Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jatkuva bentsojen käyttö vaikuttaa persoonaan?

Vierailija
29.05.2015 |

Tarkoitan siis päivittäistä käyttöä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän. Ei mitenkää vaikuta.
M-96

Vierailija
2/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentää ahdistuksen sietokykyä. Käyttö lisääntyy ja tarvii ottaa enemmän. Ei siedä normaalia elämää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään. Olen syönyt bentsoa krooniseen unettomuuteen 8 vuotta päivittäin. Minkäänlaista persoonallisuuden muutosta ei ole tullut. 

"Vähentää ahdistuksen sietokykyä. Käyttö lisääntyy ja tarvii ottaa enemmän. Ei siedä normaalia elämää"

Mulla ei ainakaan. Käytän ihan samaa annosta kuin alussakin. Siedän todellakin normaalia elämää ja minulla on hyvä ahdistuksen sietokyky.Nuo kohdat pätevät pääasiassa väärinkäyttäjiin, jotka käyttävät bentsoa normaaliin elämään kuuluvan pitkästymisen tai ahdistuksen tai muiden epämukavien olojen poistamiseen. 

Vierailija
4/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen syönyt bentzoja 11v. Pitkään xanor 3mg/vrk, nykyään 0,5mg vuorokaudessa.

Tämä ahdistukseen ja pahoihin pelkotiloihin.

Onko persoona muuttunut? En osaa sanoa. Työelämään olen päässyt takaisin ja pärjn hyvin. Nykyään perheellisenä, jota ei 11v vuotta takaperin olisi voinut ikinä uskoa tapahtuvaksi.

Jos kääntöpuolia hakee, niin toleranssien kasvu on tehnyt joistain rauhoittavista turhakkeita (esim. Selkäsärkyyn määrätyt relaxantit ovat yhtä tyhjän kanssa).

T:xanoristi

Vierailija
5/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylsistyttävät mielikuvitusta, verbaaliset yms itseilmaisu kanavat huononevat. tekee sellasen ehkä onnellisen omalla tavallaan lääkehuuruissa, mutta yksinkertaistetusti ajattelevan ja henkisesti eteenpäin pyrkimättömämmän henkilön. kokemusta on bentsoista n. vuoden käytöllä. irtipääseminen oli helvettiä, vieläkin on oireita vaikka olen ollut lähes vuoden myös ilman.

Vierailija
6/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:43"]

tylsistyttävät mielikuvitusta, verbaaliset yms itseilmaisu kanavat huononevat. tekee sellasen ehkä onnellisen omalla tavallaan lääkehuuruissa, mutta yksinkertaistetusti ajattelevan ja henkisesti eteenpäin pyrkimättömämmän henkilön. kokemusta on bentsoista n. vuoden käytöllä. irtipääseminen oli helvettiä, vieläkin on oireita vaikka olen ollut lähes vuoden myös ilman.

[/quote]

Ei ole tämäkään yleistettävissä. Minä olen ainakin saanut bentsojen, eli mulle toisen lääkkeen kanssa yhdessä toimivan unettomuushoidon, takia elämäni ja luovuuteni ja eteenpäin pyrkivyyteni takaisin eikä päinvastoin. Työni on erittäin vaativaa asiantuntijatyötä, ja pystyn tekemään sitä oikein hyvin, vaikka se Rivatril meneekin joka ilta Remeron-napin kaverina. Ennen lääkitystä sen sijaan olin huonossa jamassa univaikeuksien takia, samoin kun välillä koitin Ketipinoria (ei riippuvuusriskiä) - se teki minusta täyden zombien päivälläkin, mutta tämä lääkitys onneksi ei.

Vierailija
7/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:46"]

[/quote]

Ei ole tämäkään yleistettävissä. Minä olen ainakin saanut bentsojen, eli mulle toisen lääkkeen kanssa yhdessä toimivan unettomuushoidon, takia elämäni ja luovuuteni ja eteenpäin pyrkivyyteni takaisin eikä päinvastoin. Työni on erittäin vaativaa asiantuntijatyötä, ja pystyn tekemään sitä oikein hyvin, vaikka se Rivatril meneekin joka ilta Remeron-napin kaverina. Ennen lääkitystä sen sijaan olin huonossa jamassa univaikeuksien takia, samoin kun välillä koitin Ketipinoria (ei riippuvuusriskiä) - se teki minusta täyden zombien päivälläkin, mutta tämä lääkitys onneksi ei.

[/quote]

kyllä se tutkitusti ajattelua yksinkertaistaa, jos yhtään tajuaa aivokemiaa niin ihan selvä juttuhan se on ton gaban kanssa jota lääke manipuloi. tiedän että on parempi tuudittautua että eihän sillä mitään mulle, että voi puhtaalla omallatunnolla jatkaa itselleen sopivaa lääkitystä. sinulle siis hyödyt ovat suuremmat, en sitä kyseenalaista.

Vierailija
8/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on käyttänyt Diapamia vuosikymmenet paniikkihäiriöön, 0,5 mg tarvittaessa. Tarvetta on ollut jopa päivittäin, toisinaan sitten ei ihan päivittäin.

Minkäänlaista persoonallisuuden muutosta en ole huomannut. Hän on testatusti poikkeuksellisen älykäs, verbaalisestikin erittäin lahjakas, mielikuvitus on huikea, huumorintaju aivan mahtava (kykenee sellaiseen hetkestä ja tilanteesta repäistyyn ilotulitukseen). Hän harrastaa musiikkia ja taiteita sekä tieteitä. Harrastusten pohjalta kykenee keskustelemaan asiantuntevasti myös ammattilaisten kanssa, jopa teoreettisesta fysiikasta ja tähtitieteestä.

Ajattelultaan hän edustanee vähemmistöä, koska ei ikinä jää jumiin ensimmäiseen mieleentulevaan ajatukseen, vaan miettii juttua aina pidemmälle ja syvemmälle.

Hänelle bentsot ovat olleet pelastus. Kokeiltu on muitakin, ihan paniikkihäiriöön kehitettyjä lääkkeitäkin, mutta niillä on ollut kaikilla ikäviä sivuvaikutuksia nimenomaan ajatteluun ja työntekoon.

Kaiketi sitten tässäkin asiassa tulee ilmi ihmisten erilaisuus; se, mikä on hyväksi yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Väärinkäyttäjät ovat sitten ihan oma lukunsa.

Vierailija
9/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:00"]

Mieheni on käyttänyt Diapamia vuosikymmenet paniikkihäiriöön, 0,5 mg tarvittaessa. Tarvetta on ollut jopa päivittäin, toisinaan sitten ei ihan päivittäin.

Minkäänlaista persoonallisuuden muutosta en ole huomannut. Hän on testatusti poikkeuksellisen älykäs, verbaalisestikin erittäin lahjakas, mielikuvitus on huikea, huumorintaju aivan mahtava (kykenee sellaiseen hetkestä ja tilanteesta repäistyyn ilotulitukseen). Hän harrastaa musiikkia ja taiteita sekä tieteitä. Harrastusten pohjalta kykenee keskustelemaan asiantuntevasti myös ammattilaisten kanssa, jopa teoreettisesta fysiikasta ja tähtitieteestä.

Ajattelultaan hän edustanee vähemmistöä, koska ei ikinä jää jumiin ensimmäiseen mieleentulevaan ajatukseen, vaan miettii juttua aina pidemmälle ja syvemmälle.

Hänelle bentsot ovat olleet pelastus. Kokeiltu on muitakin, ihan paniikkihäiriöön kehitettyjä lääkkeitäkin, mutta niillä on ollut kaikilla ikäviä sivuvaikutuksia nimenomaan ajatteluun ja työntekoon.

Kaiketi sitten tässäkin asiassa tulee ilmi ihmisten erilaisuus; se, mikä on hyväksi yhdelle, ei välttämättä sovi toiselle. Väärinkäyttäjät ovat sitten ihan oma lukunsa.

[/quote]

aika pieneks saa paminsa tihrustaa kun 5mg on pienin tabletti

Vierailija
10/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:02"]

[/quote]

aika pieneks saa paminsa tihrustaa kun 5mg on pienin tabletti

[/quote]

Juu, anteeksi muisti temppuili. Puolikas siitä 5mg tabletista on oikein. 2mg on tietääkseni pienin, ainakin ollut.

Vierailija
11/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam 2mg on pienin. Mulla on niitä.

Vierailija
12/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko bentsot parempi kuin viina ottaa sillon tällön, kun ahistaa eli kerran kaks kuukaudessa. 

Vierailija
13/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yksinkertaistaa ajattelua. Yritän vähentää omaa käyttöä, mutta elämäntilanteen takia vaikeaa. En pääse altistumaan päivittäin sosiaaliselle kanssakäymiselle, niin en siihen ehdi tottuakaan ja tarvitsen lääkkeitä päästäkseni ovesta ulos. Sisälläkin kyllä ahdistaa ja pelottaa, mutta muihinkaan kokeilemiini lääkkeisiiin en ole ollut tyytyväinen.

Vierailija
14/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:34"]Kyllä yksinkertaistaa ajattelua. Yritän vähentää omaa käyttöä, mutta elämäntilanteen takia vaikeaa. En pääse altistumaan päivittäin sosiaaliselle kanssakäymiselle, niin en siihen ehdi tottuakaan ja tarvitsen lääkkeitä päästäkseni ovesta ulos. Sisälläkin kyllä ahdistaa ja pelottaa, mutta muihinkaan kokeilemiini lääkkeisiiin en ole ollut tyytyväinen.
[/quote]
Mene ulos.

Vierailija
15/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:34"]Kyllä yksinkertaistaa ajattelua. Yritän vähentää omaa käyttöä, mutta elämäntilanteen takia vaikeaa. En pääse altistumaan päivittäin sosiaaliselle kanssakäymiselle, niin en siihen ehdi tottuakaan ja tarvitsen lääkkeitä päästäkseni ovesta ulos. Sisälläkin kyllä ahdistaa ja pelottaa, mutta muihinkaan kokeilemiini lääkkeisiiin en ole ollut tyytyväinen. [/quote] Mene ulos.

[/quote]

Minne?

Vierailija
16/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei silloin tällöin käyttäminen mitään tee, jos annos pidetään mahdollisimman pienenä eikä lähdetä nostamaan. Esim. joihinkin ajoittaisiin/kohtauksittaisiin ahdistusoireisiin sopii todella hyvin. Unettomuuteen en käyttäisi kuin lyhyen pätkän, ainakin kokeilisin ihan kaiken muun ennen bentsoihin koukuttautumista. Pitkäaikainen, säännöllinen käyttö heikentää kyllä kognitiivisia kykyjä, kuten muistia ja uuden oppimista. Erityisen selvästi tämän huomaa vanhuksilla, joiden muutenkin heikentyvää muistia pienikin annos nukahtamislääkettä voi heikentää huomattavasti.

Aika monilla tulee esiin ikäviä persoonallisuuden piirteitä viimeistään siinä kohtaa, kun ruvetaan keskustelemaan siitä, että lääkettä on reseptitarpeen perusteella kulunut selvästi yli sovitun määrän ja ehdotetaan vieroittautumista ja lääkityksen alasajoa. Yllättävän monella ihan järkevän oloisella ihmisellä on tosi isoja vaikeuksia irroittautua lääkkeestä, kun sen aika on (koska perusteltua bentsojen säännöllinen, pitkäaikainen käyttö on äärimmäisen harvoissa tapauksissa).

Vierailija
17/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:46"]

[/quote]

[/quote]

kyllä se tutkitusti ajattelua yksinkertaistaa, jos yhtään tajuaa aivokemiaa niin ihan selvä juttuhan se on ton gaban kanssa jota lääke manipuloi. tiedän että on parempi tuudittautua että eihän sillä mitään mulle, että voi puhtaalla omallatunnolla jatkaa itselleen sopivaa lääkitystä. sinulle siis hyödyt ovat suuremmat, en sitä kyseenalaista.

[/quote]

Ilmeisesti olet käyttäjä ;)

Vierailija
18/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Nyt kirjaostoksille, tosin taitaa löytyä kirjastoistakin, mutta parempi ostaa oma: Edmund J. Bourne: Vapaaksi ahdistuksesta. - On työkirja, jossa on paljon tietoa ja asiaa ja ohjeita! Sain tämän infon psykiatriltani.

Vierailija
19/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:34"]

Kyllä yksinkertaistaa ajattelua. Yritän vähentää omaa käyttöä, mutta elämäntilanteen takia vaikeaa. En pääse altistumaan päivittäin sosiaaliselle kanssakäymiselle, niin en siihen ehdi tottuakaan ja tarvitsen lääkkeitä päästäkseni ovesta ulos. Sisälläkin kyllä ahdistaa ja pelottaa, mutta muihinkaan kokeilemiini lääkkeisiiin en ole ollut tyytyväinen.

[/quote]

Kannattaako siellä kotona kököttää, kun voisi mennä terapeutillekin?

Vierailija
20/26 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:32"]

Onko bentsot parempi kuin viina ottaa sillon tällön, kun ahistaa eli kerran kaks kuukaudessa. 

[/quote]

Tuollaisessa käytössä ihan sama, kummastakaan ei ole mitään haittaa. Mutta itse en viitsisi hakea mitään reseptiä tuollaiseen, jos kerran alkoholikin auttaa. Ei senkään 1-2 kertaa kuukaudessa käytöstä mitään haittaa meinaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän