Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käytä päiväpeittoa?

Vierailija
29.05.2015 |

Omituinen tapa minusta että ei käyttäisi, ihmettelenpä miksi ei.

Kommentit (130)

Vierailija
41/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:16"]Koko päivän kestävä tuulettaminen on vain tekosyy laiskuudelle. Ei ne peitot ja lakanat siinä mytyssä tuuletu. Itsekin tosin "tuuletan", mutta vain sen verran, että viimeistään aamupalan jälkeen ennen töihin lähtöä petaan ja laitan päiväpeiton. Siinä ajassa niistä ehtii ihan hyvin haihtua se kosteus, mikä niihin on nukkumisen aikana kertynyt.
[/quote]

Meillä toimitaan samoin. Ennen lähtöä aamuisin pedataan sängyt, lapset omansa ja minä/mieheni makuuhuoneen sängyn. Ja kun lapset olivat pieniä, päikkärit otettiin päiväpeiton päällä torkkuviltin alla. Päiväpeitto näyttää siistimmältä, huomattavasti. Kotini ei ole mikään Ikean lakananäyttely.

Vierailija
42/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, ihan tavallinen 27-vuotias nainen. Suljen makuuhuoneen oven aamulla ja avaan sen illalla nukkumaan mennessä. Vaihdan lakanat viikon välein. Näin on just hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:16"]

Koko päivän kestävä tuulettaminen on vain tekosyy laiskuudelle. Ei ne peitot ja lakanat siinä mytyssä tuuletu. Itsekin tosin "tuuletan", mutta vain sen verran, että viimeistään aamupalan jälkeen ennen töihin lähtöä petaan ja laitan päiväpeiton. Siinä ajassa niistä ehtii ihan hyvin haihtua se kosteus, mikä niihin on nukkumisen aikana kertynyt.

[/quote]

Aivan, ei sitä koko päivää tarvi tuulettaa. Riittää, ettei heti noustuaan petaa vaan antaa hetken olla "tuulettumassa".

[/quote]

Voisikohan riippua siitä minkä verran yön aikana hikoilee?

Vierailija
44/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole erillistä makuuhuonetta, joten käytän päiväpeittoa. On siistin näköinen, mulla kun ei ole kauniita lakanoitakaan :)  Muuta syytä sen käytölle en löydä.

Vierailija
45/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:16"]Sängyssä nukutaan, se on sen funktio. Vuodevaatteet vaihdetaan säännöllisesti ja peitot ja tyynyt pestään, patjat imuroidaan ja talvisin ulkoilutetaan. Mikä on tosiaan päiväpeiton funktio? Pölynestoon sitä ei tarvita koska pölyä ei ole (ilmalämpöpumppujen suodattimet kerää sen kaiken, ne imuroidaan säännöllisesti), sängyllä ei istuta eikä samassa huoneessa päivisin oleskella koska sitä varten on omat huoneensa, ja kuten yllä mainittiin tuletettuun valmiiseen sänkyyn on helppo mukava palata, ilman että pitää tehdä monen minuutin rituaalia taitellessa päiväpeittoa yötä varten syrjään. Mielestäni ihmisillä jotka käyttävät päiväpeittoa on liikaa aikaa. Vähän sama kuin sohvien koristetyynyt, tuolien istuinosien irtotyynyt, servetit joka ruokailulla, erilliset tarjoiluastiat esim voille jne.
[/quote]

Se on visuaalinen elementti. Se on sen käyttöfunktio. Googlaa "miten sisustaa kotia" ja "mistä ostan päiväpeiton". Oikeasti saa koko huoneen paljon siistimmän näköiseksi.

Vierailija
46/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapissa jota en kertaakaan ole käyttänyt, en jaksa olla niin tarkka.  Edellisenkin vein kirppikselle.

Vierailija
47/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pedataan sängyt ja laitetaan päiväpeitot. Kaksi aikuista ja kaksi lasta. On epäsiistiä jos sängyt retajavat auki, toisekseen esim lastenhuoneessa isompi istuu usein sängyllään. Meidän sängyllä istutaan myös ja saatetaan ottaa sen vauvan kanssa torkut pöiväpeitteen päällä viltin kanssa. Joku tuolla selitti, että lapset ottavat päikkäreitä sängyssä lakanoissa päivällä?! Vaihtavatko he yökkärit päälle? Minun sängyssä ei päivävaatteet päällä olla. Hyi. Tai nyt kesäaikaan lapset touhaavat pihassa ja illalla käydään suihkussa ja puhtaana sänkyyn. Ei tulisi mieleenkään, että nukutaan lakanoissa hiekkasin jaloin jne kesken päivän. Tästä syystä meillä siis päiväpeitot.

