Kassahenkilö sanoi minulle Hei kun minä sanoin Moi
Kyllä minä nyt mieleni pahoitin.
Nimittäin yritän olla olematta paskantärkeä hei-tyyppi ja sanonkin arkisesti Moi esim kaupan kassalla.
Kun kassa vastaa siihen että Hei niin se on tavallaan näpäytys asiakasta kohtaan. Se tarkoittaa että me emme tunne toisiamme ja siten en aio sinua moikata. Pitää paikkansa; emme tunnekaan mutta silti. Tulee tunne että äläpäs sinä asiakas ala liian tuttavalliseksi.
Kommentit (85)
Hei! Haittaakse kauheesti, vai olisiko tervehdyksen sijaan pitänyt murjottaa?
Vaihda kauppaa ja valita kaupan pomolle saamastasi epäasiallisesta kohtelusta.
Kaikesta ihmiset viitsiikin tehdä ongelman :D
Mä sanon aina hei. Kuulija saa päättää onko se hei vai hej.
Kaksikielinen kunta.
Jos se pelästyi, että alat iskemään sitä?
Seuraavan kerran kun asiakas tervehtii, näytän sitten vaan keskaria. Kun pieleen menee kuitenkin.
Toi on kyllä niin totta. Älytöntä, minkälainen sävyero on noissa tervehdyksissä.
Mites sitten kun toiset asiakkaat odottaa että myyjä tervehtii ensin.
"Siellä se seisoi kassan takana eikä sanonut mitään, en sitten sanonut minäkään perkele "
Niin että mitä silloin myyjän kuuluu sanoa että osaa sanoa oikean tervehdyksen.
Heimoiheiheipäivääheipparallaa vaan sitten.
Sanot ensi kerralla heissuliveissuli ja kun olet maksanut heläytät että halipatsuippa. Kyllä on sydän kiveä jos edelleen saat vaan hein.
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa, että PERkEle!!""
"Terve vuan, perkele!"
Vierailija kirjoitti:
Toi on kyllä niin totta. Älytöntä, minkälainen sävyero on noissa tervehdyksissä.
Joo mulla on tästä kriisi nyt 34-vuotiaana. Hei on hirveän virallinen ja moi tuntuu vähän teinimäiseltä. Mikä neuvoksi 🤔
Osuit Ap asian ytimeen !
Ensi kerralla läiskäset tuota moukkamaista myyjää.
Että oppii tavoille.
Huomenta/päivää/iltaa. Ei mene metsään.
Sanoino vielä, että täällä on vapaa kassa? Sitten henkäisee jonkun "Hei"?
Aika ristiriitaisen viestin kyllä antaa?
Hei ,hei sulle Ap. ja sun heiluvilles.
Monista tuo "moi" on jotenkin teennäinen.
Hei kuulostaa kalpealta henkäykseltä, johon tarvitsee keuhkojen happea. Moi kuulostaa muotisanalta.