kissa oksensi pitkiä valkoisia matoja
annoin matolääkkeen pari viikkoa sitten, eikö se ole tehonnut vai tulivatko madot nyt pois? yäks.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:48"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:37"]
Anteeksi OT, mutta miksi ihmeessä noita lemmikkejä pidetään...juuri luin Iltalehdestä, että jopa 40 % kissoista kantaa suussaan bakteeria, joka voi sokeuttaa ihmisen. Ja koirilla myös vastaavia superbakteereja suussaan.
Onko lemmikkien pitäminen ihan oikeasti sen arvoista?
[/quote]
Ja montakos ihmistä Suomessa on sokeutunut tästä bakteerista? Todennäköisempää on kuolla liikenneonnettomuudessa, miksi ihmiset ajavat autoilla?
[/quote]
Koska autoista on hyötyä. Lemmikeistä ei ole yhteiskunnalle mitään hyötyä.
[/quote]
Voi, kuinka väärässä oletkaan.
Lemmikit ovat erinomaisia mielialalääkkeitä. Lemmikin seura tekee hyvää. Siksi niitä on nykyään myös vanhainkodeissa, ihan kunnallisissakin. Olen itse todistanut, kuinka vain sängyssä makaavat vanhukset ovatkin nousseet ylös ja kävelemään, kun taloon on tuotu lemmikki.
Mutta en suosittele sinua ottamaan mitään lemmikkiä, koska asenteesi on valmiiksi negatiivinen.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:50"]
Mun kotona kyllä on siistiä vaikka kissa minulla onkin. Lemmikin omistaminen ei poissulje siisteyttä ellei sitten ole luonnostaan sotkuinen ihminen.
[/quote]
Ei niin. Itse imuroin päivittäin. Tykkään kissoista, mutta en niiden irtokarvoista.
Anteeksi OT, mutta miksi ihmeessä noita lemmikkejä pidetään...juuri luin Iltalehdestä, että jopa 40 % kissoista kantaa suussaan bakteeria, joka voi sokeuttaa ihmisen. Ja koirilla myös vastaavia superbakteereja suussaan.
[/quote]
Ja montakos ihmistä Suomessa on sokeutunut tästä bakteerista? Todennäköisempää on kuolla liikenneonnettomuudessa, miksi ihmiset ajavat autoilla?
[/quote]
[/quote]
Äitini (R.I.P.) vietti loppuaikojaan palvelutalossa. Hän oli ainoa itsenäisesti liikkuva asukas. Taloon tuotiin kissanpentu. Viikko sen jälkeen, yhtä asukasta lukuunottamatta, kaikki olivat itsenäisesti liikkuvia. Kissa hoiti homman.
Lemmikit voivat olla erittäin hyödyllisiä. Tässä tapauksessa näiden vanhusten elämänlaatu parani huomattavasti. Lemmikeillä on todistetusti hyvää tekevä vaikutus ihmiselle.
Eli sori, yhteiskuntakortti ei nyt oikein vetänyt.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Se on nyt parempi, että sä jonne meet vaan rassaamaan sitä autoa. Sä et tajua mistään mitään.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:37"]juuri luin Iltalehdestä, että jopa 40 % kissoista kantaa suussaan bakteeria, joka voi sokeuttaa ihmisen.
[/quote]Jaaha. Mutta jos iltalehden uutisoinnin elämänohjeeksi ottaisi, niin kai tässä olisi jo hirttäytynyt moneen kertaan.
Jos kissasi on ulkoileva kissa, kokelie vaikkapa Axiluria. Ulkoileva kissa tarvitsee vahvemman matokuurin.
tähän asti olen käyttänyt axiluria, mutta en saanut sitä enää menemään kissalle. tänä keväänä ostin sitten mirrixiä. kissa on hiirenpyytäjä. ap
Käytä Droncitia! Se auttaa jos Axilur ei auta.
madota se!!! ja hiero sen polkuanturoita. sillä on varmasti paha mieli.
Kissat eivät kuulu Suomen luontoon
FLubenolia muutaman päivän kuuri.
Ei poikaystävänkään kissa suostu syömään matolääkkeitä mutta sitten se kissa vaan kapaloidaan vilttiin tai pyyhkeeseen ettei pääse karkuun tai raapimaan ja sitten suu pidetään auki toisen henkilön avustuksella ja sitten toinen tiputtaa sen tabletin kissan kurkkuun. Suuta pidetään kiinni hetken aikaa että kissa ei pääse sylkemään lääkettä pois. Tämän jälkeen kissa vapautetaan ja palkitaan silityksin ja herkuin.
Eläinlääkärit myyvät matolääkkeitä jotka laitetaan kerta-annoksena valuttaen kissan niskaan. Olen myös nähnyt pihdit joita mainostettiin pillerilinkona. En ole noita pihdeillä itse kokeillut antaa matolääkettä.
[/quote]
Siis koirilla suussa bakteeri joka voi johtaa ja on johtanut kuolemaan, kun koira on purrut.
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/koiranpureman-infektio-voi-johtaa-kuolemaa/1702369
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:37"]Onko lemmikkien pitäminen ihan oikeasti sen arvoista?[/quote]Ainoastaan haudassa olet turvassa, oli lemmikkiä tai ei.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:47"]En ole itse kovin turvallisuushakuinen ihminen - otan elämässäni kaikenlaisia riskejä. Yritän kuitenkin rajata ne vain itseeni. Mutta nuo koirat ja kissat ei kai yleensä emäntäänsä tai isäntäänsä pure vaan ulkopuolisia. Eikä ne terveysriskit pelkästään - loiset ja karvat ja haju on ällöttäviä. Ymmärrän, että eläimet on joillekin rakkaita, mutta eikö koskaan eläinrakkaalle tule mieleen, että ehkä olisi siistimpää ja mukavampaa ilman lemmikkiä?
[/quote]Asia on kuitenkin niin, että lemmikin aiheuttama riski on esim. liikenteen aiheuttamaan verrattuna ihan olematon. Eli skarppaamalla liikenteessa vähän enemmän kuin keskimäärin, voit täysin kompensoida lemmikistä aiheutuvan lisäriskin, ja pistää vielä paremmaksikin. Lisäksi lemmikin pitäminen jo sinänsä vähentää tiettyjä muita riskejä.