Kertokaa ahdistuneisuushäiriöiselle, että onko nyt Suomessa sodan uhka todellinen
Ja mitä se sota tarkoittaa, millaiseksi elämä täällä voisi muuttua. Olen liian herkkä enkä ole koskaan perehtynyt sotien historiaan, suoraan sanoen en ymmärrä sotimista yhtään ja siksi en ole halunnut lukea karuja ihmiskohtaloita. Nyt mietin uskallanko edes silmiäni ummistaa vai tulevatko yöllä pommikoneet.
Ovat pelkoni realistisia? Asun pienellä paikkakunnalla maaseudun kupeessa. Yritän rauhoittaa itseäni ajattelemalla, että miksi se Venäjä tänne hyökkäisi. Mutta median otsikot saavat ahdistuksen todella pahaksi enkä enää kykene järjellä ajattelemaan.
Kommentit (103)
Ei ole tulossa sotaa tänne. Koita rauhoittua. ❤️
Miksi Suomessa olisi joku sodan uhka?
No ei ne ensi yönä tule. Eikä tässä kuussakaan. Ei vielä ensi kuussakaan.
Venäjä ei hyökkää Suomeen, koska a) se tietää, että se olisi kallista ja hankkalaa ja b)se tietää, että valloitetun aluen hallussapito ja hallinta olisi vielä kalliimpaa ja hankalampaa kun täällä ei ole sille mitään tukea vaan se pitäisi hoitaa ihan miehitysvoimin ja sekin olisi hankalaa sissisodan jatkuessa ja c) täällä ei ole mitään mikä olisi noin suuren hankaluuden ja kulujen arvoista venäläisille.
Tämä ei ole muuttunut miksikään vaikka putinille ilmeiseeti onkin iskenyt joku dementia eikä se enää muista ihan kaikkia geopolitiikan tosiasioita. Mutta venäjän kenraalikunta ei suostu enää toiseen afganistaniin - sellaista sotaa ei pitkällä tähtäimellä voi kuin hävitä.
Putin vaan pitää kaikkia varuillaan. Ei ne Salen kanssa soittele alituiseen, jos olis välit poikki.
Kunhan uhittelevat ja vaikka tulisikin niin eiköhän ne pommit tähdätä sentin tarkkuudella merkittäviin kohteisiin eli satamat, lentokentät, Isot tehtaat ja voimalaitokset. Sähköverkko ja vesiverkko. Eli pärjäät siellä landella oikein hyvin.
Sais tulla mun puolesta, ni oppis woke-pellet olemaan.
Noh ei oo sodan uhkaa. Tosin tänään näky pv:n kalustoa olevan liikkeellä Helsi gissä. Mutta eiköhän 1400 rannikkotykkiä+jassm ohjukset + ilmatorjuntaohjukset takaa että helpolla ei Iivana tule.
Sodat ovat asioita, joihin yksittäinen kansalainen ei voi vaikuttaa, joten niiden alkamisen miettiminenkin on turhaa, koska vaikka kuinka miettisit, et voi tehdä mitään. Kulutat vain turhaan voimavarojasi.
On mahdollista.
Niinistö sanoi juuri suorassa lähetyksessä, että ei vielä tarvitse olla kovin huolissaan Suomen tilanteesta mutta ollaan huolissamme Ukrainan tilanteesta. Jos Venäjä hyökkää Ukrainaan, niin mahdollisesti sota-aluksia saapuu jossain vaiheessa myös itämerelle, joka tarkoittaa rivien välistä luettuna, että myös Suomen on varauduttava sotaan.
Eli huolissaan saa olla mutta ei kannata liian huolissaan olla, vielä.
Mä en tiedä. Ei kai Putinikaan voi loputtomiin vain uhata.
Olin Israelissa kun siellä tuli 'sotatilanne', se oli elämäni dramaattisiin tilanne kun sotilaat marssivat Jerusalemin muurien sisään, itse seisoin korkealla mäellä ja katselin kun monta pataljoonaa ihmisiä marssi. Mut lähetettiin pois seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Isänmaallisiin liikkeisin sekä muuhun "kansallismielisyyteen" tulisi kovat ajat, saattaisit jopa kadota epätoivottuna aineksena, tiedäthän myös sen?
Mietin sitä, että jos Venäjä hyökkäis Suomeen, niin miten muu maailma siihen reagoisi?
Suomessa on käytännössä aina pieni sodan uhka. Se on ollut aina. Ei Venäjä kuitenkaan Suomeen hyökkää paitsi osana jotain isompaa sotaa.
Ei ne uskalla kun tietää että kiuru saattaa suuttua , marin saattaa suuttua , li andersson saattaa suuttua , henrikson saattaa puhua ruotsia ja saarikko toimii syvyyspommina itämerellä , jameillä on huuhkajat ja leijonat , minua ei 1 sota kaipaa kattelen takarivistä teen muistelmat.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi on todiste siitä, että äärioikeisto toivoo sotaa.
Sulle ilmeisesti syrjintä on elinehto ja sydäntä lähellä.
"Woke (lausutaan englanniksi /woʊk/) on Yhdysvalloista peräisin oleva käsite, joka tarkoittaa sosiaalisen eriarvoisuuden, erityisesti rasismin ja rotusyrjinnän, tiedostavaa henkilöä. " Wikipedia
Oisko nyt aikuistenoikeasti niin että maailmanlaajuinen korona plandemia peitetään tällä shoulla ja kansa unohtaa korovastuulliset........
En usko että Venäjä hyökkää Suomeen. Voisitko vältellä uutisotsikoita ettet ahdistuisi?