Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käytä päiväpeittoa?

Vierailija
29.05.2015 |

Omituinen tapa minusta että ei käyttäisi, ihmettelenpä miksi ei.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy makkarissa sen jälkeen kun sieltä aamulla lähden. Ja kuka ehtii nukkumaan jotain päikkäreitä?

Vierailija
82/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:12"]Mä en käy makkarissa sen jälkeen kun sieltä aamulla lähden. Ja kuka ehtii nukkumaan jotain päikkäreitä?
[/quote]

Lapset, esimerkiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on omat huoneet kaikilla neljällä, eikä nekään niissä juurikaan päivisin aikaa vietä. Eikä nekään mitään päikkäreitä ehdi nukkua :D

Vierailija
84/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan tuntea kieroa vallantunnetta tätä ketjua seuratessani. Te ette voi niin kerrassaan mitään sille, käytänkö mä vai jätänkö käyttämättä päiväpeittoani!

Kohtaan teitä joka päivä työpaikan käytävillä, Helsingin kaduilla, koulun vanhempainillassa, ruokakaupassa, ravintolassa ja Stockan hississä, ja koko ajan minulla on tämä herkullinen salaisuuteni josta te ette tiedä mitään... Te voitte tihkua halveksuntaa mun wt-elämäntyyliäni kohtaan tai haukkoa henkeänne mun päiväpeitteellisen paremmuuteni edessä, mutta te voitte tehdä sen vain siellä näyttöjenne päässä keskenänne, koska minua ja päiväpeittoani ette tule koskaan tuntemaan.

Mmmm... Olen koskematon, täydellinen, ulottumattomissanne.

Vierailija
85/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen, jolla on muuta tekemistä kuin käyttää päiväpeittoa.

Vierailija
86/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä käyttäisimme päiväpeittoa? Meillä on musta jenkkisänky ja valkoiset lakanat ja tyynyliinat. Paripeiton päällä on kaunis valkoinen pitsikivioitu lakana ja tyynyliinat ovat samaa sarjaa. Tyylikäs kokonaisuus.

Vierailija
87/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herää aamulla 7, mies herää iltapäivällä klo 13. Iltapäivällä nukumme vauvan kanssa päikkärit 15-17. Sänky on siis käyttämättömänä vain n. 5 tuntia. Haluan että se tuulettuu.

Vierailija
88/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:57"]

Sängyn jättää petaamatta laiska ihminen, joka ei välitä siisteydestä. Voi olla tietysti muuten ihan kelpo kansalainen, mutta nämä ominaisuudet häneltä yleensä löytyy.

Olen nähnyt tästä elämäni aikana lukuisia esimerkkejä. Ihmisellä, joka jättää sänkynsä petaamatta, on lähes poikkeuksetta muukin kämppä ihan samanlaisessa sekasotkussa.

[/quote]

Kiva, että reippaat ihmiset vetävät yhteiskuntaa ja petaavat aamulla ennen töihin lähtöä mukavan lämpöisen teltan kaikille sängyn pikku möyriäisille ja bakteereille. Siellä on oikein pippalot käynnissä koko päivän, ja jos sitä hikitelttaa pitää muuten pystyssä 24/7 niin eivät ne ötökät sieltä mihinkään lähde edes tuulettaessa.

Vierailija
89/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta eihän se, ettei käytä jotain pölyistä päiväpeittoa tarkoita sitä, ettei sänkyä pedattaisi? Aina meillä peitot taitellaan siististi, aluslakanat oiotaan ja tyynyt asetellaan ilmavasti. Meillä on kauniita yksivärisiä pussilakanoita untuvapeittojen päällä.

Itselläni on kaksikin hienoa päiväpeittoa ja jossain isommissa juhlissa laitetaan päiväpeitot.

Itseasiassa minusta sänky on kivemman näköinen, kun on valkoiset lakanat paksuissa peitoissa ja ne on taiteltu kauniisti ja päädyssä on paljon tyynyjä. Aina se jonkun kirjavan päiväpeiton voittaa. Aika usein näin mm. sisustuslehtien jutuissakin.

Ei meillä kyllä tahmatassuiset ja hiekkaiset lapset sisätiloissa hypi yhtään missään, oli päiväpeitto tai ei. Ja sängyllä ei ollenkaan. Heillä on oma tilansa, jossa on pelikosoli ja telkkari ja huoneessa lelut, mutta ei sängyillä oleilla. Leikki-ikäisenä oli kieltämättä lasten huoneissa eri juttu, silloin tuli päiväpeitot laitettuakin

Vierailija
90/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti ja ehkä nipottavakin ihminen...

1. antaa sänkyvaatteiden tuulettua ettei pöypunkit lisääntyisi kosteassa paikassa

2. Petaa sängyn ja peittää päiväpeitteellä - jonka päällä ei koskaan istuta tai maata päiväsaikaan, koska se litistää täkit ja vaatteissa kulkeutuisi likaa sänkyyn.

3. pesee lakanat kerran viikossa ja tyynyt/täkit kerran kuukaudessa.

4. ostaa uudet tyynyt ja täkit vähintään kahden vuoden välein.

Allergisesta nuhasta kärsivä ihminen...

1. Minimoi pölyävät tekstiilit

2. siivoaa ja pesee kodin tekstiilejä usein

Ratkaisuna voi olla päiväpeitteettömyys, koska usein ne levittävät nukkaa/pölyä ja kerran tai parin kerran pesua viikossa ne eivät kestä. Ja usein se sängynpeite levitetään liian nopeasti nukutun yön jälkeen sängyn päälle, jolloin pölypunkeilla on mukavan kostat paikka lisääntyä.

