Aamukahvin juojat, laitatteko veden ja kahvinpurut illalla valmiiksi keittimeen ja aamulla ei tarvii kuin painaa nappia.
Ei taida paljoa huomata eroa maussa, jos saman tekisi vasta aamulla, mutta aamulla ei vaan tarvii heti rehkiä niin ..tusti.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan tehnyt tuota, kun vielä join kahvia. Mitä rehkimistä on laittaa kahvinkeitin päälle aamulla? Sillä välillä käy vaikka paskalla, kun kahvi valmistuu.
Onko sulla kahvinkeitin vessassa vai miten onnistut lataamaan kahvinkeittimen samalla kun paskot?
Teen kahvit Aeropressillä, joten en voi valmistella sitä etukäteen. No ehkä jos keittäisin veden yhteen termariin, ja lämmittäisi ja vaahdottaisin maidon toiseen. Vaahto ei ehkä selviäisi yön yli.
Lataan aina illalla valmiiksi, koska aamulla unissaan on tullut söhellettyä purujen ja veden mittaamisen kanssa liian usein
Esim. olen ottanut veden siihen pannuun mutten älynnyt kaataa sitä sinne säiliöön, tai sitten olen laskenut purut päin hlevttiä. Tai kaatanut säiliöön vettä kaksi kertaa ja ihmetellyt, kun kahvi on omituisen laihaa...
Useimmiten jauhan pavut ja otan kylmää vettä jääkaapista juuri ennen keittoa eli tuore tavara keittymään. Joskus harvoin lataan valmiiksi.
Vierailija kirjoitti:
En laita vettä.
Jos siinä säiliössä on bakteereja, ne lisääntyvät valtavasti siinä vedessä yön aikana. Ei sitä saa kunnolla putsattua.
Nääntyvätkö bakteerit yönaikana janoon kun ei ole vettä mitä juoda? Eläin rääkkäystä.
Hevos kirjoitti:
Keitän veden valmiiksi illalla, niin aamulla ei tarvitse enää kuin lämmittää.
Yeees, tätä pitää harkita!
Pisteet?
10
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en todellakaan tehnyt tuota, kun vielä join kahvia. Mitä rehkimistä on laittaa kahvinkeitin päälle aamulla? Sillä välillä käy vaikka paskalla, kun kahvi valmistuu.
Onko sulla kahvinkeitin vessassa vai miten onnistut lataamaan kahvinkeittimen samalla kun paskot?
Laitoin kahvinkeittimen just päälle ennen paskomista. Ei ollut iso homma.
Ei ole ihme että teille on laihduttaminen täysin ylivoimaista kun kahvinkeittokin on noin suuri suorite.
Pikakahvia. Oon addikti ja kuollut ennen ekaa annosta.
Ei oikeasti; ei tuu vieroitusoireita jos olen kylässä teenjuojalla enkä saa kahvia. Herään vain hitaammin ja eri metodilla.
Emme, koska meillä ei ole kahvinkeitintä.
Teemme kahvin pressopannulla, vesi kiehuu vedenkeittimessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ihme että teille on laihduttaminen täysin ylivoimaista kun kahvinkeittokin on noin suuri suorite.
Sinulle on mielenterveyshoitoon hakeutuminen ylivoimaista, hullu luuviulu.
Just. Kahvi hapettuu tiiviin pakkauksensa ulkopuolella kelvottomaksi huoneenlämmössä yön aikana. Plus se yön yli seissyt vesi. No, juntteja on joka junaan, juokaa ihan mitä haluatte.
En vettä. Veden pitää olla raikasta.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin mietin. Paskalle lähteminenkin on joku ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on mielenterveyshoitoon hakeutuminen ylivoimaista, hullu luuviulu.
Taisi se koira älähtää johon kalikka kalahti.
Ei tarvi. Kone jauhaa pavuista kuppi kerrallaan. Suosittelen.
En. Lorautan kahvikoneeseen raikkaan veden ja painan nappia, kone jauhaa pavut ja tekee sen sortin kahvin, mikä kunakin aamuna tuntuu parhaalta. En luovu tuosta enää ikinä ❤️
Höystöt väljehtyy yön aikana. Kaadatteko ne myös paketista johonkin rasiaan, että varmasti kaikki aromit haituvat ja purut härskiintyvät?
Lataan keittimen valmiiksi ennen nukkumaanmenoa. Ajastus hoitaa niin, että kun herään, viimeiset kahvitipat tippuu. Yöunet jäävät 5 tuntiin, joten vesi ei pitkään keittimessä seiso. Olen niin tokkurainen herätessäni, että on mukavaa kun kahvi on valmiina. Olen toimintakykyinen vasta kun saan rauhassa juoda 2 mukillista kahvia.