Millainen ihminen ei käytä päiväpeittoa?
Omituinen tapa minusta että ei käyttäisi, ihmettelenpä miksi ei.
Kommentit (130)
minä olen
- laiska
- allerginen
- introvertti
Eli en jaksa tuhlata aikaa turhaan, haluan tuulettaa.. enkä usein käytä edes täkkiä vaan pelkkää lakanaa ja nukun alasti miehen kanssa, enkä kutsu edes vieraita. Että semmoinen kummajainen.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:29"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:45"]No mutta eihän se, ettei käytä jotain pölyistä päiväpeittoa tarkoita sitä, ettei sänkyä pedattaisi? Aina meillä peitot taitellaan siististi, aluslakanat oiotaan ja tyynyt asetellaan ilmavasti. Meillä on kauniita yksivärisiä pussilakanoita untuvapeittojen päällä. Itselläni on kaksikin hienoa päiväpeittoa ja jossain isommissa juhlissa laitetaan päiväpeitot. Itseasiassa minusta sänky on kivemman näköinen, kun on valkoiset lakanat paksuissa peitoissa ja ne on taiteltu kauniisti ja päädyssä on paljon tyynyjä. Aina se jonkun kirjavan päiväpeiton voittaa. Aika usein näin mm. sisustuslehtien jutuissakin. Ei meillä kyllä tahmatassuiset ja hiekkaiset lapset sisätiloissa hypi yhtään missään, oli päiväpeitto tai ei. Ja sängyllä ei ollenkaan. Heillä on oma tilansa, jossa on pelikosoli ja telkkari ja huoneessa lelut, mutta ei sängyillä oleilla. Leikki-ikäisenä oli kieltämättä lasten huoneissa eri juttu, silloin tuli päiväpeitot laitettuakin [/quote] No minä en ainakaan pysty rajaamaan lapsia vain yhteen tilaan talossamme. Tietysti kädet pestään ulkoleikkien jälkeen mutta vahinkoja voi sattua ja silloin on mukavaa että se hiekka ja ruoho ei ole ensimmäiseksi petaamattomalla sängyllä.
[/quote]
No, meillä on aina ollut sääntö, että meidän vanhempien makkari ei ole mikään leikkipaikka, piste ja loppu. Ei ole kummoista rajaamista vaadittu. Kuten sanottu, leikki-iässä lapsilla oli jonkinlaiset päiväpeitot. Nyt ovat jo koululaisia ja ymmärtävät itsekin, että fudismatsista ei mennä sänkyyn pötköttämään, vaan itsekin haluavat suihkuun suoraan matsista.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:41"]
Wt:t ei käytä päiväpeittoa.
[/quote]
White trash is a derogatory American English term referring to poor white people, especially in the rural South of the United States, suggesting lower social class and degraded standards of living. The term suggests outcasts from respectable society living on the fringes of the social order, who are seen as dangerous because they may be criminal, unpredictable, and without respect for authority whether it be political, legal, or moral. The term is usually a slur, but may also be used self-referentially by working-class whites to jokingly describe their origins or lifestyle.
Black people use the term as an attack against whites. Use of "White trash" epithets has been extensively reported in African-American culture.
Millainen ihminenen en käytä päiväpeittoa?
170cm ja 55kg nainen, sinkku, akateeminen, tumma.
Minä :D En ole viimeiseen puoleen vuoteen pitänyt. (Ja kotiamme kyllä kehutaan aina erityisen siistiksi ja sisustusta ihaillaan, panostan siihen paljon). En vain näe syytä petata pikkulapsiperheessä petiä, varsinkaan kun makuuhuoneessa ei käy kukaan päivän aikana ja se on "syrjässä" :)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:57"]Sängyn jättää petaamatta laiska ihminen, joka ei välitä siisteydestä. Voi olla tietysti muuten ihan kelpo kansalainen, mutta nämä ominaisuudet häneltä yleensä löytyy. Olen nähnyt tästä elämäni aikana lukuisia esimerkkejä. Ihmisellä, joka jättää sänkynsä petaamatta, on lähes poikkeuksetta muukin kämppä ihan samanlaisessa sekasotkussa. [/quote] Kyllä minä ainakin petaan joka päivä sängyn meidän 2 hengen peitolla ja asettelen tyynyt kauniisti. Miten petaaminen liittyy päiväpeittoon? Kun on nätit pussilakanat ja vuodevaatteet kauniisti laitettu niin en ymmärrä mihin tarvitsemme päiväpeittoa. Ja muukin kämppä on kyllä aina siisti ja tiptop. [/quote] Päiväpeitolla näyttää siistimmältä. Ei ole tiptop ilman päiväpeittoa. Ei tosiaan...
[/quote]
Kyllä esim. tää on mielestäni aika tiptop, vaikka ei ole tikattua päiväpeittoa survottuna sängyn päälle, vaan peitto taiteltuna ilmavasti.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:41"]Wt:t ei käytä päiväpeittoa.
[/quote]
Tulihan se sieltä :D Jokaisen tosipalstamamman lempisana.. hassua sinänsä, kun eikö suurin osa juuri heistä ole näitä alimpiin luokkiin kuuluvia ;)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:55"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:15"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 17:13"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:57"]Sängyn jättää petaamatta laiska ihminen, joka ei välitä siisteydestä. Voi olla tietysti muuten ihan kelpo kansalainen, mutta nämä ominaisuudet häneltä yleensä löytyy. Olen nähnyt tästä elämäni aikana lukuisia esimerkkejä. Ihmisellä, joka jättää sänkynsä petaamatta, on lähes poikkeuksetta muukin kämppä ihan samanlaisessa sekasotkussa. [/quote] Kyllä minä ainakin petaan joka päivä sängyn meidän 2 hengen peitolla ja asettelen tyynyt kauniisti. Miten petaaminen liittyy päiväpeittoon? Kun on nätit pussilakanat ja vuodevaatteet kauniisti laitettu niin en ymmärrä mihin tarvitsemme päiväpeittoa. Ja muukin kämppä on kyllä aina siisti ja tiptop. [/quote] Päiväpeitolla näyttää siistimmältä. Ei ole tiptop ilman päiväpeittoa. Ei tosiaan...
[/quote]
Kyllä esim. tää on mielestäni aika tiptop, vaikka ei ole tikattua päiväpeittoa survottuna sängyn päälle, vaan peitto taiteltuna ilmavasti.
[/quote]
https://fi.pinterest.com/pin/68820700532694540/
Sorry, linkki jäi matkasta
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:41"]
Yleensä en laita päiväpeittoa, koska on niin paljon muutakin tekemistä, jonka noteeraan tärkeämmäksi. Jos tulee vieraita, petaan. Tai haluan keskittyä katselemaan siistiä kotia. Yleensä katselen muita asioita, etenkin kesällä nysvään mielummin kukkapenkkejä kuin vuodevaatteita.
[/quote]
ootpa kiireinen.. siihen peiton laittamiseen menee vaan muutama sekuntti
[/quote]
No minulla ei menisi. Sänky on ahtaassa syvennyksessä, joten päiväpeiton laittaminen vaatisi useaa sängyn siirtoa muutamien senttien sisällä jotta sen peiton saisi kihnutettua paikalleen. Siksi käytän päiväpeittoa vain, jos tulossa jotain "vieraampia" vieraita.
Petaan kyllä sängyn, mutta vasta kun olen antanut sen tuulettua. Enkä koskaan vietä siinä aikaa muulloin kuin yöunilla. Päikkäreitä en nuku oikeastaan koskaan, jos sellainen tarve tulee, sen voi hoitaa sohvalla.