Sitten on joukko ihmisiä, joilla on sellainen käsitys, että sängynpeite on levitettävä heti sängystä nousun jälkeen.... ja paljon muitakin käsityksiä "siisteydestä", mutta todellisuudessa he huolehtivat, että kodissa on riittävästi likaa maksimaalisen vastustuskyvyn muodostumiseksi elimistöön.

Vierailija
91/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn pitää tietysti antaa tuulettua hetken ennen kuin sen petaa. Eikö päiväpeitteettömään sänkyyn mene pölypunkkeja ja huonepölyä jos huoneessa touhutaan päivän mittaan saatika jos sängyssä pyörii lapset.

Vierailija
92/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen tällainen normaalivartaloinen, 168 pitkä, mies 178 cm, mutta hän on hieman ylipainoinen. Haluatko lisätietoja?

Vierailija
93/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päiväpeitto mutta en ole käyttänyt sitä pitkään aikaan. En ole makkarissa päivisin. Eikä mun huoneessa ole kukaan muukaan. Lapsella on päiväpeitto. Sen takia kun istuu siinä kavereineen.

Vierailija
94/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:19"]

Mä alan tuntea kieroa vallantunnetta tätä ketjua seuratessani. Te ette voi niin kerrassaan mitään sille, käytänkö mä vai jätänkö käyttämättä päiväpeittoani!

Kohtaan teitä joka päivä työpaikan käytävillä, Helsingin kaduilla, koulun vanhempainillassa, ruokakaupassa, ravintolassa ja Stockan hississä, ja koko ajan minulla on tämä herkullinen salaisuuteni josta te ette tiedä mitään... Te voitte tihkua halveksuntaa mun wt-elämäntyyliäni kohtaan tai haukkoa henkeänne mun päiväpeitteellisen paremmuuteni edessä, mutta te voitte tehdä sen vain siellä näyttöjenne päässä keskenänne, koska minua ja päiväpeittoani ette tule koskaan tuntemaan.

Mmmm... Olen koskematon, täydellinen, ulottumattomissanne.

[/quote]

Jeee!! Olet mun idoli!

Innostat minua. Sinun takiasi aion venyttää lakanoiden vaihtoaikaa päivällä! Hähää vaan kaikille!

Vierailija
95/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 15:45"]No mutta eihän se, ettei käytä jotain pölyistä päiväpeittoa tarkoita sitä, ettei sänkyä pedattaisi? Aina meillä peitot taitellaan siististi, aluslakanat oiotaan ja tyynyt asetellaan ilmavasti. Meillä on kauniita yksivärisiä pussilakanoita untuvapeittojen päällä.

Itselläni on kaksikin hienoa päiväpeittoa ja jossain isommissa juhlissa laitetaan päiväpeitot.

Itseasiassa minusta sänky on kivemman näköinen, kun on valkoiset lakanat paksuissa peitoissa ja ne on taiteltu kauniisti ja päädyssä on paljon tyynyjä. Aina se jonkun kirjavan päiväpeiton voittaa. Aika usein näin mm. sisustuslehtien jutuissakin.

Ei meillä kyllä tahmatassuiset ja hiekkaiset lapset sisätiloissa hypi yhtään missään, oli päiväpeitto tai ei. Ja sängyllä ei ollenkaan. Heillä on oma tilansa, jossa on pelikosoli ja telkkari ja huoneessa lelut, mutta ei sängyillä oleilla. Leikki-ikäisenä oli kieltämättä lasten huoneissa eri juttu, silloin tuli päiväpeitot laitettuakin

[/quote]

No minä en ainakaan pysty rajaamaan lapsia vain yhteen tilaan talossamme. Tietysti kädet pestään ulkoleikkien jälkeen mutta vahinkoja voi sattua ja silloin on mukavaa että se hiekka ja ruoho ei ole ensimmäiseksi petaamattomalla sängyllä.

Vierailija
96/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on parvi, joten en käytä päiväpeittoa. Saattaisin käyttää, jos olisi erillinen makkari, tai sitten en. Mitäs ihmetellään seuraavaksi? Kenties raidallisia sukkia?

Vierailija
97/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en laita päiväpeittoa, koska on niin paljon muutakin tekemistä, jonka noteeraan tärkeämmäksi. Jos tulee vieraita, petaan. Tai haluan keskittyä katselemaan siistiä kotia. Yleensä katselen muita asioita, etenkin kesällä nysvään mielummin kukkapenkkejä kuin vuodevaatteita. 

Vierailija
98/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 16:41"]

Yleensä en laita päiväpeittoa, koska on niin paljon muutakin tekemistä, jonka noteeraan tärkeämmäksi. Jos tulee vieraita, petaan. Tai haluan keskittyä katselemaan siistiä kotia. Yleensä katselen muita asioita, etenkin kesällä nysvään mielummin kukkapenkkejä kuin vuodevaatteita. 

[/quote]

ootpa kiireinen.. siihen peiton laittamiseen menee vaan muutama sekuntti

Vierailija
99/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä viitsi laittaa päiväpeittoa, en myöskään siistiä tiskipöytää ja eteistä kengistä. Meillä on aina jokin paikka sotkussa, en ehdi ja jaksa tavoitella täydellistä siisteyttä. Ei meillä mikään paha kaaoskaan ole, joka viikko siivotaan useampaan kertaan. Aamuisin on usein niin paljon tekemistä, että teen tärkeimmät. Ja luen huolellisesti Hesarin. 

Vierailija
100/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina pedannut sängyn tunnollisesti aamuisin. Pari vuotta sitten lopetin, kun se on ihan turhaa ja lisäksi haluan että sänky on raikas. Hikoilen öisin, päiväpeittoa ei voi heti laittaa, jotta petivaatteet kuivuu. Olen hyvin allerginen ja tämä on auttanut. Päiväpeitto pysyy kaapissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän