En ymmärrä nyt yhtään. Kiinteistö välittäjä esittelee minulle kämppää, mutta kuka on itse vuokran antaja?
Sitä ei mainita ollenkaan. En kehdannut kysyä. Kävin tänään katsomassa kaikin puolin upeaa omakotitaloa.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä ollenkaan mistä tätä ripulia oikein tulee… pepustako?
kommenttisi pitäisi olla vauva.fi slogan mainoksissa :D
Yhdys sana oppaasta voit katsoa miten asiat kuuluu olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokran antaja olet sinä itse. Sinä annat sen vuokrarahan, ei tietenkään asunnon omistaja.
Siis olenko. Mitä minun siis pitää tehdä? Entäs kuka maksaa vuokran minulle? Välittäjä vai?
T. Ap
Sinun tehtävä on antaa se vuokraraha. Siis esim. 500 €. Ymmärretty?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokran antaja olet sinä itse. Sinä annat sen vuokrarahan, ei tietenkään asunnon omistaja.
Siis olenko. Mitä minun siis pitää tehdä? Entäs kuka maksaa vuokran minulle? Välittäjä vai?
T. ApMaksanko minä siis sen jälkeen tuon summan omistajalle ja, kun talon hinta täyttyy niin talo minun.
Nyt tämä alkaa selvitä.
T. Ap
Vuokraan sisältyy myös talon miehen kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ApSinun tehtävä on antaa se vuokraraha. Siis esim. 500 €. Ymmärretty?
Joo o. Kiitos vielä. Annan välittäjän antaman vuokrarahan omistajalle.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Juuri noin. Jos välittäjä ei maksa kuun alussa rästi päivään mennessä niin etsi hänet käsiin ja vedä turpiin varoittamatta. Välittäjien kanssa pitää olla tiukkana.
Tämän olisin kyllä tiennyt itsekin. Osaan kyllä pitää puoleni. Etenkin, kun kyse on rahasta.
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun se vuokraraha maksetaan sinun rahoistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun se vuokraraha maksetaan sinun rahoistasi.
Minun rahoistani? No sitten ei isoja vuokria tule nimittäin minulla ei ole rahaa juuri yhtään. No kyllä sekin sopii. Asuminen on ainakin halpaa.
T. Ap
Mistä te muuten voitte tietää, että se välittäjä aikoo löysäillä heti alussa ja jättää maksut maksamatta. Saanko isomman summan sitten myöhemmin.
Pakkohan nuo on jossain kohtaa periä. En minäkään ole niin tyhmä, etten tuota hoksaisi.
T. Ap
Apua. Nyt minä vasta huomasin, että eihän minulla ole nettipankkitunnuksia. Auttaisiko joku niiden hankkimisessa? Mitä minun pitää tehdä?
T. Ap
No mielestäni ihan relevantti kysymys. Kyllä minä ainakin haluan tietää kenen kanssa teen vuokrasopimuksen, ettei ole joku hullu.
Kävele edunvalvontalitoimistoon ja antaudu. Sano olevasi niin idiootti, että et pärjää!
Vierailija kirjoitti:
No mielestäni ihan relevantti kysymys. Kyllä minä ainakin haluan tietää kenen kanssa teen vuokrasopimuksen, ettei ole joku hullu.
Vähän pelkään, että myöhäistä. Mitään tietoja vuokranantajasta ei hulluuden läsnäolon tunnistamiseen tällä kertaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Apua. Nyt minä vasta huomasin, että eihän minulla ole nettipankkitunnuksia. Auttaisiko joku niiden hankkimisessa? Mitä minun pitää tehdä?
T. Ap
On kai sulla koronapassi? Jos ei ole, käy tulostamasta Omakannasta itsellesi! Sen jälkeen menet pankkiin (sovi ensin tapaamisaika nettipankin kautta), ja sieltä antavat sulle tunnukset.
Juuri noin. Jos välittäjä ei maksa kuun alussa rästi päivään mennessä niin etsi hänet käsiin ja vedä turpiin varoittamatta. Välittäjien kanssa pitää olla tiukkana.