Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen ei käytä päiväpeittoa?

Vierailija
29.05.2015 |

Omituinen tapa minusta että ei käyttäisi, ihmettelenpä miksi ei.

Kommentit (130)

Vierailija
1/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se on sinusta omituinen tapa?

Vierailija
2/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut moneen vuoteen, kun parisängyn päiväpeitot on niin kalliita etten ole raskinut ostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska

Vierailija
4/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:39"]

Laiska

[/quote]

Miksi?

Vierailija
5/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaperheessä jossa sängyssä käydään vuorokauden aikana lukemattomia kertoja. Lisäksi päiväkoti-ikäinen tykkää nukkua päikkärit vauvan vieressä isossa sängyssä . Olisi älytöntä pedata sänkyä 5 kertaakin päivässä tai jättää möyrittöväksi ryttyyn. Jännää miten tämäkin voi jotakuta ahdistaa :D

Vierailija
6/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi makuuhuoneessa tarvitsisi päiväpeittoa jos ei siellä oleskella päivisin? Päiväpeitto on jäänne menneisyydestä, ajalta jolloin sänkyä tarvittiin päivisin istumapaikaksi. Lastenhuoneissa siis ymmärrän kyllä päiväpeiton jos sängyssä möyritään päivälläkin, mutta parivuoteen päiväpeitto on varsin turha, jos ei sängyssä oleilla. Petivaatteet ovat sitä paitsi raikkaammatkin ilman päiväpeittoa, kun yöllä kertynyt kosteus saa haihtua.

Vierailija
7/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan jaksa laittaa päiväpeittoa parisänkyymme, kun se on ahtaassa huoneessa niin hankalaa. Ja missä hitossa sitä päiväpeittoa öisin säilyttää, lattiallako? Kaivan sen vaatehuoneesta yleensä silloin jos tulee vieraita, niin on siistimmän näköistä. 

Vierailija
8/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käytä. Omistan kyllä. Hengaan aika paljon sängyssä.

Vierailija
9/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sitä käytetään? Päiväuniin?

Vierailija
10/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on parvi. Se olisi äärimmäisen hankala pedata päiväpeitolla plus ei sitä kuitenkaan näkisi kun petauksen jälkeen ja just ennen nukkumaan menoa.

Vierailija
11/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tilaa pedata sänkyä kunnolla ja kotuuajassa, kun sänky on kadelta sivulta kiinni seinässä, kolmannelle jää pieni rako ja neljännessäkin on yksi pienempi este, joten sänkyyn joutuu konttaamaan.

Vierailija
12/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon omistanut päiväpeiton viimeksi vuonna 2010.

Ja kysymyshän kuului millainen ihminen?

Mitenköhän sitä itseä kuvailisi. No ainakin sellainen, joka jo muutaman vuoden ajan on yrittänyt miettiä, mikä tavara on oikeasti tarpeellista ja mistä voi hyvin luopua. Päiväpeitosta luopuminen ei ole kaduttanut kertaakaan. Se olisi vaan tiellä ja keräisi pölyä.

No, me ollaan tällainen lapseton aviopari, joka tänä päiväpeittottomana aikana on asunut 3 eri maassa. Muuttaminen on niin paljon helpompaa kun on vähemmän tavaraa.

Vierailija
13/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky pitää jätätä petaamatta, niin se tuulettu ja "kuivuu" yön jäljiltä. Päiväpeitolla peittäminen muodostaa erittäin edullisen kasvualustan kaikenmaailman pöpöille ja punkeille ja mitä kaikkea siellä muhiikaan.

Vierailija
14/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, jolla on niin iso talo ja riittävästi huoneita, ettei päivisin ole tarvetta oleskella makuuhuoneessa eikä sen välittömässä läheisyydessä.

Vierailija
15/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyn jättää petaamatta laiska ihminen, joka ei välitä siisteydestä. Voi olla tietysti muuten ihan kelpo kansalainen, mutta nämä ominaisuudet häneltä yleensä löytyy.

Olen nähnyt tästä elämäni aikana lukuisia esimerkkejä. Ihmisellä, joka jättää sänkynsä petaamatta, on lähes poikkeuksetta muukin kämppä ihan samanlaisessa sekasotkussa.

Vierailija
16/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että pölypunkit ja luteet pysyy paremmin poissa kun sänkyä ei petaa. Meillä on tuplapeitto minkä kyllä levitän mutta päiväpeittoa en enää laita. Ennen petasin hienosti mutta mies ja lapsi makoilevat välillä sängyllä ja se päiväpeitto on lopulta mytyssä lattialla.

Vierailija
17/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ehdottomasti tuulettaa pedin yön jäljiltä ja sitäpaitsi minulla on niin kauniita pussilakanoita, etten raaski niitä peittää:)

Vierailija
18/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on päiväpeiton funktio?

En käytä. Olen 42 vuotias myyjä pääkaupunkiseudulta. Minulla on mies ja yksi lapsi.

Vierailija
19/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 11:57"]Sängyn jättää petaamatta laiska ihminen, joka ei välitä siisteydestä. Voi olla tietysti muuten ihan kelpo kansalainen, mutta nämä ominaisuudet häneltä yleensä löytyy.

Olen nähnyt tästä elämäni aikana lukuisia esimerkkejä. Ihmisellä, joka jättää sänkynsä petaamatta, on lähes poikkeuksetta muukin kämppä ihan samanlaisessa sekasotkussa.
[/quote]
No onneksi voin todistaa väitteesi vääräksi. En käytä päiväpeittoa, mutta koti on aina tip top. Tietenkin, jos vieraita kävisi, niin ehkä silloin laittaisin päiväpeiton. Muuten siitä ei ole mitään hyötyä. Sängyssäni olen vain öisin.

Vierailija
20/130 |
29.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytössä tuplapeitto ja kauniit pussilakanat. Aamulla suoristan peiton siististi sängylle, enkä ala laittamaan toista peittoa päälle. Varsinkin nyt kun pinnasänky on sivuvaununa, niin päiväpeittoa ei edes saa siististi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi