joudun imuroimaan isällä !!!!! APUA !!
oon 15v ja asun vuoro viikoin vanhemmilla . äidin kaa menee ok mut isällä on joku ongelma mua vastaan . mulla on paniikki häiriö , joka tulee es . merk . imurin ja pesukoneen äänestä . äiti ymmärtää mun sairauden ( oon ollu sen takii 2kk osastolla ja 4kk laitoksella ku sain raivokohtauksia paniikki kohtausten jälkeen ) . siel meen ulos ku äiti pesee pyykkiä tai imuroi , käyn pienel kävelyllä koiran kaa ja äiti soittaa ku on valmista . mut isä vaa nauraa mun sairaudelle ja pakottaa imuroimaa !! ottaa sit konetta ja puh . pois jos en imuroi . tänää suostuin ja sain hengen salpauksen siit äänestä . en voi tiskaa ku kädet tärisee jatkuvasti lääkityksestä , mut oon tarjoutunu kuivattaa pyykkii ja pesee ikkunoita ja luuttuumaan . isälle se ei käy . äitikää ei oo saanu sitä muuttamaan mieltään . mitä teen ?? voiks lasten suojelu tai koulu hoitaja auttaa täs ? kiitti avusta !
Kommentit (46)
kuuluu kuulosuojaimien läpi hurina ja se aiheuttaa sen :s jajoo lukioon pääsin ! ap
kuulokkeet päähän ja musiikit täysille niin ei kuulu hurinaa. vai keksitkö tähänkin vielä jonkun tekosyyn miksei tämäkään ehdotus toimi?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:24"]
Mä rupesin jo miettimään miten isällä imuroidaan? Pidetään jaloista -?
[/quote]
Kannetaan isän eteen laatikko kaljaa niin se rupeaa imuroimaan sitä automattisesti.
Mutta jos aloitus on tosissaan kirjoitettu niin näkisin että paniikkikohtausten aiheuttaminen ei ole hyväksyttävää, oli niiden syy terveiden mielestä miten typerän tuntuinen tahansa. Lastensuojelu taitaa olla ainoa taho joka voi mahdollisesti auttaa.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:28"]isälle on valitettavasti pakko mennä , kerran jätin menemättä ku kyllästyin joka päiväseen ahdistus kohtaukseen nii sossut repi hiuksista sinne ...
[/quote]
Trolololol.... Kyllä varmaan repi hiuksista.
Et voi olla vielä lukiossa jos olet 15
Yli 12.v kysytään huoltajuuskiistoissa kumman luona haluaa asua?
Provohan tää varmasti on, mutta ajatelkaa silti - on oikeasti olemassa tämmösiä tumpeloita joille jollain verukkeella sossut ja Kela maksaa ties mitä siivoojia.
Ilman puhelinta et siis voi olla?
oon hypännyt yhden luokan yli ! osasin jo laskee kirjottaa ja lukee sujuvasti :) mut 25 , ei saa päättää , mielipiteen vaa saa sanoo mut sossu tantat ei kuuntele . ne ensin määräs mut pelkästää isälle asumaan mut sit saatii äidin kaa taisteltuu et vuoroviikot .
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:28"]
isälle on valitettavasti pakko mennä , kerran jätin menemättä ku kyllästyin joka päiväseen ahdistus kohtaukseen nii sossut repi hiuksista sinne ...
[/quote]Sitten tää on provo. Jo 12-vuotiaalla on oikeus päättää, vieraileeko etävanhemmallaan.
ei oo oikeutta päättää vaa saa sanoo mielipiteen . jota ei koskaan kuunnella . ite ku valitin asiast 12v ni tantat määräs isän luo kokoaikaseks asuu ja en saa tapaa mutsii , poliisit haki lopulta isälle ku tappelin vastaa . karkailin isält liikaa ni sain sit vuoroviikot . paskanmarjat ne mitää kuuntelee .
Imurin voi korvata harjalla ja rikkalapiolla (ja vaikkapa mikrokuitumopilla). Pyykit ja tiskit voi pestä käsinkin. On sitä ennen pesukoneita ja imureitakin pesty pyykkiä, tiskattu ja siistitty lattiat. ;)
En muuten osaa oikein sanoa mitään, mutta 15-vuotiaan ei todellakaan ole pakko mennä toiselle vanhemmalleen. Sen kun vaan ei mene. Avaisitko hiukan sitä tilannetta, jossa sossut "repivät sinut hiuksista" isällesi? Edes pikkulapsia ei juuri koskaan viedä viranomaisten toimesta tapaamisiin, eikä silloinkaan sossut vie ketään, vaan poliisit.
Miksi et vaan jää äidillesi?. Halutessasi voit ilmoittaa isällesi, ettet tule enää.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:49"]oon hypännyt yhden luokan yli ! osasin jo laskee kirjottaa ja lukee sujuvasti :) mut 25 , ei saa päättää , mielipiteen vaa saa sanoo mut sossu tantat ei kuuntele . ne ensin määräs mut pelkästää isälle asumaan mut sit saatii äidin kaa taisteltuu et vuoroviikot .
[/quote]
Ethän sä osaa vieläkään kirjoittaa sujuvasti..
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:55"]
Imurin voi korvata harjalla ja rikkalapiolla (ja vaikkapa mikrokuitumopilla). Pyykit ja tiskit voi pestä käsinkin. On sitä ennen pesukoneita ja imureitakin pesty pyykkiä, tiskattu ja siistitty lattiat. ;)
[/quote]Mikrokuitumoppi on paras :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:41"][quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:24"]
Mä rupesin jo miettimään miten isällä imuroidaan? Pidetään jaloista -?
[/quote]
Kannetaan isän eteen laatikko kaljaa niin se rupeaa imuroimaan sitä automattisesti.
Mutta jos aloitus on tosissaan kirjoitettu niin näkisin että paniikkikohtausten aiheuttaminen ei ole hyväksyttävää, oli niiden syy terveiden mielestä miten typerän tuntuinen tahansa. Lastensuojelu taitaa olla ainoa taho joka voi mahdollisesti auttaa.
[/quote]
Ja sossutko kieltää isää siivoamasta tai pistänäs5ä muksua siivoamaan?
Joo-o, kämppä sotkunen ja sossut ulisee kun ei siivota.
Mites tässä toimitaan?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2015 klo 19:53"]ei oo oikeutta päättää vaa saa sanoo mielipiteen . jota ei koskaan kuunnella . ite ku valitin asiast 12v ni tantat määräs isän luo kokoaikaseks asuu ja en saa tapaa mutsii , poliisit haki lopulta isälle ku tappelin vastaa . karkailin isält liikaa ni sain sit vuoroviikot . paskanmarjat ne mitää kuuntelee .
[/quote]
Voit vain jäädä äidillesi ja ilmoittaa ettet enää mene isällesi. Ei varmasti tule sossut eikä poliisit hakemaan yli 12-vuotiasta.
Ei sun ole pakko mennä isälles. Ei se ole kuin ilmoitusluontoinen asia.
Osta kunnon kuulosuojaimet radiolla. Tai varmaan nykyään niihin saa liitettyä jonkun soittimen
Tyylistä päätellen sama porvoolainen, jonka isä ei viimeksi suostunut tuomaan kaupasta ruokaa. Hauskaa että olet vielä hengissä.