Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

joudun imuroimaan isällä !!!!! APUA !!

Vierailija
27.05.2015 |

oon 15v ja asun vuoro viikoin vanhemmilla . äidin kaa menee ok mut isällä on joku ongelma mua vastaan . mulla on paniikki häiriö , joka tulee es . merk . imurin ja pesukoneen äänestä . äiti ymmärtää mun sairauden ( oon ollu sen takii 2kk osastolla ja 4kk laitoksella ku sain raivokohtauksia paniikki kohtausten jälkeen ) . siel meen ulos ku äiti pesee pyykkiä tai imuroi , käyn pienel kävelyllä koiran kaa ja äiti soittaa ku  on valmista . mut isä vaa nauraa mun sairaudelle ja pakottaa imuroimaa !! ottaa sit konetta ja puh . pois jos en imuroi . tänää suostuin ja sain hengen salpauksen siit äänestä . en voi tiskaa ku kädet tärisee jatkuvasti lääkityksestä , mut oon tarjoutunu kuivattaa pyykkii ja pesee ikkunoita ja luuttuumaan . isälle se ei käy . äitikää ei oo saanu sitä muuttamaan mieltään . mitä teen ?? voiks lasten suojelu tai koulu hoitaja auttaa täs ? kiitti avusta !

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

43 , kiva jos susta kissan paskan siivoominen ja anaalirauhasten tyhjennys on kivaa ...

Vierailija
2/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi taas kerran piti keksiä näin paska provo?! Ei ole edes hauska!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:36"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 20:24"]41 , TODElLAKIN teen kotitöitä ! mm . vien roskat , pesen ikkunat , siivoan jääkaapit , lajittelen ja kuivaan pyykit , huolehdin äitipuolen kissat ja kilpikonnat kun oon isällä . oon koittanut VAIHTAA !!!! noita hommia johonkin muuhun esim ruanlaittoon mutta isä ei suostu vaan vaatii että on PAKKO imuroida . saattaa myös illalla kun nukun alkaa hurisuttaa imuria jolloin saan paniikki kohtauksen enkä voi nukkua koko yönä kun pelkään että se tulee taas .
[/quote]

Kumma että paniikkihäiriö tulee ikävistä hommista. Varo ettet pölyjä pyyhkiessä aivasta, sen jälkeen ei voi sitäkään tehdä. Ja mitä helvetin työtä on pyykkien kuivaaminen? Hiustenkuivaajallako sä niitä kuivailet?
[/quote]

Minusta imurointi tai pesukoneen napsauttaminen päälle ei tosiaan ole ikävimpiä kotihommia :) Täytyy ne pyykit muuten jonkun ripustaa.

Porvoohommilta tosin tämäkin ketju kuulostaa.

Vierailija
4/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä ajattelit oman kotisi pitää siistinä, sitten kun muutat omilleen? Ihan hyvä on totutella normaalielämään. 

Vierailija
5/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no soittamalla lastensuojelu tantoillehan tuo selviää. täältä et tule saamaan muuta kuin arvailuita muttet varmaa vastausta joten puhelin käteen ja äitin kanssa soittelemaan.

Vierailija
6/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rupesin jo miettimään miten isällä imuroidaan? Pidetään jaloista -?

Vierailija
7/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:22"]

Millä ajattelit oman kotisi pitää siistinä, sitten kun muutat omilleen? Ihan hyvä on totutella normaalielämään. 

[/quote]

varmaan konttaa pitkin huushollia tarraharjan kanssa?

Vierailija
8/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:24"]Mä rupesin jo miettimään miten isällä imuroidaan? Pidetään jaloista -?
[/quote]

XD

Vierailija
9/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:22"]Millä ajattelit oman kotisi pitää siistinä, sitten kun muutat omilleen? Ihan hyvä on totutella normaalielämään. 
[/quote]

Esim siivouspalvelu on keksitty

Vierailija
10/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä joko enää mene isäsi luo tai sitten alat siedättään itseäsi noihin ihan arkipäiväisiin ääniin. Ethän voi ikinä muuttaa ommillesikaan, jos siivous tuottaa tollasia kohtauksia. Ja et voi myöskään olettaa, että paniikkikohtaukset noissa tilanteissa loppuis pelkällä lääkityksellä, jos et hoida ahdistuksen syytä mitenkään eli ala siedättämään itseäs niihin ääniin.

Vierailija
11/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon asunu 3kk asuntolas ja luuttusin siel . et ei ongelmaa . kertiksil mentii . isä ei vaa ymmärrä sitä tunnetta ku tuntuu et kuolee siihen ääneen :( ap

Vierailija
12/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:26"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:22"]Millä ajattelit oman kotisi pitää siistinä, sitten kun muutat omilleen? Ihan hyvä on totutella normaalielämään.  [/quote] Esim siivouspalvelu on keksitty

[/quote]

Opiskelijallahan onkin varaa siivoojaan.

Vierailija
13/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälle on valitettavasti pakko mennä , kerran jätin menemättä ku kyllästyin joka päiväseen ahdistus kohtaukseen nii sossut repi hiuksista sinne ...

Vierailija
14/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:27"]

oon asunu 3kk asuntolas ja luuttusin siel . et ei ongelmaa . kertiksil mentii . isä ei vaa ymmärrä sitä tunnetta ku tuntuu et kuolee siihen ääneen :( ap

[/quote]Oletko kokeillut kuulosuojaimia?

Vierailija
15/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosuojaimet?

Vierailija
16/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:26"]No älä joko enää mene isäsi luo tai sitten alat siedättään itseäsi noihin ihan arkipäiväisiin ääniin. Ethän voi ikinä muuttaa ommillesikaan, jos siivous tuottaa tollasia kohtauksia. Ja et voi myöskään olettaa, että paniikkikohtaukset noissa tilanteissa loppuis pelkällä lääkityksellä, jos et hoida ahdistuksen syytä mitenkään eli ala siedättämään itseäs niihin ääniin.
[/quote]
Ja turha sanoa, että en vaan pysty siedättymään, koska ihminen pystyy lähes mihin tahansa kunhan vaan haluaa. Mulla on itselläkin joskus tullut paniikkikohtauksia esim. kassajonossa jos on ollut verensokeri alhaalla tmv, mutta en ole päättänyt että voi apua en voi enää käydä kaupassa vaan käyn yhdessä miehen kanssa ja hengittelen jonossa ihan rauhassa jos alkaa pyörryttää/oksettaa/ahdistaa henkeä tai sit lähden kassojen päähän odottamaan jos tilanne meinaa mennä pahaksi.

Vierailija
17/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin Peltorit päähän ja hommiin. Maailma ei ruoki laiskoja.

Vierailija
18/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistettä ennen ei muuten tule väliä...

Vierailija
19/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:20"]

isä vaa nauraa mun sairaudelle ja pakottaa imuroimaa !! ottaa sit konetta ja puh . pois jos en imuroi . tänää suostuin ja sain hengen salpauksen siit äänestä .

[/quote]Oma valintahan tuo on. Jos kohtaus on mielestäsi pienempi paha kuin olla ilman konetta tai puhelinta, niin valitset imuroinnin, tai jos kohtaus on pahempi niin valitset sitten toisinpäin.

Kysy muuten äidinkielen opettajaltasi, voisitko saada tukiopetusta. Ainakin jos lukioon aiot, niin kirjoitustaitoa kannattaisi kohentaa.

Vierailija
20/46 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 > ap