Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viedään lapsilta, vanhuksilta, sairailta, köyhiltä ja työttömiltä.

Vierailija
27.05.2015 |

Ja just näin saadaan Suomi nousuun, kun ostovoima entisestään heikkenee! Viedään kaikista heikoimmassa asemassa olevilta. Vittu mitä paskaa. Miksei rikkaat osallistu tähän? Nämä on tasan tarkkaan arvovalintoja. Mikä moraali maalla siis on. 

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:10"]

Jännä illuusio ihmisillä, että työttömyystuet olisivat juuri se menoerä joka on suistanut maan vararikkoon. Ei, kyllä se on edelleenkin järkyttäväksi pöhöttynyt julkinen sektori virastoineen, erityisasiantuntijoineen, suhdanteista riippumattomine suojatyöpaikkoineen, ylipitkine lomineen ja irtisanomissuojineen. Tarvitaan radikaalia rakenteiden uudistamista sosiaaliturvan alasajon sijaan.

[/quote]http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2014/08/10/liikaa-virkamiehia-liikaa-palkkaa-liikaa-valtaa-liikaa-tuhlausta/

Vierailija
62/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä on löydetty luovia keinoja saada myös rikkailta entistä enemmän rahaa valtion pohjattomaan kassaan. Esimerkiksi uusi verokeksintö: venevero. 

(vai tunnetko monta purjeveneen omistavaa köyhää?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat eivät ikinä joudu kärsimään yhtä paljon kuin muut, koska rahalla pääsee veroparatiiseihin ja halpatuotantomaihin. Minusta hallitus on siinä mielessä hyvä, että tavoitteet ovat paljon yksimielisempiä, kuin edellinen todella jakautunut hallitus. Tässä vain mättää se, että vähemmistöt ja yhteiskunnan heikoimmat kansalaiset kärsivät eniten.

Vierailija
64/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:07"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:03"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:42"]

Vittu kun on kommenteissa on masentavaa, ilmeisesti joidenkin parikymppisten ylilautajonnejen BJ Wahlroosia fanittavien hyppyritukkien muna pystyssä laukomaa oikeistofantasiaa... Mikä on mennyt kasvatuksessa vikaan?

[/quote]

Pidä kommari pääsi kiinni.

Jos sinun fantasiasi toteutettaisiin niin minä ja aika moni muu häipyisi rahojensa kanssa tästä maasta vähän saatanan äkkiä. Nyt ollaan siinä hilkulla vielä...

[/quote]

No mixet jo mene? xdxd

[/quote]

Huoh... Et siis ymmärrä vieläkään...

Se olisi huono juttu Suomelle että varakkaat häipyisivät täältä rahoineen. Eikö YHTÄÄN sytytä?

Tuloerot tosin voisivat pienentyä -siitähän saisit heti orgasmin. Sääli vaan että se ei auta sinua kaupan kassalla.

Vierailija
65/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:09"]

Rikkaathan eivät näitä leikattavia saa vaan ainoastaan rahoittavat niitä tälläkin hetkellä. Olisiko parempi jos rikas saisi asumistukea ja sitten siitä osa otettaisiin vain pois? Silloin häneltäkin vietäisiin pois vaikka todellisuudessa saisi nykyistä enemmän. Kateus vie näköjään kaiken järjen.

[/quote]

Rikkaiden verotusta on kevennetty koko ajan. Siinähän makselette korkeampaa kiinteistöveroa jolla täytetään kapitalistien laillisen veronkierron jättämää aukkoa. Ei pääomia ollut mikään pakko vapauttaa, poistaa suojatulleja halpatuontia vastaan yms. mutta keskiluokka halusi äänestää uusliberalistista politiikka ajavia ehdokkaita. Länsimaiden keskiluokka on itse kaivanut oman hautansa mutta suurin osa ihmisistä tuntuu olevan niin tyhmiä että ei edes ymmärrä sitä. Nykyinen tilanne ei ole mikään luonnonlaki eikä luonnovoiman aiheuttama vaan länsimaiden uusliberalistista politiikkaa (kutsutaan myös nimellä globalisaatio) ajavat poliitikot ovat syyllisiä. Nyt on aika etsiä syylliset ja rangaista näitä ankarasta kansan elämänedellytysten tuhoamisesta.

Vierailija
66/162 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi voitu laittaa esim. eläkekatto, korottaa rikkaiden veroja, tai jopa leikata julkisen puolen hulppeita elitistisiä palkkoja kuten lääkäreiden.

Vierailija
67/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossupummipskiaiset kuriin. 

Vierailija
68/162 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:05"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:30"]

Rikkailla (~keskituloisilla) ei ole mistä ottaa, koska he ovat jo nyt nettomaksajia niin paljon, että vähänkin lisää ajaisi heidät ulkomaille, ja sitten köyhät kuolisivat nälkään ja samoin vasemmistopoliitikot. 

