Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö mies tietämättä verkkopankissani?

Vierailija
28.05.2015 |

Olen huomannut silloin tällöin, että verkkopankki ehdottaa seuraavaa tunnusta. Merkitsen yleensä välittömästi, että olen kirjautunut verkkopankkiin. Tämä seuraavan tunnuksen ehdottelu alkoi vasta viimeisen vuoden aikana. Miehen kanssa olemme asuneet yhdessä vajaa pari vuotta.

Kenelläkään muulla ei oikeastaan ole mahdollista tehdä tätä kuin miehelläni. Hänen ei käytännössä pitäisi tietää verkkopankin käyttäjätunnusta, mutta se on piilotettuna minulla puhelimeen. Siltä varalta, että jos joskus käy niin paha muistikatko, niin ainakin löydän sen sitä kautta.

Mies on marissut minulle, ettei tunnuksia saisi pitää puhelimessa. Minulla on siis muihinkin pin-koodeihin jne. muistisäännöt, minkä vuoksi vilkaisen puhelimeni näppäimistöä, mutta puhelimen muistiin en ole tallentanu kuin ainoastaan verkkopankin käyttäjätunnuksen. Olen maininnutkin asiasta miehelle, mutten ole kertonut, millä tavalla tunnuksen löytää. 

Viime aikoina mies on alkanut vinkua rahaa ruokaostoksille. Hän tienaa tällä hetkellä enemmän kuin minä. Minulla on kyllä enemmän rahaa säästössä kuin miehellä, mutta en ole kertonut sitä hänelle. Sattumaa? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä? Katso verkkopankista viimeisin kirjautuminen? JSSAP?

Vierailija
22/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeehän sieltä koska on viimeksi verkkopankissa käyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieheltäsi! 

Eikö vakaassa liitossa raha-asiat ole yhteisiä? Tarkoitatko "miehellä" avio- vai avomiestäsi? Onko yhteisiä lapsia?

Outoa, jos tuolla tavoin toimii selän takana. Miksi hän ei vain kysy, mitä sinulla on tilillä. 

Mutta selvähän tuo, että joku on käynyt, jos olet varma merkkauksistasi ja ehdotetaan seuraavaa numerosarjaa. Tunnus on siis käytetty jonkun toimesta ja jos ainoa mahdollisuus on miehesi, niin sitten se on hän. 

Vierailija
24/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä tuota "seuraavaa tunnusta". Mulla arpoo ihan sattumanvaraisesti jonkun numeron listalta. Ja verkkopankissa näkyy kyllä, koska siellä on viimeksi käyty. Ja tarvitseehan miehesi sen avainlukulistan, pölliikö hän sen lompakostasi vai mistä? Vaihda salasana, sillähän siitä selviää.

Vierailija
25/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai voiko verkkopankin salasanan vaihtaa? En ole koskaan tullut tuota edes ajatelleeksikaan.

Ohis vaan ihmettelee :)

Vierailija
26/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:51"]

Ai voiko verkkopankin salasanan vaihtaa? En ole koskaan tullut tuota edes ajatelleeksikaan.

[/quote]

Täh? :D

Vierailija
27/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, vinkkejä asian selvittämiseen on paljon. Pankki auttaa varmasti myös asiassa, ehkä sen tunnuksenkin saa vaihdettua. Oleellisempi kysymys on, miksi hän tuollaista tekee, jos tekee ja mitä aiot tehdä parisuhteessanne vallitsevalle epäluottamukselle.

Vierailija
28/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelijöille: ainakin Nordealla taitaa olla käytössä tuo, että tunnukset tulee järjestyksessä listasta.

Vierailija
29/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:52"]

[/quote]

[/quote]

Mitä täh? :D

se ohis

Vierailija
30/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Nordean pankkiin saa vaihdettua käyttäjätunnuksen? Minulla on siis Nordeassa tili ja lista, jossa merkataan seuraava käyttäjätunnus. Verkkopankissa ilmoittaa, että seuraava tunnus on x, mikäli merkitsee tunnarin väärin.

Olemme avopari vajaan kahden vuoden ajan. Lapsia ei ole. En ole aikaisemmin tajunut katsoa, milloin edellinen kirjautuminen on. Minulla raha-asiat ovat paremmalla tolalla kuin miehellä, vaikka tienaakin minua huomattavasti enemmän rahaa.

Outoja siirtoja tilitapahtumissa ei ole niin en ole kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta kun tänään kirjauduin taas verkkopankkiin niin kysyi TAAS toista tunnusta. Tunnarit ovat lompakossani. Ap

Vierailija
31/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:52"]

[/quote]

[/quote]

Mitä täh? :D

se ohis

[/quote]

Mietin että oletko tosissasi. Siis kyllä ja sitä todellakin suositellaan vaihtamaan. :D

Vierailija
32/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:47"]

Mä en kanssa ymmärrä tuota "seuraavaa tunnusta". Mulla arpoo ihan sattumanvaraisesti jonkun numeron listalta. Ja verkkopankissa näkyy kyllä, koska siellä on viimeksi käyty. Ja tarvitseehan miehesi sen avainlukulistan, pölliikö hän sen lompakostasi vai mistä? Vaihda salasana, sillähän siitä selviää.

[/quote]

Nordeassa ainakin menee ihan järkässä. Eli, jos yliviivaa aina käytetyn, niin jokainen joka tietää käyttäjätunnuksen pääsee verkkopankkiin kyllä. jos saa tämän lapun käsiinsä. 

Tilisiirtojen yhteydessä tulee sattumanvarainen vahvistusnumero vielä. Mutta sekin on samassa lapussa eli jos pääsee verkkopankkiin, voi tehdä myös tilisiirtoja. 

Vierailija
33/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa nordealla heikko systeemi jos ei ole edes salasanaa vaan järjestyksessä tunnaritkin.

Vierailija
34/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Totta kai voi ja pitääkin vaihtaa, mikäli epäilee, että tunnus on väärissä käsissä. Vaatii henkilökohtaisen käynnin konttorissa henkilötodistuksen kanssa. Ei onnistu etänä. 

Vierailija
35/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelun paikka.

Vierailija
36/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:56"]

No onpa nordealla heikko systeemi jos ei ole edes salasanaa vaan järjestyksessä tunnaritkin.

[/quote]

Siis on yksi numerosarja, joka on salasana. Se on aina sama. Sen jälkeen tarvitsee vielä juoksevan tunnusluvun. Tilisiirto vielä vahvistetaan erillisellä numerosarjalla. 

Eli minulla ainakin on salasana päässäni, ei missään kirjattuna. Jos joku saa tunnuslukupaperin käsiinsä ei tee sillä yhtään mitään. 

Vierailija
37/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:43"]

Vaihda salasana kaikessa hiljaisuudessa ja katso reagoiko mies jollain tavalla.

[/quote]

Miksi suhteisiin täällä usein ehdotetaan kaiken maailman salailua ja kepulikonsteja? Luottoa on oltava sen verran, että uskaltaa kysyä toiselta tällaista asiaa. 

Jos ei ole, niin ei ole koko parisuhdettakaan oikeassa mielessä. 

Vierailija
38/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä minäkin tässä mietin, että kun tässä ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ole kuin se, että mieheni käväisee siellä pankissa niin, MIKSI tekee sellaista? Minä kuitenkin maksan aika paljon meidän menoista, eikä ongelmia ole ollut, niin miksi sitten pitäisi kytätä minun tilejä? Hemmetti, kun en tajunut katsoa aamulla, että milloin oli ollut se edellinen kirjautuminen. Viime viikolla maksoin yhden laskun, mutta viivasin silloinkin tunnarin yli. Ap

Vierailija
39/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:56"]

[/quote]

Siis on yksi numerosarja, joka on salasana. Se on aina sama. Sen jälkeen tarvitsee vielä juoksevan tunnusluvun. Tilisiirto vielä vahvistetaan erillisellä numerosarjalla. 

Eli minulla ainakin on salasana päässäni, ei missään kirjattuna. Jos joku saa tunnuslukupaperin käsiinsä ei tee sillä yhtään mitään. 

[/quote]

Spankissa on tuo numerosarja tunnuslukuna ja  erillinen salasana. Sitten vielä kirjauduttaessa laitetaan sattumanvarainen numerosarja taulukosta ennenkuin näkee tietoja, samoin tehdessä tilisiirtoa. 

Vierailija
40/57 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 09:57"]

[/quote]

Totta kai voi ja pitääkin vaihtaa, mikäli epäilee, että tunnus on väärissä käsissä. Vaatii henkilökohtaisen käynnin konttorissa henkilötodistuksen kanssa. Ei onnistu etänä. 

[/quote]

No sitä mä just ajoin takaa, että voiko sitä muka tuosta noin vaan vaihtaa itse kuten esim. sähköpostin salasanaa. Kun sellaisen kuvan sai noista viesteistä.

se ohis