kissa oksensi pitkiä valkoisia matoja
annoin matolääkkeen pari viikkoa sitten, eikö se ole tehonnut vai tulivatko madot nyt pois? yäks.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:42"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:37"]
Anteeksi OT, mutta miksi ihmeessä noita lemmikkejä pidetään...juuri luin Iltalehdestä, että jopa 40 % kissoista kantaa suussaan bakteeria, joka voi sokeuttaa ihmisen. Ja koirilla myös vastaavia superbakteereja suussaan.
Onko lemmikkien pitäminen ihan oikeasti sen arvoista?
[/quote]
Ja montakos ihmistä Suomessa on sokeutunut tästä bakteerista? Todennäköisempää on kuolla liikenneonnettomuudessa, miksi ihmiset ajavat autoilla?
[/quote]
Koska autoista on hyötyä. Lemmikeistä ei ole yhteiskunnalle mitään hyötyä.
Meillä on semmoinen lääkemurskain, jolla ne lääkkeet saa semmoseksi murskaksi. Sitten se murska sekotetaan vaikkapa jauhelihan tai ihan normaaliin kissanruokaan (me käytetään Shebaa) ja annetaan kissalle kolmen päivän ajan :)
.
.
Lääkkeenä on ihan Axilur
Mun kotona kyllä on siistiä vaikka kissa minulla onkin. Lemmikin omistaminen ei poissulje siisteyttä ellei sitten ole luonnostaan sotkuinen ihminen.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:25"]
tähän asti olen käyttänyt axiluria, mutta en saanut sitä enää menemään kissalle. tänä keväänä ostin sitten mirrixiä. kissa on hiirenpyytäjä. ap
[/quote]
Mirrix ei tehoa ulkokissan matoihin. Kokeile Drontalia. tosin se juuri oli meillä lääke, jota yksikään kissa ei suostunut syömään,...
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:37"]
Anteeksi OT, mutta miksi ihmeessä noita lemmikkejä pidetään...juuri luin Iltalehdestä, että jopa 40 % kissoista kantaa suussaan bakteeria, joka voi sokeuttaa ihmisen. Ja koirilla myös vastaavia superbakteereja suussaan.
Onko lemmikkien pitäminen ihan oikeasti sen arvoista?
[/quote]
Ilman epäilyksen hiventäkään, ehdottomasti on!
Mulla on ollut kissoja, useampi kerrallaan, jo reilun kolmenkymmenen vuoden ajan. Mitään tauteja en ole saanut, en edes toksoplasmoosia, jolla ihmisiä myös pelotellaan. Muutama lapsikin tullut tehtyä ja terveitä ovat, jo siis aikuisia.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:43"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:37"]Onko lemmikkien pitäminen ihan oikeasti sen arvoista?[/quote]Ainoastaan haudassa olet turvassa, oli lemmikkiä tai ei.
[/quote]
En ole itse kovin turvallisuushakuinen ihminen - otan elämässäni kaikenlaisia riskejä. Yritän kuitenkin rajata ne vain itseeni. Mutta nuo koirat ja kissat ei kai yleensä emäntäänsä tai isäntäänsä pure vaan ulkopuolisia. Eikä ne terveysriskit pelkästään - loiset ja karvat ja haju on ällöttäviä. Ymmärrän, että eläimet on joillekin rakkaita, mutta eikö koskaan eläinrakkaalle tule mieleen, että ehkä olisi siistimpää ja mukavampaa ilman lemmikkiä?