[/quote]

vaikea uskoa, että tapahtuisi keskituloisten joukkopakoa ulkomaille. Itse kuulun tähän joukkoon, jättäisinkö lapset, vanhempani, työni ja kaiken muutaman euron takia? Päinvastoin, olisin mieluummin maksanut prosentin-pari enemmän veroja, jotta kaikilla olisi täällä paremmin asiat.
[/quote]
Tätä mieltä minäkin olen. Mielelläni maksaisin saman verran veroja kuin ennenkin ja säilyttäisin edes jotakin kaikille tasa-arvoisesta koulutuksesta!

Vierailija
69/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:00"]

Kiinnostaisi tietää mistä miljonääri Sipilä joutuu säästämään näissä talkoissa?

[/quote]

Voit toki itse selvittää vanhojen verotietojen peruteella paljonko MILJONÄÄRI on avittanut Suomalaisia jo tähän mennessä maksamillaan veroilla! Rasittavaa, miten tyhmiä ihmiset ovat. Suomessa saa kyllä tulla rikkaaksi (koska maksajia tarvitaan!), mutta sen jälkeen pitäisi näiden ihmisten logiikalla lahjoittaa kaikki tienaamansa yli työttömyyskorvauksen arvon menevät rahansa ja omaisuutensa Suomelle ja köyhille suomalaisille. Blaa blaa, mitenköhän joku miljonäärikin joutuu säästämään näissä talkoissa, blaa blaa... Entäs riittäisikö se, jos työllistäisi useamman suomalaisen ihmisen? Ei, sekään ei auta, koska ne työllistää joka tapauksessa, ne yrittäjät.

Vierailija
70/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:12"]

Sossupummipskiaiset kuriin. 

[/quote]

Ja nää kommentit.... Eiköhän jokainen ole jo tietoinen, että ahdinko ei ole aina oma syy.

Vierailija
71/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:11"]

Vittu kun on kommenteissa on masentavaa, ilmeisesti joidenkin parikymppisten ylilautajonnejen BJ Wahlroosia fanittavien hyppyritukkien muna pystyssä laukomaa oikeistofantasiaa... Mikä on mennyt kasvatuksessa vikaan?

[/quote]

Jos sinun fantasiasi toteutettaisiin niin minä ja aika moni muu häipyisi rahojensa kanssa tästä maasta vähän saatanan äkkiä. Nyt ollaan siinä hilkulla vielä...

[/quote]

No mixet jo mene? xdxd

[/quote]

Se olisi huono juttu Suomelle että varakkaat häipyisivät täältä rahoineen. Eikö YHTÄÄN sytytä?

Tuloerot tosin voisivat pienentyä -siitähän saisit heti orgasmin. Sääli vaan että se ei auta sinua kaupan kassalla.

[/quote]

Olen pahoillani puolestasi jos ajattelet noin.

Vierailija
72/162 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2015 klo 11:46"]ja jos toi orjuuttaminen oikeesti kielletäis, niin se teollisuus ei ois missään sen edullisempaa ku meillä. ja tavaroiden hintoihin lisättäis ympäristövaikutukset jne. lähituotanto oiskin taas suht edullista, kun ompelija banhgladeshissä sais kans moraalisesti ajatellen oikean summan palkakseen. nykyajan talouskasvu-vaade ja ihannointi vaatii orjatyövoimaa ja lasten ja heikompiosaisten riistämistä ja se on väärin
[/quote]
Asiaa!!!

Vierailija
73/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvätuloinen. Olen lapsiperheen äiti. Haluan lapselleni parhaan mahdollisen koulutuksen. Uusi hallitus leikkaa juuri siitä.  Näyttää siltä, että viemme hyvät veronmaksukykymme johonkin toiseen maahan, joka kunnioittaa tiedettä. 

Vierailija
74/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:01"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:46"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:31"] Pääomaverotus reippaammaksi ja veronkierto kuriin. Sosiaaliturva ei tämän maan taloutta kaada, mutta pankit ja ylikansalliset verkostot pumppaavat rahaa rajan yli. Jos raha ei vuotaisi ulkomaille, maksaisivat investoinnit esim. nuoriin itsensä takaisin. Tuloeroja tällä kasvatetaan, kun varallisuus periytyy. Siitä on tasa-arvo kaukana. [/quote] Voi nyt helvetti, Suomessa ei ole enää tuloeroja! Ihan sama raha jää käteen kävit sitten töissä tai makaat sohvalla tekemättä mitään. Nykynuoriso on jo menetetty. Zombit vaeltavat älypuhelimiaan tuijottaen pitkin katuja, työnteko, öööö, mitä se on? Maksakaa mulle oma kämppä ja ruokarahaa ja reissurahaa ja puhelinkin pitää vaihtaa uuteen, ööö, sossu maksaa.  [/quote] Sama raha jää käteen? Missä?? Mulle ainakin on aivan vitun iso ero sillä että sain palkkaa 2100e, kun nyt saan työmarkkinatukea 524e.

[/quote]

plus asumistuki plus toimeentulotuki plus ilmainen päivähoito jne.

