Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko bi/homous/lesbous yms. aina ollut näin yleistä, mutta vaan pidetty salassa?

Vierailija
26.01.2022 |

Vai onko niiden yleisyys nykyään joku muoti-ilmiö? Tuo salaus on ennen tietysti vaikuttanut paljonkin, mutta jotenkin tuntuu, että myös muoti vaikuttaa siihen, kun tarpeeksi näkee miten muut elävät ja tekevät, niin tekee mieli itsekin kokeilla.

Kommentit (113)

Vierailija
1/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut ihan yhtä yleistä ja pidetty salassa. Se että asiaa tuodaan nyt ninn vahvasti esille on taas muoti-ilmiö, joka menee pois kuten muoti-ilmiöillä on tapana.

Vierailija
2/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla niin että kaverit houkuttelee alkamaan homoksi/lesboksi. Televisiosta on katsottu Salattuja Elämiä ja sitten ruvetaan kavereiden kanssa kokeilemaan. Miksi miespuolisissa hoitajissa on niin hirveästi homoja?

Tiedän vain yhden homon mieshoitajan ja olen töissä isohkossa sairaalassa. Mutta mistä syystä stuertit ja parturikampaajat ovat homoja? Miksi kaikki naislaulajat ovat nykyään lesboja? Ennen naisjalkapalloilijat olivat aika suurella todennäköisyydellä lesboja mutta nykyään tuntuu että kaikki julistautuvat kilpaa ei-heteroiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä, voiko sitä kutsua "muoti-ilmiöksi", jos asenteiden vapautumisen myötä ihmiset rohkaistuvat etsimään identiteettiään avoimemmin. En aina ymmärrä, miksi joitain ihmisiä hermostuttaa ja hämmentää muiden kokeilut nimenomaan seksuaalisuuteen liittyen. Kokeilevathan monet myös erilaisia pukeutumistyylejä, opiskelualoja, työpaikkoja, harrastuksia, käyttäytymismalleja ja ystävyyssuhteita. Otsikon kysymykseen vastaisin, että kyllä, homoja, lesboja, biseksuaaleja ja muita on ollut aina mutta heidän on ollut vähän niin kuin pakko piilotella, jos ovat halunneet pysyä yhteisön jäseninä tai ylipäätään hengissä.

Vierailija
4/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimillä homoutta samassa suhteessa kuin ihmisillä. Eikä eläimet piittaa trendeistä.

Homous ei ole evoluution myötä poistunut, koska sellaisia yksilöitä tarvitaan.

Vierailija
5/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläimillä homoutta samassa suhteessa kuin ihmisillä. Eikä eläimet piittaa trendeistä.

Homous ei ole evoluution myötä poistunut, koska sellaisia yksilöitä tarvitaan.

Aivan, ja eläimillä se on todella harvinaista.

Vierailija
6/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kumpaakin. Silloin kun se oli vaikka kielletty, niin varmasti oli kunnollisia ihmisiä jotka halus elää yhteiskunnan normien mukaisesti. Mutta nyt kun sitä on paljon esillä, niin varmaan on myös niitä joita se kiinnnostaa vaikka ihan vähän ja saattaa lähteä matalalla kynnyksellä kokeileen. Kyllähän homous jossain piireissä myös näyttäytyy siistinä ja haluttavana piirteenä, esim jenkkien drag kulttuuri

Vierailija
7/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti-ilmiö naurattaa aina. Kuka 100% hetero ihan oikeasti lähtisi mihinkään ilmiöön mukaan? Vai voisitko itse kuvitella kertovasi kaikille muuten vaan olevasi jotain muuta ja mahdollisesti seurusteleva saman sukupuolen kanssa? Epäilen. Kyllähän tätä on aina ollut. Ennen vanhaan ihmiset eivät välttämättä myöntäneet asiaa koskaan kunnolla edes itselleen. Kun on avoin meininki on helpompi kertoa tunteistaan.

Vierailija
8/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muoti-ilmiö naurattaa aina. Kuka 100% hetero ihan oikeasti lähtisi mihinkään ilmiöön mukaan? Vai voisitko itse kuvitella kertovasi kaikille muuten vaan olevasi jotain muuta ja mahdollisesti seurusteleva saman sukupuolen kanssa? Epäilen. Kyllähän tätä on aina ollut. Ennen vanhaan ihmiset eivät välttämättä myöntäneet asiaa koskaan kunnolla edes itselleen. Kun on avoin meininki on helpompi kertoa tunteistaan.

Shirly Karvinen

Vierailija
9/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shirly Karvinen

Ja Ansku Bergström

Vierailija
10/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

90% simpanssien ja bonobojen seksistä on homoilua/lesboilua. Ihminen on geeneiltään bi

Vierailija
11/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shirly Karvinen

Ja Ansku Bergström

Se, että on aina seurustellut miehen kanssa ei tarkoita, etteikö ihminen voisi olla biseksuaali. Itse olen aina seurustellut miehen kanssa. En kuitenkaan koskaan ole sulkenut mahdollisuutta samaan sukupuoleen. Olen kai täten biseksuaali. En tiedä enkä ole koskaan luokitellut kummemmin itseäni. Varmaan sitten olisin kaikkien mielestä takinkääntävä feikkilesbo jos sattuisin joskus päätymään naisen kanssa yhteen. 

Vierailija
12/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan täysin 100% puhtaasti omien empiiristen havaintojen perusteella tuntuu siltä, että aika iso osa näistä nykyisistä bi-/poly-/lesbo-/homoseksuaaleista on hieman vinksallaan. Toki joukossa on paljon ihan aitoja homoja ja lesboja. Suuren osan habitus on kuitenkin sellaista, että en heitä ihan suoralta kädeltä laskisi täysipäisten joukkoon. 

Vierailija
13/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kyseessä ole vain ilmapiiri jossa on enemmän ok olla oma itsensä. Äitini luuli minun olevani 90-luvulla teini-ikäisenä lesbo ja suuttui aivan käsittämättömästi. Hän huusi kuinka on ihan ok että joku on lesbo, mutta ei _hänen_ tyttärensä. En ollut lesbo, minulla ja parhaalla kaverillani oli vain teinijuttuja (varmaan pojista tai poikabändin jäsenistä) joita emme halunneet äitini kuulevan niin pidimme oven kiinni jutellessamme.

Tämän kokemuksen vuoksi minusta on ollut entistä tärkeämpi kertoa aikuisena kysyttäessä/seksuaalisuudesta keskustellessa/jonkun kohdatessa seksuaalisuutensa vuoksi syrjintää, että olen panseksuaali. Olen naimisissa miehen kanssa ja meillä on lapsia, mutta en pitäisi ollenkaan kummempana vaihtoehtona rakastua naiseen tai muunsukupuoliseen.

Uskon monen muunkin kokevan tärkeänä normalisoida lgbtq+-seksualisuuttaan jotta syrjintä vähenisi.

Vierailija
14/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Shirly Karvinen

Entäpä jos hän onkin bi- tai panseksuaali? Miksi kuvittelet että voit tietää jonkun itsellesi oikeasti tuntemattoman ihmisen seksuaalisuuden häntä paremmin?

Vierailija
15/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oma seksuaalisuus on jotain ihan muuta kuin muoti-ilmiö.

Vierailija
16/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, monihan varmasti lähtisi mukaan tämmöiseen muoti-ilmiöön. Kyllähän se on niin paljon kivempaa olla kiusattu, väheksytty ja syrjitty kuin tavallinen. Eiköhän kyse ole siitä että ihmisillä on nykyään enemmäbn tilaa olla omia itsejään.

Vierailija
17/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muodiksi kutsuminen on ihan käsittämätön näkökulma. Moniko 100 % heteromies lähtee miehen kanssa sänkyyn ihan vaan muodin vuoksi? Kyllä siinä pitää olla vähintään bi-taipumus.

Eli kyllä, bi- ja homotaipumusta on väestössä todella paljon. Kulttuurista ja ajasta vaan riippuu, että moniko kehtaa asiaa tuoda mitenkään ilmi.

Jos haluat muodista puhua, niin toki nykykulttuuri sallii tuoda sitä omaa taipumustaan esille. Mutta ei se muoti kenenkään seksuaalisuutta muuta.

Vierailija
18/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muodiksi kutsuminen on ihan käsittämätön näkökulma. Moniko 100 % heteromies lähtee miehen kanssa sänkyyn ihan vaan muodin vuoksi? Kyllä siinä pitää olla vähintään bi-taipumus.

Eli kyllä, bi- ja homotaipumusta on väestössä todella paljon. Kulttuurista ja ajasta vaan riippuu, että moniko kehtaa asiaa tuoda mitenkään ilmi.

Jos haluat muodista puhua, niin toki nykykulttuuri sallii tuoda sitä omaa taipumustaan esille. Mutta ei se muoti kenenkään seksuaalisuutta muuta.

Muodin parissa on kyllä aika vähän heteroita. Mallit, suunnittelijat, stylistit, kuvaajat jne.

Vierailija
19/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropa mihin homoja erityisesti tarvitaan?

Mihin ihmisiä nyky-yhteiskunnassa tarvitaan? No ainakin pitämään tämä yhteiskunta toiminnassa ja kehittämään sitä. Ajattelitko, että ihmisen ainut tehtävä on nykyään lisääntyminen?

Ja siihenkin pitää todeta, että moni homo on tehnyt lapsia olleessaan vielä kaapissa. Ei homous lapsentekoa estä.

Vierailija
20/113 |
26.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropa mihin homoja erityisesti tarvitaan?

No eihän Päivi Räsäsen elämä suju päivääkään ilman homottelua.

Jumala on luonut homot ihan vain Päivin huomiohakuisuutta varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän