Partiolaisilta kielletään liha
Suomen Partiolaiset aikoo jatkossa tarjota keskusjärjestön järjestämissä tapahtumissa, koulutuksissa ja leireissä ainoastaan kasvisruokaa. Lettuja voidaan kuitenkin edelleen paistaa, sillä maitojen ja munien käyttöä ei rajata pois. Kasvisruokaan siirtyminen on osa Suomen Partiolaisten tavoitetta, jonka mukaan partio on hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuullinen ihminen käyttää teurastetuista eläimestä kaiken. Vanhoissa ruokakulttuureissa (Ranska, Italia) mm mahalaukku ja sisäelimet ovat herkkuja.
Eli vegakkien ulina kääntyy itseään vastaan.
Tämä on sinänsä totta. Itse olen ajatellut, että nuo teurasjätehommat enemmän sitten osaltani annan koirieni syödä.
Jo 60-luvulla teuraseläimestä meni Suomessakin hyötykäyttöön kaikki muu paitsi suolen sisältö. Kuitenkin tuottajalle maksettiin ja maksetaan kai edelleen ainoastaan lihasta.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sieltä on jeesustelukin jo kielletty jos tähän pelastamisen linjaan lähdetään.
Kyllä se kiellettiin jo pari vuotta sitten.
Kauas on menty minun partioajoista. 90-luvulla mentiin katsomaan kun paikallinen metsästysseura paloitteli hirveä. Kerrottiin samalla metsästyksestä ja riistanhoidostaja ihmisen luontosuhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, pakotetaan syömään kaalia, lanttua, herneitä, papuja jne jotka tuottavat kaasua useimpien suolistossa. Tulevaisuudessa sankat pierukaasut saastuttavat ilmakehän lol.
Olen syönyt noita kaikkia mainitsemiasi aivan pikkulapsesta lähtien mummolassa, sen jälkeen lapsuudenkodissani, nykyisin omassa kodissani. Olen luullut, että ihan normaalia ruokaa sekasyöjillekin.
Mitäs ne meinaat jatkossa metsästää sitten kun tuosta kasvavat?
Ilmiannetaanko meripartiolaiset woke-valtuutetulle jos yrittävät kalastaa?
Ei kai noita tapahtumia ole kuin kerran vuodessa jos silloinkaan. Syödäänhän sitä kasvisruokaa joka viikko päiväkodeissa, kouluissa ja työpaikkaruokailuissakin, niin että tuskin kasvisruokailuun partiotapahtumassa kukaan kiinnittäisi huomiota, ellei sitä erikseen mainittaisi.
Keskusjärjestö järjestää lähinnä aikuisille suunnattuja kokouksia ja koulutuksia. Ja kuuden vuoden välein suurleirin, jonka kohderyhmää ovat +13-vuotiaat. Sitten ehkä satunnaisesti jotain tapahtumia yli 15-vuotiaille, ehkä ihan maksimissaan kerran vuodessa.
Joten noiden tapahtumien ruokailuista ei pitäisi kasvuikäisten lasten monipuolisen ravinnonsaannin vaarantua.