Vierailija
48/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpeittoni jonka omistan ei sovi sisustukseen tällä hetkellä ;)
Uutta en ole raaskinut ostaa koska on kallis eikä sopivaa ole edes tullut vastaan.
Pelkkää harmaata ja valkoista kaupat täynnä tai sitten vaihtoehtoisesti joitain supervärikkäitä.
Lisäksi olen laiska.
Petaan kyllä sängyn sillä rumalla harmaalla peitolla jonka omistan kun vieraita tulee.
Muuten sänky on myllätty tai peitot pedattu.
Minulla myös kauniita ja laadukkaita petivaatteita jotka vaihdetaan usein eli ei aina sitä päiväpeittoa jaksaisi laittaa vaan omaksi iloksi.

Vierailija
49/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko joku makoilee päivällä päivävaatteissa petaamattomalla sängyllä? Ja sitten menee niihin samoihin nukkumaan yöllä?

Hyi olkoon!

Meillä ei päiväpeittoa käytetä, jos ei siellä oleskella. Mutta jos joku haluaa nukkua vaikka päikkärit, tottakai sänky pedataan! Hirveä ajatellakin, että mitä kaikkea sänkyyn kannetaan töistä ja koulusta petaamattomaan petiin..

Vierailija
50/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:16"]

Koko päivän kestävä tuulettaminen on vain tekosyy laiskuudelle. Ei ne peitot ja lakanat siinä mytyssä tuuletu. Itsekin tosin "tuuletan", mutta vain sen verran, että viimeistään aamupalan jälkeen ennen töihin lähtöä petaan ja laitan päiväpeiton. Siinä ajassa niistä ehtii ihan hyvin haihtua se kosteus, mikä niihin on nukkumisen aikana kertynyt.

[/quote]

No jos mä aamulla noustessa jätän sängyn tuulettumaan ja menen seuraavan kerran makkariin vasta illalla nukkumaan mennessä...niin ketä se päiväpeitottomuus ja kokopäivän tuuletus häiritsee, kotitonttujako?

Mulla kyllä on päiväpeitto.... laskostettuna kaapin ylhyllyllä. käytetty silloin kun lapset kavereineen pomppivat sängyllä hiekkaisilla farkuilla.

Vierailija
51/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:40"]Oikeastiko joku makoilee päivällä päivävaatteissa petaamattomalla sängyllä? Ja sitten menee niihin samoihin nukkumaan yöllä?

Hyi olkoon!

Meillä ei päiväpeittoa käytetä, jos ei siellä oleskella. Mutta jos joku haluaa nukkua vaikka päikkärit, tottakai sänky pedataan! Hirveä ajatellakin, että mitä kaikkea sänkyyn kannetaan töistä ja koulusta petaamattomaan petiin..
[/quote]

Vähän samaa tässä ajattelin! Eipä kyllä ole tullut mieleenikään että jotkut ihmiset eivät käyttäisi päiväpeittoa. Tietysti joskus tulee kiireinen lähtö ja jää petaamatta mutta noin ylipäätään. Ja ilmeisesti tällaista porukkaa on paljonkin. No eipä onneksi haittaa minua, jokainen hoitakoon huushollinsa kuten tykkää.

Vierailija
52/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:57"]Sängyn jättää petaamatta laiska ihminen, joka ei välitä siisteydestä. Voi olla tietysti muuten ihan kelpo kansalainen, mutta nämä ominaisuudet häneltä yleensä löytyy. Olen nähnyt tästä elämäni aikana lukuisia esimerkkejä. Ihmisellä, joka jättää sänkynsä petaamatta, on lähes poikkeuksetta muukin kämppä ihan samanlaisessa sekasotkussa. [/quote] No onneksi voin todistaa väitteesi vääräksi. En käytä päiväpeittoa, mutta koti on aina tip top. Tietenkin, jos vieraita kävisi, niin ehkä silloin laittaisin päiväpeiton. Muuten siitä ei ole mitään hyötyä. Sängyssäni olen vain öisin.

[/quote]

Käykö niitä?

Vierailija
53/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:32"]Meillä pedataan sängyt ja laitetaan päiväpeitot. Kaksi aikuista ja kaksi lasta. On epäsiistiä jos sängyt retajavat auki, toisekseen esim lastenhuoneessa isompi istuu usein sängyllään. Meidän sängyllä istutaan myös ja saatetaan ottaa sen vauvan kanssa torkut pöiväpeitteen päällä viltin kanssa. Joku tuolla selitti, että lapset ottavat päikkäreitä sängyssä lakanoissa päivällä?! Vaihtavatko he yökkärit päälle? Minun sängyssä ei päivävaatteet päällä olla. Hyi. Tai nyt kesäaikaan lapset touhaavat pihassa ja illalla käydään suihkussa ja puhtaana sänkyyn. Ei tulisi mieleenkään, että nukutaan lakanoissa hiekkasin jaloin jne kesken päivän. Tästä syystä meillä siis päiväpeitot.
[/quote]

Näin juuri meilläkin! Päikkärit päiväpeiton päällä viltin kanssa. Ei tosiaan päivävaatteissa lakanoihin...

Vierailija
54/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 12:40"]Oikeastiko joku makoilee päivällä päivävaatteissa petaamattomalla sängyllä? Ja sitten menee niihin samoihin nukkumaan yöllä?

Hyi olkoon!

[/quote]

Vähän samaa tässä ajattelin! Eipä kyllä ole tullut mieleenikään että jotkut ihmiset eivät käyttäisi päiväpeittoa. Tietysti joskus tulee kiireinen lähtö ja jää petaamatta mutta noin ylipäätään. Ja ilmeisesti tällaista porukkaa on paljonkin. No eipä onneksi haittaa minua, jokainen hoitakoon huushollinsa kuten tykkää.
[/quote]

Olen myös yllättynyt. Olen kuvitellut kaikkien käyttävän päiväpeittoa :o

Vierailija
55/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pitää olla päiväpeitto! Jos vaikka tulee yövieraita ;)

Vierailija
56/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:56"]Sänky pitää jätätä petaamatta, niin se tuulettu ja "kuivuu" yön jäljiltä. Päiväpeitolla peittäminen muodostaa erittäin edullisen kasvualustan kaikenmaailman pöpöille ja punkeille ja mitä kaikkea siellä muhiikaan.
[/quote]

Tämä. Lisäksi mulla on makuuhuone erikseen, missä on vielä sohva istumista varten. Sänkyyn ei siis mennä pyörimään kuin nukkumaan mennessä. Eläimiä ei ole.

Lisäksi en ole löytänyt mieleistäni päiväpeittoa kaupoista... Ja koska sillä ei ole kiire, niin osto on vähän jäänyt..

Vierailija
57/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaunis, vähän kalliskin päiväpeite, mutta sitä ei enää tässä nykyisessä kodissamme käytetä, koska makuuhuone on kerroksessa jossa ei koskaan vietetä aikaa ennen nukkumaanmenoa. Sitä ei kukaan näkisi sillä välillä kun se pannaan sängyn päälle ja otetaan pois, joten tuntuu turhalta puuhastelulta.

Entisessä kodissamme käytimme päiväpeittoa jatkuvasti, sillä makuuhuoneemme oli suoraan olkkarin vieressä ja ovet olivat usein auki.

Millaisia ihmisiä me olemme? Ihmisiä jotka eivät asu yhdessä tasossa? Vai ihmisiä joilla on työ ja perhe ja elämä makuuhuoneen ulkopuolella?

Vierailija
58/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wt-ihmiset. Koska yhteiskunta ei maksa sängyn petaamisesta tai tee sitä puolesta niin sitä ei tarvitse tehdä.

Vierailija
59/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 14:18"]Meillä on kaunis, vähän kalliskin päiväpeite, mutta sitä ei enää tässä nykyisessä kodissamme käytetä, koska makuuhuone on kerroksessa jossa ei koskaan vietetä aikaa ennen nukkumaanmenoa. Sitä ei kukaan näkisi sillä välillä kun se pannaan sängyn päälle ja otetaan pois, joten tuntuu turhalta puuhastelulta.

Entisessä kodissamme käytimme päiväpeittoa jatkuvasti, sillä makuuhuoneemme oli suoraan olkkarin vieressä ja ovet olivat usein auki.

Millaisia ihmisiä me olemme? Ihmisiä jotka eivät asu yhdessä tasossa? Vai ihmisiä joilla on työ ja perhe ja elämä makuuhuoneen ulkopuolella?
[/quote]

Kyllä meilläkin on iso talo ja harvoin vietämme aikaa makuuhuoneessa muuten kuin nukkuen, mutta tottakai käytämme silti päiväpeittoa. Ihan jo siksikin, ettei pöly laskeudu lakanoihin.

Vierailija
60/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munlainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä