Mitä käy Keravan sosiaalityöntekijöiden palkoille,kun hyvinvointialue Vantaa-Kerava aloittaa?
Il.fi: "Välillä kukaan ei halunnut lastensuojelun sosiaalityöntekijäksi – sitten Kerava nosti palkat yli 4 000 euroon ja kaikki paikat täytettiin"
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5bd012a2-55a2-4780-95d0-4277357ab9ca
"
Kerava nosti pari vuotta sitten sosiaalityöntekijöiden palkkoja 400 eurolla – ja sai monesta muusta suuresta kunnasta poiketen täytettyä kaikki sosiaalityöntekijän virat."
Mitä veikkaatte, harmonisoidaanko vantaalaisten sos.työntekijöiden palkat Keravan tasolle? Vai tiputetaanko Keravan palkat Vantaan tasolle?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy sellaista summaa, että lastensuojen sosiaalityön hommiin haluaisin. Tiedän miten rankkaa se on.
-sossu-
Olet alalle sopimaton
Tuskin on. Alalla saa valita paikkansa, työntekijäpulan vuoksi. Miksei valitsisi sitä mieleisintä tehtäväaluetta, kun valita voi?
Vähän niinkuin rahanahne lääkäri on mielummin töissä yksityisellä, koska siellä on helpommat ja terveemmät potilaat kuin terveyskeskuksissa?
Eikös meillä jokaisella ole oikeus tehdä itse omat uravalintamme?
Verorahoilla kun opiskellaan niin ainakin aluksi voisi olla velvollisuus tehdä töitä valtion osoittamassa paikassa esimerkiksi vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei löydy sellaista summaa, että lastensuojen sosiaalityön hommiin haluaisin. Tiedän miten rankkaa se on.
-sossu-
Olet alalle sopimaton
Tuskin on. Alalla saa valita paikkansa, työntekijäpulan vuoksi. Miksei valitsisi sitä mieleisintä tehtäväaluetta, kun valita voi?
Vähän niinkuin rahanahne lääkäri on mielummin töissä yksityisellä, koska siellä on helpommat ja terveemmät potilaat kuin terveyskeskuksissa?
Verorahoilla kun opiskellaan niin ainakin aluksi voisi olla velvollisuus tehdä töitä valtion osoittamassa paikassa esimerkiksi vuoden ajan.
Orjatöitä akateemiselle toivoo hän?
Vantaalla vajausta jo nyt hälyttävästi sossujen paikoissa lasussa ja muualla. Lähtee ne viimeisetkin työntekijät, jos toisilla on suurempi palkka samalla alueella. Jos taas Keravan palkkoja lasketaan, niin Keravan sossut lähtee nostelemaan. Keravalla homma toimii tällä hetkellä, Vantaalla ei ollenkaan. Kannattaa siis ehdottomasti ajaa toimiva systeemi alas ja ottaa Vantaan toimimaton malli käyttöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sossu-
Olet alalle sopimaton
Tämä!!!
Jos nää verorahoilla koulutet ei tee töitä, niin ei valtiolla ole kohta varaa maksaa mun kotona olemista.
T: toinen persu
Suorittavan portaan palkat saattavat toki aavistuksen laskea mutta älä huolehdi. Ne tullaan kyllä kompensoimaan vastaavasti johtoportaan tulospalkkioissa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-sossu-
Olet alalle sopimaton
Tämä!!!
Jos nää verorahoilla koulutet ei tee töitä, niin ei valtiolla ole kohta varaa maksaa mun kotona olemista.T: toinen persu
En ole persu! vaan NYT!
Miksi Espoo ja Vantaa eivät muodostaneet keskenään yhtä aluetta tai sitten jopa yhtä aluetta nyt kokonaan ulkopuolella olevan Helsingin kanssa? Aika näyttää oliko Helsinki sitten ainoa viisas vai ainoa tyhmä jäädessään tämän ulkopuolelle. Nyt tämä uusi järjestelmä vaikuttaa vain lisääntyvältä byrokratialta ja hallinnolta, eikä toivoakaan paremmista sote-palveluista. Toisaalta itse juuri Helsingissä asuvana ei tarvitse edes toivoa mitään muutosta sen odottamisesta nyt puhumattakaan kun täällä ei edes paperilla minkään edes väitetä muuttuvan.