Onko bi/homous/lesbous yms. aina ollut näin yleistä, mutta vaan pidetty salassa?
Vai onko niiden yleisyys nykyään joku muoti-ilmiö? Tuo salaus on ennen tietysti vaikuttanut paljonkin, mutta jotenkin tuntuu, että myös muoti vaikuttaa siihen, kun tarpeeksi näkee miten muut elävät ja tekevät, niin tekee mieli itsekin kokeilla.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
No itse olen biseksuaali ja suurin osa ihmisistä ehkä luulee, että olen hetero jos asiasta jotain ajattelevat. Vain ne tietää, jotka on kanssani olleet tai sattuneet näkemään minut saman sukupuolen kanssa läheisesti tai joiden kanssa on asiasta keskusteltu jostain syystä, tai joille huhu on kantautunut korviin. Asia on ollut minulle melko normaali aina, mutta jos elettäisiin vaikka 70-lukua niin voi olla, että salaisin tätä puolta enemmän tai sitten toisaalta kuka tietää, vaikka olisin päinvastoin alkanut sitä korostaa. Uskon, että minun kaltaisia matalan profiilin molempiin sukupuoliin suuntautuvia on aika paljon. Seksuaalisuus myös aaltoilee, välillä miespuolinen ei kiinnosta ollenkaan, välillä ei tee mieli edes ajatella naisiin liittyen mitään, joskus kiinnostaa jompikumpi, molemmat tai ei kukaan. Jos olen suhteessa, normaalisti vaan odotan, että halu palaa siihen kenen kanssa olen.
Tämäpä#
Toivottavasti valitset kumppaniksesi toisen bissen, jolla myös kompassin neula vaihtaa suuntaa tämän tästä. Teet palveluksen itsellesi ja niille jotka olettavat sinusta jotain muuta. Win-win.
Liika on liikaa, tässäkin asiassa.
Jokaisesta mahdollisesta somekanavasta aamusta iltaan toitotettu sateenkaariviesti ei muuta yhdenkään ihmisen suuntautumista.
Vaikka alkaa tässä mittakaavassa taatusti vituttaa jo lgbtplusmiinusyhtäkuin-väkeä itseäänkin.
Ainoa mikä muuttuu on se miten aiemmin jopa itseltä salassa pidetyt ja tukahdetut halut päästetään näkyville.
Ja sitten on tietenkin näitä klikkihuoria jotka ovat niin riipuvaisia yläpeukuista että teeskentelevät vaikka mitä hattivattisukupuolta somenäkyvyyttä saadakseen.
Eihän kukaan influensseri kehtaa enää tunnustaa heterotaipumuksiaan. Sehän on siis niin lame että seuraajat kaikkoavat vaikka yli 90% niistäkin on edelleenkin ihan vaan tylsiä heteroita.
winner kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muodiksi kutsuminen on ihan käsittämätön näkökulma. Moniko 100 % heteromies lähtee miehen kanssa sänkyyn ihan vaan muodin vuoksi? Kyllä siinä pitää olla vähintään bi-taipumus.
Eli kyllä, bi- ja homotaipumusta on väestössä todella paljon. Kulttuurista ja ajasta vaan riippuu, että moniko kehtaa asiaa tuoda mitenkään ilmi.
Jos haluat muodista puhua, niin toki nykykulttuuri sallii tuoda sitä omaa taipumustaan esille. Mutta ei se muoti kenenkään seksuaalisuutta muuta.
Muodin parissa on kyllä aika vähän heteroita. Mallit, suunnittelijat, stylistit, kuvaajat jne.
Prosentteja, kiitos? Onko esim. 90% aika vähän? Itse arvelisin, että muodin parissa työskentelevistä kuitenkin heteroita on jotain tuota luokkaa. Jos vetää johtopäätökset telkkarin hömppäohjelmista, niin sitten asia tietysti näyttää erilaiselta, siellä kun pitää olla räiskyviä persoonia ja moni julkihomo (varsinkin miespuolinen) menee siien muottiin heteroita paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on vaikka koko populaatio olisi bissejä ja homoja? Jos olet lisääntymisestä huolissasi, niin kyllä lapsia on bisset ja homot kautta aikain tehneet paljonkin. Silkkaa tietämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä ajatella, että kaikki bisset ja homot pelkästään homoilee eikä halua biologisia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on vaikka koko populaatio olisi bissejä ja homoja? Jos olet lisääntymisestä huolissasi, niin kyllä lapsia on bisset ja homot kautta aikain tehneet paljonkin. Silkkaa tietämättömyyttä ja ymmärtämättömyyttä ajatella, että kaikki bisset ja homot pelkästään homoilee eikä halua biologisia lapsia.
Lesboista ja homoista (siis miehistä) aika harva omaa suvunjatkamisvietin, se vaimenee tai häviää kun testosteronia saa sikiönä liikaa (lesbot), tai liian vähän (homot). Bisset on sitten siellä välimaastossa, osa haluaa lapsia ja osa ei. Samaa vaihtelua esiintyy nykyisin jo aika paljon ihan perusheteroillakin. Ihmeellinen on luonto.
Olen ollut kerran elämässä ihastunut naiseen, joten lasketaanko minut bi-seksuaaliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimillä homoutta samassa suhteessa kuin ihmisillä. Eikä eläimet piittaa trendeistä.
Homous ei ole evoluution myötä poistunut, koska sellaisia yksilöitä tarvitaan.Aivan, ja eläimillä se on todella harvinaista.
Kaikkea muuta kuin harvinaista.
"Kirahveilla 94 prosenttia akteista tapahtuu koiraiden välillä, kertoo evoluutiobiologian ja -psykologian dosentti Markus J. Rantala Turun yliopistosta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläimillä homoutta samassa suhteessa kuin ihmisillä. Eikä eläimet piittaa trendeistä.
Homous ei ole evoluution myötä poistunut, koska sellaisia yksilöitä tarvitaan.Aivan, ja eläimillä se on todella harvinaista.
"Kirahveilla 94 prosenttia akteista tapahtuu koiraiden välillä, kertoo evoluutiobiologian ja -psykologian dosentti Markus J. Rantala Turun yliopistosta."
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1238612
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/29/homoseksuaalisuus-on-elainmaai…
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kerran elämässä ihastunut naiseen, joten lasketaanko minut bi-seksuaaliksi?
Kyllä sinä pelipaidan siihen tiimiin saat. Eri asia sitten on, olisitko aloituskentällisessä vaiko pelkästään siellä vilttiketjun kylmimmässä päässä.
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän vaiheessa elämää tuo tapahtui?
On ihan normaalia että murtosiän alussa runkkaamisen keksineet pojat tumputtavat kimpassa tai menevät pidemmällekin mitä aikuisena pidettäisiin ihan ehtana homosteluna mutta tuossa vaiheessa vaan jännänä kokeiluna joka ei muuta mitenkään sitä että yli 90% on isona heteroita.
Ehkä minulla on outo otos mutta ne naiset jotka ovat kehdanneet kertoa (esi)teini-iän kokeiluistaan ovat järjestään tehneet parhaan tyttökaverinsa kanssa asioita jotka olisivat aikuisten kesken ihan ehtaa lesboseksiä.
Vaikka näiden mielestä ajatuskin lesbosuhteesta ällöttää nykyään, niin sitä parhaan kaverin pimpin koskettelua joskus 13v muistellaan edelleen pikkuhousut läpimärkinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.vantaansanomat.fi/paikalliset/1238612
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2019/06/29/homoseksuaalisuus-on-elainmaai…
Delfiineillä on myös homoseksuaalisuutta yleisesti. Oli viime viikolla Hesarin tiedesivuilla tästä, jutun varsinainen aihe oli eläinten klitorikset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäköhän vaiheessa elämää tuo tapahtui?
On ihan normaalia että murtosiän alussa runkkaamisen keksineet pojat tumputtavat kimpassa tai menevät pidemmällekin mitä aikuisena pidettäisiin ihan ehtana homosteluna mutta tuossa vaiheessa vaan jännänä kokeiluna joka ei muuta mitenkään sitä että yli 90% on isona heteroita.
Ehkä minulla on outo otos mutta ne naiset jotka ovat kehdanneet kertoa (esi)teini-iän kokeiluistaan ovat järjestään tehneet parhaan tyttökaverinsa kanssa asioita jotka olisivat aikuisten kesken ihan ehtaa lesboseksiä.
Vaikka näiden mielestä ajatuskin lesbosuhteesta ällöttää nykyään, niin sitä parhaan kaverin pimpin koskettelua joskus 13v muistellaan edelleen pikkuhousut läpimärkinä.
Vaatteet päällä leikittiin kyllä miestä ja naista kotileikin yhteydessä, mutta ei todellakaan mitään pimpin koskettelua, koska lapsen ja esiteinin ajatus seksistä on vielä aika hämärä. Lastenvälisten leikkien seksualisoiminen aikuisten kaltaisiksi puuhiksi on vähän arveluttavaa, mutta fantasioita tietysti on kaikenlaisia.
Itselläni on yksi oikea lesbokokemus, joka jäi ainoaksi, koska se ei kiihottanut minua lainkaan. Toisen mieliksi kuitenkin jatkoin loppuun. Päättelin, että olen täysin hetero, en koskaan haaveillut naisista ja kokemuksen jälkeen ajatuskin on hivenen epämiellyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon yleisempää se oli esim. antiikin Kreikassa ja Roomassa, jolloin käytännössä jokaisella siihen kykenevällä miehellä oli vaimon/vaimojen lisäksi myös miespuolinen rakastaja.
Sattumoisin luen juuri tietokirjaa roomalaisten arjesta. Väitteesi ei pidä paikkansa, moniavioisuus ei ollut sallittu eli oli vain yksi vaimo. Orjiin oli isännällä käyttöoikeus, mutta aviossa olevan naisen kanssa suhde oli ankarasti rangaistua. Suhteita miehiin oli, siis alempisyntyisiin nuorukaisiin ja sitä pidettiin normaalina, mutta bottom-osapuolena oleminen oli häpeän ja pilkan aihe ja sitä pidettiin naismaisena. Jakoa hetero- ja homosuhteisiin ei vielä ollut, vaan jaot tapahtuivat yhteiskunnallisen aseman mukaan sekä seksuaalisten tekojen luokittelujen mukaan. Naisen kuului olla täysin passiivinen ja jos mies oli sitä, hän oli naurettava ja naismainen. Asiasta on säilynyt paljon pilkkarunoja ja hävyttömiä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon yleisempää se oli esim. antiikin Kreikassa ja Roomassa, jolloin käytännössä jokaisella siihen kykenevällä miehellä oli vaimon/vaimojen lisäksi myös miespuolinen rakastaja.
Antiikin aikanahan naisten sekstailtiin lasten teon takia ja miesten kanssa sekstailtiin hauskanpidon vuoksi.
Aika kummia väitteitä antiikista, kun maailman isoimpiin seksuaalisten vanhojen tekstien kokoelma heteroseksuaalisuudesta on peräisin antiikista. On siellä myös homoseksuaalisista suhteista, mutta ne ovat enimmäkseen pilkkalauluja eli homoseksuaalisuus oli tuolloinkin mahdollinen häpeän aihe, jos mies olikin bottom-osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Potaskaa. Historian tuntemustasi värittää homoutesi. Homoseksuaalisuutta oli jonkin verran noissa kulttuureissa, muttei siihenkään aikaan kaikki todellakaan pitäneet. Osasta Rooman keisareista jotka olivat homoja tai bi, eivät moni muu ylhäisön jäsen erityisemmin pitänyt koska heitä inhotti se.
Tämäkin on kyllä väärin. Seksi nuorukaisten kanssa oli ihan hyväksyttyä, jos mies oli ylempisyntyinen ja top. Antavana osapuolena olemista pidettiin häpeällisenä ja naismaisena, eivätkä tällaiset suhteet olleet mitään virallisia rakkaussuhteita. Homoseksi oli osa miehenä elämistä, mutta jokaisen miehen tuli olla sen ajan käsitysten mukainen mies, jos oli ylempisyntyinen. Muilla ei ollut vaihtoehtoja senkään vertaa.
Ei todellakaan ole homous ole ollut yleistä. Olen vakuuttunut siitä.
Muutama vuosikymmen sitten pojat etsivät tyttökavereita, vain tyttöjä ja aika nuorena myös avioituivat.
Itselläni on ollut nuoruudessani laaja ystäväpiiri, en ole tuntenut, enkä tiennyt ainuttakaan homoa. Uskon, että heitä ei ollut.
Terv 75-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole homous ole ollut yleistä. Olen vakuuttunut siitä.
Muutama vuosikymmen sitten pojat etsivät tyttökavereita, vain tyttöjä ja aika nuorena myös avioituivat.
Itselläni on ollut nuoruudessani laaja ystäväpiiri, en ole tuntenut, enkä tiennyt ainuttakaan homoa. Uskon, että heitä ei ollut.
Terv 75-vuotias.
Sinun ikäluokkasi ihmiset ovat joutuneet salaamaan homoseksuaalisuutensa, koska se oli laitonta ja yllättävän pitkään laillistamisen jälkeen myös luokiteltu häiriöksi. Homojen määrä on suhteellisen vakio globaalisti. Nykyisin sinun ikäluokkasi homot elävät avoimesti, tunnen heitä aika monta. Useimmat pitkissä parisuhteissa.
Itsellä ei ole mitään lesboja tai homoja vastaan kunhan eivät kituuta heteroja parisuhteessa ilman seksiä, saati hukkaa naisen lapsentekovuosia tahallaan. Näitäkin on nähty.
Rohkeasti kaapista ulos ja pariutukaa omienne kanssa. Jättäkää kullin kipeät naiset pillun kipeille miehille, niin kaikilla on parempi mieli.
Aivan. Likimain 100% lehmistä hyppiii sen selkään joka on kiimassa.