Lapsuutesi ihanin muisto?
Kommentit (6)
Lapsuuden kesät merenrannalla, lämpimät kalliot, lokkien kirkuna, auringonpaiste... Sitä huolettomuutta kaipaan!
Matkatöitä tekevän isäni ennenaikainen kotiinpaluu, jota olin juuri ääneen toivonut.
Tiedä nyt onko ihanin, mutta lähtemättömästi on jäänyt mieleen ne kerrat kun setäni tuli käymään meillä, ja sain joka kerta tuliaisiksi pyramidin muotoisen appelsiinipillimehun. Setä <3
Vitsi - olin ihan unohtanut nuo mehupurkit!
Talvella noin 10-vuotiaana tulin höntsäämästä lätkäkentältä illalla. Oven avattuani äiti sanoi "hei äidin kultapoju, mene olohuoneeseen takkatuolille odottamaan, niin tuon kaakaota ja pullaa".
Yksinkertainen asia mutta muistan katsellessani takassa palavaa tulta ja mutustellesani tuoretta pullaa, että olo oli äärettömän turvallinen ja minusta välitettiin oikein paljon.
Vaimoni teki jokseenkin saman omille lapselleni pari talvea sitten ja kun kuulin ne sanat, minulta pääsi pieni itku - tuli aika kiire autotalliin ettei muu perhe nähnyt...
Mä en tiedä. Oon 15v, mutta musta tuntuu et oisin eläny jotenki sumussa. En muista kuin muutamia hetkiä lapsuudestani.
Sen jotenkin muistan, että jaoin vanhempieni häissä karkkeja vieraille ja sitten joku otti mut syliin. Olin alle 3 v.