Onko hoitoalalla vielä keikkatöitä tarjolla?
Uskaltautuisiko heittäytyä keikkalaiseksi, vai jääkö sitä sitten ilman töitä kokonaan? Pääkaupunkiseudulla asun, ja keikkakohteita voisivat olla kotihoito/vanhainkodit- ja palvelutalot/kehitysvammapuoli/päiväkoti.
Kommentit (15)
Ei varmaan tämän nykyisen lakimuutoksen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:01"]Ei varmaan tämän nykyisen lakimuutoksen jälkeen.
[/quote]
Niinpä. Voi ##### jos tällainen vapaus katoaa.
Voi perse, just ajattelin että irtisanoudun vakityöstäni sairaanhoitajana, ja alan keikkalaiseksi, jotta voisin viettää enemmän aikaa lasteni kanssa...
Kyllä löytyy keikkatöitä hyvin! Ainakin Seuren kautta, ite oon siellä keikkaillut ja töitä olisi enemmän kun ehtii tehdä. Itse olen tehnyt tosin vain päiväkodeissa ja kotihoidossa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 12:18"]
Kyllä löytyy keikkatöitä hyvin! Ainakin Seuren kautta, ite oon siellä keikkaillut ja töitä olisi enemmän kun ehtii tehdä. Itse olen tehnyt tosin vain päiväkodeissa ja kotihoidossa.
[/quote]
Oletko lähihoitaja? Itse katselin juuri tuossa Seuren keikkapaikkoja, olen siis sh, mutta minua kiinnostaisi myös tehdä keikkaa päiväkodissa (en ole edes varma onko mahdollista, kuulemma on), mutta sinne ei ainakaan oteta enää keikkalaisia. Niin lukee Seuren sivuilla. Onko työ kunnallisen puolen kotihoidossa minkälaista nykypäivänä? Olen aikoinaan tehnyt keikkaa sinne, mutta siitä on jo vuosia aikaa.. Ehtiikö ollenkaan pitää taukoja jne?
Mitä puhutte lakimuutoksesta? Mikä lakimuutos estää keikkatyöt?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:37"]
[/quote]
Eikös niitä hoitajamitoituksia vähennetty taas, vai olenko ymmärtänyt väärin? Lisäksi säästetään terveydenhuollosta taas niin paljon, että monessa paikassa ei varmaan ole varaa ottaa keikkalaisia töihin.
Ruotsissa, norjassa ja tanskassa on ja palkat sen mukaiset
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:37"]
[/quote]
Eikös niitä hoitajamitoituksia vähennetty taas, vai olenko ymmärtänyt väärin? Lisäksi säästetään terveydenhuollosta taas niin paljon, että monessa paikassa ei varmaan ole varaa ottaa keikkalaisia töihin.
[/quote]
Nokun hoitoalla on työvoimapula ja ne JOUTUU VÄHENTÄMÄÄN mitoituksia ettei joudu kokoajan käyttämään laitoksia vajalla henkilökunnalla. Kunnat ei yksinkertaisesti saa tarpeeksi hoitajia, aivan erityisesti lähihoitajia, töihin.
Päökaupunkiseudulla ainakin riittää keikkaa.Muualta ei tietoa.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 18:58"]
https://seure.fi/Tyonhakijalle/
"Emme tällä hetkellä rekrtoi blaablaa..."
[/quote]
Kaupunki omistaa vuokratyöyhtiön ja vuokra itse itselleen työvoimaa. Mitä ihmettä?
Ei kai niitä ole, kun luulevat säästävänsä siinä kun sijaisia ei oteta. Poltetaan sitten ne loppuun, jotka eivät ole sairaana, kunnes palavat loppuun ja sairastuvat, kun tekevät 10 hoitajan työt vaikka neljällä ja niin asukkaat/potilaat kuin hoitajatkin tulevat vaan tyytymättömiksi ja sitten haukutaan ne jäljellä olevatkin, jotka eivät riitä joka paikkaan!
Tietääkö kukaan?