Eipä työttömät voi viedä sitten lapsia hoitoon
Kommentit (68)
Koska rakastan lapsiani, ei haittaa.
Mutta täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä ja lasten hoito ei ole hyväksyttävä syy kieltäytyä töistä?
Järkevin päätös aikoihin. Mitä ihmettä ne lapset sinne hoitoon pitäisi viedä, jos vanhempi on kotona. En ole ikinä ymmärtänyt sitä. Hoitopaikat on sitä varten, että on joku, joka hoitaa kun vanhemmat eivät siihen pysty. Työtön vanhempi pystyy.
huono juttu niille masentuneiden ja väsyneiden äitien lapsille, joiden hoito on muutenkin heikoissa kantimissa. Itse en onneksi ole ko. palvelua aikanaan tarvinnut, mutta olen sivusta seurannut tapauksia, joissa se oli lasten hyvinvoinnin kannalta elintärkeää.
Vievät jos jaksavat. Vaatii viitseliäisyyttä.
Saanko viedä lapsen huomenna tarhaan? Tuliko se voimaan.nyt
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:36"]
Mutta täytyy olla työmarkkinoiden käytettävissä ja lasten hoito ei ole hyväksyttävä syy kieltäytyä töistä?
[/quote]
No minkäs teet, kyllä sossu sen ymmärtää, ettei lasta voi yksin kotiin jättää ja antaa rahaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:36"]
[/quote]
Sä kyllä saat lapselle sen hoitopaikan sitten tarvittaessa ja voit aina työnantajan kanssa sopia töiden aloituksen niin, että pääset.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:37"]
huono juttu niille masentuneiden ja väsyneiden äitien lapsille, joiden hoito on muutenkin heikoissa kantimissa. Itse en onneksi ole ko. palvelua aikanaan tarvinnut, mutta olen sivusta seurannut tapauksia, joissa se oli lasten hyvinvoinnin kannalta elintärkeää.
[/quote]
eikähän tää edlleen onnistu. Ei kai niitä pilvin pimein ole?
[/quote]
No, näitä on kuitenkin aika vähän ja näihinkin tapauksiin on haettava apua ensisijaiselta muualta sille äidille. Ja eiköhän poikkeustapauksiin aina joku hoitopaikka löydy.
Lukisitte tarkemmin ne uutiset!
Työtön saa edelleen viedä lapsen hoitoon, mutta puolipäiväisesti!
Luin äsken tarkemman selonteon tuosta rajauksesta ja se meni kutakuinkin näin:
Äitiys- /hoitovapaalla oikeus puolipäivähoitoon.
Työttömillä sama, mutta ei ole niin ehdoton kuin em. On siis joustavampi ratkaisu.
[/quote]
Lastensuojeluun on tulossa lisää rahaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:39"]Voi viedä puolipäivähoitoon.
[/quote]
Miks alapeukku? Näin lukee hallitusohjelmassa. En tiedä miten sitten toimitaan, jos molemmat vanhemmat ovat työttömänä, siitä ei kerrottu.
Ennenkuin alatte sen enempää hekumoida niin lukekaas esim. hesarin sivuilta miten se subjektiivisen päivähoidon leikkaus menikään. Sehän muuttuu niin, että oikeutta ei enää vanhemman kotona ollessa ole kokopäivähoitoon, mutta puolipäivähoitoon kyllä.
Onko tuo laki voimassa nyt tästä päivästä eteenpäin vai voiko vielä.huonenna viedä normaalisti?
Mikäs sen mukavampaa, kuin koko perhe kuorsata lähemmäs puoltapäivää ja siinä herättyä sitten touhuta omiaan. Ikuinen sunnuntai. Jos pitäisi lasta nousta viemään ennen kahdeksaa, niin rankkaa se olisi.