Vierailija
75/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:15"]

[/quote]

[/quote]

No mixet jo mene? xdxd

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olen pahoillani, että kaikki eivät kykene ajattelemaan monivivahteisesti. Olen pahoillani, että näet maailman mustavalkoisena.

Vierailija
76/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 21:38"]Onhan se niinkin että iso palkkaisen maksavat jo nyt niin paljon veroja, että jos sitä nostetaan, ne häipyvät vaikkapa Viroon. Ei sekään mikään ratkaisu ole?
[/quote]
No jos viroon haluaa mennä niin tervemenoa vaan! :D

Vierailija
77/162 |
28.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on NIIN paljon kuraa, esimerkkinä nuo yläpuolella mainitut lääkärit. Systeemi pitäisi muuttaa siten, että (kuten ainakin ennen oli hammaslääkäripuolella) et saa papereita, ennen kuin olet työskennellyt kuntasektorissa (terkkarit&polit) esim vuoden. Nyt terveyskeskus ei saa virkoihin lääkäreitä, jotka ovat mielummiin rekryfirmojen kirjoilla (jotka samalla omistavat), jolloin kunta maksaa lekureista firmalle suolaiset rahat, ja firman omistajat eli lääkärit voivat nostaa rahat pääomatuloina eli 29% veroilla. Kuitenkin lääkärikoulutus on verovaroin maksettua. 

Vertailun vuoksi itse tienaan about 2500/kk, josta menee melkein saman verran veroja ja tellejä jne. Toisin sanoen jos tienaat miljoonan ja kierrätät sen firman kautta, maksat veroja saman verran kuin keskiverto toimistotyöläinen. Melko reilua? Ja jeps, äänestin vasemmistoa, en natseja, maajusseja tai omistavaa luokkaa.

Vierailija
78/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 23:15"]

[/quote]

[/quote]

No mixet jo mene? xdxd

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tietysti ajattelen noin. Vihaan kommunisteja ja muita luusereita ihan todella.

Mutta ei sinun tarvitse olla pahoillasi puolestani millään tavalla -osaan katsos hoitaa omat ja perheeni asiat oikein hyvin.

Viime laman aikaan 90-luvulla painuin viimeksi ulkomaille töihin, ei huvittanut maksaa lamaa. Tein mieluummin töitä ja pidin toki hauskaa siinä sivussa.

[/quote]

Minäkin olen löytänyt hyvän vakituisen työn itselleni ja matkustelen yleensä lomillani pois suomesta. Kannatan kuitenkin vihreitä, koska tajuan, että heikkojen kärsimyksen lisääminen ei tuota mitään hyvää - siinä laitetaan vain paha kiertämään.

Minä osaan pitää huolen perheestäni, vaikka vanhempani eivät osanneet. En silti syytä heitä kaikesta, vaikka se minua ärsyttääkin, että minusta ei huolehdittu tarpeeksi - tajuan, että vanhemmillani on menneisyys, joka juontaa juurensa heidän jaksamiseensa.

Ilmeisesti et ole vielä kohdannut vastoinkäymisiä, koska sinua ärsyttävät "luuserit". Sinulla on myös niinkin hyvä tilanne, että voit matkustella lama-aikana muualle töihin. Jos yrittäisit asettua toisen asemaan, edes yrittäisit, se voisi avartaa mieltäsi ja meilipiteitäsi.

Vierailija
79/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisvero on se suurin erä jota maksetaan palkasta. Se pitäisi säätää lakipykälillä korkeintaan 10 -15 % joka kunnassa tasa-arvon vuoksi. Miettikää, ja sitä samaa kunnallisveroa maksetaan myös progressiivisesti lisäveroprosentilla, jos haluaisit satunnaisesti tehdä toista työtä kokopäiväisen työn ohessa hankkiaksesi lisää. Onko tässä jokin erhe kun duunari tekee 37,5 h/vko ja viikonloppuisin haluaisi hankkia elantoa lisää, ja silti rokotetaan nuin julmetulla prosentilla. Esimerkkihenkilön päätoimen vuosiansiot jää alle 30 keur ja sivutyöstä vero% silti 40,5 ! Laskekaa huviksenne paljonko jää vaikka sivutoimisen viikonloppusiivoojan tuntipalkasta työntekijän sos.maksujen jälkee näppii , nippa nappa hieman puolet eli 5e. Hellurei ja huhhahhei.

Ja niin sitä sanotaan että ahkeralla työnteolla voi päästä eteenpäin. Voi pojat, en tykkää yhtään nykymenosta.

Vierailija
80/162 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 22:48"]

Suomi on itse asiassa tänä vuonna saanut EU:lta sapiskaa liian matalasta sosiaaliturvasta.. 

[/quote]

Huoh, kerran vielä; sosiaaliturvaa moitittiin liian matalaksi sellaisten laskelmien perusteella, joista puuttui kokonaan asumistuki. Ei tarvinne sanoa enempää?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi