta en ottais pois muuta ku ei-suomalaisilta. Opettajille pakko käydä välillä työelämässä koulun ulkopuolella. Koulutukseen satsaisin koska ne rahat tulee nopeasti takas. Ne muutamat pummit, jotka tahalleen pitkittää opintojaan, käskisin rehtorien siivoamaan pois.
Sosiaalietuudet vaan omille kansalaisille ja niille jotka joko ovat opiskelleet tai olleet työelämässä. Loisille pakkotyötä, vaikka ojanvarsien perkuuta, ni ei punkit ja kotilot lisääntyis.
Kerjääminen kielletyksi. Itseasiassa ottaisin ulkomaalaisiin saman linjan ku Viro.
Vuitton-vero. Luksustuotteille, joita ei olisi valmistettu Suomessa ylimääräinen vero.
Kaikki autoverot pois, ja bensa, ni suomalaisilla olis varaa ostaa vähemmän saastuttavat autot. Suomessa tarttee autoa isojen kaupunkien ulkopuolella. Mutta autokauppa valtiolle. Samoin kiinteistökauppa. Hinnat saatais pidettyä kohtuullisina.
Ulkomaiset lomamatkat extraverolle pariks vuodeks. Thaimaasta isompi vero ku Virosta.
32: Miten peliautomaattien poistaminen vaikuttaa valtiontalouteen? Entä vankeinhoidon rajut koventamiset? Tässä kysyttiin nyt säästötoimia, just niitä, mitä se uusi hallitus nyt tekee.
Ja miksi haluaisit lakkauttaa kirjastot? Siksikö ettet itse sellaisissa käy, niin oletat, ettei kukaan muukaan tarvitse niitä?
Kaikki Ahvenanmaan tuet pois. Ahvenanmaa liitettäköön samanarvoiseksi alueeksi muun Suomen kanssa.