Minä saan tänään ensimmäisen stipendini ikinä.
Olen 17-v ja minua on kiusattu ensimmäisestä luokasta alkaen ja jouduin ysillä suljetulle yritettyäni tappaa itseni. Olin kuukausia hoidossa, päällä vahva lääkitys ja terapia. Olin todella masentunut, ihan pohjalla, itsemurhan partaalla lähes 24/7. Mutta. Minä aloin paranemaan. Olin ysin jälkeen vuoden kuntouttavalla ja nyt olen ollut vuoden amiskassa.
Tulen saamaan stipendin, minkä saa se, jonka kehityksessä on tapahtunut eniten muutosta ja opettajan mielestä se kuuluu minulle ylivoimaisesti. En muista stipendin virallista nimeä.
Tiedän saavani stipendin, koska opettaja kertoi kaikille stipendin saajille stipendeistä, että tulisimme tänään kaikki kouluun vastaanottamaan ne. Muu luokka ei tiedä vielä kuka ne saa.
Minua ei kuulemma edes tunnista siitä tytöstä, joka olin, kun aloitin amiskassa viime elokuussa ranteet käärittynä harsositeisiin (viiltely) ja naamalla pelonsekainen ja vihainen ilme, päällä lääkitys paniikkihäiriöön ja masennukseen.
Tämän vuoden aikana olen pystynyt lopettamaan paniikkihäiriölääkityksen kokonaan ja masennuslääkkeet ovat ihan minimissä, tarkoitunsena on lopettaa ne kesän aikana kokonaan. En ole viillellyt, tai muutenkaan satuttanut itseäni syksyn jälkeen kertaakaan.
Mutta niin. Istun just nyt bussissa matkalla koululle ja minusta tuntuu, että tästä tulee kiva päivä. Ja kiva kesä. Hyvää kesää kaikille av:laisille! :)
Kommentit (26)
Mahtavaa, tästä tuli mielettömän hyvä mieli. ONNEA ja superkivaa kesää. <3
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:25"]Mahtavaa, tästä tuli mielettömän hyvä mieli. ONNEA ja superkivaa kesää. <3
[/quote]
Kiitos ja kivaa kesää sinnekkin! :)
ap
Paljon onnea ap, tuli niin hyvä mieli puolestasi! Hyvää kesää! :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:42"]Huomaan itsekkin, että kehitystä on tapahtunut. Siinä missä ennen hypin varjosta varjoon ja saatoin saada paniikkikohtauksen, nykyään minä olen luokkani epävirallinen puheenjohtaja. Epävirallinen siksi, koska meidän luokassa, tai alalla ei ole tapana käyttää niitä.
Ennen saatoin oikeasti viiltää ranteeni auki siitä, jos joku katsoi minua omasta mielestäni liian pitkään, mutta nyt olen vetänyt (ollut ohjaamassa, kuuluttamassa ja juontajana) muutaman erikoispäivän koulussani ja olen ollut kaksi kertaa edustamassa kouluani.
Minulle ei vain ole tullut mieleenkään, että voisin saada stipendin. Olin jo niin tottunut siihen tässä päälle kymmenen vuoden (peruskoulu + valmentava + amis) koulussa olemisen jälkeen, että stipendit menevät aina joillekkin muille, mutta miten kävikään. Hymyilen vain itsekseni täällä bussissa.
ap
[/quote]
Mäkin olin koulussa aina altavastaajana. En ollut itsetuhoinen mutta kiusattiin ja olin näkymätön. Opet antoi hyvää palautetta töistäni mutta samalla epäili olinko itse edes tehnyt ne. Suositut sai aina tunnustusta, kiusaajatkin. Ujo ja syrjäänvetäytyvä ei todellakaan. Numerotkin annettiin aina naamakertoimen perusteella.
Ja sitten lukiossa sainkin stipendin! Pienen vaan mutta tuntui hyvältä. Minutkin huomattiin.
paljon onnea! olen iloinen puolestasi :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:47"][quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:42"]Huomaan itsekkin, että kehitystä on tapahtunut. Siinä missä ennen hypin varjosta varjoon ja saatoin saada paniikkikohtauksen, nykyään minä olen luokkani epävirallinen puheenjohtaja. Epävirallinen siksi, koska meidän luokassa, tai alalla ei ole tapana käyttää niitä.
Ennen saatoin oikeasti viiltää ranteeni auki siitä, jos joku katsoi minua omasta mielestäni liian pitkään, mutta nyt olen vetänyt (ollut ohjaamassa, kuuluttamassa ja juontajana) muutaman erikoispäivän koulussani ja olen ollut kaksi kertaa edustamassa kouluani.
Minulle ei vain ole tullut mieleenkään, että voisin saada stipendin. Olin jo niin tottunut siihen tässä päälle kymmenen vuoden (peruskoulu + valmentava + amis) koulussa olemisen jälkeen, että stipendit menevät aina joillekkin muille, mutta miten kävikään. Hymyilen vain itsekseni täällä bussissa.
ap
[/quote]
Mäkin olin koulussa aina altavastaajana. En ollut itsetuhoinen mutta kiusattiin ja olin näkymätön. Opet antoi hyvää palautetta töistäni mutta samalla epäili olinko itse edes tehnyt ne. Suositut sai aina tunnustusta, kiusaajatkin. Ujo ja syrjäänvetäytyvä ei todellakaan. Numerotkin annettiin aina naamakertoimen perusteella.
Ja sitten lukiossa sainkin stipendin! Pienen vaan mutta tuntui hyvältä. Minutkin huomattiin.
[/quote]
Kuulostaa niin tutulta. Just tuo, että joku huomasi on minulle tärkeämpää mitä stipendi itse. Siksi en ole vielä edes avannut stipendiä, katsellut vain.
ap
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 14:52"]Amiska =)
[/quote]
Onko amiskassa jotain vikaa? :)
Mutta kiitos kaikille onnitteluista!
ap
Ihan mahtavaa! Onnea elämääsi ja paljon iloa jatkoon. Pysy positiivisena. Oot ihan mahtava tyyppi. Tohon harva pystyy! Jatka samaan malliin niin huomaat ettei mikään pysty estää suo :)
Aww kiitos ja hyvää kesää teillekkin!
ap
Ihanaa, halaus ja onnea nyt ja tulevaisuudessa etenkin:)))
Yleensä eksyessäni tänne vauvapalstalle saan vain huonon olon, MUTTA NYT! Olen vilpittömän onnellinen puolestasi ap. :) Avaamatta enempää tilannettani, tällaiset jutut antaa toivoa :) Ihana! Onnea ja iloa kesääsi! <3
Liikutuin tekstistä. Onnea ja kaikkea hyvää sulle, oot vahva! <3 Vietä mukava kesä! :)
Tulipä hyvä fiilis, kun luin tota. Hyvä etten ruvennu poraamaan. Hyvää kesää sullekkin! :)
Aww kiitos ja hyvää kesää teillekkin! :)
ap
Miksi pyörit vauva sivustolla? Oletko kotiäiti?
[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 08:36"]Miksi pyörit vauva sivustolla? Oletko kotiäiti?
[/quote]
pää kiinni jo
Nyt on stipendi saatu ja koulu loppui :) Huomenna on päättärit ja sitten alkaa kesäloma. Katsoo kauan menee, että uskallan avata stipendin.
ap