Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helppo korkeakoulututkinto?

Vierailija
26.01.2022 |

Haluaisin näin keski-iässä hankkia kunnon koulutuksen kun ei duunarielämää pätkäsopimuksilla tylsässä työssä paskalla palkalla enää jaksa. Mihin Yliopistoon ja mille alalle pääsee helposti ja opiskelu ei vaadi ihan mahdottomia?

Kommentit (1199)

Vierailija
1/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologinen "tiedekunta" ja siitä myöhemmin papiksi niin ei työkään rasita eikä kuormita. Lisänä pitkät lomat sekä korkea palkkataso ja asema eliitissä.

Vierailija
2/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla lukupäätä? Jos on, niin psykologiaa / oikikseen / hallintotieteitä / julkisoikeutta. Kampaaja-ystäväni päätti aikuisiällä mennä oikikseen ja luki yhden kevään pääsykoekirjoja, pääsi sisään helposti. Näillä aloilla tutkinnon voi suorittaa helposti ja nopeasti kirjatenteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teologinen "tiedekunta" ja siitä myöhemmin papiksi niin ei työkään rasita eikä kuormita. Lisänä pitkät lomat sekä korkea palkkataso ja asema eliitissä.

Aloitin opiskelemaan teologiaa, mutta minulle se oli liian työlästä. Sain suoritettua ehkä 5 opintopistettä ennen kuin jätin kesken. Niihinkin opintopisteisiin sain lukea tuhansia ja tuhansia sivuja kirjoja.

Vierailija
4/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lukupäätä? Jos on, niin psykologiaa / oikikseen / hallintotieteitä / julkisoikeutta. Kampaaja-ystäväni päätti aikuisiällä mennä oikikseen ja luki yhden kevään pääsykoekirjoja, pääsi sisään helposti. Näillä aloilla tutkinnon voi suorittaa helposti ja nopeasti kirjatenteillä.

Oikis ei kyllä ole mikään helppo rasti.

Vierailija
5/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos englanti onnistuu, niin yhteiskuntatieteet.

Vierailija
6/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teologiseen on melko helppo päästä, mutta papiksi pääseminen on tosi vaikeaa. Ei vaan löydy sitä ekaa työpaikkaa.

Kasvatustieteisiin on myös helppo päästä. Varhaiskasvatuksen opettajalla on 1000 % varma työllistyminen.

Vierailija
7/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on hakeutua sellaiselle alalle, joka oikeasti kiinnostaa.

Vierailija
8/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin opiskelemaan teologiaa, mutta minulle se oli liian työlästä. Sain suoritettua ehkä 5 opintopistettä ennen kuin jätin kesken. Niihinkin opintopisteisiin sain lukea tuhansia ja tuhansia sivuja kirjoja.

Kävin peruskoulun mukautettuna ja päättötodistus oli 7. Lukiota en ole käynyt. Olen suorittanut teologian aineopinto- ja peruskursseja aika helposti. 

Tosin valitsin sellaisia kursseja, mistä kuvittelin voivan olla hyötyä ihmissuhdetyössä. Voisi uni tulla tylsyydestä, jos kirkkomusiikkijuttuja tai raamattujuttuja olisin valinnut. 

Vierailija
9/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ookko tosissas? Papin työ on todella kuormittavaa. Teet töitä kaikki viikonloput ja illat, lapsiasi et näe juuri ollenkaan. Olet jatkuvasti valmiudessa lähtemään seurakuntalaisen kotiin mikäli pyydetään. Hoidat vihkimiset, hautajaiset ja kastejuhlat, näihin menee aikaa kun haastatellaan ihmisiä ja mietit mitä toimituksissa sanotaan. Kirjoitat jumalanpalveluksiin tekstit ja luot uutta tekstiä koko ajan. Luulen, että oma työsi on helpompaa.

Vierailija
10/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollekin toiselle helppo ei ole toiselle sitä välttämättä. Ja jaksaako lukea jos ei itse ole kiinnostunut. Itse olen nauttinut suuresti yhteiskuntatieteiden ja psykologian opinnoista. Toisaalta hyvien arvosanojen saaminen edellyttää kykyä analyyttisyyteen ja luovuuteen. Ymmärtääkseni jossain oikiksessa pärjää ne, jotka osaa päntätä, laajempaa ymmärrystä ja kriittistä ajattelua ei vaadita. Itse en ikinä jaksaisi pelkkää pänttäystä. Mut joillekin se on helppoa ja mukavaa. Ja selkeää.

Vierailija
11/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookko tosissas? Papin työ on todella kuormittavaa. Teet töitä kaikki viikonloput ja illat, lapsiasi et näe juuri ollenkaan. Olet jatkuvasti valmiudessa lähtemään seurakuntalaisen kotiin mikäli pyydetään. Hoidat vihkimiset, hautajaiset ja kastejuhlat, näihin menee aikaa kun haastatellaan ihmisiä ja mietit mitä toimituksissa sanotaan. Kirjoitat jumalanpalveluksiin tekstit ja luot uutta tekstiä koko ajan. Luulen, että oma työsi on helpompaa.

Olen tosissani ja lisäksi tiedän mistä puhun. Todennäköisesti yhdessäkään ammatissa ei leveä leipä tule yhtä vaivattomasti ja vailla mitään vastuuta kuin papin tehtävässä.

Oletko itse siis ollut tuollainen pappi ?

Vierailija
12/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No farmaseutin tutkinto on alempi yliopistotutkinto, ei siis maisterintutkinto.

Vierailija
13/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatustieteet varmaan helpoin tutkinto, millä myös työllistyy. Opettajan työ vaan ei ole todellakaan mikään helppo tapa tienata rahaa. Henkisesti todella raskasta.

Vierailija
14/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli se on siis helppo ja nopea suorittaa.

Vierailija
15/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko yliopistoon vai käykö ammattikorkeakoulu? Amkin koulutusaloista helpoimman tuntuinen on mielestäni tradenomi, mutta tämä on vain mielikuva.

Vierailija
16/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli se on siis helppo ja nopea suorittaa.

Ei se nyt ihan helppo ole, kun on niin paljon laskareita ja labroja, mutta ei sinne toisaalta pääse sisään, jos ei osaa kemiaa.

Vierailija
17/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä. Ei tarvitse yhtään matemaattista osaamista. Niin helppo, että Heikki Lampelakin sen suoritti.

Mutta tarvitaan äärimmäisen hyvä muisti. Sielläkin on tuhansia sivuja luettavaa. Lisäksi tarvitaan isojen kokonaisuuksien hallintaa etenkin jos on kysymys monitieteisestä alasta. Ympäristöoikeudessa tarvitaan myös matematiikkaa. Pitäähän asetettuja rajoja osata laskea. Esim. fysiikka, kemia jne. tulevat ilmasto- ja saasteasioissa ja pitoisuuksissa ja luonnonsuojeluoikeudessa biologia.

Jos toiminnanharjoittaja laskettelee hakemuksessaan luikuria päästöarvoista, niin asiantuntijan pitää osata palauttaa hakemus ja vaatia tarkempia tutkimuksia. Jos ei tajua mitään, niin myöntelee lupia mihin sattuu, eikä osaa tarkastaa päätöksiä.

Vierailija
18/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, ehkä helpoin. Kaikki tieto löytyy lakikirjoista tai aiemmista tapauksista.

Vierailija
19/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteet varmaan helpoin tutkinto, millä myös työllistyy. Opettajan työ vaan ei ole todellakaan mikään helppo tapa tienata rahaa. Henkisesti todella raskasta.

Millä tavalla henkisesti raskasta? En ole huomannut.

t. opettaja

Vierailija
20/1199 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko yliopistoon vai käykö ammattikorkeakoulu? Amkin koulutusaloista helpoimman tuntuinen on mielestäni tradenomi, mutta tämä on vain mielikuva.

Itse pidän sosionomia helpoimpana. Lääkelaskut kyllä on, mutta vähemmän niitä on kuin tradenomilla muita. Olettaen, että ei ole hyvä matikkapää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan