Vihdoinkin subjektiiviseen päivähoito-oikeuteen puututaan!
Hienoa että subjektiivista päivähoito-oikeutta rajataan. Se olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten ja mun puolesta koko oikeuden olisi voinut romuttaa. Jos kerran säästää pitää niin tässä on siihen hyvä mahdollisuus. Ja jos toinen vanhemmista on työttömänä niin miksi lapsella pitäisi olla kokopäivähoito?!
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:31"]
Ja hoitomaksut nousee. Ja lapsimäärää kasvatetaan.
[/quote]
"The more the merrier!"
Olen itse aivan samaa mieltä. Kun hoidin vauvaa kotona oli minulle aivan automaattista, että 4v sai olla päiväkodissa, MUTTA alle 5h päivässä ja alle 10päivää kuukaudessa. Eli juuri sen verran että saa muutakin virikettä kuin väsyneen äidin ja huutavan vauvan. Mielestäni subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta ei voida kokonaan luopua, koska pienillä paikkakunnilla ei järjestetä mitään päiväkerhoja tai perhekahviloita missä lapset voisivat leikkiä keskenään. Siinä joutuisi työttömien lapset hyvin eriarvoiseen asemaan vanhempiensa takia. Mutta kyllä, kokopäivähoito kuuluu vain kokopäiväisille työntekijöille/opiskelijoille.
NO NYT TEITÄ HELPOTTAA!!!! Huomaatte sen varmaan arjessanne välittömästi.
Ja hoitomaksut nousee. Ja lapsimäärää kasvatetaan.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:29"]
Olen itse aivan samaa mieltä. Kun hoidin vauvaa kotona oli minulle aivan automaattista, että 4v sai olla päiväkodissa, MUTTA alle 5h päivässä ja alle 10päivää kuukaudessa. Eli juuri sen verran että saa muutakin virikettä kuin väsyneen äidin ja huutavan vauvan. Mielestäni subjektiivisesta päivähoito-oikeudesta ei voida kokonaan luopua, koska pienillä paikkakunnilla ei järjestetä mitään päiväkerhoja tai perhekahviloita missä lapset voisivat leikkiä keskenään. Siinä joutuisi työttömien lapset hyvin eriarvoiseen asemaan vanhempiensa takia. Mutta kyllä, kokopäivähoito kuuluu vain kokopäiväisille työntekijöille/opiskelijoille.
[/quote]
Kannattaisi se 4 v viedä päiväkotiin ne 25 t viikossa johon nyt kaikilla oikeus. Hyötyisi lapsi ja äiti enemmän kun niistä harvasista päivistä. En ymmärrä oikein syytä valitukseesi.