70-luvulla syötiin perunoita ja kastiketta
Ei koskaan salaattia, vihanneksia, hedelmiä, kalaa. Aina vaan perunoita ja lihakastiketta. Ja leipää ja maitoa ja voita. Ja kaikki oli täysin terveitä eikä kärsinny mistään vitamiinin puutteesta. Ihme juttu tämäkin. Mutta pitäähän niiden vitamiinikauppaidenkin elää.
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:47"]
Miten muka ihmiset kuoli nuorina? Siis ketkä? Kyllähän 70-luvun aikuisia / lapsia vieläkin on elossa... Omat isovanhemmat, ne jotka ei kuolleet onnettomuuksissa elivät yli 100 vuotiaiksi, 1900-luvun alusta 2000- luvulle saakka. Mahtui varmaan monenlaista ravintoa niihin aikoihin.
[/quote]
Nimenomaan... omia sukulaisia on lähentelee sataa vuotta jo ja yhä edelleen toimintakyvyn taustalla on se peruna + kastike ruokavalio...
[/quote]
Tätini täytti viime viikolla 104 vuotta. Pula-ajan lapsi.
[/quote]
Mun mummo on kans melkein satavuotias. Luulen että silloin kun ruokavalio oli pitkään heikompaa, niin noiden ihmisten elimistö oppi hyödyntämään sitä paremmin ja kehittyi kestäväksi heikompia aikoja kohtaan ja se ominaisuus säilyi läpi elämän. Nykyihmisillä suurin osa vitamiineista ja muista taas tulee varmasti pissan ja ulosteen mukana pois, elimistö on laiska hyödyntämään ruoasta kaikkea kun ravintoaineita saadaan ylinkyllin.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 23:31"]
Jännä kuinka kaikki jaksaa vauhkota, kuinka ennen syötiin kovia rasvoja ym. epäterveellistä eikä tullut mitään sairauksia!!! No onko ihmekään kun ihmiset kuoli silloin niin nuorina (mm ruokavalio yhtenä syynä), ettei mitkään sairaudet kerenneet oirehtia kun oli jo henki veks
[/quote]Ihan elossa on 70-luvulla syntyneet vielä
[/quote]
Juu, mäkin olen ehtinyt jo 41 vuoden korkeaan ikään :-D. Ja olen vm. -73.