Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisen lapsen "hankkiminen" oli virhe?

Vierailija
30.11.2009 |

Ajattelen monesti näin ja koen ajatuksistani suurta syyllisyyttä. Rakastan molempia lapsiani valtavasti, enkä ikinä haluaisi heille tapahtuvan mitään pahaa. Koen kuitenkin, että ihmisenä ja äitinä olen muuttunut paljon toisen lapsen syntymän jälkeen ja muutos ei ole ollut missään mielessä positiivista. Olen niin väsynyt ja elämänilo on poissa. Lapset kärsivät stressaantuneesta äidistä, joka suurimman osan ajasta komentaa ja on kärttyinen. Ennen toista lasta tein esikoisen kanssa monenlaista, leivottiin, luettiin, pelattiin ja kotikin oli siistimpi. Olin tyytyväinen ja iloinen äiti, olin toissä ja jaksoin paremmin. Alamäki ihmisyydessäni alkoi toisesta lapsen syntymän jälkeen.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milä elämä näyttää kun katsot vuoden päähän, viide, kymmenen, kahdenkymmenen, kolmenkymmenen... onko mukava ajatus että esikoisella on sisarus elämän taipaleellaan?

Kaikilla ei ole mukavaa. Joskus sisarus on täysi riippakivi, suorastaan kiusaaja. Joskus todellinen luonne tuleekin esiin vasta perinnönjaossa.

Joo näitä on nähty

Vierailija
82/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että se oli se lapsi. Sinulle olisi tullut jokin muu sekoittava tekijä tuohon kohtaan tai johonkin muuhun kohtaan elämässä. Joka tapauksessa olisi tulit tai tulee muutoksia. Ei se ole se lapsen hankinta.

Itsesyytökset ovat sinun tapasi käsitellä.

Voisitko olla onnellinen siitä, että olet saanut toisenkin lapsen ja sisaruksen perheeseenne?

Ei se yhden lapsen kanssa jatkumo olisi ollut helpompaa. Olisit alkanut joutua etsimään seuraa lapsellesi, kun hän kasvaessaan tarvitsee muutakin kuin äidin.

Koeta nähdä kokonaisuus.

Ei se ole jumi yhdessä kohtaa. Elämä etenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se elämä olisi yhden lapsen kanssa kevyenä ja samana jatkunut.

Elämässä on rankempia ja kevyempiä vaiheita.

Vierailija
84/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääriä valontoja tekee kaikki. Koitat olla välttää katkeroitumista ja seisoa päätöksiesi takana.

Vierailija
85/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toinen lapsi on ihana, mutta hänen hankkimisensa oli virhe. Tunne oli koko raskausajan ja vain voimistui kun laitokselta kotiuduttiin.

Masennus. Synnytyksen jälkeinen masennus ja uupuminen.

Apuja hakemaan.

Vierailija
86/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketju vuodelta 2009 kuka näitä nostelee🤬🤬🤬

Varmaan etenkin nyt ha aina ajankohtainen.

Just se Minja näistä lehdessä- tänään.

Vierailija
87/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, olen niin iloinen, että harkinnan jälkeen päätimme tehdä kolmannen lapsen.    Ota iisisti, kyllä tilanne tasoittuu.

Vierailija
88/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se ihan selvä juttu että se toinen lapsi pilaa kaiken. Yhden kanssa on ihanan rentoa, päiväunien aikaan voi itsekin rentoutua ja touhuta omia juttuja. Sitten kun siinä on se toinen sinappikone rääkymässä ja kuuntelee sisarusten tappelua niin kyllä tietää elävänsä. Ei kiitos.

Niinpä. Elämää.

Vierailija
89/89 |
10.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu sillä, että (jonkun) tutkimuksen mukaan lapsettomat vanhenevat nopeammin.

*sarkasmia*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä