Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikan vaihdos ja lomat

Vierailija
30.03.2015 |

Miten kannattaisi tehdä!? Olen virkavapaalla vakituisesta työsuhteesta ja olen nyt toisella työnantajalla kesäkuun loppuun saakka. Työt nykyisessä paikassa jatkuu ja minun pitää irtisanoutua edellisestä paikasta.

Pitämättömiä lomia on 24 päivää. Kun/jos irtisanoudun kannattaako minun irtisanoutua 1.8 lähtien jolloin voisin pitää heinäkuun lomaa (ja saada heinäkuun palkan ja lomarahat). Tällöin nykyinen työsuhde siis katkeaisi.

Vai ottaa entisestä työpaikasta kaikki mahdollinen rahana ja olla kesä töissä ilman lomaa. Näin lomaa kertyisi ensi vuodelle nyk. duunista.

Entä rahallisesti, mikä olisi kannattavaa?
Olen tosi tyhmä tällaisissa asioissa ja minua olis työnantajan varmaan helppo viilata linssiinkin. Auttakaa!!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos otat entisestä työpaikasta kaiken rahana, on sulla varaa pitää palkatonta vapaata. Jos sitä ei ihan kiivaimmalle kesälomakaudelle myönnetä niin pidä palkatonta lomaa sitten syksymmällä.

Vierailija
2/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomarahoja saa, jos ei loman jälkeen ole päivääkään töissä siellä edellisessä paikassa. Uudessa paikassa voit pitää muutaman viikon lomaa esim. kesä-heinäkuun tai heinä-elokuun vaihteessa, niin lomat kertyvät uudessa paikassa normaalisti. Ja vanhasta paikasta rahana lomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:44"]No jos otat entisestä työpaikasta kaiken rahana, on sulla varaa pitää palkatonta vapaata. Jos sitä ei ihan kiivaimmalle kesälomakaudelle myönnetä niin pidä palkatonta lomaa sitten syksymmällä.
[/quote]

Saako edellisestä työpaikasta, siis jos otan "kaikki rahana" niin mitä se käytännössä on? Koska jos pitäisin loman saisin sen kuukauden peruspalkan JA lomarahan. Jos irtisanoudun niin enhän sitä palkkaa sitten saisi vaan pelkän lomarahan vai?

Vierailija
4/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:46"]Ei lomarahoja saa, jos ei loman jälkeen ole päivääkään töissä siellä edellisessä paikassa. Uudessa paikassa voit pitää muutaman viikon lomaa esim. kesä-heinäkuun tai heinä-elokuun vaihteessa, niin lomat kertyvät uudessa paikassa normaalisti. Ja vanhasta paikasta rahana lomat.
[/quote]

Oikeesti? Eli mun pitää mennä takas vanhaan vähäksi aikaa tai lomat menee helvettiin?

Vierailija
5/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 19:46"]Ei lomarahoja saa, jos ei loman jälkeen ole päivääkään töissä siellä edellisessä paikassa. Uudessa paikassa voit pitää muutaman viikon lomaa esim. kesä-heinäkuun tai heinä-elokuun vaihteessa, niin lomat kertyvät uudessa paikassa normaalisti. Ja vanhasta paikasta rahana lomat.
[/quote]

Oikeesti? Eli mun pitää mennä takas vanhaan vähäksi aikaa tai lomat menee helvettiin?
[/quote]

Loma-ajan palkan saat, mutta et lomarahaa.

Vierailija
6/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on loma-ajan palkka? Siis hä.. Miksi saisin palkan mutta en lomarahaa

Vierailija
7/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaa sitten jos vaan irtisanoudun niin mitä mulle siitä käteen jääpi!! Mun bruttopalkka kk:ssa 2200e ja tosiaan ne 24 lomapäivää pitämättä.

Vierailija
8/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomarahakäytännöt vaihtekevat tes:stä riippuen. Loma-ajan palkan saat kyllä eli ne 24 päivää.

Vierailija
9/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tilanteessa työehtosopimus on KVTES

Vierailija
10/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi lomaraha on tes-kohtainen, kannattaa katsoa oman alasi tessistä, miten sen kanssa tehdään, ja onko yleensäkään omalla alallasi lomarahaa.  Esim. jossain tesseissä riittää, että irtisanoutuu lomakauden aikana, niin lomarahan saa.

Vierailija
11/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautalankaa:

Saat loma-ajan palkan, eli n. 1 kk palkan. Et saa lomarahaa, eli 50% kuukausipalkasta, joka muuten maksettaisiin loma-ajan palkan lisäksi. 

Vierailija
12/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne tarvitse sua nykyisessä työpaikassa kesällä, jos voit olla heinäkuun lomalla vanhalla työnantajalla?

Miksi ihmeessä katkaista työsuhdetta, kun voi ottaa vanhalta työnantajalta vuosiloman rahana ja kysyä uudelta, voitko olla palkattomalla vapaalla heinäkuun.

Vierailija
13/13 |
30.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.03.2015 klo 20:06"]Eikö ne tarvitse sua nykyisessä työpaikassa kesällä, jos voit olla heinäkuun lomalla vanhalla työnantajalla?

Miksi ihmeessä katkaista työsuhdetta, kun voi ottaa vanhalta työnantajalta vuosiloman rahana ja kysyä uudelta, voitko olla palkattomalla vapaalla heinäkuun.
[/quote]
Tuskin saisin palkatonta koska tarve työntekijöille on kova! Siksi mietinkin tätä loma-asiaa, että miten saisi pidettyä.... ;) mutta eihän sille mitään voi jos ei onnistu. Kiitos vastanneille.